Gå til innhold

Ny mobil, gå fra samsung til oneplus ?


Anbefalte innlegg

Hei 

Batterikapasiteten på min samsung S10E er nå så slitt at det er på tide og oppgradere, jeg er i bunn og grunn fornøyd med denne telefonen og ser få andre funksjoner jeg trenger fra en mobil, men rask lading og god batterikapasitet er en prioritet så vurderer en OnePlus 9 Pro da de passer inn i budsjettet som blir dekket av jobben.

er det andre alternativer i denne prisklassen som er verd og se på som er bedre ? 

er overgangen fra Samsung til OnePlus stor ? 

er det noe jeg har oversett i feks s23 eller onepluss 11 som gjør det verd og legge penger i en av de ? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OnePlus 9 er jo en eldre sak nå, og den har ikke noe jublende bra kamera (til tross for hasseblad brandingen). En del bugs og.

Madammen måtte nettop sende inn sin da den driver å slår av mikrofonen under samtaler. Så man må manuelt slå den av å på for å kunne fortsette å snakke. Av å til bare legge den på under samtaler også, noe som er meget frustrerende til tider. Slike bugs vil man ikke ha.

OnePlus var meget bra før når de var ett eget "merke" og kjørte helt ren Android uten bloatware. Nå er de vel bare rebranda Oppo telefoner med deres bloatware installert.

Dog er jo Samsung kongen av bloatware så du er kansje ikke så redd for sånt.

Gikk selv nylig over til en S23 og veldig fornøyd med den. Den lader meget sakte (bare 25W) som vel kansje er det største problemet, dog er batteritiden veldig god.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

OnePlus 9 er jo en eldre sak nå, og den har ikke noe jublende bra kamera (til tross for hasseblad brandingen). En del bugs og.

Madammen måtte nettop sende inn sin da den driver å slår av mikrofonen under samtaler. Så man må manuelt slå den av å på for å kunne fortsette å snakke. Av å til bare legge den på under samtaler også, noe som er meget frustrerende til tider. Slike bugs vil man ikke ha.

OnePlus var meget bra før når de var ett eget "merke" og kjørte helt ren Android uten bloatware. Nå er de vel bare rebranda Oppo telefoner med deres bloatware installert.

Dog er jo Samsung kongen av bloatware så du er kansje ikke så redd for sånt.

Gikk selv nylig over til en S23 og veldig fornøyd med den. Den lader meget sakte (bare 25W) som vel kansje er det største problemet, dog er batteritiden veldig god.

blotware er vell ikke til og komme unna på noen telefoner, men jeg er åpen til alternativer , men er begrenset til og hande på ekjøp da det er der jobben handler elektronik( i know, grufult ) 

 

sånne bugs er ikke greit , tror nesten jeg må styre unna den onepluss9 bare pga det. 

Lenke til kommentar
Mato skrev (29 minutter siden):

helst under 10000 er trosalt bare en mobil, så ser ikke helt poenget med og bruke så mye mere en det. 


 

 

Mato skrev (24 minutter siden):

men er begrenset til og hande på ekjøp da det er der jobben handler elektronik

Som mange har sagt,

Sjekk ut Google telefonene.
pixel 7pro, de er på salg nå fra 7990,-  .

men vær obs på at pixel 7pro er en mye større telefon en Samsung Galaxy s10e.

Pixel 7 er noe nærmere s10e på størrelsen.

 

 

Lenke til kommentar
Mato skrev (4 timer siden):

om man setter oneplus11 opp mot pixel7 pro , så er vell onepluss den beste av de 2, ser det skiller 1000 kr i pris på disse hos elkjøp fortiden så da er det vell verd og betale for og få OnePlus 11

1890kr. 
Trur å oneplus har adskillig bedre prosessor enn pixelen. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, bbios said:

1890kr. 
Trur å oneplus har adskillig bedre prosessor enn pixelen. 

Snapdragon 8 gen 2 er ett beist ja. Pixel telefonene bruker samsung sine Enoxys prosessorer som de selv ikke bruker nå. De er svakere og bruker mere strøm en Snapdragon, men alikavell ikke dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg går for en pixel 7 pro, tanke på standard androide uten bloatware viker forlokkende og siden andre never litt bugs i onepluss telefonene så gidder jeg ikke ta sjagnsen. 

bortsett fra rask lading så er det lite andre funksjoner jeg føler jeg mister ved og gå for en onepluss 11, og siden jeg enda er av de som lader om natta så tror jeg ikke jeg kommer til og savne og kunne lade telefonen helt opp på 30 minutter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Mato said:

jeg går for en pixel 7 pro, tanke på standard androide uten bloatware viker forlokkende og siden andre never litt bugs i onepluss telefonene så gidder jeg ikke ta sjagnsen. 

bortsett fra rask lading så er det lite andre funksjoner jeg føler jeg mister ved og gå for en onepluss 11, og siden jeg enda er av de som lader om natta så tror jeg ikke jeg kommer til og savne og kunne lade telefonen helt opp på 30 minutter. 

Pixeltelefonene har en veldig fin funksjon for å lade om natten iallefall, så der har du truffet bra.

Adaptive charging passer på at batteriet bare lades til 50%, før det økes til 100% rett før vekkerklokken ringer.  Da skåner man mye slitasje på batteriet. 

Brukt dette på min Pixel 5 i mange år (trådløs ladeplate på nattbordklokken) og batteriet er omtrent like bra som når telefonen var ny,

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...