Gå til innhold

Difor bør du ikkje kjøpe Hogwarts Legacy heilt enno


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bytex skrev (3 timer siden):

Det er vanskeligere å lage spill som funker likt på alle PC'r fordi vi har ti millioner forskjellige konfigurasjoner og kort i maskinene våre. Mens PS5 har bare en hardware å forholde seg til og ferdig med det.

Det er enda vanskeligere å lage spill som funker likt på alle PC-er hvis man porter fra PS3 som har en heeeeeelt annen arkitektur.

DigImp skrev (34 minutter siden):

Rundt 17 timer inn i spillet og har hatt null problemer. Ingen kræsj eller nevneverdige fps drops. Kjører på 12900k, 32gb ram, rtx 4090 og 4.gen ssd og har ca 120fps i 5120x1440 og alt på ultra med DLSS av. Kun den framerate settingen for 40xx serien er på.

Det skulle jo bare mangle med sånn hardware. Det flyter jo fint på PS5/Xbox som koster en fjerdedel av skjermkortet ditt.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Baldini skrev:
Fragment skrev:

Rart at de med skjermkort til over 20k opplever god bildeflyt eller? 😜

Skulle nå faen meg bare mangle!

Nettopp derfor investerte i ett, så dritlei elendige optimaliserte spill for tiden.
Vel den dagen kommer aldri at jeg bruker 20k på et skjermkort. Spiller ikke nok til å kunne få meg til det🤣
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev:
Baldini skrev:
Fragment skrev:

Rart at de med skjermkort til over 20k opplever god bildeflyt eller? 😜

Skulle nå faen meg bare mangle!

Nettopp derfor investerte i ett, så dritlei elendige optimaliserte spill for tiden.
Vel den dagen kommer aldri at jeg bruker 20k på et skjermkort. Spiller ikke nok til å kunne få meg til det🤣
Kjøper man et 4090 så har man kort som er bra nok i 4-5 år til alle spill kjøper man noe billigere så må man som regel bytte oftere og da blir det omtrent like dyrt!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåka skrev:
Eddie_Peddie skrev:
Baldini skrev:
Fragment skrev:

Rart at de med skjermkort til over 20k opplever god bildeflyt eller? 😜

Skulle nå faen meg bare mangle!

Nettopp derfor investerte i ett, så dritlei elendige optimaliserte spill for tiden.
Vel den dagen kommer aldri at jeg bruker 20k på et skjermkort. Spiller ikke nok til å kunne få meg til det🤣
Kjøper man et 4090 så har man kort som er bra nok i 4-5 år til alle spill kjøper man noe billigere så må man som regel bytte oftere og da blir det omtrent like dyrt!
Ja absolutt. Eneste grunnet til jeg spiller på PC er å kunne ha et overkill system med rå grafikk og selv om spillet er dårlig optimalisert vil man kanskje stortsett ikke merke noe. Og selvfølgelig at den varer en stund. For meg å ha en middels maskin å sitte å tweake settings for å ha en noenlunde grei fps orker jeg ikke mer, da har jeg heller en konsoll som er Plug'n play :)
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva problemer folk har.. selv startet jeg ett kvarter-halvtime etter pre-launch og bruker selv en gaminglaptop av typ lenovo legionen 5 med nvidia rtx 3060, AMD Ryzen 5 5600 på 3 30GHz, 16 GB ram . Ingen problemer så langt annet enn ett par glitches jeg har rapportert.. derimot har folk kræsjet vil jeg anta noen komponenter ligger i faresonen for å ikke skulle være taklet spillet...

Greit det er mange som melder, men det er også mange som ikke har snøring på hva som er nødvendig eller hvordan sjekke opp at PCen takler å spille ett spill.

Samt er det også mange som ikke vet at det er billigere å bytte ut deler enn å kjøpe ny "pre-loaded" pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...