Gå til innhold

Toyota lurer kundene


Hanhijnn

Anbefalte innlegg

AL123 skrev (23 minutter siden):

Hva snakker du om? Beyond er engelsk og betyr ett og slett ikke «bedre enn» . Det er med andre god brukeren over her som har laget sin egen definisjon, ikke Toyota

Beyond: https://translate.google.com/?sl=en&tl=no&text=Beyond&op=translate 

Oversatt ordrett, så betyr det ikke «bedre enn». Enig. Det betyr «bortenfor». Som er synonymt med «forbi». Så de skal bortenfor/forbi null-utslipp. Det skal godt la seg gjøre! 

Riktignok er det jo ikke mer sprelskt enn hva vi har måtte høre om dieselmotorer og Euro 6. Her påstod produsenter at dieselmotoren renser luften. Avgassene som ble målt, var rene enn den vanlig luft. Ergo skulle det jo da være bra for miljøet å starte opp samtlige Euro-6-motorer og la de stå på tomgang 24/7?! Selvfølgelig var denne påstanden kraftig feil-tolkning av måletall. Eller løgn og bedrag, sagt med andre ord! 

 

Mye løgn og fantasi ute og går blandt bilprodusentene i grunn.. Vi har vel ikke allerede glemt jukseskandalen fra VW-konsernet heller?

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allikevel kjøper folk Toyota som bare det, over hele verden. Hvorfor? Fordi de ikke er med på elbil hysteriet og de produserer biler som har god kvalitet og som varer lenge. Jeg har selv hatt flere merker, men ingen kan måle seg med Toyotas driftssikkerhet. Spesielt VAG og Ford er skuffende dårlig kvalitet i sammenligning. Da er ikke garantien til Toyota så viktig. Den trengs nesten aldri å bli tatt i bruk.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (6 minutter siden):

Allikevel kjøper folk Toyota som bare det, over hele verden. Hvorfor? Fordi de ikke er med på elbil hysteriet og de produserer biler som har god kvalitet og som varer lenge. Jeg har selv hatt flere merker, men ingen kan måle seg med Toyotas driftssikkerhet. Spesielt VAG og Ford er skuffende dårlig kvalitet i sammenligning. Da er ikke garantien til Toyota så viktig. Den trengs nesten aldri å bli tatt i bruk.

Er vel mer for at de lager driftssikre og forholdsvis rimelige biler, tross kjedelige biler. 

(Kjører toyota selv) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 time siden):

Les definisjonen til Oxford. Eller mener du at Toyota er bedre på språkdefinisjon enn nevnte aktør? Og hva med "selvladende", i hvilket språklig univers er dette godt språk som ikke skaper uklarheter / misforståelser? 

Det har jeg allerede gjort, og da ser mann lett at både du og han som startet tråden som vanlig er på bærtur. En ting å lage en tråd ut av en forkortelse i et navn og erklære hele merket som svindlere. En annen ting er å stå på sitt når det viser seg at man ikke klarte en enkel oversettelse av to ord, en tredje er at en kommer med sånn vås når ens eget favorittmerke er verstingen på villedende markedsføring. Hva står feks FSD for, som Tesla har solgt til millioner av kunder i 7 år? Har de noen gang levert noe som minner om et sånt produkt til noen?

 

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (1 time siden):

Beyond: https://translate.google.com/?sl=en&tl=no&text=Beyond&op=translate 

Oversatt ordrett, så betyr det ikke «bedre enn». Enig. Det betyr «bortenfor». Som er synonymt med «forbi». Så de skal bortenfor/forbi null-utslipp. Det skal godt la seg gjøre! 

