Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Som jeg skrev 100 tråder siden, Krig i midtøsten vil alltid skje, blir aldri fred over lengre perioder som 100 år.
Vi vet 100% Palestinere og Arabere og Jøder klarer ikke leve sammen 100%  før det skjer en krig eller 2.

Viktigste vi KAN gjøre er at, ta vare på menneskene vi kan når det er fred,  leve med hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Snikpellik said:

Så 2,2 millioner mennesker, halvparten barn, skal samle seg på et allerede tettbefolket område til sammen på størrelse med St. Hanshaugen bydel, uten strøm, og begrenset mat- og vanntilgang mens krigen raser rundt, og den humanitære situasjonen allerede er kritisk.

Du får sende klage til Hamas.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen hørt noe om Vestbredden, på østsiden av Israel?  
Kanskje holder dem på og få hjelp derfra snart og angripe derfra også?
" Teori "  Venner av Hamas forbereder seg der kanskje også?

Jeg har begynt tenke litt hva som kan skje.

PS. Palestinske lederen skulle besøke putin hørte jeg også.

Endret av Rexxus
Mer info
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Rexxus said:

Vi vet 100% Palestinere og Arabere og Jøder klarer ikke leve sammen 100%  før det skjer en krig eller 2.

Du er klar over at 6-7% av palestinerene worldwide er kristne og resten er muslimer? I Gaza derimot vil en ikke finne mange kristne igjen.
 
Grensene går derfor mellom de islamistene og resten. Jøder lever "fint" sammen med "moderate" muslimer innen Israel.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (2 minutter siden):

Du er klar over at 6-7% av palestinerene worldwide er kristne og resten er muslimer? I Gaza derimot vil en ikke finne mange kristne igjen.
 
Grensene går derfor mellom de islamistene og resten. Jøder lever "fint" sammen med "moderate" muslimer innen Israel.

Bare og lese historie bøkene og se hva som har skjedd før.  en fred vare ikke lang tid.

Lenke til kommentar
Rexxus skrev (Akkurat nå):

Bare og lese historie bøkene og se hva som har skjedd før.  en fred vare ikke lang tid.

Som jeg har påpekt før, dette er en myte. Området var relativt fredelig under muslimene, spesielt sammenlignet med Europa – da selv med betydelige jødiske og kristne minoriteter. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 minutt siden):

Som jeg har påpekt før, dette er en myte. Området var relativt fredelig under muslimene, spesielt sammenlignet med Europa – da selv med betydelige jødiske og kristne minoriteter. 

Kristne drepte mange mennesker under middelalderen vet jeg. 

Lenke til kommentar
Aiven skrev (8 minutter siden):

Man har rett etter folkeretten å forsvare seg med makt mot en okkupant. 

Det er ikke å forsvare seg å massakrere sivile og kvinner og barn med vilje, det er terrorisme og provokasjon.

Om man vil angripe for å "forsvare" sitt land så angriper man kun IDF og militære mål.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Aiven skrev (3 minutter siden):

Man har rett etter folkeretten å forsvare seg med makt mot en okkupant. 

Du mener altså at det var en folkerett av Hamas og slakte turister og barn samt ta gisler og true med å ta livet deres? Er dette virkelig noe du ønsker at Islam skal kjenne seg igjen i, slik Iran sier «Vi kysser hendene til Palestinerne som planla angrepet»

Er dette virkelig veien videre for Palestina og den islamske verden? Mer vold? Hjelper det? Helt fair at Israel har noen (mange) skjeletter  i skapet som de med rette burde svare for, men var virkelig det her en god løsning? Å oppføre seg som noen riv ruskende gale IS-soldater? 
 

Drittsekker! :( 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Du mener altså at det var en folkerett av Hamas og slakte turister og barn samt ta gisler og true med å ta livet deres? Er dette virkelig noe du ønsker at Islam skal kjenne seg igjen i, slik Iran sier «Vi kysser hendene til Palestinerne som planla angrepet»

Er dette virkelig veien videre for Palestina og den islamske verden? Mer vold? Hjelper det? Helt fair at Israel har noen (mange) skjeletter  i skapet som de med rette burde svare for, men var virkelig det her en god løsning? Å oppføre seg som noen riv ruskende gale IS-soldater? 
 

Drittsekker! :( 

Jeg forsvarer det ikke. Men moderne kriger har sivile tap (som regel langt større). Vi driver med krig vi også.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...