Gå til innhold

Hvor lenge burde en stor pakke med kyllingfileter vare for 1 person?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du spiser kylling daglig, og du spiser en halv per dag, så blir det ca 75 gram per dag.

(Normalt sett regner man 300+ gram for en porsjon)

Det vil vare i 2 uker, gitt 1 kilo innpakning. 

Problemet da blir holdbarheten. Etter at du åpner pakken så vil man oftest måtte spise alt på noen dager.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

Om du spiser kylling daglig, og du spiser en halv per dag, så blir det ca 75 gram per dag.

(Normalt sett regner man 300+ gram for en porsjon)

Det vil vare i 2 uker, gitt 1 kilo innpakning. 

Problemet da blir holdbarheten. Etter at du åpner pakken så vil man oftest måtte spise alt på noen dager.

 

Takk. Funker det ikke å fryse ned og ta opp etter behov?

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Iki said:

Om du spiser kylling daglig, og du spiser en halv per dag, så blir det ca 75 gram per dag.

(Normalt sett regner man 300+ gram for en porsjon)

Det vil vare i 2 uker, gitt 1 kilo innpakning. 

Problemet da blir holdbarheten. Etter at du åpner pakken så vil man oftest måtte spise alt på noen dager.

 

En porsjon kjøtt er ikke 300g, men 150- maks 200g. - Enkelt sagt så er 1 filet 1 porsjon vanligvis, med mindre de er veldig store eller veldig små. - Du kan selvsagt fylle opp med grønnsaker f.eks så du får nok mat, men 1/2 filet vil jeg si blir for lite hvis det ikke er 250g fileter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (10 minutter siden):

En porsjon kjøtt er ikke 300g, men 150- maks 200g. - Enkelt sagt så er 1 filet 1 porsjon vanligvis, med mindre de er veldig store eller veldig små. - Du kan selvsagt fylle opp med grønnsaker f.eks så du får nok mat, men 1/2 filet vil jeg si blir for lite hvis det ikke er 250g fileter.

Når det gjelder kylling så må du regne med større porsjoner ferskt kjøtt.

Om det ikke var snakk om filet, men kylling med bein, så er man oppe i 500g per porsjon.

vintervind skrev (18 minutter siden):

Takk. Funker det ikke å fryse ned og ta opp etter behov?

Det skulle gå fint, da kan kyllingen holde i 2-3 måneder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Iki said:

Når det gjelder kylling så må du regne med større porsjoner ferskt kjøtt.

Om det ikke var snakk om filet, men kylling med bein, så er man oppe i 500g per porsjon.

Ja men hel kylling er noe helt annet. - Faktisk så blir 1 porsjon kyllingfilet beregnet til 125g mange steder, men skal du ha en stor porsjon kan du bruke 200g.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vintervind said:

En sånn økonomipakke? Den er kanskje litt over 1 kg? Er det tilstrekkelig å spise en halv filet daglig om man har variert tilbehør? Jeg trener ikke spesielt mye. Er det realistisk å ha en slik pakke i to uker?

Nei, du kommer til å kaste dritten fordi du blir drita lei kyllingfilet. Finnes ikke noe kjedeligere produkt..

 

Kjøp heller en hel kylling og del den opp til fire måltider. Bedre og billigere

Lenke til kommentar
1 hour ago, ukomfortabel said:

Er det tilstrekkelig å spise en halv filet daglig om man har variert tilbehør?

Nei, for lite protein ( 22 g ) og kalorier ( ca 110 kcal )

Optimalt kosthold ville vært rundt 250 gram kjøtt til middag.

Man får i seg protein fra mange kilder i løpet av dagen så det er sjelden noen som får for lite protein.

Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere kosthold enn å spise kyllingfilet hver dag da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vintervind skrev (3 timer siden):

En sånn økonomipakke? Den er kanskje litt over 1 kg? Er det tilstrekkelig å spise en halv filet daglig om man har variert tilbehør? Jeg trener ikke spesielt mye. Er det realistisk å ha en slik pakke i to uker?

Til en enmanns gryterett, er det jo en halv en nok.

Er det ikke 7 filerér i en pakke daa?

Lenke til kommentar
bshagen skrev (49 minutter siden):

Hvordan er de på smak? 

Synes de er super gode, har ingenting å klage på egentlig! Har de i frysen, 7 minutt i mikroen og de er klar. Smaker godt og metter greit dog har jeg medium porsjoner så om en vill ha litt mer på kroppen så kan en kjøpe større :) Ikke billig kost, men lettvindt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Synes de er super gode, har ingenting å klage på egentlig! Har de i frysen, 7 minutt i mikroen og de er klar. Smaker godt og metter greit dog har jeg medium porsjoner så om en vill ha litt mer på kroppen så kan en kjøpe større :) Ikke billig kost, men lettvindt. 

Interessant, har kikket på dette selv for å fylle frysern. Har du noen tips til retter som er gode? :) 

Lenke til kommentar
19 hours ago, Reg2000 said:

Man får i seg protein fra mange kilder i løpet av dagen så det er sjelden noen som får for lite protein.

Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere kosthold enn å spise kyllingfilet hver dag da. 

Kylling er jo det kjøttet som enklest tar til seg smak tenker jeg, så det er jo bare å legge masse variasjon på krydring og saus?

Lenke til kommentar
ukomfortabel skrev (På 14.2.2023 den 12.46):

Er det tilstrekkelig å spise en halv filet daglig om man har variert tilbehør?

Nei, for lite protein ( 22 g ) og kalorier ( ca 110 kcal )

Optimalt kosthold ville vært rundt 250 gram kjøtt til middag.

 

Spiser 1-2 grove brødskiver og drikker vann.. daglig. 

Kjøtt har jeg ikke spist i 2023. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...