Gå til innhold

Lage Android app uten å kunne programmere?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en idé til en app (foreløpig kun for Android), men kan ikke programmere (annet enn HTML og CSS). Finnes det noen BRA og gratis løsninger for dette? Eller må man betale litt for å få noe som er bra? 

Jeg burde klare å bruke relativt avanserte greier for å lage app'en, så lenge det er grafisk basert og ikke ren programmering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka såvidt sånne "lag-appen-selv"-sider. Ingenting som er noe av det jeg trenger, fant jeg ut.

Ja, må nok finne noen å samarbeide med. Eller betale noen. Vurderer å starte et AS, og ta det på den måten, siden appen har potensiale til å få veldig mange brukere. 

Hva formålet med appen er, har jeg ingen planer om å fortelle her. Hehe. Da kommer andre til å lage den istedet.

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (14 minutter siden):

Sjekka såvidt sånne "lag-appen-selv"-sider. Ingenting som er noe av det jeg trenger, fant jeg ut.

Ja, må nok finne noen å samarbeide med. Eller betale noen. Vurderer å starte et AS, og ta det på den måten, siden appen har potensiale til å få veldig mange brukere. 

Hva formålet med appen er, har jeg ingen planer om å fortelle her. Hehe. Da kommer andre til å lage den istedet.

Tja, ideer er billige :p utførelse er vanskelig. Ville nok prøvd å lære noe kode selv. Blir fryktelig dyrt å betale noen for å gjøre alt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (19 minutter siden):

Sjekka såvidt sånne "lag-appen-selv"-sider. Ingenting som er noe av det jeg trenger, fant jeg ut.

Ja, må nok finne noen å samarbeide med. Eller betale noen. Vurderer å starte et AS, og ta det på den måten, siden appen har potensiale til å få veldig mange brukere. 

Hva formålet med appen er, har jeg ingen planer om å fortelle her. Hehe. Da kommer andre til å lage den istedet.

Når du skal begynne med brukere osv så er det nok vanskelig å få til noe no code løsning.

Anbefaler deg sterkt å få en partner, ellers blir dette dyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PgUp said:

Tja, ideer er billige :p utførelse er vanskelig. Ville nok prøvd å lære noe kode selv. Blir fryktelig dyrt å betale noen for å gjøre alt. 

Vet. Hehe. 

Nja. Begynner å bli for gammel til å lære meg å programmere. Fullførte jo ikke informatikk-studier heller for noen tiår siden - fordi programmering ikke er min greie.

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (21 minutter siden):

Hva formålet med appen er, har jeg ingen planer om å fortelle her. Hehe. Da kommer andre til å lage den istedet.

Det kan hende mange andre har tenkt på ideen og i planleggingsfasen funnet ut av den ikke vil slå an eller ikke gir mening business-messig.

Er det en ordentlig app og ikke en mer statisk nettside så blir du uansett å trenge noen til å utvikle og ikke minst vedlikeholde appen. Da ville jeg heller gjort som Salvesen sier, få deg noen som kan utvikle til å være med deg, og da også med en ok kontrakt på plass. For alle du setter til å gjøre dette kan bare ta ideen selv. Ekstremt sjeldent er ideer verdt noe, det er utførelsen som teller.

Ser også at du kun nevner Android. Hvis denne appen også er mulig på iOS så er det større sjanser for å tjene penger på iOS da Apple-brukere er mer tilbøyelig å betale for appen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Comma Chameleon said:

Det kan hende mange andre har tenkt på ideen og i planleggingsfasen funnet ut av den ikke vil slå an eller ikke gir mening business-messig.

Er det en ordentlig app og ikke en mer statisk nettside så blir du uansett å trenge noen til å utvikle og ikke minst vedlikeholde appen. Da ville jeg heller gjort som Salvesen sier, få deg noen som kan utvikle til å være med deg, og da også med en ok kontrakt på plass. For alle du setter til å gjøre dette kan bare ta ideen selv. Ekstremt sjeldent er ideer verdt noe, det er utførelsen som teller.

Ser også at du kun nevner Android. Hvis denne appen også er mulig på iOS så er det større sjanser for å tjene penger på iOS da Apple-brukere er mer tilbøyelig å betale for appen.

Finner ingen andre apper med samme hovedfunksjon som jeg tenker på. Tviler også på at andre har prøvd det, for jeg følger såpass godt med på feltet at det tror jeg at jeg hadde fått med meg.

Det er ikke en statisk nettside nei, langt der ifra. Så vedlikehold må påregnes. Men antall funksjoner vil begrense seg selv etterhvert, sånn at det ikke blir "mer" å utvikle, men altså bare teknisk vedlikehold og oppdateringer ift mobil-OS-oppdateringer.

Er klar over dette med kontrakter, men vet lite om hvordan en slik kontrakt bør se ut. Hehe

Jeg har bare Android selv, så derfor jeg skrev det slik. Mulig iOS-brukere er mer villig til å betale, men jeg har tenkt at appen kan være både reklamefinansiert og betal-utgave, dog uten endring i funksjoner.

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (6 minutter siden):

Finner ingen andre apper med samme hovedfunksjon som jeg tenker på. Tviler også på at andre har prøvd det, for jeg følger såpass godt med på feltet at det tror jeg at jeg hadde fått med meg.

Det er ikke en statisk nettside nei, langt der ifra. Så vedlikehold må påregnes. Men antall funksjoner vil begrense seg selv etterhvert, sånn at det ikke blir "mer" å utvikle, men altså bare teknisk vedlikehold og oppdateringer ift mobil-OS-oppdateringer.

Er klar over dette med kontrakter, men vet lite om hvordan en slik kontrakt bør se ut. Hehe

Jeg har bare Android selv, så derfor jeg skrev det slik. Mulig iOS-brukere er mer villig til å betale, men jeg har tenkt at appen kan være både reklamefinansiert og betal-utgave, dog uten endring i funksjoner.

Husk også at det er en masse annet som går inn i dette, du skal ha en plass å lagre data. Dette skal vedlikeholdes, det skal være sikkert, det koster penger så du må gjøre tiltak for å holde kostnadene nede, feil oppstår og du må fikse dette osv. Det er mye mer som skal gjøres enn å oppdatere app til å passe nytt OS.

Det er en grunn til at selv 'enkle' applikasjoner som Twitter har tusenvis av ansatte, selv om de hadde noen tusen for mange i en periode😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle de gangene jeg har blitt pådyttet verktøy for å gjøre jobben min lettere (velmenende selvsagt) så blir jeg presentert et verktøy som gjør at jobben tar mye lengre tid og blir teknisk dårligere, så om du skal velge et no-code verktøy bør ideen din være temmelig generisk for å passe inn.

Ender som regel raskt opp med at de løsningene som er i slike verktøy ikke passer til det jeg skal gjøre og tenker fort at dette kunne jeg likegodt programmere selv raskere og bedre.

Med andre ord bør du være supernøye på å velge verktøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...