Det er liv å gjøre seg dum i en diskusjon, men det er ikke nødvendig. Man kan jo bruke Wikipedia i steden. Når Toyota lanserte sin første konseptbil med navnet, så var det en del av en intern visjon om strategi bortenfor dato for fossilforbudet som har kommet i deler av verden. Hvis Toyota kun hadde eksistert på det europeiske markedet, så kunne visjonen mao vært «beyond 2035» . Ettersom første bil kom i produksjon, så har markedsførerene forandret betydningen til « en bil utover det å være en nullutslippsbil» mao et forsøk på å binde Toyotas tidligere bilfilosofi sammen med nullutslippsfilosofien. Mao et forsøk på å bringe fortid og fremtid sammen. En annen produsent, som markdesfører seg ovenfor litt enklere mennesker kaller jo modellene sine for S 3 X og Y, til tross for at bilene deres er noe av det mest kjønnsløse som finnes. Er ikke det villedende markedsføring så vet ikke jeg😊

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 timer siden):

Et lite tips. Først lære seg såpass engelsk at en skjønner hva ‘beyond’ betyr, så kan en kritisere. For ikke å fremstå som helt ignorant, kan du jo også prøve å sette deg inn i hva Toyota legger i navnet

Hyggelig ord fra deg som vanlig. Takker for det. Hyggelig kar du...

Jeg refererer til en definisjon som kommer fra Toyota selv. Hvis du velger å legge en annen betydning i det så er det selvfølgelig opp til deg. 

Ha en fin dag videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Allikevel kjøper folk Toyota som bare det, over hele verden. Hvorfor? Fordi de ikke er med på elbil hysteriet og de produserer biler som har god kvalitet og som varer lenge. Jeg har selv hatt flere merker, men ingen kan måle seg med Toyotas driftssikkerhet. Spesielt VAG og Ford er skuffende dårlig kvalitet i sammenligning. Da er ikke garantien til Toyota så viktig. Den trengs nesten aldri å bli tatt i bruk.

Toyota lager gode og relativt driftsikre biler. Ingen tvil om det. Nettopp derfor burde det ikke være nødvendig med slike misvisende pr-kampanjer som de gjerne kjører.  Ref. @qualbeensitt innlegg på side 1 her f.eks.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, AL123 said:

Det har jeg allerede gjort, og da ser mann lett at både du og han som startet tråden som vanlig er på bærtur. En ting å lage en tråd ut av en forkortelse i et navn og erklære hele merket som svindlere. En annen ting er å stå på sitt når det viser seg at man ikke klarte en enkel oversettelse av to ord, en tredje er at en kommer med sånn vås når ens eget favorittmerke er verstingen på villedende markedsføring. Hva står feks FSD for, som Tesla har solgt til millioner av kunder i 7 år? Har de noen gang levert noe som minner om et sånt produkt til noen?

 

Hva har Tesla å gjøre med saken? Tesla gjør masse dumt de også, men akkurat nå er det Toyota vi diskuterer.

Igjen, de fleste i denne tråden, inkludert ordboken, synes at Toyota villeder. Det handler ikke om at Toyota lager gode eller dårlige biler men måte de kommuniserer og uttaler seg på (ref. historikk og nåtid).

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (13 minutter siden):

Igjen, de fleste i denne tråden, inkludert ordboken, synes at Toyota villeder. Det handler ikke om at Toyota lager gode eller dårlige biler men måte de kommuniserer og uttaler seg på (ref. historikk og nåtid).

Men så viser det seg at mye av det Toyota selv uttaler og kommuniserer er korrekt, men at folk gjør seg dumme for å klage.

Ta selvladende, som du har så mye imot. 

Lades batteriene uten at du må koble en ekstern lader til bilen? Ja eller nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Iki said:

Men så viser det seg at mye av det Toyota selv uttaler og kommuniserer er korrekt, men at folk gjør seg dumme for å klage.

Ta selvladende, som du har så mye imot. 

Lades batteriene uten at du må koble en ekstern lader til bilen? Ja eller nei.

Vet ikke hvem som er de dumme her; de som påpeker den idiotiske markedsføringen og tekniske løsningene eller de som er løpegutter for denne markedsføringen. Som noen påpekte: bil som ikke kan lades med stikkkontakt til en brøkdel av prisen mens man istedenfor bruker uendelig mye mer på ineffektiv lading under kjøring. Og hva hvis du ikke kjører - nei da blir det ikke lading. Selvladende betyr faktisk at noe fyller seg opp uten menneskelig intervensjon (som vann i demning).

