Gå til innhold

En av fire jenter oppgir å ha blitt utsatt for grove seksuelle krenkelser


Anbefalte innlegg

15 minutes ago, skaftetryne32 said:

Sant, Frp frontet jo kjønnslemlesting sist gang de var i regjering, som er på alle mulige måter et barbarisk overgrep, tragisk at vi tillater den slags motbydelig penisslakting utført på guttebarn her til lands. 

Politikere driter i alle prinsipper i sin jakt på velgere. Det er ny barnelov i landet "for å sikre barnas rettigheter", men smågutter har ingen rettigheter når skjeggemannen kommer med saksa si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (34 minutter siden):

Menn som ikke har opplevd det og/eller sjelden til aldri får oppmerksomhet fra damer sier gjerne slikt.

Eller hvis man er eldre enn 12 år i hodet sitt, så skjønner man at langt i fra alle menn hadde blitt smigret av noe sånt. De aller fleste hadde nok lurt på hva i helvete som var galt med den personen som gjorde det...

Endret av RookieNO
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (2 timer siden):

Hadde du blitt smigret om en mann...
- tok deg i skrittet 
- tok deg på rumpa
- hvisket deg i øret at du er deilig og at han gjerne skulle knullet rumpa di
- presset deg opp etter veggen mens han presset ereksjonen sin mot deg og sa at han ville knulle deg

Eller tenner du på det? Liker du det? At andre tar seg for deg og kroppen din uten at du ønsker det? Klarer du i det hele tatt å forestille deg hvordan det er? Det tror jeg ikke, gitt den idiotiske kommentaren din. 

Nei, det hadde du garantert ikke. Kanskje du liker at tilfeldige, fremmede kvinner tar på deg og vil stikke fingeren i rumpa di eller sitte på trynet ditt eller hva enn du liker. Men jeg tviler sterkt på at du hadde likt det om en mann gjorde det. Det er vanskelig for menn å relatere til trakassering og uønsket seksuell oppmerksomhet fra kvinner nettopp fordi de gjerne vil ha det - men tenk deg at det er en mann i stedet som gjør det mot deg, så tenker jeg at pipa får en helt annen lyd. Ikke alle menn liker uønsket seksuell oppmerksomhet, men de fleste vil si at de hadde blitt smigra om en dame tafset på de - men de fleste vil nok bli ganske skjelvne om et mannfolk gjorde det samme. 

Seksuelle krenkelser er en normalitet i samfunnet og menn står for det meste. Menn flest gidder ikke bry seg og gjør ikke noe med det, de begynner å gnåle om alt kvinner gjør feil og at "IKKE alle MENN gjør DET", som om det har noe å si. 

Skal sies, noen få menn bryr seg, og disse mennene er gull verdt. Bare synd de er så få. Hadde flere menn brydd seg, flere menn forstått hva som er rett og galt, flere menn stått opp mot menn når de oppfører seg slik, så hadde det hatt effekt. Kvinner gjør det de kan, men det er ikke nok, for mennene som trakasserer og støtter trakassering (det gjør du når du forsvarer det og påstår at det ikke er så ille) respekterer naturligvis ikke kvinner som mennesker og lytter ikke. 

Har du søstre? Tviler. Har du mor? Kanskje du ikke har et godt forhold til henne. Men la oss si at de opplever seksuell trakassering, for eksempel blir befølt mot deres vilje, noe som gjerne kan skremme de og få de til å føle seg ydmyket og dårlig, eller i verste fall at de blir voldtatt - sier du til de at de skal ta det som et kompliment????????????? Syke f................ 

Sånn, over og ut for sinnataggen. 

Fasit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (1 minutt siden):

Jeg mener det jeg har skrevet, det står tydelig forklart hva jeg mener. 

Nei, det gjør det ikke. Hva mener du med at menn ikke bryr seg? Hva spesifikt er det som gir deg det inntrykket? Og hva mener du menn som gruppe skal gjøre som de tydeligvis ikke gjør?

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (23 minutter siden):

Nei, det gjor det ikke. Hva mener du med at menn ikk ebryr seg? Hva spesifikt er det som gir deg det inntrykket? Og hva mener du menn som gruppe skal gjøre som de tydeligvis ikke gjør?

