Gå til innhold

190cm/83kg men feit?


Anbefalte innlegg

Heisann, mann 30 jeg har nå for første gang på flere år veid meg.

 

jeg spiser variert, ish sunn mat.

har en jobb som gjør at jeg er i noe aktivitet men kunne sikkert vært mer. Går mye turer ikke så mye trening….

 

uansett essensen i innlegget er at jeg er 190 cm høy og veier 83 kg men jeg har store lår, mage og har pupper…

 

må jeg ned i 60kg eller hva er greia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Sjorren said:

Heisann, mann 30 jeg har nå for første gang på flere år veid meg.

 

jeg spiser variert, ish sunn mat.

har en jobb som gjør at jeg er i noe aktivitet men kunne sikkert vært mer. Går mye turer ikke så mye trening….

 

uansett essensen i innlegget er at jeg er 190 cm høy og veier 83 kg men jeg har store lår, mage og har pupper…

 

må jeg ned i 60kg eller hva er greia?

Hei, mann 40 her! Jeg er lik i matveien og spiser variert og har selv en aktiv jobb, i tillegg trener jeg litt og jogger :) jeg er 202cm høy og veier 99kg og har "normalkropp". Jeg tenker jo at det du beskriver over er i proporsjon med resten av kroppen din? Føler du at lår/brystkasse er sjenerende?

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

190/83 er temmelig nøyaktig 23 i BMI. Du er etter dette systemet i øvre del av normalskalaen gitt at du har en normal kroppsbygging.

Hadde ikke bekymret meg nevneverdig ang dette, da risikoen for å gå opp mer som er en forsvarsmekanisme som kroppen vanligvis bruker om du forsøker å presse deg ned noen kilo øker betraktelig. 60 Kg er uansett veldig lav vekt til høyden. Hvis du absolutt vil gå ned er vel det smartere å vurdere nøye hva du skal spise (og da mener jeg livsstilsdiett som er godt komponert til deg personlig ikke noe kontraproduktivt midlertidig slanketull som mange faller for og må betale prisen for). BMI på 21 er mer fornuftig og tilsvarer rundt 75 kg.

Som sagt er det enkleste å bare akseptere vekten og la ting ligge.

Lenke til kommentar

190 og 110 kilo, men jeg trener mye - du er definitivt ikke feit.

Om du har fått pupper bør du sjekke med fastlegen om dette er fett eller gyno - det beste du kan gjøre er å legge på deg muskler, de brenne kalorier hele døgnet. 10 minutter gåtur hver dag vil gjøre underverker om det ikke er gyno.

Endret av Kakkelfant
Lenke til kommentar
Sjorren skrev (4 timer siden):

Heisann, mann 30 jeg har nå for første gang på flere år veid meg.

 

jeg spiser variert, ish sunn mat.

har en jobb som gjør at jeg er i noe aktivitet men kunne sikkert vært mer. Går mye turer ikke så mye trening….

 

uansett essensen i innlegget er at jeg er 190 cm høy og veier 83 kg men jeg har store lår, mage og har pupper…

 

må jeg ned i 60kg eller hva er greia?

30 aar, da maa du begynne aa akseptere, at en kan ikke se ut som man er sytten resten av livet.

Hvor kritisk, er du, naar du ser deg i speilet?

Synes vekta di, hoeres litt i underkant ut, jeg. Synes ikke du skal ta av mer.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

når jeg sitter så ser jeg lårene mine bule ut.

når jeg tar meg til magen har jeg mage og når jeg tar hånda på puppene så er det ikke flatt men håndfull.

når jeg sitter så ser jeg lårene mine bule ut.

når jeg tar meg til magen har jeg mage og når jeg tar hånda på puppene så er det ikke flatt men håndfull.

 

saken er det at jeg egentlig ikke ønsker å bli en slik treningsguru, jeg vil være som mine kollegaer, som er menn uten giga lår og pupper. uten å være en gymrat. 

bare være normal.

Endret av Sjorren
Lenke til kommentar

Det er nesten helt garantert at de trener/mosjonerer noe - i prinsippet er det enkelt, du må bruke opp det du putter i munnen, om du ikke gjør det vil kroppen spare så mye den kan i form av å lagre overskuddet som fett. Dette er jo selvfølgelig noe forenklet, men slik fungerer det i grove trekk.

