Tussi Skrevet onsdag kl 14:44 Skrevet onsdag kl 14:44 UglaSukk skrev (Akkurat nå): Du vil vel ikke at USA skal levere våpen til RSF ( for å poengtere at de ikke har klassisk lave forventningers rasisme ). Det er vel ikke klassisk lava forventningers rasisme som gjør at RSF er på terrorliste. Jeg sier at det å respondere hardere mot Israel fordi man forventer mer av dem enn man gjør av dem som har sultet ihjel 2500 ganer så mange barn wr de lave forventningers rasisme. Noen snakker om at man militært lr gå in i Gaza, men ikke i Sudan. Enten har man mkndre forventninger til arabere oppførsel (det er rasisme), eller så betyr svarte barn mindre enn palestinske barn. Det er også rasisme 5 1
UglaSukk Skrevet onsdag kl 14:48 Skrevet onsdag kl 14:48 Tussi skrev (2 minutter siden): Jeg sier at det å respondere hardere mot Israel fordi man forventer mer av dem enn man gjør av dem som har sultet ihjel 2500 ganer så mange barn wr de lave forventningers rasisme. Akkurat. Så når Vesten setter RSF opp som terrorister, mens Vesten gir Israel lassevis med våpen til å fortsette, så responderer Vesten hardere mot Israel. 3 1
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 14:50 Skrevet onsdag kl 14:50 7 minutes ago, DukeNukem3d said: Dette vet vi fordi du sier det? Du er et lite googlesøk unna. 3 1
DukeNukem3d Skrevet onsdag kl 14:51 Skrevet onsdag kl 14:51 BadCat skrev (15 timer siden): De interjuer ungdom som gir et skjevfordelt inntrykk. Mandagen interjuet de en rekke ungdommer som dro frem folkemord som viktig. Utvilsomt. For noen år siden trodde mange, inkludert undertegnede, at ungdommen var aktivister og opptatt av klima. Så kom skolevalget der Ola Svenneby kunne erklære at "Generasjon Thunberg er død" til alles store sjokk. Nå viste skolevalget at Gaza ikke var den store saken likevel. Denne NRK-metoden med velge seg ut bare de unge som støtter NRK-journalistene sine politiske standpunkt er veldig tvilsom synes jeg og bidrar til å feilinformere. 2 1
DukeNukem3d Skrevet onsdag kl 14:51 Skrevet onsdag kl 14:51 (endret) Rhabagatz skrev (Akkurat nå): Du er et lite googlesøk unna. Det er det russertrollene sier også hver gang jeg ber om kilde på noe. "Er virkelig Zelinsky kokainmisbruker?" "Det googler du enkelt". Som regel betyr det jo en veldig tvilsom kilde, men jeg vet ikke. Endret onsdag kl 14:52 av DukeNukem3d 1
Tussi Skrevet onsdag kl 14:51 Skrevet onsdag kl 14:51 (endret) UglaSukk skrev (12 minutter siden): Akkurat. Så når Vesten setter RSF opp som terrorister, mens Vesten gir Israel lassevis med våpen til å fortsette, så responderer Vesten hardere mot Israel. Jeg snakker om både oppmerksomheten i media og befolkningen, samt oppmerksomheten saken gis i internasjonale fora. Hvor mange ganer har FN fordømt aktørene i Sudan? Hvor mange ganger har EBE nevnt det? Fordømt det? Hvorfor vet ikke den jevne dagsrevy-seer at 2500 ganger flere barn har sultet ihjel i Sudan enn i Gaza? Hvor er bildene av svarte barn som sulter? Protestene blant helsepersonell? Man gir oppmerksomheten til det man mener betyr noe, og åpenbart betyr sudanske liv mye mindre enn palestinske liv, ihvertfall i kampen om empati og oppmerksomhet Og ikke minst, hvor er protestene mot de landene som støtter partene med våpen? UAE f eks.. Endret onsdag kl 15:01 av Tussi 3 2
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 14:53 Skrevet onsdag kl 14:53 1 minute ago, DukeNukem3d said: Det er det russertrollene sier også hver gang jeg ber om kilde på noe. "Er virkelig Zelinsky kokainmisbruker?" "Det googler du enkelt". Som regel betyr det jo en veldig tvilsom kilde, men jeg vet ikke. Whatever 1