Menn flest bryr seg ikke, skriver jeg. Hva som spesifikt gir meg det inntrykket er de mange reaksjonene jeg både hørte, leste og så når #metoo var en greie. Inntrykket kommer også fra situasjoner jeg har vært vitne til i ungdommen og voksent liv, samt dårlige holdninger en del menn har ovenfor kvinner. Se på saker de siste årene fra for eksempel forsvaret og den maritime industrien, hvordan kvinner blir behandlet der. Hvor er mannfolka???? De sitter med pikken i hånda og drar den eller slenger dritt om damene. Intet nytt under solen.... 

Hva menn kan gjøre som en gruppe? Tja, begynne å se kvinner som mennesker og forstå at trakassering, overgrep og voldtekt ikke er greit? For som du ser i diverse statistikker er det ikke menn som skjønner dette. Hva kan mennene som ikke gjør noen av delene, gjøre? Si ifra når de er vitne til oppførselen. Nok å si "det der er ikke greit". Dama kan si nei og si at det ikke er greit 100 ganger, men en mann kan si det èn gang og kanskje mannen faktisk lytter. Fordi enkelte menn respekterer andre menn hundre ganger mer enn de noen gang vil respektere en kvinne.

Jeg kjenner bra menn med gode verdier som er langt ifra det jeg skildrer. Men har kjent en god del av den andre typen også. Hadde majoriteten av menn brydd seg, hadde ikke trakasseringen vært et så stort problem som den er. #metoo burde vært en oppvekker, en mulighet for refleksjon rundt ens egne holdninger og hvordan man behandler kvinner, men ser det ut som det har hatt effekt? Neeeei.... Reaksjonene har heller vært: kvinner er så hårsåre, det er biologi og naturlig, menn er bare sånn, menn vil alltid være menn, det er ikke så ille osv. 

Det er skuffende skal jeg si deg. Kanskje det bare er slik at menn vil alltid være menn, og det å ha lav empati og en trakasserende tilnærming til kvinner, er naturens gang? 

For å avslutte: neida, ikke alle menn, plenty av go' gutter der ute. :) Ser noen av de bare i tråden her. Men altfor mange av den andre typen også.

Endret av Malakitt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (51 minutter siden):

Menn flest bryr seg ikke, skriver jeg.

Ja, men jeg bare syntes det var i overkant generaliserende så jeg trodde du mente det som en overdrivelse. Det ville vært naturlig hvertfall. men hvis du faktisk mener det så sier vel all statistikk at du tar feil.

Malakitt skrev (51 minutter siden):

Hva menn kan gjøre som en gruppe? Tja, begynne å se kvinner som mennesker og forstå at trakassering, overgrep og voldtekt ikke er greit?

Der mener jeg du tar feil. Jeg tviler på at noen som faktisk driver med det tror at det er greit. Litt som at en innbruddstyv ikke gjør det fordi han tror det er greit heller.

Mange, kanskje sågar de fleste både kvinner og menn, vil stort sett gjøre det de tror de kan slippe unna med.

Malakitt skrev (51 minutter siden):

Dama kan si nei og si at det ikke er greit 100 ganger, men en mann kan si det èn gang og kanskje mannen faktisk lytter. Fordi enkelte menn respekterer andre menn hundre ganger mer enn de noen gang vil respektere en kvinne.

Det har ingenting med det å gjøre. Grunnen er at menn seg imellom har endel uskrevne "regler". Den absolutt viktigste er at man må alltid huske at enhver konfrontasjon mellom menn har et potensiale for å ende opp med vold. Dette er en evig sannhet som alle menn er instinktivt klar over. Så når en mann konfronterer en annen mann så avveies det av den som blir konfrontert om det er verdt å få juling for, om han tror han kan håndtere den andre om det skulle gå så langt eller om han kanskje kan snakke seg ut av det, eller om han kan legge andre vektige punkter til (som at det er sjefen eller slikt) som forhindrer eskalering. Alle menn lever alltid med dette.

Så når en mann konfronterer en annen mann hører han ikke etter fordi det har noe med respekt å gjøre. Det har med hvor han vil eller ikke vil at konfrontasjonen skal gå.

Med/mot kvinner derimot er dette voldelige elementet i all hovedsak ikke tilstede.

Jeg er klar over at dette er noe kvinner aldri tenker over om menn, men slik er det altså. Det har ingenting med, som du hinter til, at de respekterer menn mer.

Malakitt skrev (51 minutter siden):

Hadde majoriteten av menn brydd seg, hadde ikke trakasseringen vært et så stort problem som den er.

Majoriteten er imot innbrudd og sågar gjør noe når de ser det, men det skjer da like fordømt likevel. Jeg tror kanskje du legger litt for mye i det at du tror menn hører på andre menn - slik du hinter til med respekt og det der.

