Gå til innhold

løsninger for å oppbevare kvitteringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google disk.
På mobiltelefon har google disk en skannerfunksjon via mobilkamera som gjør at du kan skanne inn en kvittering som lagrer seg som en PDF. Du kan etterpå gå inn på Google disk via hvilken som helst nettleser og gjennomføre en utskrift. Elektronisk kopi av kvittering er like god god som original papirkvittering.
Best av alt, det er gratis.

Endret av Skandinav
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, oddeh said:

Nå er jo dette dette en sak hvor hun hun rett og slett har vært sløv og ikke fulgt med.

Sant nok det, men hvor mye kan man egentlig stole på at andre skal ta vare på kvitteringene dine, når det kommer til GDPR, konkurser, whatnot?

 

Endret av germanwhip
  • Liker 1
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (5 timer siden):

Jeg samler på kvitteringer ved kjøp, samt annet som er behov å lagre ved garanti.

Hvilke løsninger finnes der jeg kan plassere i perm eller annet for å holde orden på kvitteringer, og lett å se tilbake i tid.

Scan og legg i egen katalog på PCen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar bare bilder og lagrer de i et eget album. Bilder er søkbare også med google/icloud løsning. Søkte på "maling" her om dagen og fikk opp treff på kvittering sist jeg kjøpte husmaling sånn at jeg fikk ut fargekoden. Følger tråden om det kommer et bedre løsningsforslag :)

Lenke til kommentar

Merk at vanlige kvitteringer falmer og blir typ ubrukelige etterhvert. Lurt å ta kopier av dem. Går kanskje å laminere originalene.

Hvis en digital kvittering blir ubrukelig pga. ting som konkurs så hjelper det lite å ha den på papir. Men generellt sett lønner det seg å ha en kopi selv, jeg har alt som epost-kopi så de er lagret i to separate datasystemer. For ekstra sikkerhet så kan du laste ned epostene og lagre dem et 3. sted. Så digitale kvitteringer er forsåvidt like bra som på papir, bedre for min del.

Lenke til kommentar

Jeg lagrer alle kvitteringer i en skytjeneste, slik at de er tilgjengelige uansett hvor jeg er og hvilken dings jeg bruker. Enten får jeg kvitteringen på epost, eller jeg scanner / tar bilde av en papirkvitteringer, og lagrer dem med filtekst "åååå-mm-dd Butikk Vare", for eksempel "2022-02-13 Power Apple iPhone 14 Pro 256". Har gjort dette i 10-15 år, og har god oversikt. Lagrer kun kvitteringer som jeg kan tenkes å få bruk for ifm garanti/reklamasjonsrett, ikke matvarer fra Kiwi og slikt.

Endret av zanta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, minim said:

Jeg tar bare bilder og lagrer de i et eget album. Bilder er søkbare også med google/icloud løsning. Søkte på "maling" her om dagen og fikk opp treff på kvittering sist jeg kjøpte husmaling sånn at jeg fikk ut fargekoden. Følger tråden om det kommer et bedre løsningsforslag :)

av en eller annen grunn fikk jeg for meg at du lagde malerier av kvitteringene. og nå ser jeg for meg en stue full av malerier, av kvitteringer...

Lenke til kommentar
Kikert skrev (3 minutter siden):

Merk at vanlige kvitteringer falmer og blir typ ubrukelige etterhvert. Lurt å ta kopier av dem. Går kanskje å laminere originalene.

 

Usikker på om det går, fordi de er skrevet ut med termopapir, og papiret reagerer på varme. 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (Akkurat nå):

av en eller annen grunn fikk jeg for meg at du lagde malerier av kvitteringene. og nå ser jeg for meg en stue full av malerier, av kvitteringer...

Samme hvordan man lagrer dem, bare man har kontroll 🙂 Selv tenkte jeg å tapetsere en vegg med alle kursbevis og diplomer jeg har fått gjennom et relativt langt arbeidsliv. Hadde ikke stor nok vegg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...