Gå til innhold

Hvor kan jeg handler Windows 11?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Wheeljack said:

Mener du at disse anmeldelsene ikke er ekte? 🤣

image.png.fdcd57618718ff7997144559589ee5f8.png

Det er vel ingen som trekker i tvil at de som kjøper disse lisensene er fornøyd med dem.

Tvilen går ut på at lisensene på en eller annen måte kan være "ugyldige" og at Microsoft på et eller annet tidspunkt kommer til å flagge PC'en din som "ikke aktivert" og bare la deg kjøre videre i svart/hvitt og krabbegir helt du betaler for en "ekte" lisens.
Av de som har tatt sjansen virker det som om ingen har fått problemer med lisensen.

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (16 timer siden):

Tvilen går ut på at lisensene på en eller annen måte kan være "ugyldige" og at Microsoft på et eller annet tidspunkt kommer til å flagge PC'en din som "ikke aktivert" og bare la deg kjøre videre i svart/hvitt og krabbegir helt du betaler for en "ekte" lisens.
Av de som har tatt sjansen virker det som om ingen har fått problemer med lisensen.

Hvor stort problem er det dog når du kan kjøpe en ny lisens til 110 kr ganske mange ganger før du når hva MS skal ha selv :) 

Er lenge siden salg av OS lisenser til sluttbruker var hovedinntektskilde for MS. Går vel i Azure og Office nå 😛

Lenke til kommentar
23 hours ago, nebrewfoz said:

Windows 11 Home:  1499,-
Windows 11 Pro: 2699,-

Jeg hadde lett gått for et av de mange alternativene.
Til og med denne (til 110,49): https://livekort.no/no/windows-11-pro-32-64bit-oem

Men er disse slike som MS etterhvert stopper? Slik det har vært tidligere for lisenser (Enterprise) som ikke skal deles (og heller ikke trenger "vanlig" aktivering)?
De burde jo vært gratis dersom det er lisenser "gitt" til studenter/ansatte i større organisasjoner/bedrifter der enterprise lisenser brukes.
Litt "frekt" å spe på inntekten med å "selge" lisenser som ikke skal "selges".
Men det er vel ingen grenser for de som ser en mulighet til ekstra inntekt. Lovlig eller ei. 

Edit:
Ja, lovlige lisenser til Windows er ikke billig. Har du (som meg) x antall maskiner blir det jo en ikke uvesentlig kostnad.
Men har du ikke råd til å ha "lovlig" lisens er det jo alternativer (Linux) 🤪

Endret av Fartnoccio
Lenke til kommentar

Har aldri trengt å kjøpe lisens. På vgs fikk vi via en merkelig side gratis studentlisenser for win7pro. For 4 ulike språk og 32 og 64 bit. Alle funket likt uavhengig av bits og språk, så de var 8 gratis lisenser. Alle nye versjoner har vært gratis oppgraderinger siden da, så de funker på win11 også. Har siden fått flere lisenser på studier (også på en merkelig Microsoft side), de funker også idag.

Av en eller annen grunn er folk så redd for lisenser, at det er ulovlig eller slutte å funke? Slapp av!

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (På 12.5.2023 den 17.51):

Mener du at disse anmeldelsene ikke er ekte? 🤣

Anmeldelsene er sikkert ekte, og CD-nøkkelen er også sikkert ekte, men spørsmålet er om de er beregnet på videresalg for privatpersoner. Noe de stort sett IKKE er.  Anmeldelsene har heller ingenting å gjøre med hvor lovlige nøklene er, for de fleste vet ikke hvor de kommer fra eller hva slags type lisensnøkkel det er.

De virker, ja, men for hvor lenge?
https://www.elevenforum.com/t/determine-if-windows-license-type-is-oem-retail-or-volume.10168/

Har selv kjøpt flere lisensnøkler fra Livekort, og ikke alle har virket. Spesielt de jeg ikke har brukt / aktivert med en gang.

Jeg bare venter på at Win 10 Pro lisensen jeg har fra Livekort på både laptop'en, serveren og hovedmaskinen skal slutte å virke. Men da bare kjøper jeg en ny en. Det er derimot ingen tvil om at slike lisensnøkler er "shady". Og ALLE jeg har kjøpt har vært Volume-lisenser.

Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (15 minutter siden):

Tror eg kommer til å kjøpe her. Leser eg riktig, 3 euro for en win11 nøkkel?? Får du nøkkelen på epost med engang?
Eg har ikke noe i mot at det er "shady", for alternativet mitt er... langt mer shady :)

Ja, tipper du får nøkkelen med en gang.

Lenke til kommentar
6 hours ago, PaladinNO said:

eg bare venter på at Win 10 Pro lisensen jeg har fra Livekort på både laptop'en, serveren og hovedmaskinen skal slutte å virke. Men da bare kjøper jeg en ny en. Det er derimot ingen tvil om at slike lisensnøkler er "shady". Og ALLE jeg har kjøpt har vært Volume-lisenser.

Har du noen gang hørt om noen som har fått lisensen deaktivert av Microsoft etter at lisensen ble aktivert ifm installasjon og alt har funket etter det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (4 timer siden):

Har du noen gang hørt om noen som har fått lisensen deaktivert av Microsoft etter at lisensen ble aktivert ifm installasjon og alt har funket etter det?

Har bare hørt rykter. Har aldri sett noen skrive at de har hatt problemer, verken her eller andre steder. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...