Gå til innhold

Finne kundeforhold i banker


Anbefalte innlegg

Finnes det noen rask og enkel måte å finne alle sine kunderforhold i banker? Av forskjellige årsaker husker jeg ikke alle mine kundeforhold som er blitt etablert, og jeg har tilfeldigvis funnet noen kundeforhold ved å logge inn i nettbanker. Men det er mange banker å måtte sjekke - kjenner noen til en måte få informasjon om alle sine kundeforhold i alle banker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
denflådderev skrev (31 minutter siden):

Finnes det noen rask og enkel måte å finne alle sine kunderforhold i banker? Av forskjellige årsaker husker jeg ikke alle mine kundeforhold som er blitt etablert, og jeg har tilfeldigvis funnet noen kundeforhold ved å logge inn i nettbanker. Men det er mange banker å måtte sjekke - kjenner noen til en måte få informasjon om alle sine kundeforhold i alle banker?

Kundeforhold du har opprettet før 31-12-22 finner du på skattemeldinga for 2022.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 time siden):

Husker det var vanskelig å avslutte kundeforhold i banker før. Var lettest å tømme kontoen.

Bankene burde selv rydde opp i passive kontor over flere år med 0-10 kr i innskudd. 

Ikke noe problem å avslutte konto/kundeforhold i banker nå, og kontoeiereier bør selv avslutte konti som ikke lenger skal brukes. Banken bør ikke gjøre dette, det kan jo være at bruker ønsker å ta kontoen i bruk på et senere tidspunkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du finner skattemeldinger, under arkiv, langt bakover i Altinn, så en mulighet er å sjekke der. Ellers om det er en konto du har fått renter på, så vil rentene være igjen til du har avsluttet kontoen, og dermed komme med på skattemeldingen.

Enkelt å avslutte kontoer i nettbanken.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar
zanta skrev (10 timer siden):

Ikke noe problem å avslutte konto/kundeforhold i banker nå, og kontoeiereier bør selv avslutte konti som ikke lenger skal brukes. Banken bør ikke gjøre dette, det kan jo være at bruker ønsker å ta kontoen i bruk på et senere tidspunkt. 

Om banken sendte et brev til kunder som har hatt inaktiv konto i f.eks. 10 år eller mer. Der det kun er småpenger på kontoen. Type under 20 kr. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...