Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
larris skrev (16 minutter siden):

Sofaen min er sort som tidligere nevnt. Sony har gjort den lilla. Hvorfor vet jeg ikke. Rart at noen tviler på hvilken farge vi har på sofaen vår.

Alle kan vel se at den er mørke lilla både på Pixel og Sony bildet????

🤔

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
larris skrev (1 time siden):

Jeg sier bare at Sony har gitt vår sorte sofa et horribelt lillaskjær.

Det er lyset på dagtid, du kan enkelt skru ned dette på Sony med innstillinger. Da vil sofa se mørkere ut....

Edit og det er ikke vanskelig, du kan også tror jeg stille inn dette til minne tror jeg. Slik at sofaen får den fargen du er keen på hver gang.

Både Pixel og Sony bildene er av en mørke lilla sofa og en mørke lilla lampeskjerm. Bordet er derimot svart....

Skulle gjerne sett bildet fra Samsung...

Om sofa er svart hvorfor er ikke da bordet også lilla? 😉

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
17 hours ago, larris said:

Sofaen min er sort som tidligere nevnt. Sony har gjort den lilla. Hvorfor vet jeg ikke. Rart at noen tviler på hvilken farge vi har på sofaen vår.

Lampa har i hvert fall litt lillaskjær på det siste bildet også. Sofaen har heller ikke så rein svart farge som trampolina og teppet. 

Endret av Trond HB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hei. Sniker inn litt avsporing. 

Fornøyd med Sony i mange år, opphold på tre år nå. Slo til på brukt Xperia 1 IV og har den nå i hånda. Ikke testet den ordentlig ennå. Noen erfaring/innspill på ulikheter på kamerabiten mellom IV og V. Betalte under kr 4000 (høy slitasje) via butikk.... 

IV har fått svært blandet omtale av kamerabiten.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (18 timer siden):

Hei. Sniker inn litt avsporing. 

Fornøyd med Sony i mange år, opphold på tre år nå. Slo til på brukt Xperia 1 IV og har den nå i hånda. Ikke testet den ordentlig ennå. Noen erfaring/innspill på ulikheter på kamerabiten mellom IV og V. Betalte under kr 4000 (høy slitasje) via butikk.... 

IV har fått svært blandet omtale av kamerabiten.

V har bedre sensor og bedre pek og skyt funksjon.

Sony har mindre data bildeprosessering vanligvis, jeg vet ikke hvordan V er på dette da jeg ikke har den selv. Jeg har 1iii som jeg er fornøyd med. Den har vært på Service 2 ganger da, pga litt uhell.

For hver modell så beveger seg Sony mer mot data bildeprosessering samtidig som de beholder sitt fokus på Camera innstillinger og å være mer proff orientert.

Nattmodus er nå på 1V og 5V men ikke kun med prosessering som rosa skjæret i Samsung. De bruker istedenfor en mye større Sony Sensor som er helt ny og kommer til å komme til Kameraene deres også.

Sony er faktisk de som mest pusher hva det er mulig for et mobilkamera å gjøre. Men det er ikke den mest pek og skyt vennlige mobilen.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (41 minutter siden):

V har bedre sensor og bedre pek og skyt funksjon.

Sony har mindre data bildeprosessering vanligvis, jeg vet ikke hvordan V er på dette da jeg ikke har den selv. Jeg har 1iii som jeg er fornøyd med. Den har vært på Service 2 ganger da, pga litt uhell.

For hver modell så beveger seg Sony mer mot data bildeprosessering samtidig som de beholder sitt fokus på Camera innstillinger og å være mer proff orientert.

Nattmodus er nå på 1V og 5V men ikke kun med prosessering som rosa skjæret i Samsung. De bruker istedenfor en mye større Sony Sensor som er helt ny og kommer til å komme til Kameraene deres også.

Sony er faktisk de som mest pusher hva det er mulig for et mobilkamera å gjøre. Men det er ikke den mest pek og skyt vennlige mobilen.

Takk. Ofte blir det "pek og skyt" for å fange en situasjon raskt der og da mer spontant. Liker også å justere noe manuelt. 

Ser Sony 1 IV har fått sterkt variable tilbakemeldinger på kamerasiden. 

Det blir et tveegget vedr om automodus gir resultater under pari med med midtsegnent mobiler fra samme år. Ønsker ja takk begge deler på automodus og manuell.

Å kjøpe mobil til over kr 5000 er aldri aktuelt for meg. Kjøper derfor fjorårets eller to år gammel toppmodell når mulig. Kjøpte på impuls nå, da under kr 4000 virket svært fristende. 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (3 timer siden):

Takk. Ofte blir det "pek og skyt" for å fange en situasjon raskt der og da mer spontant. Liker også å justere noe manuelt. 

Ser Sony 1 IV har fått sterkt variable tilbakemeldinger på kamerasiden. 

Det blir et tveegget vedr om automodus gir resultater under pari med med midtsegnent mobiler fra samme år. Ønsker ja takk begge deler på automodus og manuell.

Å kjøpe mobil til over kr 5000 er aldri aktuelt for meg. Kjøper derfor fjorårets eller to år gammel toppmodell når mulig. Kjøpte på impuls nå, da under kr 4000 virket svært fristende. 

Jeg har Google Pixel 6a som er ny til svensk bruk og sin, men må på service siden den henger seg opp i kameraet etter oppdateringer.

Men jeg har prøvd den mye, en mer dyrere versjon er nok midt i blinken for deg ligger ca i samme prisklasse, min 6a gav jeg bare 2900 for tror jeg.

Det er en pek og skyt ekspert, med bra linser og også mye instillinger. Anbefaler at du sjekker de ut, har nightmode også. Jeg husker ikke hva de dyrere modellene heter. Edit Pixel 7, 7a og 7 pro.

En fordel er at de legger mye satsing også på budget modellene..

Du får ikke Jack da til hodetelefoner slik som Sony har. Sjelden jeg bruker den da jeg foretrekker mest trådløst når jeg er ute. Hjemme bruker jeg Ifi Dac og en bedre hodetelefon kablet.

Jeg har tålig lært meg Xperia 1iii og kameraet, synes det er greit når man har lært det.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...