Gå til innhold

Internett fungerer ikke på Mobil?


Anbefalte innlegg

Ok, hva kan årsaken være? den fungerer kun via wifi tilkoblinger, men får ikke til å fungere selv med abonnement fra mobilselskap. 

Det er Apple mobil. Det skal sies at det fungerer å ringe, men ikke å bruke internett? så det betyr at det er dekning til å være der man er. 

Mobildata er på. 

Jeg er med samsung og har fulldekning. 

På Apple mobilen står det Mobilselskapet og E deretter. E betyr vel ingen deking?

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AnthonyEdwardS skrev (1 time siden):

E betyr Edge, altså 2G, 2G har i praksis ingen dataforbindelse. 3G nettet skrudd av de fleste steder, om ikke alle steder, du må dermed ha 4G eller 5G for å få dataforbindelse uten WiFi (eller Bluetooth), men 2G (Edge) vil kunne brukes til telefonsamtaler og SMS.

Takk, det opplyser mye av årsak. Da kan jeg spørre vedkommende hvilken type Apple h*n besitter. 

Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (2 timer siden):

E betyr Edge, altså 2G, 2G har i praksis ingen dataforbindelse. 3G nettet skrudd av de fleste steder, om ikke alle steder, du må dermed ha 4G eller 5G for å få dataforbindelse uten WiFi (eller Bluetooth), men 2G (Edge) vil kunne brukes til telefonsamtaler og SMS.

3G er skrudd av alle steder. Det skjedde for ca ett år siden.

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (5 timer siden):

Du må skru på mobildata og roaming. Hva slags iPhone? Ny, eller brukt? Er SIM-kortet aktivert ?

simkortet er aktivert siden man kan ringe med den. 

Men jeg tolker det slik at det som flere skriver her at det er en eldre applephone som ikke behersker 4G, men kun oppnår 2G. Dermed blir det en E.

Mobildata er på. Men usikker om roaming er på. 

Hvor finner jeg innstillingene til roaming? sikkert enkelt for de fleste, men verre for meg. Hva skjer når roaming er av? mange tenker jo at man betaler ekstra når roaming er på.

Lenke til kommentar

Det kan jo være et gammelt simkort, som er så gammelt at det ikke støtter 4G. Men du må altså inn i innstillingene for å se om det er aktivert der. Har du ikke en tenåring i nærheten som kan hjelpe deg med dette? 6 og 6+ er akkurat det samme, og begge støtter 4G helt fint. Men du må altså inn i menyen for å aktivere dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...