Gå til innhold

Lage Android app uten å kunne programmere?


Anbefalte innlegg

PgUp skrev (3 timer siden):

Penger?

Det kan være penger, men også andre ting. Bransjekunnskap, kontakter, autoritet i området, erfaring med å bygge opp bedrifter osv.

Jeg er enig i at "idé-fyren" ikke er nyttig, men hvis fyren har en idé til noe han har mye kunnskap om eller andre overnevnte greier så kan det også være verdt en del også.

Du ville ikke laget en app innenfor en nisje uten å ha en rådgiver innen feltet på plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kostnadene og hvor mye hjelp du trenger, kommer selvsagt an på kompleksitet ..:

1. Trenger appen en 'backend' (dvs. lagring og prosessering i skyen), eller skal den stå alene?

2. Behøver appen å gjøre mye kall (til nettverk/Internett, telefonens OS, osv.)?

3. Krever appen egenlagd grafikk? (Tenk standard flatt apputseende vs. spillapp med spesiallagd grafikk.)

Osv.

Enkle apper uten mye stæsj kan man langt på veg "designe", ved å dra-og-slippe grafiske komponenter inni en utseendeeditor. Også skriver man noen blokker med kode her og der. I tilknytning til appoppstart, knappetrykk, osv.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
On 11.1.2024 at 3:52 PM, Mizzie said:

Hvordan gikk det med gründeren i denne tråden? Kom du noe lengre med ideen din? 

Nei, har ikke hatt overskudd til å sette meg inn i noe av det. Var vel MIT sin løsning som hadde vært mest aktuell, men å samarbeide med noen er nok den beste løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Comma Chameleon said:

Kanskje du kan dele idéen da 😊

Haha nei. Den er MIN. :D Men er det noen her som leser dette, som kan app-programmering, og som vil bli med på prosjektet, så si gjerne ifra. :)

Har tenkt litt på hvordan jeg kan starte opp, da. Starte aksjeselskap, og "lønn" i starten er andel av aksjer. Jeg har ikke penger til å betale lønn før det går i pluss, men jeg har penger nok til å starte aksjeselskap, og det det koster å drive et AS et par år (revisor og utgifter til server o.l.).

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt utvikler og kan både backend, frontend og iOS. Men har stort sett nok med egne prosjekter ved siden av jobb.

Idéen i seg selv er sjeldent nok. Sekundet man annonserer appen så er jo ideen fritt ute uansett. Og da kan hvem som helst kopiere og potensielt lage noe bedre. Kanskje noen slår deg med å være først på markedet til og med. Man bør ha noe ekstra på lager. Nettverk, avtaler eller spesiell kunnskap rundt domenet som gjør at man har et fortrinn.

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (9 timer siden):

Haha nei. Den er MIN. :D Men er det noen her som leser dette, som kan app-programmering, og som vil bli med på prosjektet, så si gjerne ifra. :)

Har tenkt litt på hvordan jeg kan starte opp, da. Starte aksjeselskap, og "lønn" i starten er andel av aksjer. Jeg har ikke penger til å betale lønn før det går i pluss, men jeg har penger nok til å starte aksjeselskap, og det det koster å drive et AS et par år (revisor og utgifter til server o.l.).

Jeg kan bli med for 90% av selskapet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ratleto skrev (På 16.1.2024 den 12:25 PM):

Nei, har ikke hatt overskudd til å sette meg inn i noe av det. Var vel MIT sin løsning som hadde vært mest aktuell, men å samarbeide med noen er nok den beste løsningen.

Synd det stoppet opp. Innenfor hvilket fagfelt var ideen din? Har en ide selv, men det er jo innenfor feltet helse. Vanskelig når man ikke er så dreven på programmering. Lurt å få på plass en god kontrakt ved hjelp av en jurist på forhånd vil jeg tro.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Mizzie said:

Synd det stoppet opp. Innenfor hvilket fagfelt var ideen din? Har en ide selv, men det er jo innenfor feltet helse. Vanskelig når man ikke er så dreven på programmering. Lurt å få på plass en god kontrakt ved hjelp av en jurist på forhånd vil jeg tro.

Kan si at det er innenfor en viss type vitenskap, som dekker ganske store deler av verden. Men foreløpig har jeg bare forholdt meg til det lokalt, og har en del tusen potensielle brukere bare her.

Da bør du forholde deg til en jurist som virkelig kan sakene sine. Sist jeg brukte en advokat til noe ift økonomi, så brukte han FEM TIMER på en ukomplisert kontrakt som han burde kunne skrive i blinde på en halvtime... Så få i alle fall en pris på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...