Gå til innhold

hadde min bærbare pc på verksted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spesielt å i det hele tatt kalle det et "verksted" når dem ikke gjør annet enn å reinstallere Windows og bytte batterier i musa, samt lure deg til å kjøpe abonnement på antivirus sofware. å sist men ikke minst (hvis det er Elkjøp det er snakk om) så kan du tegne en "superforsikring" som dekker gratis reinstallasjon av Windows i tre år... 

Faren min hadde laptopen sin på Elkjøp da skjermen vistnok ble svart rett som det var. Dem reinstallerte windows og tok seg selvsagt ikke bryet med å ta backup først. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (26 minutter siden):

Spesielt å i det hele tatt kalle det et "verksted" når dem ikke gjør annet enn å reinstallere Windows og bytte batterier i musa, samt lure deg til å kjøpe abonnement på antivirus sofware. å sist men ikke minst (hvis det er Elkjøp det er snakk om) så kan du tegne en "superforsikring" som dekker gratis reinstallasjon av Windows i tre år... 

Faren min hadde laptopen sin på Elkjøp da skjermen vistnok ble svart rett som det var. Dem reinstallerte windows og tok seg selvsagt ikke bryet med å ta backup først. 

Backup skal de spørre om de skal ta før de i det hele tatt starter.

Vi solgte ofte usb disker til kunder før vi startet, men var vel en som ikke klarte å følge kjørereglene.

 

Når det gjelder å bytte tastatur på en en bærbar ganske trivielt stort sett, så man kan jo prøve selv om den er utenfor garanti.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (42 minutter siden):

Er det en bærbar utenfor garanti/reklamasjonsrett det er snakk om.

Er det slik at den var levert til et verksted for å se om det lot seg reparere, men at de mente at det ikke lot seg reparere?

Kan du bruke den med eksternt usb-tastatur?

jeg har brukt ekstern tastatur i lang tid, men tenkte at nå skulle jeg gå til verksted, men da var fasiten ødelagt tastatur. 

Jeg synes det er rart, men må vel ta det til etterretning. 

Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (11 minutter siden):

Backup skal de spørre om de skal ta før de i det hele tatt starter.

Vi solgte ofte usb disker til kunder før vi startet, men var vel en som ikke klarte å følge kjørereglene.

 

Når det gjelder å bytte tastatur på en en bærbar ganske trivielt stort sett, så man kan jo prøve selv om den er utenfor garanti.

jeg har ingen garanti. 

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om verkstedet prøvde å reparere tastature og fant ut at det ikke gikk, eller om de ikke ville ta reperasjonen. Det vil ofte bli en vurdering om den bærbare er verdt kostnaden. 

Teknisk set er vel et tastatur utbyttbart, men det er koblet med en kabel til hovedkortet slik at feilen kan være der også. Det kan også være for vanskelig/dyrt å bytte.

Er det noe du kunne reparert selv? En kan prøve å google etter laptop typen og keyboard repair.

Er feilen at hele tastaturet ikke virker?

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Nordisk tastatur på Asus er omtrent likt som norsk, bare litt annerledes på alfabetets siste bokstaver. Knappene som på norsk er æ,ø,å kan også fungere som å,ä,ö hvis du konfigurerer Windows med du svensk tastatur.

s-l1200.webp

Se nøye på at æ og ø bytter plass avhengig av land, så de er merket i hvitt, rødt og grønt.

Vet ikke om dette fra eBay passer. Men er den maskinen din verdt bryet med betale for reparasjon? Har den ikke garanti, så er den kanskje så gammel at den ikke er verdt reparasjon heller?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
^fmj skrev (22 timer siden):

Trodde du mente at verkstedet hadde ødelagt tastaturet. Hvilken PC er det snakk om? Det kan være veldig enkelt å bytte tastatur, men dessverre også nærmest umulig.

TS kunne virkelig prøvd å beskrive situasjonen litt bedre i utgangspunktet ja. Så hadde man sluppet utallige innlegg frem og tilbake med korte og intetsigende svar.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (8 timer siden):

Nordisk tastatur på Asus er omtrent likt som norsk, bare litt annerledes på alfabetets siste bokstaver. Knappene som på norsk er æ,ø,å kan også fungere som å,ä,ö hvis du konfigurerer Windows med du svensk tastatur.

s-l1200.webp

Se nøye på at æ og ø bytter plass avhengig av land, så de er merket i hvitt, rødt og grønt.

Vet ikke om dette fra eBay passer. Men er den maskinen din verdt bryet med betale for reparasjon? Har den ikke garanti, så er den kanskje så gammel at den ikke er verdt reparasjon heller?

Muligens jeg var naiv ovenfor en faglært utøver. Kan jeg bestille selv tastaturet? Og bytte selv. Jeg trodde virkelig at jeg kunne få hjelp fra faglært utøver med butikk. Nedslående svaret sjokkerte meg selvsagt. Dere er langt bedre. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (3 timer siden):

Muligens jeg var naiv ovenfor en faglært utøver. Kan jeg bestille selv tastaturet? Og bytte selv. Jeg trodde virkelig at jeg kunne få hjelp fra faglært utøver med butikk. Nedslående svaret sjokkerte meg selvsagt. Dere er langt bedre. 

Du må skjønne det at det er umulig å hjelpe hvis du ikke beskriver problemet på en god måte, det er ingen som er synske og vet problemet ditt uten at du beskriver det på en forklarende måte. Og sa må du legge ut modellnummeret på maskinen også samt besvare de som faktisk prøver å hjelpe deg med å gi ytterligere info når du blir bedt om det.

Endret av tflovik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...