Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at Sony har utviklet fantastiske kamera-komponenter til proff-markedet som andre benytter og optimaliserer til eget bruk, så er det synd at de er så dårlige på mobilmarkedet. De kan jo produsere greie løsninger for mobil, men de har ikke fokus på det som betyr noe for folk flest, men satser heller på sine egne nisjer.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sjørøver said:

5V skal vell ha mye av det samme kamera, og det funker dårlig. Mobilen blir ofte varm når jeg filmer en del på Snapchat. Hakker en del også. Appen for å ta bilder er så som så, merkelig inndelt i en basic og en auto funksjon. 

Er bare en app på 1 V, Photo Pro og der kan du velge mellom M, S, P, Auto og Basic. Har tatt mange flotte bilder med den og har ikke merket noe til hakking. Sony henvender seg mer til de som er litt proffe på fotografering men Basic funker også stort sett bra.

Lenke til kommentar

Jeg synes også at det som trekker mest ned når det gjelder Sony sine telefoner er kamera-appen. Den er ikke bra i det hele tatt. Kanskje den er bra hvis du er litt proff, men folk flest er ikke det. Folk flest vil ha point and shoot funksjonalitet og der ligger Sony langt bak de andre.

Trist egentlig når de faktisk lager både bra kameraer og brukbare telefoner i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (1 time siden):

Jeg synes også at det som trekker mest ned når det gjelder Sony sine telefoner er kamera-appen. Den er ikke bra i det hele tatt. Kanskje den er bra hvis du er litt proff, men folk flest er ikke det. Folk flest vil ha point and shoot funksjonalitet og der ligger Sony langt bak de andre.

Trist egentlig når de faktisk lager både bra kameraer og brukbare telefoner i utgangspunktet.

Det krever ikke så mye å lære seg, kunne vært bedre på stabilisering slik som de andre prosesserings mobilene..

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 timer siden):

Det krever ikke så mye å lære seg, kunne vært bedre på stabilisering slik som de andre prosesserings mobilene..

Men når konkurrentene tilbyr bedre resultat rett ut av esken, uten å måtte lære seg,  da skal det mye til å lokke til seg kunder med de stive prisene som er nå om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Sharpings said:

Men når konkurrentene tilbyr bedre resultat rett ut av esken, uten å måtte lære seg,  da skal det mye til å lokke til seg kunder med de stive prisene som er nå om dagen.

Nå er det ikke bare kamera som teller, sjøl om jeg er veldig fornøyd med det som sitter i 1 V. Er kjent med menyene som er ganske likt de som er i Sony sine kameraer. Hele multimedia pakka på 1 V er veldig bra. Andre ting er viktigere for meg som musikkavspilling. Nå har jeg lagret nesten 10 000 album i bra MP4 kvalitet på et 1 TB minnekort i telefonen som sammen med Bowers & Wilkins Px8 låter fantastisk bra. 1 V støtter både LDAC og aptX HD/Adaptive som tilbyr nesten Hi-Res avspilling over BT.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Sharpings skrev (1 time siden):

Men når konkurrentene tilbyr bedre resultat rett ut av esken, uten å måtte lære seg,  da skal det mye til å lokke til seg kunder med de stive prisene som er nå om dagen.

Det der er et filosofisk valg, de fokuserer på linser og Alfa kamera funksjoner. Jeg er veldig fornøyd med min Xperia 1III og bildene, selvom den ikke er bra på point og shoot eller dårlig lys, så er den blant de beste på øye og ansiktsfokus, og best på natur foto og landskap solnedganger.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
On 17.3.2024 at 8:23 PM, Trond HB said:

1 V støtter både LDAC og aptX HD/Adaptive som tilbyr nesten Hi-Res avspilling over BT.

Gudene skal vite at Bluetooth er alt annet enn HiFi til tider. Det er en standard som var designet for relativt dårlig voice-overføring på lav båndbredde og har blitt utvidet ørten ganger, så sannsynligheten for at en ender opp med en eller annen fallback til eldre protokoller for lydoverføring skjer dessverre oftere enn det burde.

aptX er ADPCM-basert og har dermed lav forsinkelse, men av en eller annen grunn er støyen den genererer bare halvparten så mye som på konvensjonelle løsninger.

Har ærlig talt ikke fulgt så mye med på Bluetooth lyd fordi jeg foretrekker kabel. Har også vært selektiv på mobiler p.g.a dette.

Lenke til kommentar
3 hours ago, vidor said:

Gudene skal vite at Bluetooth er alt annet enn HiFi til tider. Det er en standard som var designet for relativt dårlig voice-overføring på lav båndbredde og har blitt utvidet ørten ganger, så sannsynligheten for at en ender opp med en eller annen fallback til eldre protokoller for lydoverføring skjer dessverre oftere enn det burde.

aptX er ADPCM-basert og har dermed lav forsinkelse, men av en eller annen grunn er støyen den genererer bare halvparten så mye som på konvensjonelle løsninger.

Har ærlig talt ikke fulgt så mye med på Bluetooth lyd fordi jeg foretrekker kabel. Har også vært selektiv på mobiler p.g.a dette.

Har ikke studert Bluetooth så nøye men har ikke hatt noen problemer med 1 V. Er versjon 5.3 på den og 5.4 er vel siste versjon av Bluetooth. Koblinga mellom 1 V og Px8 har vært dønn stabil og kjører på med høyeste oppløsning.

Min erfaring med noen tidligere telefoner og trådløse hodetelefoner er at de får litt problemer når du er ute i sterk sol. 

 

 

419039150_10159196790506895_7344122319715494116_n.jpg

Lenke til kommentar

Ja, om en har nytt nok utstyr som begge støtter BT-standardene en vil bruke så er det jo optimalt.

Ironisk nok synes jeg faktisk 96 KHz er for mye, men så lenge det fungerer er det jo greit nok. Det har vært gjort tekniske målinger som viser at om en prøver å mate hodetelefoner med for høy frekvens så ender det bare opp med å bli forvrengt støy gitt at kilden faktisk inneholder disse frekvensene, men uansett høres det nok ikke særlig godt i forhold til signalet ellers og annen naturlig forvrenging.

48 KHz er jo greit nok hørselsmessig, men vet ikke hvordan løsningen fungerer når input er 44.1 KHz som er mest vanlig.

Har vært borti lydløsninger som høres ille ut når man ikke matcher samlefrekvens, som f.eks det å mate ut 44,1 KHz over 48 KHz løsninger (testet dette på en HP NC6210 laptop i sin tid og det låt virkelig forferdelig). Mulig en da får mindre ulyd med å bruke 96 KHz.

Spør du meg er bitrate mye mer verdt en uhørbare frekvenser (eller musikk for hunder som en proff lydmann mente det var).

Egentlig er 16 bit 44,1 KHz nok i massevis hvis en bruker det etter intensjonen og kutter ut den teite loudness war greia som ødelegger alt. Sist jeg sjekket har utstyr en fungerende volumknapp.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...