Gå til innhold

Sony sier det skal bli lettere å få tak i PlayStation 5 i 2023


Anbefalte innlegg

Iki skrev:
Eddie_Peddie skrev (49 minutter siden):

 Selv.o. jeg er nerd nok til å kunne ha et kabinett stående i stuen ved TVen, så ville fruen gått bananas da hun allerede synes xboxen er alt for stor der.

Dette kunne vel vært løst med en lengre kabel?

Mulig men da måtte det isåfall vært en skjult kabel. Xboxen har det allerede for å få ha livets rett i stua🤣
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mala skrev:
Eddie_Peddie skrev (Akkurat nå):
Mala skrev (6 timer siden):

Om Series X skal kritiseres for noe, så er det i hvert fall ikke størrelsen eller utformingen i mine øyne 😛  Men det er det vel også delte meninger om. Hun bør jo være sjeleglad for at du ikke kommer drassende med en PS5 da ja 🤣

Hun er glad for det ja. Har fått en del pes grunnet xboxen. Hadde den komt i sjokkrosa og kontrollere formet som enhjørninger så hadde det nok vært lov. Mulig ps5 kan bytte til noen sjokkrosa🤣

Versågod :D
image.png.f1568efea0512b4e8eace1c2d1b12d42.png
 

Den der kan løse mye🤣
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Xbox fremfor ps5, mye av dette kommer av at de fleste kompisene mine også foretrekker Xbox. Nå begynner en del spill å vær kompatible uansett konsoll ved onlinespilling, noe som er bra fordi da kan man velge utenom hva kompiser har. PCen kommer ikke inn i stua, og kabler blir ikke trukket. Når det kommer til å spille PlayStation så er det egentlig ikke mange spill som frister meg. Horizon 2 og Ratchet and clank er vel de jeg kommer på. Gow ragnarok frister litt, men jeg vet jo at jeg ikke orket å spille igjennom det første i 2018, siden jeg synes det var for tregt til å være god of War. Føler det ble en slags tilnærming til Uncharted og the last of Us. Uncharted ble jeg lei etter å ha spilt igjennom den samlingen samt nummer 4, og last of us er ikke et spill som frister meg så mye etter å ha spilt igjennom der første.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (7 timer siden):

Dette startet med at du mente det var ulogisk for fnwilborn å ha både konsoll (Xbox) og PC siden nesten alle Xbox-spill kan spilles på PC og det bare var å trekke en kabel.

Det var ulogisk å påstå en pc og en xbox gir ulike opplevelser om de ble brukt på samme måte*

Imitative skrev (8 timer siden):

Ok, så kanskje han bryr seg mer om å ikke ha kabler langs gulvene og ikke gidder seg bryet til å få gjemt unna kablene. Kanskje han liker gamepass-spillene bedre enn PS-eksklusive spill? (det er vel strengt tatt mulig å synes) 

Det er selvfølgelig mulig, men igjen betaler man da 5500,- for noe som er overflødig gitt situasjonen. 

Han har allerede skrevet at han ville kjøpt en PlayStation, pga spillene til denne.

Imitative skrev (8 timer siden):

Ikke hvis Xboxen tar den siste HDMI-inngangen. Kanskje han har 3 innganger (1 til Tv-boks, 1 til Apple tv, 1 til xbox). Da må han bytte mellom pc og jeg en av de andre mellom hver gang han spiller. 

Da snakker vi altså om en som har pc og PlayStation. Ettersom han ikke hadde hatt en xbox koblet til om han bare hadde pc. 

Da må han altså koble om på en hdmi kabel hver gang han skal spille et spesifikt konsollspill på tv.

Dette vil jeg påstå er et særdeles lite problem, med tanke på at han da har en konsoll for konsollspill, utenom enkelte eksklusive xbox titler. Det ville ikke blitt koblet om ofte altså.

Imitative skrev (8 timer siden):

La ham nå synes det. 

Igjen. Det er ingen som sier det er feil å ha en xbox.

