Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?


Gjest 0833f...0fb

Anbefalte innlegg

Colin. skrev (1 time siden):

For det første, halve innlegget ditt er jo bare fantasi all den tid jeg skriver individ.

Jeg har også ment at alle har sine krav og preferanser, men at jeg er uenig i at individer har preferanser som ekskluderer et annet individ basert på en egenskap de ikke kan noe for.

At en av mine krav er at et annet individ ikke har vært alles fornøyelse, er etter mitt syn legitimt. Har et annet individ hatt seg med en hel del, så er det et aktivt valg dette individet har tatt. For meg forteller det mye om dette individets karakter.

Og en som jamrer seg over at alle ikke har samme syn som seg selv vedrørende løssluppenhet.

Det er dine ord, jeg har aldri brukt det ordet om min egen moral. Men kanskje du føler det er noe i det jeg sier uten at du vil innrømme det. Du får kose deg med bytting og tilbringe tid med vennene dine som har "liggelister".

Folk kan ikke noe for søtsug, heller. Det er ingen som kan bestemme om de er sultne eller ikke, eller hva slags mat de liker og ikke liker. Det er heller ikke sånn at folk blir ekskludert, men du kan stille bak i køa. En lav mann som ikke kvalifiserer på et høydekrav en kvinne setter har større sjanse enn en overvektig kvinne der en mann insisterer på å ville ha en slank kvinne. Selv om ingen av dem kan noe for at de er skrudd sammen som de er.

Du kan godt ha kravet ditt om at man ikke bør ha mange seksualpartnere, men å fronte det som løssluppenhet er bare tøv og nedlatende. Jeg har også preferanser, men jeg vet jo at det er mine foretrukne preferanser og ikke noe som objektivt sett er bedre - slik du fremstiller det som. Ja, det forteller om at noen liker å leve - fremfor å sitte bak PCen hele dagen og sutre over livet.

Det ligger ellers tykt utenpå alt du skriver om folk som ligger rundt at du ser ned på det, at det er mer enn en situasjon hvor du liker noe og andre liker noe annet - og de to er sidestilt. Hvis du mener dette er sidestilt i en objektivt forstand, gjør du en elendig jobb med ordvalgene dine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, knopflerbruce said:

Folk kan ikke noe for søtsug, heller. 

Det er der disiplin kommer inn. I lengden vil disiplin hjelpe til at disse individene får det bedre. På samme måte som enkelte individer kunne trengt disiplin i datingtilværelsen istedenfor å la seg blende av det ytre.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Det er heller ikke sånn at folk blir ekskludert, men du kan stille bak i køa.

Hvis et individ absolutt ikke ønsker å ha kontakt med et annet individ basert på at individet er for lavt, så jo, da ekskluderes det andre individ. Det er ikke noen kø, fordi man kan ikke gjøre noe med en egenskap som lav høyde. Og hvorfor fortjener man, dersom køen var reell, å bli plassert bak i køen pga en egenskap man ikke kan noe for?

1 hour ago, knopflerbruce said:

En lav mann som ikke kvalifiserer på et høydekrav en kvinne setter har større sjanse enn en overvektig kvinne der en mann insisterer på å ville ha en slank kvinne. Selv om ingen av dem kan noe for at de er skrudd sammen som de er.

Dette var jo slettes ikke logisk. Høyde kan ikke gjøres noe med. Fedme kan gjøres noe med, i de fleste tilfeller. Så rar konklusjon gitt.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Du kan godt ha kravet ditt om at man ikke bør ha mange seksualpartnere, men å fronte det som løssluppenhet er bare tøv og nedlatende.

Like nedlatende som å automatisk omtale de uvalgte som individer med dårlig personlighet som har seg selv å klandre for at de er i den situasjonen de er i, der man ikke ønsker å se på utenforliggende faktorer som kan spille inn.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Ja, det forteller om at noen liker å leve - fremfor å sitte bak PCen hele dagen og sutre over livet.