20 minutter gåtur 4 eller 5 ganger i uken burde være et minimum for å holde kroppen i sjakk, med mindre du er veldig glad i god mat.

Endret av Kakkelfant
Lenke til kommentar
Sjorren skrev (1 time siden):

når jeg sitter så ser jeg lårene mine bule ut.

når jeg tar meg til magen har jeg mage og når jeg tar hånda på puppene så er det ikke flatt men håndfull.

når jeg sitter så ser jeg lårene mine bule ut.

når jeg tar meg til magen har jeg mage og når jeg tar hånda på puppene så er det ikke flatt men håndfull.

 

saken er det at jeg egentlig ikke ønsker å bli en slik treningsguru, jeg vil være som mine kollegaer, som er menn uten giga lår og pupper. uten å være en gymrat. 

bare være normal.

Jeg har ogsaa pupper, det ligger til genene mine. Begynte tidlig, hos meg ogsaa.

Hvis jeg skal faa vekk de, saa maa jeg jobbe, noe inni hekkan.

Kort sagt, jeg maa vie hele livet mitt, til trening og kosthold.

Hva med et lite aksept ogsaa lytte til raadene til @Kakkelfant.

Du skriver om laarene dine. Pupper, mage og dansehaandtak, men like tynne armer og ben, er problemet her.

Er mye eldre en deg, men kjenner meg igjen, i fra jeg tredve.

Det blir hardere og vanskeligere a snu, til eldre du blir.

Lenke til kommentar

Dere har vell kanskje rett.

Jeg må beklage men denne blir veldig lang. sorry. skal prøve å lage en TLDR:

 

Det er noe jeg ikke har nevnt i tråden og det er at i år 20noe så veide jeg 120Kg, jeg var ikke veldig fornøyd med meg selv, liker å gå på toppturer, utforske og ta bilder av forlatte områder/bygg gå tur i byen.  Treningssenter har jeg aldri vært noe fan av så jeg søkte opp alternative måter å gå ned i vekt på, typ Gastric Sleeve (Her etter GS), fettsuging etc. Jeg ønsket og fortsatt kunne spise hva jeg ville uten å måtte tenke på alle komplikasjoner  GS kommer med. 

Det at du også kan bli "feit" igjen etter GS operasjoner gjorde at jeg valgte intermittent fasting eller periodisk fasting(PF). 

Jeg fant da ut at jeg kunne spise det jeg ville og fremdeles gå ned i vekt. Startet med 16/8. Siden jeg da at på til hadde ett "friår" å bare satt å gamet så spiste jeg nesten heller ingenting i de 8 timer vinduet mitt. noen år etterpå så begynte jeg på folkehøyskole og hadde merket vekten var litt lavere, var jo veldig aktiv på folkehøyskolen så vekta gikk ned til 83-85 og ble der egentlig. Bare så det er sagt så har jeg alltid hatt ett dårlig forhold til mat, aldri vært noe glad i salater eller "sunn mat" det er "kanin fòr". men hold ut.

Fikk jo salater og mat på FHS så det ble jo spist, årene etterpå så ble det jobbing med mye stress og mange arbeidstimer så det ble som regel noe kjapt så jeg var oppe i 99kg igjen.

Begynte igjen med PF og gikk ned til 84 der jeg er i dag, men jeg har aldri vært noe glad i å lage mat, eier ingen matfantasi, men nå er jeg sammen med ei dame som lager fantastisk mat hver dag og spiser sunn mat hver eneste dag.. 

 

er hun borte så kan jeg fint gå uten mat eller "normal" mat inntil hun er tilbake og lager god mat igjen. 

Styrketrening/treningssenter generelt kan jeg med hånda på hjertet si at jeg aldri har vært noe stor fan av og ikke har viljestyrke til å gjøre. dog liker damen jeg er sammen med toppturer og gåturer i byen, så det blir ett par fjellturer i ny og ne. Jeg er også veldig glad i å ta bilder så jeg må gå ett stykke noen ganger for å få bildene jeg vil ha. Så jeg er sånn små aktiv vil jeg si. men puppene har alltid vært med meg. Har aldri sagt noe til legen om dette her fordi "manne mann vettu"

 

TLDR: essensen er vell at jeg har ett vanskelig forhold til å lage mat og puppene mine.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Sjorren skrev (12 minutter siden):

Dere har vell kanskje rett.

