Gå til innhold

Her er PC-kravene for Hogwarts Legacy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Kjenner jeg savner tiden der prosessorkrav ble oppgitt i megaherz. For en som ikke har noe forhold til prosessormodeller blir det fort litt detektivarbeid for å finne ut hvordan en ligger an sammenlignet med krav og anbefaling. 

Megahertz sier ikke så mye det heller. En moderne CPU kan kjøre på lavere klokkehastighet og samtidig ha bedre ytelse enn en eldre modell som kjører høyere klokkehastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (4 timer siden):

Megahertz sier ikke så mye det heller. En moderne CPU kan kjøre på lavere klokkehastighet og samtidig ha bedre ytelse enn en eldre modell som kjører høyere klokkehastighet.

Det var nettopp poenget. I gamledager var det det kun Megahertz du trengte å se på 😅. Jeg også, har falt helt av lasset på hva som er bra hardware. Holder meg til Nvidea skjermkort i alle fall, for der er det i det minste en viss logikk i navngivingen fremdeles, frostår liksom at 3080 er bedre enn 2070 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev:
TheKims skrev (4 timer siden):

Megahertz sier ikke så mye det heller. En moderne CPU kan kjøre på lavere klokkehastighet og samtidig ha bedre ytelse enn en eldre modell som kjører høyere klokkehastighet.

Det var nettopp poenget. I gamledager var det det kun Megahertz du trengte å se på 😅. Jeg også, har falt helt av lasset på hva som er bra hardware. Holder meg til Nvidea skjermkort i alle fall, for der er det i det minste en viss logikk i navngivingen fremdeles, frostår liksom at 3080 er bedre enn 2070 :p

Måtte jo se om den var 286, 386 eller 486 og så var det vel noe med sx og dx greier også🤣
  • Liker 1
Lenke til kommentar

4 K kravet har dere ikke med??

OS: 64-bit Windows 10

CPU: Intel Core i7-10700K (3.8 GHz) or AMD Ryzen 7 5800x (3.8 GHz)

RAM: 32 GB RAM

GPU: NVIDIA GeForce RTX 3090Ti or AMD Radeon RX 7900 XT

DirectX: Version 12

Lagring: 85 GB SSD

Merknader: SSD, 2160p/60 fps, Ultra kvalitets-innstillinger

Lenke til kommentar
KalleKlovn skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte spillet allerede Novemeber, men min største let-down er at jeg fant ut det er singleplayer (?). Hadde inntrykk av dette var online open world med servere. Jaja, må jo testes, but still, det er i så fall en stor skuffelse

Hvis det hadde vært online hadde det nok endt opp med å likne på Elder Scrolls: Online eller WoW eller noe i den duren. Jeg er veldig glad det ikke er det. Med en gang du kjører online open world så er det så mye kult som ikke er mulig. Grafikken blir dårligere. I tillegg til at det ofte blir et fokus på mikrotransaksjoner eller har en abonnementsordning (dyrt å hoste servere over tid).

Godt mulig at et Harry Potter-spill kunne fungert som et MMO, Battle Royale eller en helt annen sjanger, men jeg tror det de gjør nå er det beste valget. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, KalleKlovn said:

Jeg kjøpte spillet allerede Novemeber, men min største let-down er at jeg fant ut det er singleplayer (?). Hadde inntrykk av dette var online open world med servere. Jaja, må jo testes, but still, det er i så fall en stor skuffelse

Takk. Da skal jeg faktisk vurdere å se på om det er noe jeg må prøve.

Tok utgangspunkt i at alt "nytt og spennende" som blir lagd for tiden er generisk open-world etter ubisoft-oppskrift med multiplayer slengt på toppen, MMO eller BR og har derfor ikke giddet å engang se på det på grunn av punktene Chameleon nevner her.

Lenke til kommentar

Det ene trenger ikke utelukke det andre. GTA f.eks kan også spilles singleplayer for de som ønsker det. Så frem til å spille sammen i universet med dama/venner. Online servere gir også muligheter for mer "rollespill" / samhandling med andre spillere som jeg tror Harry Potter-universet er veldig godt egnet for. Kanskje det kommer.

Edit: mtp. på grafikk hadde vel det evt. bare blitt et problem for de som spiller på konsoll. PC-spillere er ikke begrenset på samme måte.

Endret av KalleKlovn
Lenke til kommentar

Hadde også håpet at dette var et spill man kan spille med andre. For min del trenger det ikke være et MMO, men mulighet for online co-op hadde vært kjekt. Rene singleplayer spill mister jeg alt for fort interessen for. 

Prøvde meg sist på The Witcher 3 og etter 3-4 timer så sa det bare helt stopp.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg på samme linje som 1Dr.E her.

Kan til nøds strekke meg til co-op om story faktisk er bygd for/rundt det.

Ang. GTA Online (med mindre du tenkte den faktiske single player delen - GTA V) så kan det selvfølgelig spilles solo, men bare til en viss grad. Div. heists og andre missions må ha minst X for å kunne startes og om man ikke ønsker å spille med andre (eller om X år dersom spillet ikke holdes i live med utvidelser for å holde på folk) så får man kun opplevd deler av spillet som ikke trenger andre spillere for å gjøre noe.

Og det siste punktet gjelder bare om de velger å holde det i live i utgangspunktet og ikke bare slår av serverne fordi det ikke er (nok) fortjeneste lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev:

Jeg er helt motsatt.

Koser meg med single player. I mitt tempo, uten å måtte ta hensyn til andre.

Jepp! Slå av alt av lys og forvinne inn i en egen verden. Helt nihil og det er herlig. Kanskje jeg abre er gammel hehe. Spiller litt online spill som Splatoon og Mario KArt og har testet ut Dragon BallZ Breakers som er gasnke artig, da. Men generelt kun SP spill.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...