Det er morsomt det at fordi noen har en annen innfallsvinkel og syn på saker enn det du har, så er det sutring. Jeg har gang på gang sett her på forumet du komme fedme-forsvarerne til unnsetning. Da er det plutselig ikke sutring, men viktig å forstå seg ihjel på de som mangler disiplin. Rart det der.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Det ligger ellers tykt utenpå alt du skriver om folk som ligger rundt at du ser ned på det, at det er mer enn en situasjon hvor du liker noe og andre liker noe annet - og de to er sidestilt. Hvis du mener dette er sidestilt i en objektivt forstand, gjør du en elendig jobb med ordvalgene dine.

Min moral påvirker ikke noen andre enn meg selv. Jeg har lov til å ytre hva jeg synes er rett og galt i dette samfunnet.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Colin. skrev (29 minutter siden):

Det er der disiplin kommer inn. I lengden vil disiplin hjelpe til at disse individene får det bedre. På samme måte som enkelte individer kunne trengt disiplin i datingtilværelsen istedenfor å la seg blende av det ytre.

Hvis et individ absolutt ikke ønsker å ha kontakt med et annet individ basert på at individet er for lavt, så jo, da ekskluderes det andre individ. Det er ikke noen kø, fordi man kan ikke gjøre noe med en egenskap som lav høyde. Og hvorfor fortjener man, dersom køen var reell, å bli plassert bak i køen pga en egenskap man ikke kan noe for?

Dette var jo slettes ikke logisk. Høyde kan ikke gjøres noe med. Fedme kan gjøres noe med, i de fleste tilfeller. Så rar konklusjon gitt.

Like nedlatende som å automatisk omtale de uvalgte som individer med dårlig personlighet som har seg selv å klandre for at de er i den situasjonen de er i, der man ikke ønsker å se på utenforliggende faktorer som kan spille inn.

Det er morsomt det at fordi noen har en annen innfallsvinkel og syn på saker enn det du har, så er det sutring. Jeg har gang på gang sett her på forumet du komme fedme-forsvarerne til unnsetning. Da er det plutselig ikke sutring, men viktig å forstå seg ihjel på de som mangler disiplin. Rart det der.

Min moral påvirker ikke noen andre enn meg selv. Jeg har lov til å ytre hva jeg synes er rett og galt i dette samfunnet.

Ta veksthormoner, så er høyden ordnet. Ta-da! Og, nei, disiplin dreper ikke naturlig søtsug. Det er også helt unødvendig at man skal måtte være "disiplinert" for noe man ikke kan noe for.

Hvis et individ absolutt ikke ønsker å ha kontakt med et annet individ basert på at individet er for høyt eller for tykk, så ekskluderes det andre individ. Det er ikke noe man får gjort noe med innen rimelig tid, muligens i det hele tatt. Hvis du mener at folk fortjener å bli plassert bak i køen pga vekt, har du ingen grunn til å klage over at andre plasseres bak på høyde. Den relevante fellesnevneren her er at det er rent overfladiske trekk som en ganske lett kan forstå hvorfor eksisterer i noe omfang.

"Like nedlatende som å automatisk omtale de uvalgte som individer med dårlig personlighet som har seg selv å klandre for at de er i den situasjonen de er i, der man ikke ønsker å se på utenforliggende faktorer som kan spille inn."

Jeg tar ikke fem øre for å være nedlatende mot dem som er nedlatende mot andre. Du ønsker ikke å se på utenforliggende faktorer som spiller inn på folks kosthold, eller rett og slett det at noen er mer disponert for å legge på seg enn andre. For eksempel. Du har akkurat like mye deg selv å klandre som alle andre. Det er ikke sånn at DU har vært uheldig, mens kvinner som sliter med dating har seg selv å takke.

Sutring er sutring, det har ingenting med valg av innfallsvinkel å gjøre. Sutringen i ditt tilfelle er resignasjonen hvor du innbiller deg at alt avhenger av høyde. Det er en preferanse, ikke et krav, og det er fullt mulig å kontre det med andre egenskaper. Jeg har i praksis intelligens som krav (les: preferanse), men det finnes da folk som ikke er potensielle professorer jeg har vært tiltrukket av likevel - fordi de har hatt andre egenskaper som har veid opp for den manglende preferansen.

At du reduserer fedmeproblematikk til å bare handle om disiplin er fordummende. Joda, det gjelder sikkert noen, men ikke lat som at det gjelder alle. Det blir som å si til alkoholikeren at det bare er å drikke mindre, eller at den spillavhengige ikke skal putte penger på automaten. Mange som er tykke tyr til mat der andre tyr til alkohol eller gambling.

