Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil


ThomasMKA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett litt på biler som er mellom 2013-2018. Er ikke behov for en stor SUV da det bare er meg, men et passelig bagasjerom er ønskelig. Diesel eller bensin funker begge deler. Sett litt på volvo v40 2014-2015 modell.
Hatt litt problem med mye utgifter på bil før og ønsker i den grad det er mulig å unngå dette.

Lenke til kommentar
daruu skrev (1 minutt siden):

Bil er bingo uansett... Med det sagt, bensinmotor uten turbo - da er det minst mulig som kan ryke. Men de går ofte dårligere (og kan bruke mer på mila pga "undermotorisert").

Alternativt elbil da?

Har vurdert elbil noe, men er noe skeptisk til eldre elbiler mtp på batteri. Trenger ikke en allverdens rekkevidde. Har sett noe på e-golf som er 2016-2017 modell. Men hørt litt blandede tilbakemeldinger på dette med rekkevidde på disse. Erfaringer?

Lenke til kommentar
Fictivision skrev (16 minutter siden):

Spørs hva er dine behov? Den er en drøss av biler i den pris klasse. 

Vil du ha noe nyere eller noe eldre, stor eller liten, firehjulstrekk, diesel eller bensin? 

Sett litt på biler som er mellom 2013-2018. Er ikke behov for en stor SUV da det bare er meg, men et passelig bagasjerom er ønskelig. Diesel eller bensin funker begge deler. Sett litt på volvo v40 2014-2015 modell.
Hatt litt problem med mye utgifter på bil før og ønsker i den grad det er mulig å unngå dette.

Lenke til kommentar

Om elbil kan være aktuelt for deg så finner du nok ikkje bil med mindre drift og vedlikehaldskostnadar. Elbilar har billig service og lite reperasjonskostnadar samanlikna med fossilbilar. 

Det kjem likevel heilt ann på kva bilbehov du har, og kanskje aller viktigast, kva slags bil du har lyst på. Det er ikkje alle som kjøper fornuftige bilar, dei fleste kjøper så flott bil som dei har råd til og med flest mulig kjekt å ha funksjonar frå firehjulstrekk til skinnseter. 

Lenke til kommentar
ThomasMKA skrev (1 minutt siden):

Har vurdert elbil noe, men er noe skeptisk til eldre elbiler mtp på batteri. Trenger ikke en allverdens rekkevidde. Har sett noe på e-golf som er 2016-2017 modell. Men hørt litt blandede tilbakemeldinger på dette med rekkevidde på disse. Erfaringer?

Ikke erfaring med golf, men vi har vw varianten av denne - og er godt fornøyd med den. De er jo på ingen måte store, men føles større en de ser ut ihvertfall. Nybilgaranti en stund til også. Går fint 30 mil på sommeren.

https://www.finn.no/288377291

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (Akkurat nå):

Om elbil kan være aktuelt for deg så finner du nok ikkje bil med mindre drift og vedlikehaldskostnadar. Elbilar har billig service og lite reperasjonskostnadar samanlikna med fossilbilar. 

Det kjem likevel heilt ann på kva bilbehov du har, og kanskje aller viktigast, kva slags bil du har lyst på. Det er ikkje alle som kjøper fornuftige bilar, dei fleste kjøper så flott bil som dei har råd til og med flest mulig kjekt å ha funksjonar frå firehjulstrekk til skinnseter. 

Lyst på en fin bil med lite kostnader. Elbil i min prisklasse er jeg noe skeptisk til. Men mine bil kunnskaper er ikke noe å skryte av. 
med hva jeg ønsker meg er en helt ok fin bil. Trenger ikke å være særlig stor. Sett litt på volvo v40, mazda 3, men har dårlig erfaring fra forrige bil som ble flere dyre reprasjoner.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, ThomasMKA said:

Lyst på en fin bil med lite kostnader. Elbil i min prisklasse er jeg noe skeptisk til. Men mine bil kunnskaper er ikke noe å skryte av. 
med hva jeg ønsker meg er en helt ok fin bil. Trenger ikke å være særlig stor. Sett litt på volvo v40, mazda 3, men har dårlig erfaring fra forrige bil som ble flere dyre reprasjoner.

Kjøp deg en Nissan Leaf.
Evighetsmaskiner, og siden det er elbiler er de nesten gratis i bruk.
Kurrant bagasjerom har de også.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
daruu skrev (Akkurat nå):

 

Det er masse av disse som blir returnert fra leasing nå, så det vil sannsynligvis bli flere av de fremover med synkende priser også

Har forstått at bruktbil markedet og spesielt brukte elbiler har vært utrolig dyrt siden strømprisene steg. 
kanskje de blir å synke mot våren.

Lenke til kommentar
12 hours ago, AnthonyEdwardS said:

På tide å omdøpe Diskusjon.no til "bruktbil-kjøp-forumet.no"?

Diskusjon er jo samleforum for det meste.

Bilforum.no virker å være nedlagt? Ellers har man jo spesifikke forum for hvert bilmerke, men da må man jo bestemme seg litt på forhånd. Får neppe tips til å kjøpe Opelen man trenger i Volvo forumet.

Så da passer jo diskusjon.no

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
ThomasMKA skrev (11 timer siden):

Skal kjøpe bruktbil i 100-150 tusen kroners klassen.

tips til gode og trygge biler som er driftsikre? Håper å slippe og bruke masse penger på reperasjoner.

Ser du faar gode tips som Leaf og Golf her. Under 150 tusen, faar du vel bare de, som har en 20 mil rekkevidde, kanskje?

Renault Zoe, 40 mils rekkevidde, ser jeg en del av. Veldig bra bil, men daarlig paa borteladingen. Men 40 mil, da holder gjerne hjemmeladingen?

En ting er ihvertfall sikkert, vil du ha billig bil, baade naar det gjelder drivstoff og vedlikehold, maa du velge elektrisk.

Lykke til!

 

Endret av Karltorbj
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 timer siden):

Diskusjon er jo samleforum for det meste.

Bilforum.no virker å være nedlagt? Ellers har man jo spesifikke forum for hvert bilmerke, men da må man jo bestemme seg litt på forhånd. Får neppe tips til å kjøpe Opelen man trenger i Volvo forumet.

Så da passer jo diskusjon.no

Men tidligere tråder på diskusjon.no passer også... Det er ikke store behovet for å lage identiske tråder ukentlig... Bruk heller en tråd som spør etter nøyaktig det samme og allerede har svar på det du trenger hjelp til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...