Men det er feil å si at en pc koblet opp med kontroller og tv, gir en annerledes opplevelse enn en xbox.

Lenke til kommentar
Iki skrev (13 minutter siden):

Men det er feil å si at en pc koblet opp med kontroller og tv, gir en annerledes opplevelse enn en xbox.

Kanskje det oppleves annerledes for ham? Kanskje det oppleves annerledes for meg? Kanskje det ikke oppleves annerledes for deg? Opplevelser er subjektive, det er ikke sort-hvitt. Rar ting å si: "Du opplever det feil!!" 

Ville du sluttet å bruke PS5en din hvis Sony begynte å gi ut spillene sine på PC på dag 1? Jeg tror en god del med gaming-PC på kontoret og en PS5 i stua ville fortsatt å bruke PS5en. 

Endret av Imitative
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Det var ulogisk å påstå en pc og en xbox gir ulike opplevelser om de ble brukt på samme måte*

I dine øyne. Ikke mine.

Iki skrev (1 time siden):

Han har allerede skrevet at han ville kjøpt en PlayStation, pga spillene til denne.

Om ikke regelrett løgn, så ganske nær på det. Jeg skrev at jeg synes Sony er flinke med spillene sine, mange fine eksklusiver. Og at om jeg hadde tatt meg råd til det, hadde det vært mye bra der. Playstation er en fin konsoll, ikke tvil om det. Men jeg har av tidshensyn, pengehensyn osv valgt det som er optimalt for meg; PC til strategi, Xbox til sofaspilling, begge primært til Gamepass (med noen sjeldne innkjøp utenom) og Switch for Mario, Zelda osv. Så nei, det er ikke så enkelt som du påstår, enten fordi du ikke VIL se andre synsvinkler enn din fanboyisme, eller fordi du regelrett vrir på ting for å være vanskelig. Jeg vet ikke hva som driver deg, men det er ikke pent.

Iki skrev (1 time siden):

Men det er feil å si at en pc koblet opp med kontroller og tv, gir en annerledes opplevelse enn en xbox.

Nå er du igjen disingenious her. Du flytter goalposts, lager dine egne resonnementer hvor du gir meg beveggrunner jeg ikke har eller har oppgitt. Det du driver med her er trist og patetisk. 

--------------------------------------------

Når det er sagt, jeg setter veldig pris på det en del av dere andre har sagt til mitt forsvar. Dere er blant grunnene til at jeg fremdeles er aktiv her på Diskusjon. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
9 hours ago, Iki said:

Det var ulogisk å påstå en pc og en xbox gir ulike opplevelser om de ble brukt på samme måte*

Nei, det er ikke ulogisk siden de ikke gir eksakt samme opplevelse. Blant annet har du det estetiske og brukergrensesnittet, jeg synes det stort sett er mye enklere, penere, mindre støyende og mer praktisk med en konsoll enn en PC i stua. Når du først har startet et spill kan opplevelsen bli omtrent lik, men også da har du fort litt forskjeller på fps, oppløsning, å starte multiplayer, gruppechat osv.

Det kan virke som du prøver å argumentere for at det er unødvendig med en Xbox så lenge du har en PC, det til og med om PCen står i et annet rom enn den skal brukes i. Det må du gjerne mene, men ikke alle er enige i den påstanden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (11 timer siden):

Om ikke regelrett løgn, så ganske nær på det. Jeg skrev at jeg synes Sony er flinke med spillene sine, mange fine eksklusiver. Og at om jeg hadde tatt meg råd til det, hadde det vært mye bra der.

Du skriver rett ut:

"Hadde jeg vært rikmann hadde jeg skaffet PS5"

fnwilborn skrev (11 timer siden):

Nå er du igjen disingenious her. Du flytter goalposts, lager dine egne resonnementer hvor du gir meg beveggrunner jeg ikke har eller har oppgitt.

