Gå til innhold

Jesus Tror At Tiden Ødelegger Alt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor henter du det fra at han deler sine tanker med meg? Det er gjennom skriften. Han sier vi må skynde oss. Tiden spiller en essensiell rolle i evangeliet. Du må ikke la det gå over tidsfristen. Det sies i skriftene at du er nødt til å skynde deg før tidsfristen går ut. Det er ikke slik at der er en dato å finne, tidsfristen er vilkårlig/tilfeldig basert på humøret til Jesus. Der er ingen dato i skriftene å holde seg til.

Alt du bør vite er at du må skynde deg før tidsfristen går ut, og Jesus aner at du forstår hva dette dreier seg om, da det ikke fins noen dato i boken. Jeg antar at dere har en forståelse mellom hverandre hva tidsfristen går ut på.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar
SanneOrdForDeg skrev (5 minutter siden):

Hvor henter du det fra at han deler sine tanker med meg?

Fordi du gjengir hva Jesus tror, i presens - ikke hva Jesus i følge evangeliene trodde for 2000 år siden.

Sitat

Det er gjennom skriften. Han sier vi må skynde oss. Tiden spiller en essensiell rolle i evangeliet.

I følge Bibelen sa Jesus for ca. 2000 år siden til Disiplene at det hastet, for endetiden skulle komme før alle disiplene var døde, mao. i løpet av en 50 års tid. Her tok Jesus åpenbart feil.

Sitat

Du må ikke la det gå over tidsfristen. Det sies i skriftene at du er nødt til å skynde deg før tidsfristen går ut. Det er ikke slik at der er en dato å finne, tidsfristen er vilkårlig/tilfeldig basert på humøret til Jesus. Der er ingen dato i skriftene å holde seg til.

Det er ingen dato, men en klar begrensning i tid, som har gått ut for snart 2000 år siden. Kristne vil jo naturlig nok ikke innse dette, og kommer derfor jevnlig med nye tolkninger av når endetiden skal komme, og har tatt jevnlig feil et utall ganger i løpet av disse 2000 årene. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SanneOrdForDeg skrev (3 timer siden):

Jeg har tro på denne tidsrammen, men ikke den tidsrammen som kommer etterpå, den som kommer etterpå mister jeg troen på..

Dette var uforståelig for meg. Hvilken tidsramme har du troen på, og hvilken mister du troen på, og hvorfor? 🤔

 

SanneOrdForDeg skrev (3 timer siden):

Din endetid er andres fødselstid. Når din personlige tidsramme er over, da mister jeg troen på deg, ikke på neste person.

Men det var jo Guds rike som i følge Jesus skulle komme med endetiden, før disiplenes liv var ute. Og det skjedde ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SanneOrdForDeg skrev (6 timer siden):

Hvor henter du det fra at han deler sine tanker med meg? Det er gjennom skriften. Han sier vi må skynde oss. Tiden spiller en essensiell rolle i evangeliet. Du må ikke la det gå over tidsfristen. Det sies i skriftene at du er nødt til å skynde deg før tidsfristen går ut. Det er ikke slik at der er en dato å finne, tidsfristen er vilkårlig/tilfeldig basert på humøret til Jesus. Der er ingen dato i skriftene å holde seg til.

Alt du bør vite er at du må skynde deg før tidsfristen går ut, og Jesus aner at du forstår hva dette dreier seg om, da det ikke fins noen dato i boken. Jeg antar at dere har en forståelse mellom hverandre hva tidsfristen går ut på.

Men hvordan kan noe menneske vite at det som står i skriften er sant? 

Vennligst ikke bruk skriften for å vise at det som står i skriften er sant.

Lenke til kommentar
SanneOrdForDeg skrev (6 timer siden):

Hvor henter du det fra at han deler sine tanker med meg? Det er gjennom skriften. Han sier vi må skynde oss. Tiden spiller en essensiell rolle i evangeliet. Du må ikke la det gå over tidsfristen. Det sies i skriftene at du er nødt til å skynde deg før tidsfristen går ut. Det er ikke slik at der er en dato å finne, tidsfristen er vilkårlig/tilfeldig basert på humøret til Jesus. Der er ingen dato i skriftene å holde seg til.

Alt du bør vite er at du må skynde deg før tidsfristen går ut, og Jesus aner at du forstår hva dette dreier seg om, da det ikke fins noen dato i boken. Jeg antar at dere har en forståelse mellom hverandre hva tidsfristen går ut på.

Dette blir jo like dumt som simpel markedsføringssvindel.
Hvem har ikke opplevd «løp og kjøp nå» og opplevd at prisen er skrudd opp på forhånd eller at prisen er enda lavere etter jul?

Mange har forsøkt å skynde seg gjennom 2000 år uten å få lønn for strevet…..

Lenke til kommentar
SanneOrdForDeg skrev (24 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du mener med "løp og kjøp nå" og har ingen kommentarer til det heller og vil ikke gi noen kommentarer til det i fremtiden.

Det er faktisk du som hevder det er hastverk, men samtidig sier at tidsfristen er uviss og avhengig av en persons vilkårlige humør.
Dette blir bare selvmotsigende vrøvl og uærlige forsøk på å tvinge enkle sjeler til å velge på sviktende grunnlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SanneOrdForDeg skrev (På 20.9.2023 den 10:12 PM):

Du må skynde deg å bli frelst fordi Jesus tror at tiden ødelegger alt. Hvert sekund er en gradvis ødeleggelse og det er denne fundamentale sannheten Jesus nå formidler til oss, nemlig at tiden ødelegger alt, hvert sekund degraderer noe.

Og jeg som var så sikker på at hans oppgave var å frelse verden, og ikke vi som skal frelse oss selv? ((Joh.12.44-47)

Lenke til kommentar
SanneOrdForDeg skrev (På 20.9.2023 den 10:12 PM):

Hvert sekund er en gradvis ødeleggelse og det er denne fundamentale sannheten Jesus nå formidler til oss, nemlig at tiden ødelegger alt, hvert sekund degraderer noe.

 

Tidsaspektet er jo et viktig element, og skriften nevner jo da også «den fastsatte tid» og «fastsatt tid» Det man først og fremst bør ta tak i, er hvor spredt opplysningene om samme sak ligger, og det er nok fordi det er profetier som skal oppfylles. Da skjules en del hemmeligheter. Da vil det ikke være overbevisende og tro på noe som totalt mangler bevisgrunnlag?

Som f.eks oppstandelsen, som jo opphever døden, men i kapittelet om oppstandelsen (i 1.Kor.15) leser man at døden er den siste fiende som blir overvunnet, og Jesus snakker om den på den siste dag, så hvis ikke de døde er stått opp, er heller ikke han det. Og her på jorden har det alltid vært krig et eller annet sted, altså fiendegrunnlaget som må beseires før en første oppstandelse kan skje er ikke til stede ennå. 

Så her er det mange betraktninger som skal til for at skriftens tekster skal stemme med virkeligheten, og det er jo den man lever i?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Wall Dorf said:

Som f.eks oppstandelsen, som jo opphever døden, men i kapittelet om oppstandelsen (i 1.Kor.15) leser man at døden er den siste fiende som blir overvunnet, og Jesus snakker om den på den siste dag, så hvis ikke de døde er stått opp, er heller ikke han det.

Utfra Paulus. Har Jesus stått opp eller ikke stått opp?

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (3 timer siden):

Jesus snakker om den på den siste dag, så hvis ikke de døde er stått opp, er heller ikke han det

Matteus: For akkurat som Jona var i den store fiskens mage i tre dager og tre netter, så skal Menneskesønnen være i jordens dyp i tre dager og tre netter.

Apostlenes gjerninger: Mens de to talte til folket, kom prestene, lederen for tempelvaktene og saddukeerne bort til dem. De var irritert fordi apostlene underviste folket og åpent forkynte at Jesus var blitt oppreist fra døden.

Gud oppreiste ham på den tredje dagen og lot ham vise seg åpenlyst, ikke for hele folket, men for vitner som Gud hadde utpekt på forhånd, nemlig for oss, som spiste og drakk sammen med ham etter at han var blitt oppreist fra døden.

Korinterne: Deretter viste han seg for mer enn 500 brødre på en gang. De fleste av dem er fortsatt i live, men noen har sovnet inn i døden.

Korinter: Men hvis Kristus ikke er blitt oppreist, da er vår forkynnelse forgjeves, og deres tro er også forgjeves.

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (22 minutter siden):

Matteus: For akkurat som Jona var i den store fiskens mage i tre dager og tre netter, så skal Menneskesønnen være i jordens dyp i tre dager og tre netter.

Apostlenes gjerninger: Mens de to talte til folket, kom prestene, lederen for tempelvaktene og saddukeerne bort til dem. De var irritert fordi apostlene underviste folket og åpent forkynte at Jesus var blitt oppreist fra døden.

Gud oppreiste ham på den tredje dagen og lot ham vise seg åpenlyst, ikke for hele folket, men for vitner som Gud hadde utpekt på forhånd, nemlig for oss, som spiste og drakk sammen med ham etter at han var blitt oppreist fra døden.

Korinterne: Deretter viste han seg for mer enn 500 brødre på en gang. De fleste av dem er fortsatt i live, men noen har sovnet inn i døden.

Korinter: Men hvis Kristus ikke er blitt oppreist, da er vår forkynnelse forgjeves, og deres tro er også forgjeves.

Ja, sånn er det jo. Åp.1.8: Jeg er Alfa og Omega, sier Herren Gud, han som er og som var og som kommer, Den allmektige.

Åp. 22.13.

Jeg er Alfa og Omega, den første og den siste, begynnelsen og enden.

Jes.46.10: Fra begynnelsen forteller jeg slutten, på forhånd forteller jeg det som ikke har hendt. Jeg sier: «Min plan står fast, alt jeg vil, det gjør jeg.»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...