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 15:02 Skrevet onsdag kl 15:02 (endret) 12 minutes ago, Tussi said: Jeg snakker om både oppmerksomheten i media og befolkningen, samt oppmerksomheten saken gis i internasjonale fora. Hvor mange ganer har FN fordømt aktørene i Sudan? Hvor mange gamner har EBE nevnt det? Fordømt det? Hvorfor vet ikke den jevne dagsrevy-seer at 2500 ganger flere barn har sultet ihjel i Sudan enn i Gaza? Hvor er bildene av svarte barn som sulter? Protestene blant helsepersonell? Man gir oppmerksomheten til det MSN mener betyr noe, og åpenbart betyr sudanske liv mye mindre enn palestinske liv, ihvertfall i kampen om empati og oppmerksomhet Kan ikke du innhente litt info, i stedet for å klage på alle andre? Her er seneste IPC-rapportene: https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159433/?iso3=SDN https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159596/ Hvor du har tallet 2500 ganger mer, vet jeg ikke. Kanskje greit å finne ut av det før man behandler det som fakta? Men antall mennesker i IPC 5 er hhv 469 000 (22%) i Gaza og 637 000 (1%) i Sudan. Det er hungersnød i begge områder. Bare så det er klart, jeg er for å sende nødhjelp til Sudan, at ICC etterforsker og full våpenembargo. Noen som er uenige? Endret onsdag kl 15:04 av Rhabagatz 5
Tussi Skrevet onsdag kl 15:17 Skrevet onsdag kl 15:17 Rhabagatz skrev (11 minutter siden): Kan ikke du innhente litt info, i stedet for å klage på alle andre? Her er seneste IPC-rapportene: https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159433/?iso3=SDN https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159596/ Hvor du har tallet 2500 ganger mer, vet jeg ikke. Kanskje greit å finne ut av det før man behandler det som fakta? Men antall mennesker i IPC 5 er hhv 469 000 (22%) i Gaza og 637 000 (1%) i Sudan. Det er hungersnød i begge områder. Bare så det er klart, jeg er for å sende nødhjelp til Sudan, at ICC etterforsker og full våpenembargo. Noen som er uenige? Wikipedia, en link her tidligere. Her er en annen link fra januar, tallene er nok høyere nå https://sudantribune.net/article296185/ 2 1
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 15:26 Skrevet onsdag kl 15:26 3 minutes ago, Tussi said: Wikipedia, en link her tidligere. Her er en annen link fra januar, tallene er nok høyere nå https://sudantribune.net/article296185/ Artikkelen sier at 260 000 barn lider av underernæring (noe som passer bra overens med IPC), og at det har vært 520 000 spedbarnsdødfall. I de tallene er nok mye sykdom, spesielt kolera. Ellers er vel kilden litt spesiell, synes du ikke? 3
Tussi Skrevet onsdag kl 15:27 Skrevet onsdag kl 15:27 Rhabagatz skrev (Akkurat nå): Artikkelen sier at 260 000 barn lider av underernæring (noe som passer bra overens med IPC), og at det har vært 520 000 spedbarnsdødfall. I de tallene er nok mye sykdom, spesielt kolera. Ellers er vel kilden litt spesiell, synes du ikke? Kilden er arabisk hvis det var det du mente, artikkelen ble oversatt. Og 500 000 barnedødsfall var knyttet tip underernæring, dette var altså januar, situasjonen i El Fasher f eks er langt verre nå. 2 1
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 15:32 Skrevet onsdag kl 15:32 4 minutes ago, Tussi said: Kilden er arabisk hvis det var det du mente, artikkelen ble oversatt. Og 500 000 barnedødsfall var knyttet tip underernæring, dette var altså januar, situasjonen i El Fasher f eks er langt verre nå. Doctors Syndicate's Preparatory Committee, fortalte Sudan Tribune at antallet spedbarnsdødsfall har nådd 522 000, mens tilfeller av underernæring har steget til 286 000 siden krigsutbruddet 2