Igjen din påstand:

"PC og konsoll egner seg til ulike typer spill"

"Xbox og pc sammen gir masse mening, i og med at de er to helt ulike opplevelser."

 

Det hjelper ikke å være frekk når folk lett kan finne tilbake det du har skrevet.

Lenke til kommentar
Imitative skrev (12 timer siden):

Kanskje det oppleves annerledes for ham? Kanskje det oppleves annerledes for meg? Kanskje det ikke oppleves annerledes for deg? Opplevelser er subjektive, det er ikke sort-hvitt. Rar ting å si: "Du opplever det feil!!" 

Det har ingenting å si.

Et spill spilt med samme kontroller, samme grafikk, samme alt, vil gi samme opplevelse.

Imitative skrev (12 timer siden):

Ville du sluttet å bruke PS5en din hvis Sony begynte å gi ut spillene sine på PC på dag 1? 

Ja. Da hadde jeg gitt vekk PS5en til noen som ikke har en pc.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Iki said:

Et spill spilt med samme kontroller, samme grafikk, samme alt, vil gi samme opplevelse.

Fortell meg at du sjelden spiller samme spill på konsoll og pc uten å fortelle meg det.😄

Konsoll og PC versjonene av spill er sjelden helt like og hvor godt de kjører avhenger blant annet av maskinvare og optimalisering. I tillegg har du rammene rundt, ikke minst UI, som gjør opplevelsen forskjellig.

Det er rett og slett ikke 100% samme opplevelse å spille på konsoll og PC i stua, selv koblet opp på samme TV.

Du har gjort et tappert forsøk på å snevre inn dine argumenter inn til noe du kan forsvare, men selv denne påstanden er feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (8 minutter siden):

Det har ingenting å si.

Et spill spilt med samme kontroller, samme grafikk, samme alt, vil gi samme opplevelse.

Når man omsider har kommet seg in game så er opplevelsen det samme, men så er det veien dit da. Det er litt mer knot å bruke en PC på TV skjermen. Du må inn å endre hvilken skjerm du skal bruke, endre oppløsning, endre lyd innstilinger, og så må man i noen tilfeller ha tilgang på mus og tastatur for i det hele tatt få startet spillet. Har du PCen stående i et annet rom/etasje så blir det enda mer tungvint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (27 minutter siden):

Det har ingenting å si.

Et spill spilt med samme kontroller, samme grafikk, samme alt, vil gi samme opplevelse.

Skjønner at du opplever det sånn, så fint for deg. Beklager å måte meddele at din subjektive opplevelse av ting ikke nødvendigvis samsvarer med en universell sannhet.

Iki skrev (27 minutter siden):

Ja. Da hadde jeg gitt vekk PS5en til noen som ikke har en pc.

Edelt gjort av deg hvis det blir tilfelle. Nok ikke alle som vil gjøre det - jeg tror en del beholder PS5en sin og vil fortsette og bruke både den og PCen.

Endret av Imitative
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (Akkurat nå):

Konsoll og PC versjonene av spill er sjelden helt like og hvor godt de kjører avhenger blant annet av maskinvare og optimalisering.

Noe som ikke er en del av diskusjonen. 

Du kan ha en PC med et 4090 eller du kan ha en potet.

Poenget i diskusjonen er om du har en pc som yter likt med konsollen, ikke om du har noe helt annet som gjør at du ikke kan sammenligne dem.

Imitative skrev (Akkurat nå):

Skjønner at du opplever det sånn, så fint for deg. Beklager å måte meddele at din subjetive opplevelse av ting ikke nødvendigvis samsvarer med en universell sannhet.

Det er en universell sannheten at om du har halo infinite på en pc som har samme ytelse som en series x, slik at begge har nøyaktig samme framerate og samme grafikk, så vil du kunne la folk prøve begge i en blindtest, og folk ville ha samme opplevelse. 

Imitative skrev (3 minutter siden):

Edelt gjort av deg hvis det blir tilfelle. Nok ikke alle som vil gjøre det - jeg tror en del beholder PS5en sin og vil fortsette og bruke både den og PCen.