La oss hypotetisk si at du tar feil i det. Hvordan ville verden sett ut da? Omtrent som den ser ut nå, ville den ikke? For er det ikke mer logisk at de dårlige mennene ikke hører på de gode mennene enn at selv de gode mennene ikke bryr seg?

Malakitt skrev (51 minutter siden):

#metoo burde vært en oppvekker, en mulighet for refleksjon rundt ens egne holdninger og hvordan man behandler kvinner, men ser det ut som det har hatt effekt? Neeeei.... Reaksjonene har heller vært: kvinner er så hårsåre, det er biologi og naturlig, menn er bare sånn, menn vil alltid være menn, det er ikke så ille osv. 

Det er skuffende skal jeg si deg. Kanskje det bare er slik at menn vil alltid være menn, og det å ha lav empati og en trakasserende tilnærming til kvinner, er naturens gang? 

For å avslutte: neida, ikke alle menn, plenty av go' gutter der ute. :) Ser noen av de bare i tråden her. Men altfor mange av den andre typen også.

Man kan jo si at én er en for mye, men det som slår meg er hvordan du vektlegger at andre menn skal ha noe som helst innvirkning på de dårlige mennene. Den biten sliter jeg litt med å forstå hvordan du ser for deg at fungerer.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Man kan jo si at én er en for mye, men det som slår meg er hvordan du vektlegger at andre menn skal ha noe som helst innvirkning på de dårlige mennene. Den biten sliter jeg litt med å forstå hvordan du ser for deg at fungerer.

Jeg skrev ikke noe om at man skal konfrontere på en slik måte at det sannsynligvis resulterer i vold. Sier du f.eks til en kompis at det han gjorde, ikke var greit, så tviler jeg sterkt på at det resulterer i vold. Trenger ikke bruke knyttnevene, kan bruke stemmen. 

Bare ha gode verdier, gode holdninger og spre disse, så kommer man langt. Om dette er for vanskelig å forstå, så vet ikke jeg. Det kan redde en ung mann med dårlige holdninger. Være et godt forbilde. 

Men nysgjerrig på statistikken som viser at menn bryr seg om hva kvinner blir utsatt for, så her må du bla opp. 😛 Ref det første du skriver. 

Endret av Malakitt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (1 time siden):

Jeg mener det jeg har skrevet, det står tydelig forklart hva jeg mener. 

Ser det, men jeg tror ikke det er sant, ingen liker å bli tafsa på av folk de ikke liker, det inkluderer menn selvfølgelig, å avvise det som et problem for menn fordi menn er menn å ikke kvinner blir bare hykleri. Enten så er det greit blant voksne mennesker eller så er det ikke det. Skal kvinner fritt få tafse som de vil, bare fordi det visstnok finnes menn som ikke bryr seg så skapes det jo et inntrykk av at det er greit, der må kvinner selv ta litt ansvar for de tafser egentlig ikke noe mindre enn menn.

 

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev ikke noe om at man skal konfrontere på en slik måte at det sannsynligvis resulterer i vold. Sier du f.eks til en kompis at det han gjorde, ikke var greit, så tviler jeg sterkt på at det resulterer i vold. Trenger ikke bruke knyttnevene, kan bruke stemmen.

En vanlig misoppfatning blant kvinner. Man bruker stemmen, alltid. Men potensiale for å utvikle seg er alltid der. Det er ikke et valg man selv kan ta. Det er noe som kommer ut av situasjonen, for du vet aldri hvordan den andre mannen reagerer. Du kan jo ikke bare bestemme deg for ikke å sloss dersom den andre bestemmer seg for å sloss.

Potensiale for vold er alltid der, og om du nekter å se den siden av en mannlig konfrontasjon så mister du omtrent hele problematikken med at menn skal si ifra og gjøre noe.

Malakitt skrev (Akkurat nå):

Bare ha gode verdier, gode holdninger og spre disse, så kommer man langt. Om dette er for vanskelig å forstå, så vet ikke jeg. Det kan redde en ung mann med dårlige holdninger. Være et godt forbilde.

Så du sier at gode menn ikke er gode forbilder..? Jeg mener... Du sier jo at det ikke hjelper hva nå enn gode menn gjør nå, og du sier det finnes gode menn. Ergo er de enten ikke gode forbilder eller så tar du rett og slett feil i hvordan menn kan påvirke hverandre.

Malakitt skrev (Akkurat nå):

Men nysgjerrig på statistikken som viser at menn bryr seg om hva kvinner blir utsatt for, så her må du bla opp. 😛 Ref det første du skriver. 