Tussi Skrevet onsdag kl 15:35 Skrevet onsdag kl 15:35 Rhabagatz skrev (2 minutter siden): Doctors Syndicate's Preparatory Committee, fortalte Sudan Tribune at antallet spedbarnsdødsfall har nådd 522 000, mens tilfeller av underernæring har steget til 286 000 siden krigsutbruddet Rett før, i starten av artikkelen står det Sitat – Den forberedende komiteen til det sudanske legesyndikatet avslørte lørdag at mer enn 500 000 spedbarn har dødd på grunn av underernæring Men om vi snakker om 2500 flere ganger, eller 1200 flere ganger er det uansett massive tall 1
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 15:37 Skrevet onsdag kl 15:37 2 minutes ago, Tussi said: Rett før, i starten av artikkelen står det Men om vi snakker om 2500 flere ganger, eller 1200 flere ganger er det uansett massive tall Som jeg sa, spesiell kilde. Det henger ikke helt sammen. 3
Tussi Skrevet onsdag kl 15:40 Skrevet onsdag kl 15:40 Rhabagatz skrev (2 minutter siden): Som jeg sa, spesiell kilde. Det henger ikke helt sammen. Eller det gjør det, men er vanskelig å fatte 4 1
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 15:43 Skrevet onsdag kl 15:43 2 minutes ago, Tussi said: Eller det gjør det, men er vanskelig å fatte Er det regjeringsavis, kanskje? 1 1
Ballalaika Skrevet onsdag kl 15:43 Skrevet onsdag kl 15:43 Rhabagatz skrev (39 minutter siden): Kan ikke du innhente litt info, i stedet for å klage på alle andre? Her er seneste IPC-rapportene: https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159433/?iso3=SDN https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159596/ Hvor du har tallet 2500 ganger mer, vet jeg ikke. Kanskje greit å finne ut av det før man behandler det som fakta? Men antall mennesker i IPC 5 er hhv 469 000 (22%) i Gaza og 637 000 (1%) i Sudan. Det er hungersnød i begge områder. Bare så det er klart, jeg er for å sende nødhjelp til Sudan, at ICC etterforsker og full våpenembargo. Noen som er uenige? Du har fått med deg at det er meldt at 522 000 er allerede døde av sult i Sudan? Sier jo egentlig alt... 5
DukeNukem3d Skrevet onsdag kl 15:46 Skrevet onsdag kl 15:46 (endret) Rhabagatz skrev (56 minutter siden): Whatever Jeg tror alle skjønner at din agenda er å spille ned alvoret og antall døde i andre kriger/konflikter for å få denne til å se verre ut. Men "google det" og "whatever" bør ikke være noe overbevisende motargument for noen og det får jo bare alle til å tro at kilden din er tvilsom. Det høflige og skikkelige på et forum er å dokumentere påstander selv. Endret onsdag kl 15:50 av DukeNukem3d 2
DukeNukem3d Skrevet onsdag kl 15:54 Skrevet onsdag kl 15:54 Sir skrev (19 timer siden): Man kan se på Mosul 2016-2017 for noe sammenlignbart, med islamistiske krigere som ikke tar noen sivile hensyn, som forsvarer et tett befolket urbant område. Der er det rapportert om sivile tap på 40 000 eller mer, av kurdisk etteretningstjeneste, i en krig som varte 9 måneder. Det er ca. samme antall døde pr dag som tallene oppgitt i Gaza, men tallene fra Gaza inkluderer også stridende. Så kan det hende tallene i Mosul er oppblåst, og at tallene i Gaza viser seg å være mange ganger høyere, men det vet vi ikke i dag. https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mosul_(2016–2017) Godt poeng, krigen på Gaza minner mye om dette. Selv om Hamas kriger enda mer kynisk og mange sivile i Mosul flyktet. Egypt nekter palestinerne det. 3
Rhabagatz Skrevet onsdag kl 16:07 Skrevet onsdag kl 16:07 26 minutes ago, Tussi said: Eller det gjør det, men er vanskelig å fatte https://www.reddbarna.no/magasinet/historie/220000-barn-kan-na-do-av-sult/ 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå