Gå til innhold

Wolfgang Wee Uncut på Youtube


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er interessant å høre hva folk mener, og litt mer om hvem de er.

Nrk tapte mye på å sparke Wolfgang, men så er han mye friere til å intervjue hvem han vil.

Sykt at Nrk sparket Wolfgang, som er et geni til å intervjue, og samtidig hadde Nrk skandale-baben Sofie på lønnelista til det stoppet opp av naturlige årsaker.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
blured skrev (16 minutter siden):

Han fikk vel ikke direkte sparken. Men som fast ansatt i NRK fikk han ikke lov til å drive med podcast ved siden av NRK jobben. Så han ble tilbudt om å gjøre den om til en NRK-podcast, eller å slutte. Da valgte han det siste.

Synes egentlig det er bra, den podcasten har ikke noe å gjøre i NRK.

Ok han gav i Huse episoden inntrykk av at han fikk sparken, men det gjaldt kanskje radiojobb med film musikk.

Ikke sparken da, men at det gikk ut.

Poenget er at de sluttet å lage et kulturelt program, og at de samtidig hadde Sofie Elise på lønningslista.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Ok han gav i Huse episoden inntrykk av at han fikk sparken, men det gjaldt kanskje radiojobb med film musikk.

Ikke sparken da, men at det gikk ut, ble stengt av.

Poenget er at de sluttet å lage et kulturelt program, og at de samtidig hadde Sofie Elise på lønningslista.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt så mange episoder (er det riktig begrep om podcasts?), men jeg syns det ble litt langdrygt når han bare snakker folk etter munnen og ikke gir dem noe særlig motstand. Fritt frem for å si hva som helst, på en måte. 

Det koker vel ned til om du finner den aktuelle gjesten interessant eller ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gouldfan said:

Er det noen som har sett på disse videoene? Om politikere, kjendiser, journalister og eksperter?

Finner det utrolig interessant, serien heller litt mot høyre, men er veldig lærerikt, og interessant å høre folks meninger om stat, samfunn og historie og utvikling.

Jeg anbefaler Alle episoder med Asle Toje, det er flere serier, 1 per bok tror jeg.

1 hour ago, Gouldfan said:

Dessuten føler jeg det tas opp mye som aldri nevnes i aviser osv.

Absolutt.
Det er med god margin Norges beste podcast.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er en ganske ok podkast, veldig avhengig av hvem som er gjest. Skulle gjerne sett at han stilte mer kritiske spørsmål til gjestene og ga de litt motstand, spesielt med de gjestene som er mest kontrære. Jeg er nok foreløpig mer tilhenger av andre programmer der gjestene blir nødt til å svare for hva de sier, og gjerne har meningsmotstandere med i programmet.

Morromann skrev (2 timer siden):

Thor Gotaas er en interessant type. Podcastene med han er gull. Liker å høre han legge ut sin kunnskap om fortidens utstøtte og outsidere i byde-Norge og norsk immigranthistorie. Det er en fyr jeg jeg gjerne hadde spandert en pils på om jeg møtte ham - om det ikke hadde vært for at han er avholdsmann da.

Gotaas er legende. Kan sterkt anbefale bøkene hans, spesielt reisebøkene og om loffere og den norske utleliggerkolonien i Brooklyn. Ikke minst høre podkast-episodene der han er gjest i 198 Land, spesielt er Australia-episoden veldig artig.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Synes det er en ganske ok podkast, veldig avhengig av hvem som er gjest. Skulle gjerne sett at han stilte mer kritiske spørsmål til gjestene og ga de litt motstand, spesielt med de gjestene som er mest kontrære. Jeg er nok foreløpig mer tilhenger av andre programmer der gjestene blir nødt til å svare for hva de sier, og gjerne har meningsmotstandere med i programmet.

Gotaas er legende. Kan sterkt anbefale bøkene hans, spesielt reisebøkene og om loffere og den norske utleliggerkolonien i Brooklyn. Ikke minst høre podkast-episodene der han er gjest i 198 Land, spesielt er Australia-episoden veldig artig.

 

Det er fordeler og ulemper med kritiske spørsmål, da dette er intervju.

Fredrik Solvang i NRK er jo et eksempel på sånt. Da kommer politikere på defensen og snakker for og imot saker.

I et intervju slik stilen til Wolfgang så kommer man lengre i å vite hva folk mener og hvorfor. Noe som er svært viktig.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Gouldfan said:

Det er fordeler og ulemper med kritiske spørsmål, da dette er intervju.

Fredrik Solvang i NRK er jo et eksempel på sånt. Da kommer politikere på defensen og snakker for og imot saker.

I et intervju slik stilen til Wolfgang så kommer man lengre i å vite hva folk mener og hvorfor. Noe som er svært viktig.

Det blir dog litt spesielt når han sitter å jatter med skrullinger som Glenn Diesen og Hans Eirik Olav.

Men det er vel en av bakdelene med formatet han har valgt, altså at folk får snakke fritt og nærmest så lenge de vill. Kommer mye bra ut av det også.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 7.9.2023 den 21.12):

Ok han gav i Huse episoden inntrykk av at han fikk sparken, men det gjaldt kanskje radiojobb med film musikk.

Ikke sparken da, men at det gikk ut.

Poenget er at de sluttet å lage et kulturelt program, og at de samtidig hadde Sofie Elise på lønningslista.

Greit å slippe han på nrk klassisk, han spilte den samme filmmusikken om og om og om igjen 😑

Lenke til kommentar
blured skrev (På 7.9.2023 den 20.55):

Han fikk vel ikke direkte sparken. Men som fast ansatt i NRK fikk han ikke lov til å drive med podcast ved siden av NRK jobben. Så han ble tilbudt om å gjøre den om til en NRK-podcast, eller å slutte. Da valgte han det siste.

Synes egentlig det er bra, den podcasten har ikke noe å gjøre i NRK.

Heller Wolfgans podcast enn de greiene med Sofie Elise hvilken som helst dag da.

:utakt skrev (På 7.9.2023 den 21.22):

Jeg har ikke hørt så mange episoder (er det riktig begrep om podcasts?), men jeg syns det ble litt langdrygt når han bare snakker folk etter munnen og ikke gir dem noe særlig motstand. Fritt frem for å si hva som helst, på en måte. 

Det koker vel ned til om du finner den aktuelle gjesten interessant eller ikke. 

Vel, podcaster er mer som talkshows enn Dagsnytt 18; poenget er ikke å "grille" gjesten med mest mulig kritiske spørsmål. Da hadde de kanskje ikke kommet heller.

Snikpellik skrev (På 8.9.2023 den 9.05):

 

Gotaas er legende. Kan sterkt anbefale bøkene hans, spesielt reisebøkene og om loffere og den norske utleliggerkolonien i Brooklyn. Ikke minst høre podkast-episodene der han er gjest i 198 Land, spesielt er Australia-episoden veldig artig.

 

Jeg var ikke klar over at det hadde eksistert en norsk uteliggerkoloni i Brooklyn og det var jo interessant. Han er veldig dedikert til skikkelig research og grep for å gjøre fortellingen interessant.

Smule8o skrev (På 8.9.2023 den 13.06):

Det blir dog litt spesielt når han sitter å jatter med skrullinger som Glenn Diesen og Hans Eirik Olav.

Men det er vel en av bakdelene med formatet han har valgt, altså at folk får snakke fritt og nærmest så lenge de vill. Kommer mye bra ut av det også.

Hva kontroversielle gjester angår så synes jeg de fleste bør kunne inviteres. Grensen går vel om man skulle invitere nynazister, som Tore Tvedt fra Vigrid eller noe; men kontrære stemmer generelt sier jeg bare "bring em in".

Noen i kommentarene har jo foreslått den meget kontroversielle yogainstruktøren og flat-eartheren Christian Paasche(nei, ikke sportskommentatoren med samme navn), men altså denne meget eksentriske filosofen eller hva han nå er fra Stavanger.

Flirte også godt av episoden med spåmannen Henning Hai Lee Yang. Hehe; mange ble veldig provosert av akkurat den episoden; det ble ikke jeg; jeg måtte bare flire av alle åpenbare skrøner han kom med. Ja, han påstod jo til og med at han hadde hjulpet flere folk å vinne i Lotto(ja særlig, om jeg hadde synske evner til å forutse Lottotall skal jeg love at jeg ikke hadde delt det med noen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...