Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun svarte dette da jeg sa jeg elsker henne, burde jeg kutte kontakt?


Gjest 2b75d...20f

Anbefalte innlegg

Gjest 2b75d...20f

Jeg holder på med en jente, begge er 18 år, vi har hengt litt sammen og begge har kalt hverandre fin osv, har på en måte data i 5 måneder. Jeg skrev "Elsker deg" til henne i natt og da skriver hun "...." hva skal dette bety? Hadde du tatt det som at hun ikke var interessert eller hva betyr prikk prikk

Anonymous poster hash: 2b75d...20f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun ble enten litt skremt, spesielt om dette er første gang du/dere "sier" det, og hun synes kanskje det er litt "pysete" at du skrev det istedenfor å si det til henne, eller så er hun ikke der "enda" om hun kommer dit. Ikke tenk noe mer over det. Si det til henne neste gang du treffer henne, så får du i hvert fall sett reaksjonen hennes.

Endret av TwoFace
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2b75d...20f
RRhoads skrev (1 minutt siden):

Høres ut som hun ikke var forberedt på det. 

Har du spurt henne hva hun mente da?

Hun begynte bare å si at hun var sulten osv rett etterpå og børsta det av idk

Anonymous poster hash: 2b75d...20f

Lenke til kommentar

Kan virke litt vel tidlig å komme med noe sånt da. Å si at man elsker noen før man er blitt kjærester engang kan virke litt overilt for veldig mange. Forståelig at det skjer da, ung og mye følelser i sving. Stor sjanse for at det du egentlig mener er at du er forelsket, noe som er litt mer passende og ikke like avskrekkende såpass tidlig inn.

Det kan hende hun føler at dere er på forskjellige steder. Kanskje hun drar i bremsen, men fullt mulig at dette går helt fint. Kan være greit å få klargjort litt hva dere begge tenker. Hvis du kjenner etter kan det jo hende at du ser at det du mente har noen ord som beskriver det, men ikke oppfattes like sterkt. Som det å være forelsket, og det å virkelig like noen.

Å si at man elsker noen er vel som oftest noe som skjer etter man har blitt offisielt i lag, etter min mening. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Siden hun tydeligvis liker deg vil jeg tro det kom veldig plutselig på henne å høre at du elsker henne. Hvis hun ikke er på det stadiet (enda) at hun føler det samme, er hun sikkert bare ukomfortabel og vet ikke hva hun skal si.
Kanskje føler hun at det blir feil og hun risikerer å ødelegge det uansett hva hun sier.

Enten du velger å skrive til henne igjen eller vente til dere møtes, ville jeg sagt noe sånt som
"Jeg vet det kanskje er litt tidlig, men jeg vil bare du skal vite at jeg elsker deg.
Du trenger ikke å svare noe, jeg vet ikke hva du føler akkurat nå, men jeg trengte å fortelle det."

Hvis hun fortsatt ikke sier noe eller bytter tema, lar du det bare ligge og fortsetter å tilbringe tid sammen med henne :) 

Lenke til kommentar

Det er ganske stor forskjell blant folk, både hva "jeg elsker deg" betyr, og når det er riktig tidspunkt å si det på. Så er det jo alltid litt ubehagelig når man får et annet svar, eller det svaret du fikk tilbake, men det trenger ikke bety at du har driti deg ut. 

N-4K0 skrev (3 minutter siden):

"Jeg vet det kanskje er litt tidlig, men jeg vil bare du skal vite at jeg elsker deg.
Du trenger ikke å svare noe, jeg vet ikke hva du føler akkurat nå, men jeg trengte å fortelle det."

Jeg skal være såpass frempå å si at de tipsene der vet jeg ikke om jeg er enig i. Dersom hun ble ukomfortabel første gang du sa det, så tenker jeg det blir enda mer ukomfortabelt dersom du sier det igjen. Kanskje bedre å spørre henne ut på en middag, piknik eller lignende og si at du lover å ikke si det der igjen, ihvertfall på noen måneder. Altså, forsøke å gjøre noe litt morsomt ut av at du sa det. 

You cant force love, så jeg ville vært forsiktig med å pushe henne på det, ihvertfall så tidlig. Ha det heller fint og gøy sammen på en litt avslappet måte, og så vil det der komme naturlig etterhvert. 

Lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (9 minutter siden):

Jeg skal være såpass frempå å si at de tipsene der vet jeg ikke om jeg er enig i. 

Kanskje, kanskje ikke, tanken med forslaget mitt er å utbrodere litt mer og kanskje gjøre det klart at han ikke sa det fordi han forventer at hun skal si det samme (går jeg ut fra) og at det ikke er noe press.

Bare å klargjøre det litt mer og deretter fortsette å henge sammen som de har gjort og la ting utvikle seg, uansett hvilken retning det går.

Lenke til kommentar

Vær jæv... forsiktig med å slenge rundt med akkurat det ordet der. Heavy heavy ikkesant. Personlig mener jeg det blir feil og altfor overfladisk å bruke et slikt omfattende begrep til en potensiell kjæreste som du mest sannsynlig ikke har noe mer med å gjøre om f.eks 3mnd, 12mnd eller 24mnd. Ingenting varer evig. Skal du dra opp L ordet hver gang du møter en jente, blir substansen veldig fort udefinerbar...hvis du i det hele tatt skjønner hva jeg snakker om. Men nå er visst katta allerede ute av sekken, så sagt er sagt.