Nå var det heller aldri snakk om å starte med en konsoll og pc fra starten av.

Spørsmålet var, om du starter med en pc, og du ønsker å kjøpe en PlayStation, hvorfor kjøpe en xbox til 5.500,- da?

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Det er en universell sannheten at om du har halo infinite på en pc som har samme ytelse som en series x, slik at begge har nøyaktig samme framerate og samme grafikk, så vil du kunne la folk prøve begge i en blindtest, og folk ville ha samme opplevelse.

Høres litt stress ut å måtte fintune PCen og grafikkinnstillgene til å akkurat matche Xboxen. Det vil i hvert fall gi meg en annerledes opplevelse. PCen min bråker også mer enn de nye generasjonene med konsoller, det gir meg litt annerledes opplevelse. Ikke sikkert det gjør det for andre da. Hvis jeg spiller med venner på PC bruker jeg discord, gjør ikke det på konsoll - blir en annen opplevelse. Plutselig så har jeg en utdatert driver på PCen, vips så krasjet spillet. Om dette oppleves likt for deg, the more power to you! 

Iki skrev (1 time siden):

Spørsmålet var, om du starter med en pc, og du ønsker å kjøpe en PlayStation, hvorfor kjøpe en xbox til 5.500,- da?

Når det ble spørsmålet? Mulig du har gått i surr hvem du diskuterer med, men jeg bare diskutert (i hvert fall ment) at det å bruke en PC i stua ikke nødvendigvis gir den samme opplevelsen som en konsoll, uavhengig om det er XSX eller PS5, og at det ikke nødvendigvis er "bare" å trekke en kabel. 

Endret av Imitative
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Iki said:

Noe som ikke er en del av diskusjonen. 

Du kan ha en PC med et 4090 eller du kan ha en potet.

Poenget i diskusjonen er om du har en pc som yter likt med konsollen, ikke om du har noe helt annet som gjør at du ikke kan sammenligne dem.

Det er en universell sannheten at om du har halo infinite på en pc som har samme ytelse som en series x, slik at begge har nøyaktig samme framerate og samme grafikk, så vil du kunne la folk prøve begge i en blindtest, og folk ville ha samme opplevelse. 

Nå var det heller aldri snakk om å starte med en konsoll og pc fra starten av.

Spørsmålet var, om du starter med en pc, og du ønsker å kjøpe en PlayStation, hvorfor kjøpe en xbox til 5.500,- da?

Du snevrer inn litt til, ja. Men selv med en PC med eksakt samme specs som konsollen vil opplevelsen være forskjellig pga. rammene rundt. I en blindtest ville de fleste plukket opp hva som er hva når de starter maskinen og skal launche spillet.

Grunn til å velge Xbox hvis du har pc og vil ha konsoll i stua er f.eks. at du foretrekker Xbox sitt økosystem og har game pass og mange spill der.

Endret av Grimbeorn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Du skriver rett ut:

"Hadde jeg vært rikmann hadde jeg skaffet PS5"

Ja, nettopp. Men jeg tar meg ikke råd til noe jeg ikke direkte trenger (i den grad man "trenger" spill), når jeg har noe jeg er fornøyd med. 

 

Iki skrev (1 time siden):

Igjen din påstand:

"PC og konsoll egner seg til ulike typer spill"

"Xbox og pc sammen gir masse mening, i og med at de er to helt ulike opplevelser."

Og jeg står for det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herlighet hvor mye folk snakker rundt hverandre her. La meg oppsummere litt fakta her, siden det strengt tatt var jeg som startet diskusjonen.

