Gå til innhold

Rasime i det engelske kongehuset ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (31 minutter siden):

Det endret ikke hans etnisitet og negroid utseende.

Synes du at det er mer spiselig å banke en person fordi han er muslim enn fordi han har et utseende som forbindes med midt-østen?

Er det mindre greit å banke en dame fordi hun er 80 år (som er umulig å endre) enn fordi hun lever ut sin homofile legning (som hun kan slutte med)?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Finner ingen bekreftelse på det.

Ser heller ikke helt relevansen? Det er vel ikke noe som gjør oppførselen mot henne bedre.

https://www.gbnews.uk/opinion/ngozi-fulani-is-a-complete-and-utter-hypocrite-says-nana-akua/400761

 

"This woman Ngozi Fulani, which isn’t her real name by the way, it’s actually Marlene Headly, went to a palace event dressed like this."

SEI_135866705-45c8.jpg?quality=90&strip=

 

"A photograph of Ms Ngozi – who was born Marlene Headley but has since adopted an African name – shows her sitting next to the Prince, both of them laughing."

https://metro.co.uk/2022/12/04/charles-invites-ngozi-fulani-to-buckingham-palace-after-racism-row-17875465/

 

Er GBnews og Metro rasistblogger?

Diskuterer gjerne saken, men når du ikke klarer hverken akseptere hva jeg skriver, eller sette deg inn i sakens fakta....

 

ingen bestrider at hun har byttet navn til et oppdiktet afrikansk navn. Ingen bestrider at hun går i fake afrikanske klær. Hun er barn av karibiske innvandrere på 1950 tallet. Hun er sjef og aktivist for en forening som jobber for karibiske og afrikanske kvinner som er utsatt for vold.

Nå hevder hun seg så utsatt for vold at alt bare var 'en smørje' i timene etter 'volden' denne gamle damen utsatte henne for da hun prøvde finne ut opphavet til damen  

Ja du.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (8 minutter siden):

Er GBnews og Metro rasistblogger?

Diskuterer gjerne saken, men når du ikke klarer hverken akseptere hva jeg skriver, eller sette deg inn i sakens fakta....

Hvorfor skulle GBN og Metro være rasistblogger?

GBN har jo noen rasister ansatt, det har de - som f.eks. Nigel Farage. Men de er ikke en blogg.

Jeg lurte som sagt på kilde, da jeg ikke fant det selv - bare en rekke sprø ting om henne på rasistblogger og Twitter. Knutinh fant det, som du ser på forrige side.

Sitat

ingen bestrider at hun har byttet navn til et oppdiktet afrikansk navn. Ingen bestrider at hun går i fake afrikanske klær. Hun er barn av karibiske innvandrere på 1950 tallet. Hun er sjef og aktivist for en forening som jobber for karibiske og afrikanske kvinner som er utsatt for vold.

Nå hevder hun seg så utsatt for vold at alt bare var 'en smørje' i timene etter 'volden' denne gamle damen utsatte henne for da hun prøvde finne ut opphavet til damen  

Ja du.

Ser ikke at hun hevder seg utsatt for vold her. Hvor?

Kan heller fremdeles ikke skjønne hvordan noe av dette forsvarer behandlingen hun ble utsatt for, bare fordi hun er aktivist, har et afrikansk navn og går i afrikanske klær. Hun kunne vel hatt på seg omtrent hva som helst, det endrer jo ingenting.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Ser ikke at hun hevder seg utsatt for vold her. Hvor?

Jeg fant denne:

»Fulani told ITV’s Good Morning Britain last week that although she didn’t experience “physical violence” she would describe her encounter as “a form of abuse”.»

Så hun mener seg ikke utsatt for fysisk vold, men en form for misbruk (usikker på den presise oversettelsen av disse termene i kontekst).

https://amp.theguardian.com/uk-news/2022/dec/05/black-charity-boss-ngozi-fulani-tells-of-horrific-abuse-after-susan-hussey-palace-racism-incident

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 timer siden):

Synes du at det er mer spiselig å banke en person fordi han er muslim enn fordi han har et utseende som forbindes med midt-østen?

Er det mindre greit å banke en dame fordi hun er 80 år (som er umulig å endre) enn fordi hun lever ut sin homofile legning (som hun kan slutte med)?

-k

Læreren min ville at barna sluttet å mobbe meg pga dialekt og en annen gutt pga hudfargen sin.  Hudfarge problemet var mye vanskeligere å løse enn dialekt problemet selv om mobbernes oppførsel var like dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Læreren min ville at barna sluttet å mobbe meg pga dialekt og en annen gutt pga hudfargen sin.  Hudfarge problemet var mye vanskeligere å løse enn dialekt problemet selv om mobbernes oppførsel var like dårlig.

