Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle bare ønske det kom nye Xperia Compact, med maks 5" skjerm. Jeg hadde et par Compact, og den siste beholdt jeg lenge etter at batteriet egentlig var blitt for svakt, i håp om at det skulle dukke opp noe mindre enn Xperia 1/5/10, men forgjeves.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

For en gangs skyld gjør en telefon fra Sony det bra i en test 

https://www.tek.no/test/i/6911ee/sony-xperia-1-v

Fikk meg til å mimre om min første Sony mobil, med kamera som vakte oppsikt og skryt i tester. Sony Ericsson K750i  https://www.dpreview.com/forums/thread/3697504

Xperia 1v er spennende, lest tester. Nå venter jeg uansett med kjøp til pris har gått litt ned.

tek.no sine tester av mobil syntes jeg er blitt for personlig subjektive. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Trond HB skrev (21 minutter siden):

https://www.lydogbilde.no/test/mobil-nettbrett/sony-xperia-1-v/

Venter fortsatt på min 1 V. Bestilt hos Elkjøp 12/6 (send til butikk). Fått flere melding om at den er forsinket og skal leveres i morgen, 7/7. Synes det er litt svakt av Elkjøp når de har hatt 100+ på lager siden forrige uke og at de i tillegg sier den er forsinket fra Sony.

Sony har blitt bedre på levering, før klagde man på at de kom lenge etter lanseringen. Nå er de klar like etter.

Lenke til kommentar

Fikk 1 V på fredag. Nydelig telefon. Flott og gripevennlig med ruglete bakside og riller langs sidene. Har ikke fått testet kameraet noe særlig enda men førsteinntrykket er er veldig bra.

Eneste problemet jeg har hatt er at det har stått at SIM-kort mangler både i går og i dag tidlig. Virker nesten som det er en software feil. Har skjedd på omtrent samme tid begge dagene og virker igjen etter restart. Regner med jeg bestiller eSIM, støtter det ser jeg.

Lenke til kommentar
Trond HB skrev (39 minutter siden):

Fikk 1 V på fredag. Nydelig telefon. Flott og gripevennlig med ruglete bakside og riller langs sidene. Har ikke fått testet kameraet noe særlig enda men førsteinntrykket er er veldig bra.

Eneste problemet jeg har hatt er at det har stått at SIM-kort mangler både i går og i dag tidlig. Virker nesten som det er en software feil. Har skjedd på omtrent samme tid begge dagene og virker igjen etter restart. Regner med jeg bestiller eSIM, støtter det ser jeg.

Kan hende sim kort er defekt/slitt, slike kort tåler ikke så mye, har skjedd meg også på en annen mobil.

Lenke til kommentar

Brukte litt electric cleaner spray og tørket av. Har ikke hatt problemet etterpå.

Har fått testet telefonen litt mer og merker at Bluetooth koblinga er mer stabil på Sony WH-1000XM5 og WF-1000XM4. På 1 III måtte jeg sette på tilkobling prioritert på telefonen (hadde riktignok satt til lydkvalitet prioritert i headphones appen) for å unngå dropouts.

Blir spennende å se når WH-1000XM5 dukker opp. Ble bestilt samme dag jeg fikk telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trond HB skrev (1 time siden):

Brukte litt electric cleaner spray og tørket av. Har ikke hatt problemet etterpå.

Har fått testet telefonen litt mer og merker at Bluetooth koblinga er mer stabil på Sony WH-1000XM5 og WF-1000XM4. På 1 III måtte jeg sette på tilkobling prioritert på telefonen (hadde riktignok satt til lydkvalitet prioritert i headphones appen) for å unngå dropouts.

Blir spennende å se når WH-1000XM5 dukker opp. Ble bestilt samme dag jeg fikk telefonen.

Fikk du med hodetelefoner i gave/bundle?

Lenke til kommentar

Fikk mine i går jeg med men mulig jeg må sende de tilbake da jeg returnerte tlf, ønsket ikke en 2 årig dyr kontrakt hos Telenor. Benyttet meg i stedet av elpant tilbudet hos Elkjøp. Fikk 3000 for gammel tlf + 818` for dens verdi og ytterligere 500 i rabatt som Telenorkunde. Alt i alt 10 672. Godt fornøyd 👍

Lenke til kommentar

Hvordan er trådløs signal med LDac? Er ikke så begeistret for 3 serien med Tidal.

Må ha mobil i jakkelomme istedenfor i bukselomme. For å unngå dropouts.

Jabra Elite 3? med aptx har mye bedre signal.

Samme med Supra Nitro x men de har bare sbc og aac.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (15 minutter siden):

Må ha mobil i jakkelomme istedenfor i bukselomme. For å unngå dropouts

Har tidvis dropout med min III også, spesielt når jeg hører på Soundcloud, men usikker på om den appen er årsaken. Pleier å hjelpe å legge den telefonen ytterst i lommen med baksiden ut. Skal egentlig være litt unødvendig med en så avansert telefon. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 minutter siden):

Har tidvis dropout med min III også, spesielt når jeg hører på Soundcloud, men usikker på om den appen er årsaken. Pleier å hjelpe å legge den telefonen ytterst i lommen med baksiden ut. Skal egentlig være litt unødvendig med en så avansert telefon. 

Nja det er nok heller hodetelefonene og Ldacs begrensninger. Har ikke det problemet med andre blåtannsdingser med Sbc eller Aptx.

Derfor interessant om signal er bedre på de nye. Sony er jo et relativt dyrt merke på topp produktene, og det er jo mobilt og på tur man har bruk for disse hodetelefonene.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...