Gå til innhold

IPhone vil plutselig ha 6 pin kode


Anbefalte innlegg

On 8/4/2023 at 8:46 AM, Sharpings said:

Vet ikke helt hva du sikter til her, men hvis du har lest tråden så kom det plutselig krav om en 6 sifret kode som vi ikke har satt selv. Telefonen var altså låst med en helt ukjent kode som vi ikke hadde satt. Hvis din telefon plutselig hadde bedt om en 8-sifret kode, hadde det vært helt greit? 

Synes ikke det handler om å lære seg å bruke sine smarttelefoner, når sikkerhetsinnstillinger og innloggingskode plutselig endres av seg selv. Det kaller jeg en feil i programvare.

Vi har hatt en god del iPhones siden 2015, uten slike problemer. Har heller ikke hørt om dette noe annet sted…

Paasord med 6 tall siden iOS 9.  Samtidig som jeg fikk min første iPhone, i 2015…..

Nå er vi på ios 17….public beta 2.

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjell Olaf Winther skrev (23 timer siden):

Vi har hatt en god del iPhones siden 2015, uten slike problemer. Har heller ikke hørt om dette noe annet sted…

Paasord med 6 tall siden iOS 9.  Samtidig som jeg fikk min første iPhone, i 2015…..

Nå er vi på ios 17….public beta 2.

Da forslår jeg et Google eller Bing søk. Det er et kjent fenomen. Det finnes tilomgmed apper som er designet for å løse problemet, men de gjør stort sett bare det samme som et resetting av telefonen gjør, så ikke verdt å bruke penger på.

Det tok meg 4 sekunder å søke opp dette og lese at mange andre har hatt samme problemet.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Sharpings said:

Da forslår jeg et Google eller Bing søk. Det er et kjent fenomen. Det finnes tilomgmed apper som er designet for å løse problemet, men de gjør stort sett bare det samme som et resetting av telefonen gjør, så ikke verdt å bruke penger på.

Det tok meg 4 sekunder å søke opp dette og lese at mange andre har hatt samme problemet.

Skeptisk...
Alle "hits" var fra "discussion.apple.com" og fra diverse "support&fixFreeApps". Sistnevnte er jeg alltid veldig skeptisk til "by default". Deres "hjelp" var jo ikke mer enn man kan gjøres sjøl, dvs "resette" telefon tilbake som ny.

Ville forvente at Apple *support* ville gi relevant info til de som havner i en slik situasjon på grunn av en update som fant ut at det var lurt å endre "passcode" fra 4 til 6 siffer. Det ville i mine øyne kreve umiddelbar "rollback" av update.

Det eneste relevante svaret jeg ser i tråden er at telefon er "innrullert" som jobbtelefon med større krav til sikkerhet.
Da er 6 siffer påkrevet.
Men også det burde bruker/eier av telefon ha fått med seg.

Lenke til kommentar
Fartnoccio skrev (17 timer siden):

Det eneste relevante svaret jeg ser i tråden er at telefon er "innrullert" som jobbtelefon med større krav til sikkerhet.
Da er 6 siffer påkrevet.
Men også det burde bruker/eier av telefon ha fått med seg.

 

Spekuler så mye du vil om det. Saken er nå ute av verden uansett, og Apple hadde ingen forklaring. 

Ha en fin dag!

 

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
covah skrev (På 5.8.2023 den 15.49):

Har hun epost via arbeidsgiver?
Kan hende de har et MDM system som krever minimum 6 tall i koden.  Hos oss er det sånn at dersom man opprinnelig har 4 tegn og innrullerer telefonen i MDM systemet, så får man en melding om å lage en ny kode med 6 tegn.  Overser du denne får du probelmer...

Nei, hun har ikke noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...