Gå til innhold

Anmeldelse: The Lord of the Rings: Gollum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2/10, har sett verre. Noen har gitt det 0/10.
At de i det hele tatt gav det ut er merkelig, de visste godt at dette ville skje, det har hele gamingverden visst lenge nå. Men de melker vel noe stakkarer der ute som har forhåndsbestilt det da så de så vel snittet til å ikke tape alt for mye penger. 

PS! Mye gode underholdningsvideoer om dette spillet på Youtube. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg har et visst forhold til Tolkien klarte jeg aldri å opparbeide noen spesiell interesse for dette spillet. Når jeg ser gameplay fra det nå, føles det som et konsept som kunne vært noen sideoppdrag i et annet, større LoTR-spill. Et hvor man f.eks. har en shaky allianse med Gollum og man en sjelden gang styrer ham for å åpne porter, gjøre avledningsmanøvre osv.

Men hvis anmelder mener musikken er bra, kan det jo hende jeg sjekker ut den ihvertfall.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guybrush 3pwood said:

2/10, har sett verre. Noen har gitt det 0/10.
At de i det hele tatt gav det ut er merkelig, de visste godt at dette ville skje, det har hele gamingverden visst lenge nå. Men de melker vel noe stakkarer der ute som har forhåndsbestilt det da så de så vel snittet til å ikke tape alt for mye penger. 

PS! Mye gode underholdningsvideoer om dette spillet på Youtube. 

Uansett hvor dårlig det er vil det jo selge noen kopier. Og penger er penger. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Uansett hvor dårlig det er vil det jo selge noen kopier. Og penger er penger. 

Hadde utgiveren solgt spillet for en hundrings ville nok mange flere kostet på seg et kjøp for å se om det faktisk er så dårlig som folk sier 💰

Lenke til kommentar

Man kan jo nesten bli fristet til å bli konspirasjonsteoretiker når man ser at Gamer har lagt ut 9, ja 9 artikler om dette spillet før de til slutt klatter til med en anmeldelse. Trengte ikke være et geni for å skjønne at dette spillet kom til å bli en katastrofe. Samtidig har hypede og hyllede spill som f.eks Dave The Diver, som kommer denne måneden, null, ja null artikler på Gamer. Lista over tilsvarende spill er ekstremt lang. Om grunnen til denne massive dekningen av Gollum bare er at Gamer gjør en dårlig jobb så får man håpe de har lært en lekse eller to og skjerper seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:

2/10, har sett verre. Noen har gitt det 0/10.
At de i det hele tatt gav det ut er merkelig, de visste godt at dette ville skje, det har hele gamingverden visst lenge nå. Men de melker vel noe stakkarer der ute som har forhåndsbestilt det da så de så vel snittet til å ikke tape alt for mye penger. 

PS! Mye gode underholdningsvideoer om dette spillet på Youtube. 

Det kan du si, mannebørst! Nå vet ikke jeg den fulle historien bak dette spillet. Ofte er det et team med utviklere som mange ganger har en drøm, visjon og et hjertebarn de ønsker å utvikle og slippe. Så er det en utgiver som sitter på rettighetene og pengene, som tvinger teamet til å slippe noe innenfor et spesifikt finansår, eller i en ellers død periode for litt snabba cash. Men her er det tydeligvis Deadalic som står bak både utvikling og utgiving. Hva i alle dager er det som har skjedd her?
Lenke til kommentar
radiohodet skrev:

Man kan jo nesten bli fristet til å bli konspirasjonsteoretiker når man ser at Gamer har lagt ut 9, ja 9 artikler om dette spillet før de til slutt klatter til med en anmeldelse. Trengte ikke være et geni for å skjønne at dette spillet kom til å bli en katastrofe. Samtidig har hypede og hyllede spill som f.eks Dave The Diver, som kommer denne måneden, null, ja null artikler på Gamer. Lista over tilsvarende spill er ekstremt lang. Om grunnen til denne massive dekningen av Gollum bare er at Gamer gjør en dårlig jobb så får man håpe de har lært en lekse eller to og skjerper seg.

Har nok noe med dekning generelt å gjøre. En relativt liten spillredaksjon kommer bare over så mange spill i måneden, og jeg, for eksempel, måtte google Dave the Diver, et spill utviklet av Mintrocket, som ikke har gitt noe før. Ikke så rart jeg ikke har hørt om det før, altså. Gollum er et high-profile spill, uansett hvem som lager det, nettopp på grunn av Ringenes Herre-lisensen. Dette på lik linje med at Gamer heller ikke dekker alt annet av indiespill som kommer ut på steam/switch hver bidige dag. Ingen sier du har feil her, altså, bare at det må prioriteres rett, og det er ikke alltid det funker.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg klør meg i hodet over at dette spillet ikke ble lagt på is i utviklerfasen.

Det var ingen som synes dette var noe som manglet, det eneste jeg husker som ble tatt opp som ett trekkplaster var at spillet skulle støtte Rtx. Av alle jeg pratet med om dette spillet så var instillinga veldig "meh" over hele linja, uansett hvilken sjanger de likte fra før av.

Lenke til kommentar

Studioet har visst hovedsakelig pek og klikk spill i porteføljen. Mange av oppgavene man utfører hadde fungert helt greit i et pek og klikk spill. Ikke super interessant, men fokuset er mer på oppgaveløsning enn action og spenning i pek og klikk spill. Når de skulle oversette det til et slags 3d action snikespill så klarte de ikke det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...