Jeg har også lov til å ytre meg. Og den muligheten benytter jeg meg av til å kritisere andres ytringer (men også til å komme med egne forslag).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Og, nei, disiplin dreper ikke naturlig søtsug. Det er også helt unødvendig at man skal måtte være "disiplinert" for noe man ikke kan noe for.

Feil. Spiser man sunt så vil søtsuget forsvinne.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Hvis du mener at folk fortjener å bli plassert bak i køen pga vekt, har du ingen grunn til å klage over at andre plasseres bak på høyde. Den relevante fellesnevneren her er at det er rent overfladiske trekk som en ganske lett kan forstå hvorfor eksisterer i noe omfang.

Nå er det du som snakker om denne køen. Jeg avslår ikke å bli kjent med et individ som har en egenskap de ikke kan noe for. Nå har det seg sånn dog at de fleste kan gjøre noe med fedme.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Jeg tar ikke fem øre for å være nedlatende mot dem som er nedlatende mot andre. Du ønsker ikke å se på utenforliggende faktorer som spiller inn på folks kosthold, eller rett og slett det at noen er mer disponert for å legge på seg enn andre. For eksempel. Du har akkurat like mye deg selv å klandre som alle andre. Det er ikke sånn at DU har vært uheldig, mens kvinner som sliter med dating har seg selv å takke.

Se på det du skriver. Med engang det handler om fedme, så skal man se på utenforliggende faktorer! Men det greier du ikke tenke at er mulig er tilfelle for noen som aldri blir valgt i dette samfunnet. Da er det med engang frem med at man har seg selv å takke osv. 

Jeg er fullt klar over at noen har en fedme sykdom som gjør det ekstra vanskelig å gå ned i vekt. Dette gjelder dog ikke for de fleste overvektige.

Har man anledning til å velge, og velger feil gang på gang, så er man ikke uheldig.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Sutring er sutring, det har ingenting med valg av innfallsvinkel å gjøre. Sutringen i ditt tilfelle er resignasjonen hvor du innbiller deg at alt avhenger av høyde.

Sutringen i ditt forsvar av overvektige er at du innbiller deg at det meste avhenger av genetikk.

1 hour ago, knopflerbruce said:

At du reduserer fedmeproblematikk til å bare handle om disiplin er fordummende. Joda, det gjelder sikkert noen, men ikke lat som at det gjelder alle. Det blir som å si til alkoholikeren at det bare er å drikke mindre, eller at den spillavhengige ikke skal putte penger på automaten. Mange som er tykke tyr til mat der andre tyr til alkohol eller gambling.

Det som er fordummende er at du så åpenbart har sympati med alle andre enn de som ikke blir valgt i dette samfunnet. Da har du ingen sympati plutselig, og da har de bare seg selv å takke. Mens de som har valg og kan velge, men velger feil gang på gang, de har du også sympati med. Du forstår alle andres problemer utenom de som ikke blir valgt. Da er det godt i kunne slå seg på brystet og si at disse individene bare jamrer og har seg selv å takke, høhø.

Jeg har erfart nok til å kunne uttale meg om at jeg ikke finnes i køen du snakker så mye om i dette samfunnet, og nei, det er ikke pga at jeg gir uttrykk for meningene mine som du sikkert mener er så fæle, fordi, jeg kommer aldri så langt.

 

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Folk kan ikke noe for søtsug, heller. Det er ingen som kan bestemme om de er sultne eller ikke,

Søtsug kan man absolutt gjøre noe med. Og sultregulering kan man også gjøre mye med ved å spise og sove riktig. Samfunnet er blitt litt hjernevasket til å tro at alt av søtsaker er godt, og så blir folk hekta. Behovet bare var skapt av reklame og industrier som vil selge mer. Søtsug på noe naturlig som frukt er reelt. Godteri og junk food er ikke det.

Det er mange legitime grunner for at folk spiser dårlig og for mye, men for de aller fleste så er det samfunnet og foreldrene sin skyld. Som har hjernevasket folk til å spise dårlig helt fra de er barn. Noen gjør det med vilje, for noen så er det bare en bieffekt.