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar
The Very End skrev (26 minutter siden):

Hva har Tesla å gjøre med saken? 

Det er en sak om villedende markedsføring, med sterke påstander om løgn og svindel, anført av to teslafanatikere. Da er det relevant å se påstandene opp mot hva andre bilfabrikanter gjør.

The Very End skrev (26 minutter siden):

Igjen, de fleste i denne tråden, inkludert ordboken, synes at Toyota villeder. 

2 teslafanatikere som ikke akkurat er de skarpeste knivene i skuffen synes at Toyota villeder. 

 

The Very End skrev (32 minutter siden):

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (44 minutter siden):

Toyota lager gode og relativt driftsikre biler. Ingen tvil om det. Nettopp derfor burde det ikke være nødvendig med slike misvisende pr-kampanjer som de gjerne kjører.  Ref. @qualbeensitt innlegg på side 1 her f.eks.

Det er faktisk tvert imot. Toyota lager enkle, middelmådige biler med høyst varierende kvalitet, men måren de kommuniserer med kundene på har gitt dem en høy stjerne i kvalitetsratinger over flere tiår

Lenke til kommentar
The Very End skrev (3 timer siden):

Selvladende betyr faktisk at noe fyller seg opp uten menneskelig intervensjon (som vann i demning).

Så da er altså toyota selvladende ettersom det ikke er mennesket som direkte overfører energien over til batteriet.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 timer siden):

2 teslafanatikere som ikke akkurat er de skarpeste knivene i skuffen synes at Toyota villeder. 

Hvor? Hvem?

Jeg har ikke sett et eneste menneske som fremsnakker Tesla her inne! 

Opprett gjerne en egen tråd om løgner fra Tesla, så bidrar jeg gledelig med å backe deg opp. For de har sine svin på skogen de óg. Virkelig! 

Akkurat denne tråden handlet riktignok om noe annet. Og jeg håper vi ikke trenger å snakke mer om Tesla i denne tråden. Er det noe jeg er luta lei, så er det alle fanboys som på død og liv må dra inn Tesla i hvert eneste diskusjon — selv om det er aldri så irrelevant!

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (7 timer siden):

Middelmådige biler? Tja .. kanskje. Kommer litt ann på definisjonen av hva som er en bra bil eller ei, tenker jeg. Smaken er som baken. 

Fossil drivlinje:

Trenger man derimot en bil som kan ta deg fra A til B på en trygg og sikker måte, uten hyppig motorhavari og andre irriterende problemer, har Toyota alltid stilt sterkt! 

 

Toyota har hatt store problemer med flere av motorseriene sine de siste 20 årene. Spesiellt ille var det med bensinmotorene som bla ble brukt Avensis på begynnelsen av 2000-tallet. Store deler av bilparken måtte faktisk bytte motor pga høyt oljeforbruk som skyldtes unøyaktighet i sylinderboringene. Vet faktisk om Toyotamekanikere som stod og skiftet motorer i et helt år uten å gjøre noe annet. Ellers hadde de jo mye problemer med dobbeltmassesvinghjulene på D4D-motorene. Ikke noen katastrofe kanskje, men når det koster et par månedslønner å reparere, så gir det jo litt utslag. Også den"bombesikre" Land Cruiseren hadde en betydelig mengde motorhavarier. Har ikke vært borti det selv, men det var vistnok dryppende dyser som ødela oljefilmen i sylindeboringene, som igjen ga totalhavari. 

 

qualbeen skrev (7 timer siden):

Hybrid drivlinje:

Mitt inntrykk er at den tekniske kvaliteten på hybridene deres er ganske så bra. Slettes ikke ille. Men de har tatt noen rare valg her. Og jeg har vært temmelig irritert og sint på Toyota sin reklame, fordi de sprer løgn og usikkerhet i markedet! 

 

Her var det mye rart. Først og fremst hopper du bukk over at Toyota har solgt plug-in hybrider i mer enn et tiår. Ellers var Toyota pioner på hybridlinjer for 26 år siden, og da blir det litt søkt å kritisere dem for å ha feil teknologi. Toyotas opprinnelige løsning er helt unik, og samtidig veldig billig å lage, trolig billigere enn en ren bensinløsning, og har gitt dem industriens beste marginer i et par tiår. Den har feks ingen girkasse, kun et planethjul i forbindelse med diffen. Løsningen er imidlertid umulig å kombinere med Plug-in. 