Høres ut som om offeret er den som måtte endre seg for å etterfølge mobberens usikkerhet eller fordommer og det er det mye lettere å gjøre om det er noe du kan endre som f.eks. hvordan du uttaler ord kontra det å bytte hudfarge.
Det er ok og ha annen dialekt og det er ok å ha sin hudfarge. Ingen av dere skulle måtte innrette dere eller endre dere pga. en mobber. Mobberen var problemet og var den  som burde ha endret seg. Hva han mobben folk for burde være irrelevant og ikke poenget i et av argumentene dine.

Skriveleif.

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Læreren min ville at barna sluttet å mobbe meg pga dialekt og en annen gutt pga hudfargen sin.  Hudfarge problemet var mye vanskeligere å løse enn dialekt problemet selv om mobbernes oppførsel var like dårlig.

Hvor løsningen din var å slutte å snakke dialekt?

Det betyr vel i så fall at praktiserende homofile som er utsatt for vold bare kan slutte å praktisere sin legning? At aborterende kvinner som er utsatt for vold bare kan bære fram barnet?

Du sier stadig at det er enklere å løse krenkelser basert på handlinger enn etnisitet. Det føles som om du brenner inne med et «og derfor…» som du ikke helt vil stå fram med. Hva konkret mener du at vi skal tenke om at det er enklere for en homofil å leve i sølibat enn det er for en mørk person å bli lys? Det fremstår som irrelevant for meg.

-k

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Kan heller fremdeles ikke skjønne hvordan noe av dette forsvarer behandlingen hun ble utsatt for, bare fordi hun er aktivist, har et afrikansk navn og går i afrikanske klær. Hun kunne vel hatt på seg omtrent hva som helst, det endrer jo ingenting.

Endrer jo litt når du mener hun bare ble spurt pga hudfarge. Hvis en mann har på seg kilt skal han bli krenket fordi noen spør om han er skotsk?

Lenke til kommentar
Regenburg skrev (9 minutter siden):

Gjesp.

Sett deg inn i saken, Snikpellik.

Så kan du også diskutere den.

?

Din påstand:

Sitat

Nå hevder hun seg så utsatt for vold at alt bare var 'en smørje' i timene etter 'volden' denne gamle damen utsatte henne for da hun prøvde finne ut opphavet til damen  

Jeg spurte bare hvor hun hevder å ha blitt utsatt for vold av denne gamle damen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (35 minutter siden):

?

Din påstand:

Jeg spurte bare hvor hun hevder å ha blitt utsatt for vold av denne gamle damen.

Orker ikke kverulere med deg. Hun har sammenlignet seg selv med ofrene for domestic violence som hun arbeider for.

Det er tredje velkjente fakta i saken som du krever dokumentert/bestrider. I mine øyne er det som å skrike 'det hakke jeg hørt om!' Og tro det er et motargument.

Sett deg inn i saka. Så skal jeg drøfte den med deg også.

Endret av Regenburg
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (3 minutter siden):

Orker ikke kverulere med deg. Hun har sammenlignet seg selv med ofrene for domestic violence som hun arbeider for.

Så nå sier hun ikke at hun har blitt utsatt for vold likevel? Nå er påstanden i stedet at hun sammenligner seg med ofrene for domestic violence? Jeg finner ingen av delene hverken i artikkelen du lenket eller andre steder.

Derfor spør jeg igjen hvor, ikke fordi jeg vil kverulere, men fordi jeg bare lurer på hvor påstandene kommer fra og det er ikke noe poeng å diskutere eventuelle sitater om man ikke har sitatene.

I artikkelen du lenker til sier hun "I didn’t experience physical violence, I feel I experienced a form of abuse".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (18 minutter siden):

Så nå sier hun ikke at hun har blitt utsatt for vold likevel? Nå er påstanden i stedet at hun sammenligner seg med ofrene for domestic violence? Jeg finner ingen av delene hverken i artikkelen du lenket eller andre steder.

Derfor spør jeg igjen hvor, ikke fordi jeg vil kverulere, men fordi jeg bare lurer på hvor påstandene kommer fra og det er ikke noe poeng å diskutere eventuelle sitater om man ikke har sitatene.

I artikkelen du lenker til sier hun "I didn’t experience physical violence, I feel I experienced a form of abuse".

Har jeg linket til en artikkel som sier det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...