  1. Uten at noen andre faktorer spiller inn, så ER det mer logisk å velge PS5 og PC foran XSX og PC, og spesielt om man ønsker et større spillutvalg.
  2. Faktorer som KAN spille inn: Praktiskhet ved oppkobling, personlige preferanser, oppveining av pros og cons, potet-PC, og andre årsaker.
  3. Det er HELT OK å ønske noe fremfor noe annet, og å ha preferanser om ditten og datten. Det er også helt OK å ikke alltid gjøre det som er mest logisk. Det er menneskelig natur. Men det endrer ikke det faktum at punkt nummer 1 her stemmer.
  4. Selv om punkt nummer 2 skulle være tilfelle for fnwilborn, så er det ikke NOEN argumenter han har trukket frem som tilsier det. Det eneste han har sagt er at (oppsummert) "nei, det er mer logisk med XSX og PC fordi da kan han bruke Gamepass på begge". Han har ikke opplyst om NOE annet enn det, og 2 sider av denne tråden er bare full av folk som spekulerer i hva som KAN være problemer for ham ved å kombinere PS5 og PC i stedet for. Men ut fra informasjonen han faktisk har gitt så vet vi kun at han har kjøpt en XSX, til tross for at han allerede eier en maskin han kan spille alle de samme spillene på. Ut fra det ståstedet, så er det ganske enkelt å forstå Iki sine argumenter.
  5. Dette endte opp med å bli en tåpelig diskusjon.

Og igjen: Det er HELT OK å ha preferanser. Men vær snille å forstå hvilke premisser som blir satt opp imot konklusjonene.


 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Gringorilla said:

Herlighet hvor mye folk snakker rundt hverandre her. La meg oppsummere litt fakta her, siden det strengt tatt var jeg som startet diskusjonen.

  1. Uten at noen andre faktorer spiller inn, så ER det mer logisk å velge PS5 og PC foran XSX og PC, og spesielt om man ønsker et større spillutvalg.
  2. Faktorer som KAN spille inn: Praktiskhet ved oppkobling, personlige preferanser, oppveining av pros og cons, potet-PC, og andre årsaker.
  3. Det er HELT OK å ønske noe fremfor noe annet, og å ha preferanser om ditten og datten. Det er også helt OK å ikke alltid gjøre det som er mest logisk. Det er menneskelig natur. Men det endrer ikke det faktum at punkt nummer 1 her stemmer.
  4. Selv om punkt nummer 2 skulle være tilfelle for fnwilborn, så er det ikke NOEN argumenter han har trukket frem som tilsier det. Det eneste han har sagt er at (oppsummert) "nei, det er mer logisk med XSX og PC fordi da kan han bruke Gamepass på begge". Han har ikke opplyst om NOE annet enn det, og 2 sider av denne tråden er bare full av folk som spekulerer i hva som KAN være problemer for ham ved å kombinere PS5 og PC i stedet for. Men ut fra informasjonen han faktisk har gitt så vet vi kun at han har kjøpt en XSX, til tross for at han allerede eier en maskin han kan spille alle de samme spillene på. Ut fra det ståstedet, så er det ganske enkelt å forstå Iki sine argumenter.
  5. Dette endte opp med å bli en tåpelig diskusjon.

Og igjen: Det er HELT OK å ha preferanser. Men vær snille å forstå hvilke premisser som blir satt opp imot konklusjonene.


 

1. Det kan være mer logisk, men ikke nødvendigvis. Det kommer an på en rekke andre faktorer, som du egentlig ikke kan se bort fra. Du er inne på noen av dem. Dette er altså ikke et fakta.

3. Punkt en stemmer ikke.

4. De fleste som har både konsoll og PC vet at disse ikke er to helt like opplevelser og vanligvis brukes i henholdsvis stue- og skrivebordsoppsett. Å anta at fnwilborn ikke har tenkt på muligheten for å koble PC opp på TV blir bare rart. De fleste vil anta at han foretrekker konsoll i stua og ikke argumentere for at han MÅ koble opp PCen der. At han har gamepass er for øvrig et ganske godt argument da han da kan spille samme spill i stua eller på PC i et annet rom, alt etter humør, uten ekstra kostnad. Har du PC og PS må du i større grad låse deg til hvilke plattform du vil spille spillet på når du kjøper det.  

