Gå til innhold

IPhone vil plutselig ha 6 pin kode


Anbefalte innlegg

Her er det noe merkelig som skjer. Konas iPhone SE 2020 kom plutselig til en skjerm der den ber om en 6 talls passcod for å åpne skjermen. Men vi har aldri satt noen slik kode. Koden er 4 pins. 
 

Hvordan i alle dager kan dette skje helt av seg selv? Nå kommer vi ikke inn på telefonen hennes og eneste løsning ser ut til å resette hele telefonen. Men det er lenge siden hun har tatt noe backup og vil helst ikke miste masse bilder og slikt fra de siste månedene. 
 

Hva i all verden er greia her da? Nå føler jeg at jeg har vært veldig uheldig med iPhones og iPads i det siste.  Noen som har opplevd dette? Noen fiks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
zanta skrev (8 timer siden):

Prøv en tvungen restart av mobilen:

  • Hold inne og slipp deretter raskt volum opp-knappen.
  • Hold inne og slipp deretter raskt volum ned-knappen.
  • Trykk på og hold inne sideknappen.
  • Slipp sideknappen når Apple-logoen vises.

Takk for tipset, men samme skjermen om 6 pins kode kommer opp da også.

Lenke til kommentar

Sikker på at det er hennes telefon?

 

Samme skjedde meg da jeg i en stresset situasjon presterte å "stjele" telefonen til en kollega, og ikke oppfattet dette før min til slutt begynte å ringe i lomma. Forstod ikke hvorfor face-id ikke virket og koden var byttet fra min 6-sifrede til 4 siffer. Force restart ble også prøvd. Skjerm-bakgrunnen var også byttet tilbake til noe jeg oppfattet som standard, så misstenkte først at noe hadde resatt telefonen eller noe slikt 😂

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Fant et tips på nett. Verdt et forsøk?

Never Set up iPhone Passcode? Try This First

If you don’t remember setting up a 6-digit passcode, try entering the numbers “123456” or any single number repeatedly such as 000000, 888888, or 555555. This restriction seems to be a new feature introduced with the iOS update and the numbers “123456” seem to be the default code.

Lenke til kommentar
Locrin skrev (1 time siden):

Fant et tips på nett. Verdt et forsøk?

Never Set up iPhone Passcode? Try This First

If you don’t remember setting up a 6-digit passcode, try entering the numbers “123456” or any single number repeatedly such as 000000, 888888, or 555555. This restriction seems to be a new feature introduced with the iOS update and the numbers “123456” seem to be the default code.

Takk, prøvde det der også igår. Hjalp dessverre ikke.

Apple var ikke mye hjelp dessverre, så vi endte opp med å måtte resette hele telefonen. Hun mistet mye pga at hun ikke har tatt backup på lenge.

Merkelig at noe slikt plutselig bare kan skje.

madammim skrev (2 timer siden):

Sikker på at det er hennes telefon?

Javisst, det er ingen tvil om det dessverre.

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (13 timer siden):

Vi har hatt 6 numre som passord på våre iPhones i mange år. 
Google Photos kan også brukes til backup. 
Man må lære seg å bruke sine smarttelefoner. 

Vet ikke helt hva du sikter til her, men hvis du har lest tråden så kom det plutselig krav om en 6 sifret kode som vi ikke har satt selv. Telefonen var altså låst med en helt ukjent kode som vi ikke hadde satt. Hvis din telefon plutselig hadde bedt om en 8-sifret kode, hadde det vært helt greit? 

Synes ikke det handler om å lære seg å bruke sine smarttelefoner, når sikkerhetsinnstillinger og innloggingskode plutselig endres av seg selv. Det kaller jeg en feil i programvare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (14 timer siden):

Vet ikke helt hva du sikter til her, men hvis du har lest tråden så kom det plutselig krav om en 6 sifret kode som vi ikke har satt selv. Telefonen var altså låst med en helt ukjent kode som vi ikke hadde satt. Hvis din telefon plutselig hadde bedt om en 8-sifret kode, hadde det vært helt greit? 

Synes ikke det handler om å lære seg å bruke sine smarttelefoner, når sikkerhetsinnstillinger og innloggingskode plutselig endres av seg selv. Det kaller jeg en feil i programvare.

Er du HELT sikker på at dere ikke har valgt en kode og glemt den?

Lenke til kommentar

Har hun epost via arbeidsgiver?
Kan hende de har et MDM system som krever minimum 6 tall i koden.  Hos oss er det sånn at dersom man opprinnelig har 4 tegn og innrullerer telefonen i MDM systemet, så får man en melding om å lage en ny kode med 6 tegn.  Overser du denne får du probelmer...

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...