Veldig nedkortet, "ok nå elsker jeg deg visst. Kan vi ha sex nå"? En smule mer raffinert ordlegging er nok å trakte etter, så å trekke opp L ordet og forvente jenta og halve kongeriket er veldig naivt. Men for all del, vi har alle vært unge og dumme.

https://youtu.be/9p3j294sqM8

 

Endret av Gjest Baardsen
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 18.6.2023 den 15.50):

Et sånt lite tips. Det er lurt å være innom "Jeg er glad i deg"-fasen før man plutselig hopper til "jeg elsker det".

Et annet tips: å si så store og betydningsfulle ord for første gang, kan være lurt å gjøre ansikt til ansikt. 
 

Gjest Baardsen skrev (5 timer siden):

Veldig nedkortet, "ok nå elsker jeg deg visst. Kan vi ha sex nå"? En smule mer raffinert ordlegging er nok å trakte etter, så å trekke opp L ordet og forvente jenta og halve kongeriket er veldig naivt. Men for all del, vi har alle vært unge og dumme.

https://youtu.be/9p3j294sqM8

 

Sier han at han elsker henne etter de har hatt sex, i stedet for før man har sex, så tror jeg sjansene for å få mer sex er betraktelig større. ;) Er jo ingenting som er bedre enn å ligge der tungpusta og svett med lykkehormoner susende gjennom kroppen og høre at man er elsket. Dette var et annet tips til deg, trådstarter. 

Samtidig er det å elske noen veldig stort, det kan ikke sammenlignes med å være glad i noen. Men folk elsker forskjellig og de fleste definerer nok det å elske ulikt - for noen er det ubetinget kjærlighet, for andre er det bare "litt mer" enn å være glad i. For noen går ikke det å elske over selv om personen de elsker gjør dumme eller sårende ting, for andre slukker det lyset så snart et svik skjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nøtteknekker skrev (29 minutter siden):
RRhoads skrev (På 18.6.2023 den 15.50):

Et sånt lite tips. Det er lurt å være innom "Jeg er glad i deg"-fasen før man plutselig hopper til "jeg elsker det".

Et annet tips: å si så store og betydningsfulle ord for første gang, kan være lurt å gjøre ansikt til ansikt

Helt klart. Det er jo en veldig personlig ting å si. 

Må vel også huske at ts er 18 år, og kanskje ikke har sagt det til noen før. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b8cd0...c97

Dere er begge 18 år det er tidlig.  Forskjellig timing og effekter av hormoner gjør at dere kan være på helt forskjellige nivåer i følelses-landskapet.

Forskning viser f.eks. at hjernen ikke regnes som fullmoden før i ca 25 års alder og før det er nok fokus mer på lek/flørt for jentenes del og dramatiske følelser for gutta - spesielt ved brudd/usikkerhet med nevnte hormoner som 1000-watt forsterkere.

 

Anonymous poster hash: b8cd0...c97

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest 2b75d...20f skrev (På 18.6.2023 den 2:54 PM):

Jeg holder på med en jente, begge er 18 år, vi har hengt litt sammen og begge har kalt hverandre fin osv, har på en måte data i 5 måneder. Jeg skrev "Elsker deg" til henne i natt og da skriver hun "...." hva skal dette bety? Hadde du tatt det som at hun ikke var interessert eller hva betyr prikk prikk

Anonymous poster hash: 2b75d...20f

Gjør deg selv en tjeneste, og finn ut av hva du vil, og hva hun vil. Snakk med henne, meldinger er lett å mistolke. Vet ikke hva du legger i "holder på med", men hvis det er å gå rundt grøten uten at det bærer noe sted, som det ser litt ut som ut fra hva du skriver, og det er forhold du ønsker, som det også ser ut til, kan du ikke samle på andreplasser. Noen er jo bare ute etter vennskap/noen å gjøre ting med, noe som er en ærlig sak, men det er også damer der ute som elsker å bli satt på en pidestall uten at det er noe som ligner forpliktelser eller gjensidighet.

Hvis du virkelig liker henne, og hun er fornøyd med "bare venner", skjer det svært sjeldent at noen går fra det stadiet til sammen. Du må jo da finne ut om "bare gode venner" er noe du kan leve med, men, så lenge hun ikke er sammen med noen, blokkerer du bare alle muligheter for å treffe noen andre, noen som faktisk liker deg tilbake, og når hun finner noen, havner du uansett et stykke ned på prioriteringslisten sosialt, og du risikerer å torturere deg selv på veien.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet ikke men det som er mest ufattelig er at du spør oss og ikke henne om dette? Spør da vel?! Viser du at du frykter henne og ikke tør eller er redd for svaret så har du ikke vært lur for damer digger menn som snakker, tør å si hva de føler og kan snakke med damer outen å være usikre eller underdanige. Be a man, God damn it!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...