Gå til innhold

Krise i Linus Tech Tips - stopper all produksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Jaja, snart har vi vell kanselert alt som er og kan gå tilbake til steinalderen...

Kjenner ikke til detaljene i saken men virker overdrevet. 

Etter å ha fulgt med på denne saken i noen dager på Reddit, så tror jeg ikke dette er snakk om kansellering, men faktiske, reelle problemer innad i LMG. 

Om de fortjener all backlashen de får nå vet jeg ikke, men det er hevet over en hver tvil at de trenger en solig opprydding i egne rekker.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Salvesen. said:

Jaja, snart har vi vell kanselert alt som er og kan gå tilbake til steinalderen...

Kjenner ikke til detaljene i saken men virker overdrevet. 

Raskt å sette seg inn i detaljene - hva angår publisert materiale -  og kritikken er svært berettiget:

 

Endret av ps5
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Voksesmerter som dette kan man lukte ganske lang vei. Det var vel dømt til å skje noe sånt på et tidspunkt, og godt er det at de har fått en ny leder som kommer utenfra og kan røske litt opp. Jeg har jo sansen for kanalen og generelt er det jo en kanal jeg stoler mer på enn flere andre, men det var nok dømt til å komme noen kriser. De må innse at de ikke lenger kan holde på start-up-kulturen og bare dure på.

Endret av Nimrad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ps5 skrev (34 minutter siden):

... kritikken er svært berettiget.

Ja. De har hatt videoer med dårlige tester i noen år nå.

Men at kritikken kommer fra Steve og GN er litt rart. Kritikken skal komme fra seere og produsenter, ikke en konkurrent. Steve og GN kan teste og kritisere varer fra LTTstore så mye de vil men å gjøre dette bare for at de ikke får seere i samme antall som LTT etter de har lagt mye mer arbeid i testene sine er smålig.

Salvesen. skrev (42 minutter siden):

Kjenner ikke til detaljene i saken men virker overdrevet. 

Ja og nei. At de "rusher" ut videoer har vært kjent lenge. De gjør dårlige valg. Det er mest syting fra seere. Bare sjekk kommentarfeltene.

 

Nimrad skrev (26 minutter siden):

Voksesmerter som dette kan man lukte ganske lang vei. 

Har de ikke doblet antall subs før og etter pandemien? Samme med antall ansatte. I tillegg har Linus Sebastian vært sliten lenge. Det er en grunn til at hans tidligere sjef har blitt ansatt som CEO.

 

Btw; LTTstore sender til Norge og tar seg av den norske momsen. Frakt er 20-25USD. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (23 minutter siden):

Men at kritikken kommer fra Steve og GN er litt rart. Kritikken skal komme fra seere og produsenter, ikke en konkurrent. Steve og GN kan teste og kritisere varer fra LTTstore så mye de vil men å gjøre dette bare for at de ikke får seere i samme antall som LTT etter de har lagt mye mer arbeid i testene sine er smålig.

GN kan kritisere LTT så mye de vil, det er helt fair game. Og kritikken i dette tilfelle er jo faktisk helt spot on, noe som har ført til at LTT nå må rydde opp. Så hva er problemet? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Trur den dama har psykologiske problemer. All mottatt kritikk ble sikkert blåst opp i hennes hode.

 

Steve/GN forsvarte Linus/LTT på Twitter for 2 år siden når en liten tech YT kanal tok opp dette. Mange andre tech youtubere gikk i mot denne "varsleren".

 

Hvor ofte skjer dette i andre medier? Et mindre selskap lager en 44 minutter lang video om hvor dårlig en større konkurrent er. Lukter av dette her 😆

Hvorfor ikke bare vente til at det store selskapet ødelegger for seg selv, konsentrere seg om å lage bedre videoer og ta markedsandeler?

LTT kan bare bli bedre nå, hvis de ikke ønsker å ødelegge alt for seg selv igjen. Steve og GN er og forblir kjedelig.😴🤤 Trenger jeg god data så kan jeg bruke GN, men det skjer ikke hver uke. Underholdning alla Top Gear fjas ser jeg oftere på. 

Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (29 minutter siden):

@Kenhten Jøss, du er jammen stor fan av LTT 😳

Nope. Har kritisert de ofte i kommentarfeltet på YT og fått mye pepper fra fanboys. 

De har lagd videoer med feil, men det betyr ikke at jeg ikke synes de er underholdende. 

At LMG har gjort det bra for dem selv er det ingen tvil om. De skal ha respekt for det. 

Håper de kommer seg gjennom dette. De har mistet rundt 200k subs på YT og veldig mange på Floatplane.

 

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (På 18.8.2023 den 11.51):

Btw; LTTstore sender til Norge og tar seg av den norske momsen. Frakt er 20-25USD. 

 

Sendte de en mail og spurte om VEOC og norsk MVA/VAT.

LTTstore:

Our store is not currently registered under Norway's VOEC program. Instead, we have a local tax registration.

We are aware that getting registered under VOEC would be helpful to Norwegians and are exploring options for obtaining such registration. However, we must work with a variety of third-parties in order to accomplish this, so work on this is slow-going and I cannot offer you an ETA of any kind as to when, or if, this work would be completed.

Måtte høre hva de 25% gikk til...

But when I order I pay 25% VAT on merch and shipping. Who's getting that money?

Does the package have a tax invoice or something that tells the customs that sales tax/VAT is paid?

LTTstore:

Unfortunately I am not at liberty to speak as to those types of finer details. The information I have already shared with you is the limit on what I am able to offer.

 

 

 

 

etter siste mail tenkte jeg bare WTF

 

But when I order I pay 25% VAT on merch and shipping. Who's getting that money?
Does the package have a tax invoice or something that tells the customs that sales tax/VAT is paid? But when I order I pay 25% VAT on merch and shipping. Who's getting that money?
Does the package have a tax invoice or something that tells the customs that sales tax/VAT is paid? 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av både GN og LTT, men hvis dette sparket gjør at kanalen og jobbmiljøet blir bedre så er det supert. Jeg håper også at Linus innser dette selv og kanskje til og med kan takke GN.

On 8/18/2023 at 12:21 PM, Kenhten said:

Trur den dama har psykologiske problemer. All mottatt kritikk ble sikkert blåst opp i hennes hode.

Enig, dessverre er det folk som bare tar slike påstander for god fisk. Det står jo på internett så da må det være sant! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (14 minutter siden):

LTTstore:

Unfortunately I am not at liberty to speak as to those types of finer details. The information I have already shared with you is the limit on what I am able to offer.

etter siste mail tenkte jeg bare WTF

Det var veldig rart... Jeg handler mye fra utlandet og er det den minste feil i måten å vise at MVA er betalt på, så kan du banne på at transportfirmaet sender MVA-regning i tillegg. Det er umulig å krangle med transportøren da de kun henviser til butikken. Har alltid fått tilbake MVA-en jeg betalte til butikken da med å vise kvittering og faktura. Og det virker å være OK service fra LTT Store ellers, så man kan jo håpe. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil så gjerne bestille derfra men etter VOEC kom så handler jeg kun fra de som tar norsk MVA. Dessverre så er det ikke alle som skriver VEOC nummeret på pakka. Spesielt aliexpress selgere. Men jeg unngår dobbel moms pga at de skriver lav verdi på pakken og at 350kroners regelen gjelder fortsatt. Man kan fortsatt handle for 350kr inkl. Frakt momsfritt.

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (3 minutter siden):

Spesielt aliexpress selgere.

AliExpress-selgere er de jeg har best erfaring med. Har fort bestilt opp i mot tre-sifra antall pakker derfra og det er aldri der jeg har problemer. Problemene er stort sett med de som bruker tredjeparts betalingsløsninger som har VOEC-støtte, men som pakker og sender selv. De har ofte ikke fått med seg hva kravene er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...