Jeg må beklage men denne blir veldig lang. sorry. skal prøve å lage en TLDR:

 

Det er noe jeg ikke har nevnt i tråden og det er at i år 20noe så veide jeg 120Kg, jeg var ikke veldig fornøyd med meg selv, liker å gå på toppturer, utforske og ta bilder av forlatte områder/bygg gå tur i byen.  Treningssenter har jeg aldri vært noe fan av så jeg søkte opp alternative måter å gå ned i vekt på, typ Gastric Sleeve (Her etter GS), fettsuging etc. Jeg ønsket og fortsatt kunne spise hva jeg ville uten å måtte tenke på alle komplikasjoner  GS kommer med. 

Det at du også kan bli "feit" igjen etter GS operasjoner gjorde at jeg valgte intermittent fasting eller periodisk fasting(PF). 

Jeg fant da ut at jeg kunne spise det jeg ville og fremdeles gå ned i vekt. Startet med 16/8. Siden jeg da at på til hadde ett "friår" å bare satt å gamet så spiste jeg nesten heller ingenting i de 8 timer vinduet mitt. noen år etterpå så begynte jeg på folkehøyskole og hadde merket vekten var litt lavere, var jo veldig aktiv på folkehøyskolen så vekta gikk ned til 83-85 og ble der egentlig. Bare så det er sagt så har jeg alltid hatt ett dårlig forhold til mat, aldri vært noe glad i salater eller "sunn mat" det er "kanin fòr". men hold ut.

Fikk jo salater og mat på FHS så det ble jo spist, årene etterpå så ble det jobbing med mye stress og mange arbeidstimer så det ble som regel noe kjapt så jeg var oppe i 99kg igjen.

Begynte igjen med PF og gikk ned til 84 der jeg er i dag, men jeg har aldri vært noe glad i å lage mat, eier ingen matfantasi, men nå er jeg sammen med ei dame som lager fantastisk mat hver dag og spiser sunn mat hver eneste dag.. 

 

er hun borte så kan jeg fint gå uten mat eller "normal" mat inntil hun er tilbake og lager god mat igjen. 

Styrketrening/treningssenter generelt kan jeg med hånda på hjertet si at jeg aldri har vært noe stor fan av og ikke har viljestyrke til å gjøre. dog liker damen jeg er sammen med toppturer og gåturer i byen, så det blir ett par fjellturer i ny og ne. Jeg er også veldig glad i å ta bilder så jeg må gå ett stykke noen ganger for å få bildene jeg vil ha. Så jeg er sånn små aktiv vil jeg si. men puppene har alltid vært med meg. Har aldri sagt noe til legen om dette her fordi "manne mann vettu"

 

TLDR: essensen er vell at jeg har ett vanskelig forhold til å lage mat og puppene mine.

 

 

 

 

Naar du har krefter til ekstra fototurer, paa fjelltur, saa tolker jeg formen din som rimelig grei. Virker som du er rimelig aktiv ogsaa.

Det er bare det, at skal du faa vekk puppene dine, saa maa du kjoere deg, til Belsenfange tilstander eller trene vettet av deg, begge deler ogsaa, for den saks skyld og enda, er du ikke fornoeyd, kanskje?

Tror vi er ganske like der, selv om jeg var undervektig, som ung, foer det begynte.

Proevde meg paa et ambisiost treningsopplegg paa Sats, med fullt fokus paa kosthold, ett aars tid, i 40 aars alderen. Det kom seg, baade her og der, men puppene, nei.

Har en kompis, som bare hvis han tar i et treningsapparat, ser han resultater, men ikke her i gaarden nei. her maa det jobbes, noe vannvittig.

Rask gange, forbrenner forsidefett, bare som det kviner det. Saa bare fortsett aa gaa, mens du lurer. 👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...