Gå til innhold

Anmeldelse: The Light Brigade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lang tekst som gjorde meg nysgjerrig på spillet, men jeg legger merke til en åpenbar unnlatelse: spillets tittelbilde indikerer at religion spiller en stor rolle, like fullt nevnes ikke dette aspektet spesifikt i anmeldelsen. Hvor "kristent" er spillet egentlig? Jeg kan godt tåle en dose mytologi i spillene mine, men de abrahamske religionene har ikke helt krøpet over i den kategorien enda. Og med all tøvskapen de står bak i virkelighetens verden ser jeg helst at jeg slipper å forholde meg til dem i VR . Bør jeg muligens styre unna dette? Mvh Sekulært Snøflak
Lenke til kommentar
XE800 skrev (2 timer siden):

Lang tekst som gjorde meg nysgjerrig på spillet, men jeg legger merke til en åpenbar unnlatelse: spillets tittelbilde indikerer at religion spiller en stor rolle, like fullt nevnes ikke dette aspektet spesifikt i anmeldelsen. Hvor "kristent" er spillet egentlig? Jeg kan godt tåle en dose mytologi i spillene mine, men de abrahamske religionene har ikke helt krøpet over i den kategorien enda. Og med all tøvskapen de står bak i virkelighetens verden ser jeg helst at jeg slipper å forholde meg til dem i VR . Bør jeg muligens styre unna dette? Mvh Sekulært Snøflak

Sånn jeg forstår det er The Light Brigade, altså den snille fraksjonen i spillet, en slags kvasireligion som er bygget rundt det å beskytte verdenen fra ondskap. Historien er litt vanskelig å følge, som nevnt i anmeldelsen, og kan lett ignoreres.
Det religiøse aspektet gjør veldig lite av seg, og det eneste som har noen særlig tilknytning er gjennom interaksjon med dører og bestemte gjenstander i spillet. Dette skjer ved at man holder hendene sammen i noen sekunder, mens det står «Let's pray», «Walk in the light» eller den slags i liten skrift. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

"Det nærmer seg leggetid for ungene. Øynene flakker stadig mellom klokka og PlayStation VR2, der den virtuelle virkeligheten venter på meg.

Bare ti minutter.

Det er ikke det at mitt virkelige liv er så forferdelig ille. Som hver kveld de siste par dagene er jeg imidlertid uhyre ivrig etter å tre headsettet ned over øynene.

Fem minutter."

Aldri før har jeg kjent meg bedre igjen i en åpningstekst!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Gringorilla said:

"Det nærmer seg leggetid for ungene. Øynene flakker stadig mellom klokka og PlayStation VR2, der den virtuelle virkeligheten venter på meg.

Bare ti minutter.

Det er ikke det at mitt virkelige liv er så forferdelig ille. Som hver kveld de siste par dagene er jeg imidlertid uhyre ivrig etter å tre headsettet ned over øynene.

Fem minutter."

Aldri før har jeg kjent meg bedre igjen i en åpningstekst!

Ja, egentlig en utrolig godt skrevet åpningstekst.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...