For hvis ingen menn hadde brydd seg så hadde problemet vært med alle menn. Absolutt alle. Men slik er det jo ikke. Det viser selv alle statistikker i hele universet.

Problemet her er at du har fått det for deg at dersom noen bryr seg så slutter også de som ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Ser det, men jeg tror ikke det er sant, ingen liker å bli tafsa på av folk de ikke liker, det inkluderer menn selvfølgelig, å avvise det som et problem for menn fordi menn er menn å ikke kvinner blir bare hykleri. Enten så er det greit blant voksne mennesker eller så er det ikke det. Skal kvinner fritt få tafse som de vil, bare fordi det visstnok finnes menn som ikke bryr seg så skapes det jo et inntrykk av at det er greit, der må kvinner selv ta litt ansvar for de tafser egentlig ikke noe mindre enn menn.

 

Hva er det du gnåler om... Skrev ingenting om at kvinner skal få tafse fritt eller at det er greit at kvinner gjør det.

Det jeg skrev var at noen menn tydeligvis ØNSKER denne typen oppmerksomhet, ref han tullingen jeg siterte som blir smigret av seksuell oppmerksomhet. Han glemte visst at det er snakk om uønsket her, men kanskje det er greia hans også, hva faen vet jeg. Ja, der er menn som elsker all seksuell oppmerksomhet eller som vil ha så mye som mulig. Forskjell på uønsket og ønsket. 

INGEN ønsker uønsket seksuell oppmerksomhet. Pakk sammen hykleribeskyldningene dine og stikk de opp en viss plass. Bare fordi jeg taler fra kvinnens ståsted i denne settingen (se trådtittelen) betyr ikke det at jeg mener kvinner skal få voldta og tafse som de vil, at du tolker det slik sier litt om refleksjonsevnen din og ikke minst holdningene dine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Ser det, men jeg tror ikke det er sant, ingen liker å bli tafsa på av folk de ikke liker, det inkluderer menn selvfølgelig, å avvise det som et problem for menn fordi menn er menn å ikke kvinner blir bare hykleri. Enten så er det greit blant voksne mennesker eller så er det ikke det. Skal kvinner fritt få tafse som de vil, bare fordi det visstnok finnes menn som ikke bryr seg så skapes det jo et inntrykk av at det er greit, der må kvinner selv ta litt ansvar for de tafser egentlig ikke noe mindre enn menn.

 

Skjer meg rett som det er. Jeg har hatt selgere på jobben som sender email og hinter til hvor hyggelig det var sist vi snakket og kanskje vi burde snakke igjen snart, og damer som tar på meg mens de forklarer bissnissting, og atter andre som har direkte kommentert på hvordan jeg ser så bra ut etter at jeg gikk ned i vekt, og damer som har invitert seg selv med meg på fritidsting, og det ene med det andre.

Så når noen begynner med dette "Menn er slik" greiene, da mangler de helt klart inntrykk fra andre siden.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

En vanlig misoppfatning blant kvinner. Man bruker stemmen, alltid. Men potensiale for å utvikle seg er alltid der. Det er ikke et valg man selv kan ta. Det er noe som kommer ut av situasjonen, for du vet aldri hvordan den andre mannen reagerer. Du kan jo ikke bare bestemme deg for ikke å sloss dersom den andre bestemmer seg for å sloss.

Potensiale for vold er alltid der, og om du nekter å se den siden av en mannlig konfrontasjon så mister du omtrent hele problematikken med at menn skal si ifra og gjøre noe.

Så du sier at gode menn ikke er gode forbilder..? Jeg mener... Du sier jo at det ikke hjelper hva nå enn gode menn gjør nå, og du sier det finnes gode menn. Ergo er de enten ikke gode forbilder eller så tar du rett og slett feil i hvordan menn kan påvirke hverandre.

For hvis ingen menn hadde brydd seg så hadde problemet vært med alle menn. Absolutt alle. Men slik er det jo ikke. Det viser selv alle statistikker i hele universet.

Problemet her er at du har fått det for deg at dersom noen bryr seg så slutter også de som ikke bryr seg.

Nei altså, jeg er redd trakasseringen og overgrepene bare blir verre i fremtiden og det er ingenting vi kan gjøre med det. For å si det sånn, er glad jeg ikke har barn. Menneskeheten er fullstendig rævkjørt. 

Kanskje jeg er naiv og ikke skjønner at menn ikke kan påvirke hverandre. Ok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...