Reklamen er ingen løgn, tvert i mot er argumentet vesentlig i store deler av verden der det knapt finnes lademuligheter.

qualbeen skrev (8 timer siden):

Elektrisk drivlinje:

Også her har Toyota tatt mange rare valg, og på ingen måte vært en verdifull bidragsyter til å få teknologien ut til de store masser. Tvert i mot. 

Det er da heller ikke Toyotas jobb. Toyoda  poengterte da også at i store deler av markedssegmentet deres, spesielt på det Asiatiske markedet er det pr i dag ikke mulig å lage elbiler innefor et realistisk prisområde. 

 

qualbeen skrev (9 timer siden):

 

Nei, nå orker jeg ikke rante mer om Toyota. 

Det beste du har skrevet i dag. At du orker å skrive så mye om noe du kan så lite om er rett og slett imponerende.

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (1 time siden):

Hvor? Hvem?

Jeg har ikke sett et eneste menneske som fremsnakker Tesla her inne! 

Opprett gjerne en egen tråd om løgner fra Tesla, så bidrar jeg gledelig med å backe deg opp. For de har sine svin på skogen de óg. Virkelig! 

Akkurat denne tråden handlet riktignok om noe annet. Og jeg håper vi ikke trenger å snakke mer om Tesla i denne tråden. Er det noe jeg er luta lei, så er det alle fanboys som på død og liv må dra inn Tesla i hvert eneste diskusjon — selv om det er aldri så irrelevant!

Tråden ble startet av en av dem. Innlegg nr 2 ble skrevet av en annen. Som sagt, når en drar fram slike påstander er det høyst relevant å se til hva andre fabrikker gjør. Det gjorde du jo selv da du dro inn VAG.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (53 minutter siden):

Reklamen er ingen løgn, tvert i mot er argumentet vesentlig i store deler av verden der det knapt finnes lademuligheter.

Men kjære vene ...:

En hvilken som helst plugin-hybrid fungerer akkurat like godt som Toyota sine ikke-ladbare hybrider der det knapt finnes lademuligheter. 

Det er jo hele poenget mitt. Toyota sine hybrider har null fortrinn her. De to teknologiene fungerer akkurat like godt dersom du ikke har tilgang på stikkontakt.  Nada forskjell!

Med en gang du befinner deg et sted med tilgang på lading, har den ene teknologien fortrinn over den andre. Hvis ikke: identisk. 

Konklusjon: teknologien Toyota satset på hadde aldri noe fortrinn. Som oftest en ulempe, i beste fall identisk som konkurrentene plugin hybrider.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (55 minutter siden):

Tråden ble startet av en av dem. Innlegg nr 2 ble skrevet av en annen. Som sagt, når en drar fram slike påstander er det høyst relevant å se til hva andre fabrikker gjør. Det gjorde du jo selv da du dro inn VAG.

Ok.
 

Så vidt jeg kan se, er det kun du som har dratt inn Tesla i denne tråden. Dersom du finner det relevant i kontekst av trådens temarikk, så er det selvfølgelig helt greit. Skulle bare mangle! 
 

Dersom argumentet ditt er at alle andre blindt elsker Tesla, og urettmessig disser samtlige andre produsenter, så vil jeg minne om at jeg ikke har sett et eneste slikt argument i denne tråden. Jeg har ikke sett at noen snakker varmt om Tesla. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (24 minutter siden):

 

Konklusjon: teknologien Toyota satset på hadde aldri noe fortrinn. Som oftest en ulempe, i beste fall identisk som konkurrentene plugin hybrider.

Rent bortsett fra to faktorer.

-Det fantes ikke noen alternativer når Toyota lanserte sin første hybrid, ikke på et tiår. Og når Plug in-hybridene kom var Toyota plandt pionerene. 

-Du hopper bukk over faktorer som vekt, forbruk og ikke minst pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...