Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

DJViking skrev (46 minutter siden):

Jeg skal bestille meg en Samsung Galaxy S23+ uansett.
Spent på hvor lang tid det tar for levering.

Hvem bruker å selge den ved lansering?
Direkte hos Samsung, nettbutikker?

Prisen på S22+ har gått opp for et par uker siden. Fra 9000 til 10500.
https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-s22plus-256gb-542146

Håper 23+ ikke blir alt for mye dyrere.

Det er vanligvis mulig å få bestilt den overalt fra lansering. En del har hatt flaks ved å kjøpe hos butikker som sender med posten som har sendt telefoner 1-2 dager før tiden sånn at de har fått telefon før offisiell dato. Ellers er det vel litt hipps  som happs hvor du kan få tak i den kjappest. Tipper på at salget i år ikke blir som tidligere i år med galloperende kostnader og rente så vil neppe være vanskelig å få tak på. Jeg har brukt å handle der jeg får best deals enten i form av dnb supertilbud, innbytte avtaler, medfølgende gadgets (buds f.eks) eller preorder go-pris. Spent på om det kommer noe sånt i år. Det ryktes $100 gavekort om man handler fra Samsung direkte, men om det blir slik i Norge er det ingen som vet før om to dager :)

Ang. det med dårlig salg som jeg "spår" over her gjenspeiles det litt av interesen her på forumet for S23 serien? Det virker egentlig som det er laber interesse og mange er skuffet over veldig små forbedringer fra år  til år vs prisen man betaler for nyeste modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde håpet på et pakketilbud med S23+ og en Galaxy Tab A8.

Jeg vil bare ha telefonen raskest mulig. Muligens enten bestille direkte hos Talkmore, eller en nettbutikk som Komplett eller kanskje Elkjøp.

Jeg skulle egentlig kjøpe meg S22+, men bestemte meg for å vente til S23+ nå kommer.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
minim skrev (22 timer siden):

Ang. det med dårlig salg som jeg "spår" over her gjenspeiles det litt av interessen her på forumet for S23 serien? Det virker egentlig som det er laber interesse og mange er skuffet over veldig små forbedringer fra år  til år vs prisen man betaler for nyeste modell.

Det er en global trend, som gjorde seg spesielt merkbar i siste kvartal av 2022. Har mindre med funksjoner til produkter å gjøre enn mange tror.

Sitat

Worldwide smartphone shipments fall for fourth consecutive quarter, leaving market down 12% in 2022. Global smartphone market shrunk by 17% in Q4 2022

https://www.canalys.com/newsroom/global-smartphone-market-2022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (23 timer siden):

Ang. det med dårlig salg som jeg "spår" over her gjenspeiles det litt av interesen her på forumet for S23 serien? Det virker egentlig som det er laber interesse og mange er skuffet over veldig små forbedringer fra år  til år vs prisen man betaler for nyeste modell.

Jeg har en to år gammel S20FE. Ser ikke behov for å bytte den ut på ett år eller to. Det hadde vært fint med mer ram, men det er ingenting jeg gjør med telefonen som krever bedre specs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Jeg har en to år gammel S20FE. Ser ikke behov for å bytte den ut på ett år eller to. Det hadde vært fint med mer ram, men det er ingenting jeg gjør med telefonen som krever bedre specs.

Nei det har i grunnen skjedd fint lite de siste årene med mobiler så jeg kan godt skjønne hvorfor folk beholder de lenger. Eneste merkbare endringen for min del er egentlig kamera, men også der føltes forbedringene bedre for noen år tilbake.
 

Det blir spennende å se i morgen om de kan gi gode grunner til å bytte ut fjorårets modell. Lekkasjene tyder ikke på store endringer utover på kamera fronten, men der var ikke fjorårets direkte dårlig heller så det skal noe til å gjøre et stort sprang der. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, minim said:

Nei det har i grunnen skjedd fint lite de siste årene med mobiler så jeg kan godt skjønne hvorfor folk beholder de lenger. Eneste merkbare endringen for min del er egentlig kamera, men også der føltes forbedringene bedre for noen år tilbake.
 

Det blir spennende å se i morgen om de kan gi gode grunner til å bytte ut fjorårets modell. Lekkasjene tyder ikke på store endringer utover på kamera fronten, men der var ikke fjorårets direkte dårlig heller så det skal noe til å gjøre et stort sprang der. 

Blir spent på om det blir verdt å bytte ut S21 Ultra for S23 U. 

Lenke til kommentar
minim skrev (4 timer siden):

Nei det har i grunnen skjedd fint lite de siste årene med mobiler så jeg kan godt skjønne hvorfor folk beholder de lenger.

Det er to ting jeg ser for meg kan fremme salget. En seriøs satsing på DEX løsningen og utvikling av mer spill. Hadde det kommet ut seriøse og gode spill til mobil som krevde gode specs, så kunne det vært en grunn til å oppgradere oftere. Feks diablo immortal, men uten p2w. 

Lenke til kommentar
Musefella skrev (5 timer siden):

Når jeg ser på historikken på google photo og ser på kvaliteten på de eldre mobilene, f.eks galaxy s4 så syntes jeg egentlig ikke at kameraene har blitt så ekstremt mye bedre. Nesten ikke mulig å se forskjell.

De bildene jeg tok med lg d802 (lg g2) ser jo sykt bra ut.

Frontkameraet har blitt drastisk bedre, og det går rykter om at det blir enda et hakk bedre på S23. 4-5 år gamle modeller har mye dårligere frontkameraer rett og slett. På baksiden er det nok innen nattfotografi at de største endringene har kommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...