Det er helt greit å mene at PS/PC er den beste komboen, for mange vil det være det. Men vær snill å forstå at dette ikke nødvendigvis er det mest logiske for alle.

Endret av Grimbeorn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (32 minutter siden):

Herlighet hvor mye folk snakker rundt hverandre her. La meg oppsummere litt fakta her, siden det strengt tatt var jeg som startet diskusjonen.

  1. Uten at noen andre faktorer spiller inn, så ER det mer logisk å velge PS5 og PC foran XSX og PC, og spesielt om man ønsker et større spillutvalg.
  2. Faktorer som KAN spille inn: Praktiskhet ved oppkobling, personlige preferanser, oppveining av pros og cons, potet-PC, og andre årsaker.
  3. Det er HELT OK å ønske noe fremfor noe annet, og å ha preferanser om ditten og datten. Det er også helt OK å ikke alltid gjøre det som er mest logisk. Det er menneskelig natur. Men det endrer ikke det faktum at punkt nummer 1 her stemmer.
  4. Selv om punkt nummer 2 skulle være tilfelle for fnwilborn, så er det ikke NOEN argumenter han har trukket frem som tilsier det. Det eneste han har sagt er at (oppsummert) "nei, det er mer logisk med XSX og PC fordi da kan han bruke Gamepass på begge". Han har ikke opplyst om NOE annet enn det, og 2 sider av denne tråden er bare full av folk som spekulerer i hva som KAN være problemer for ham ved å kombinere PS5 og PC i stedet for. Men ut fra informasjonen han faktisk har gitt så vet vi kun at han har kjøpt en XSX, til tross for at han allerede eier en maskin han kan spille alle de samme spillene på. Ut fra det ståstedet, så er det ganske enkelt å forstå Iki sine argumenter.
  5. Dette endte opp med å bli en tåpelig diskusjon.

Og igjen: Det er HELT OK å ha preferanser. Men vær snille å forstå hvilke premisser som blir satt opp imot konklusjonene.


 

Hvor har han sagt at det er "mer logisk"? Han har bare snakket om seg selv og sine preferanser. Hvorfor må han i det hele tatt utbrodere om grunnene sine? Hvorfor holder det ikke at han bare har den meningen?

Ja, det er en tåpelig diskusjon. ...men mest fordi enkelte i tråden ikke forstår at folk har subjektive meninger om hva som passer best for dem selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (7 timer siden):

 når de starter maskinen og skal launche spillet.

Noe det ikke er snakk om...

Kan du være så snill å lese hva folk skriver, for en gangs skyld? Vi snakker om inne i selve spillet, etter at spillet er startet, når du spiller, og kun når du spiller enkelte typer spill som er bedre å spille med en kontroller.

Mr. Pants skrev (6 timer siden):

Ja, det er en tåpelig diskusjon. ...men mest fordi enkelte i tråden ikke forstår at folk har subjektive meninger om hva som passer best for dem selv. 

Det er ingen i diskusjonen som har påstått at noe er bedre.

Påstanden er at du kan ha samme opplevelse på en xbox og en pc.

Imitative skrev (7 timer siden):

Høres litt stress ut å måtte fintune PCen og grafikkinnstillgene til å akkurat matche Xboxen.

Du må ikke det. Spillet vil stille seg selv inn, i de aller fleste tilfeller.

Poenget med å finjustere er at du vil kunne få det så likt at folk ikke vil kunne se noen forskjell.

Altså det hele diskusjonen her har gått ut på. At det ikke er noen forskjell inne i spillet. Opplevelsen av spillet.

Imitative skrev (7 timer siden):

Når det ble spørsmålet? Mulig du har gått i surr hvem du diskuterer med

Jeg diskuterer kun det som har vært diskusjonen siden min første kommentar.

"Hva er forskjellen i opplevelsen, inne i spillet, om du kobler en pc og en xbox likt?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...