Gå til innhold

Klage på finn kjøp?


Pedro16

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte denne monitoren på finn. Den ser helt fin ut når den er på men skjermen og rammen har noen skader. Jeg så ikke dette da jeg hentet den siden den hadde masse støv på seg. Ville dere klaget eller er det sånn det er når man kjøper noe 5 år gammelt? Det var heller ikke mulig å se på det ene annonsebildet.mail_com.jpg.eb49fc17dfcd14cee9312fe14ae9edcb.jpgom.jpg.1595eb111540a13d4381b2658e2baacf.jpgpe.jpg.81ff45eeb715f41ac06f64f7ec227a02.jpgpeder-l.jpg.cbb61c41f8d778a480d72c4cd1ffcded.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (Akkurat nå):

Føler det er vanskelig å klage på slikt når en kjøper brukt. En bør sjekke tilstand før kjøp. En må regne med litt striper på et brukt produkt. Det er eneste om du og selgeren blir enig om å omgjøre handelen.

Fair enough. Ja jeg burde ha undersøkt bedre og skal gjøre det i fremtiden, men som regel når jeg selger noe så nevner jeg skavanker i annonsen. evt tar bilder av det.

kremt skrev (Akkurat nå):

Jeg syns vel kanskje 700 kroner var noe dyrt for en 5 år gammel, selv om jeg ikke vet specs. Jeg antar det er 24"? Ser du får helt ny Dell 24" 1080P skjerm til 1095,- Så prisene har definitivt gått ganske mye nedover.

Jeg tror det var ganske rimelig. Er snakk om en qled monitor som kostet ganske mange tusen. Modellen er fra 2017 men selger hevder den er kjøpt for 2 år siden. Modell: CFG73

Endret av Pedro16
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Ifølge prisguiden så kostet 27" 4000 i 2020.  24" kostet 3500. (24" kostet 4500 på slutten... så hvem vet, kanskje hen kjøpt til den prisen)

Ja jeg tror fullt og helt på det. Er en bra monitor til en bra pris sammenlignet med mye på finn, hadde bare vært enda bedre om den ikke hadde riper :)

Lenke til kommentar
Svein M skrev (19 timer siden):

Skal være enig i at det er dårlig å selge en skjerm med så mye striper uten å si noe om det. Er det striper på glasset også så synes jeg nesten at du bør kunne heve kjøpet. Men om selger ikke vil det så føler jeg at det blir lite å krangle om

Det er dårlig dersom kjøpet skjer uten at man har mulighet til å inspisere varen, eller enda dårligere gjort dersom man sier at skjermen er helt uten riper og skader og kjøpet skjer uten mulighet for å inspisere varen.  

I dette tilfelle, hvor kjøper har hentet varen selv, og hatt full mulighet til å inspisere produktet før pengene skifter hender, så tviler jeg sterkt på at heving av kjøpet vil føre frem, så sant ikke selger sier OK til dette.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...