Gå til innhold

Ny HDD til PS4


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Så lenge PS4`en bruker vanlig Serial ATA utgang, så skal det ikke være noe problem og sitte inn en hvilken som helst 2.5 Tommers SSD. Jeg satte inn en eller annen 2.5 Tommers SSD i min Playstation 3 for lenge siden. Det fungerte fint sist jeg brukte den iallefall, men hvis man stortsett bare spiller fra plate, så er det ikke noe vits som jeg ser det. Ja. Savingfilene lastes vel fra SSD, men det beste er da og enten kjøpe spillene på Playstation store (eller hva det heter), eller legge dem over fra plata og over til PS4`en.

Uten at jeg husker det, så lurer jeg på om at SSD`en formaterer seg selv når du setter den inn. Kan hende jeg tar feil, men jeg tror ikke du må innom en PC først.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det du har valgt av disk og guide vil fungere helt fint.

Husk at hastigheten fra originaldisk til SSD vil variere ganske mye, da selve hardware i PS4 ikke klarer å utnytte SSD så godt (p.g.a designet på PS4 går disken internt både igjennom SATA og USB) Du får mest ytelse der gammel disk bruker tid på å søke mye. Dette slipper man på SSD. Det varierer hvor mye duplisering av assets som er i spill for optimalisering av lastetider, så dette forklarer en del av hastighetsøkningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...