Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil


Anbefalte innlegg

Hadde noen dropouts på Xperia 1 III med både WH-1000XM5 og WF-1000XM4 så jeg måtte sette innstillingen på prioritere stabil tilkobling. Ikke hatt noen dropouts på 1 V så langt.

Merker godt at det er større batteri og bedre strømstyring på 1 V. Med mitt bruk har den holdt opp til 3 dager og ti timer med lading opp til 90%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har mer med brikkesettet og strømstyringen, eldre mobiler med samsung node var veldig strøm krevende og derav hissige moduser for strømsparing som gjorde ldac m.mer i høy bitrate var mer ustabilt.

Så dette gjelder for alle mobiler uavhengig av merke.

Om man bruker sony hodetelefoner på pcen så kan jeg på det sterkeste anbefale å installere Alternative A2DP Driver, mindre til ingen forsinkelse og man får ldac codecen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
tingo skrev (3 timer siden):

hvordan er bilder tatt i dårlig lys?

Hva mener du? Xperia har Night mode nå, mye bedre enn Samsungs rosa bilder.

Hører at kameraet også har mulighet for utløser på skjermen på Pro modus også. Endelig også 4K på vanlig basic video kamera.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Stort sett alle telefoner til over 4.000 kr klarer å ta gode i bilder i dagslys. Det er når det blir mørk at man ser forskjellene fra det virkelig gode kameraene og de litt svakere. Og ved videoopptak. Så dersom man vil vise hvor bra bilder den tar, så vis noen bilder fra dårlig opplyste situasjoner.

Og det at den har nattmodus er ikke synonymt med at den tar bra bilder i mørke situasjoner.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (7 minutter siden):

Stort sett alle telefoner til over 4.000 kr klarer å ta gode i bilder i dagslys. Det er når det blir mørk at man ser forskjellene fra det virkelig gode kameraene og de litt svakere. Og ved videoopptak. Så dersom man vil vise hvor bra bilder den tar, så vis noen bilder fra dårlig opplyste situasostujoner.

Og det at den har nattmodus er ikke synonymt med at den tar bra bilder i mørke situasjoner.

Dette er ikke snakk om virkelig gode kameraer, det er snakk om avansert fake CPU bildeprossesering.

Sony valgte en annen vei, jeg vet ikke hvor mye bildeprossesering de har nå. Sonys Night mode er iallefall vakrere enn Samsungs My little Pony Rosa skyer kl.02.00 på natten med kebab i handa.

Som Ilpostino sier så kan dette justeres manuelt, akkurat som et virkelig kamera, bare du legger Kebab på asjetten..

Point og shoot har fordeler og ulemper med jpeg, fordelen er at du kan ta pene bilder feks på byen som nevnt. Ulempen er at om du isteden lærer deg å ta ordentlig bilder i Raw, så blir det mye bedre.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Point og shoot har fordeler og ulemper med jpeg, fordelen er at du kan ta pene bilder feks på byen som nevnt. Ulempen er at om du isteden lærer deg å ta ordentlig bilder i Raw, så blir det mye bedre.

Sikkert. Men hvor stor prosentandel av mobilkjøperne er egentlig interessert i det? Tror 9 av 10 helst vil ha pek og klikk bilder og at disse blir så bra som mulig.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 timer siden):

 

Sony valgte en annen vei, jeg vet ikke hvor mye bildeprossesering de har nå. Sonys Night mode er iallefall vakrere enn Samsungs My little Pony Rosa skyer kl.02.00 på natten med kebab i handa.

 

Min S23+ har ikke dette rosaskjæret du nevner men min Xperia 1 V har et lillaskjær som ødelegger mange bilder.

Bilde av sofaen i stua tatt med 1 V i Auto-modus. Til opplysning er sofaen helt sort.

 

20230803_160106.JPG

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (54 minutter siden):

Sikkert. Men hvor stor prosentandel av mobilkjøperne er egentlig interessert i det? Tror 9 av 10 helst vil ha pek og klikk bilder og at disse blir så bra som mulig.

Det Kommer mer an på hvor vandt folk er til å bruke ekte kamera, eller er villige til å lære det.

Fordelen med Sony er at de legger vekt på ordentlige linser og justeringsmuligheter….

Sony kommer seg på å bidra med alfa teknologi og sammen kjøring med Sonys Foto og kamera avdelinger.

Den siste modellen sammenføyer også mye basis og pro funksjonalitet. Point og shoot er ikke så ille på siste modellen tror jeg, heller ikke på min Xperia 1III; men du må være ganske stø når du knipser bilde.

Lenke til kommentar
larris skrev (8 minutter siden):

Min S23+ har ikke dette rosaskjæret du nevner men min Xperia 1 V har et lillaskjær som ødelegger mange bilder.

Bilde av sofaen i stua tatt med 1 V i Auto-modus. Til opplysning er sofaen helt sort.

 

20230803_160106.JPG

Veldig fint bilde, alt annet ser ut til å være farget riktig, sikker på at den ikke er litt lilla?

Går du fra Samsung eller iPhone får nok mange sjokk, fordi det er helt annen filosofi angående camera funksjon.

Temmelig hard læringskurve.

Jeg foretrekker IPhone og Sony. Samsung er for mye ekstra alt og sharpness, det gjelder TV-en deres også. Men jeg forstår at mange foretrekker IPhone og Samsung til knips i farta på sosiale medier.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...