Litt off-topic kanskje, beklager det, men ville bare skyte inn der.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Ta veksthormoner, så er høyden ordnet. Ta-da! Og, nei, disiplin dreper ikke naturlig søtsug. Det er også helt unødvendig at man skal måtte være "disiplinert" for noe man ikke kan noe for.

Hvis et individ absolutt ikke ønsker å ha kontakt med et annet individ basert på at individet er for høyt eller for tykk, så ekskluderes det andre individ. Det er ikke noe man får gjort noe med innen rimelig tid, muligens i det hele tatt. Hvis du mener at folk fortjener å bli plassert bak i køen pga vekt, har du ingen grunn til å klage over at andre plasseres bak på høyde. Den relevante fellesnevneren her er at det er rent overfladiske trekk som en ganske lett kan forstå hvorfor eksisterer i noe omfang.

"Like nedlatende som å automatisk omtale de uvalgte som individer med dårlig personlighet som har seg selv å klandre for at de er i den situasjonen de er i, der man ikke ønsker å se på utenforliggende faktorer som kan spille inn."

Jeg tar ikke fem øre for å være nedlatende mot dem som er nedlatende mot andre. Du ønsker ikke å se på utenforliggende faktorer som spiller inn på folks kosthold, eller rett og slett det at noen er mer disponert for å legge på seg enn andre. For eksempel. Du har akkurat like mye deg selv å klandre som alle andre. Det er ikke sånn at DU har vært uheldig, mens kvinner som sliter med dating har seg selv å takke.

Sutring er sutring, det har ingenting med valg av innfallsvinkel å gjøre. Sutringen i ditt tilfelle er resignasjonen hvor du innbiller deg at alt avhenger av høyde. Det er en preferanse, ikke et krav, og det er fullt mulig å kontre det med andre egenskaper. Jeg har i praksis intelligens som krav (les: preferanse), men det finnes da folk som ikke er potensielle professorer jeg har vært tiltrukket av likevel - fordi de har hatt andre egenskaper som har veid opp for den manglende preferansen.

At du reduserer fedmeproblematikk til å bare handle om disiplin er fordummende. Joda, det gjelder sikkert noen, men ikke lat som at det gjelder alle. Det blir som å si til alkoholikeren at det bare er å drikke mindre, eller at den spillavhengige ikke skal putte penger på automaten. Mange som er tykke tyr til mat der andre tyr til alkohol eller gambling.

Jeg har også lov til å ytre meg. Og den muligheten benytter jeg meg av til å kritisere andres ytringer (men også til å komme med egne forslag).

Må bare korrigere en ting her: du vokser ikke i høyden av veksthormoner når pubertet er ferdig, da blir bare skjelettet kraftigete, samt at det er sykt dyrt, lite relevant alternativ for folk flest, enig med deg i det meste av det andre du skriver :)

Lenke til kommentar
Colin. skrev (13 timer siden):

Feil. Spiser man sunt så vil søtsuget forsvinne.

Nå er det du som snakker om denne køen. Jeg avslår ikke å bli kjent med et individ som har en egenskap de ikke kan noe for. Nå har det seg sånn dog at de fleste kan gjøre noe med fedme.

Se på det du skriver. Med engang det handler om fedme, så skal man se på utenforliggende faktorer! Men det greier du ikke tenke at er mulig er tilfelle for noen som aldri blir valgt i dette samfunnet. Da er det med engang frem med at man har seg selv å takke osv. 

Jeg er fullt klar over at noen har en fedme sykdom som gjør det ekstra vanskelig å gå ned i vekt. Dette gjelder dog ikke for de fleste overvektige.

Har man anledning til å velge, og velger feil gang på gang, så er man ikke uheldig.

Sutringen i ditt forsvar av overvektige er at du innbiller deg at det meste avhenger av genetikk.

Det som er fordummende er at du så åpenbart har sympati med alle andre enn de som ikke blir valgt i dette samfunnet. Da har du ingen sympati plutselig, og da har de bare seg selv å takke. Mens de som har valg og kan velge, men velger feil gang på gang, de har du også sympati med. Du forstår alle andres problemer utenom de som ikke blir valgt. Da er det godt i kunne slå seg på brystet og si at disse individene bare jamrer og har seg selv å takke, høhø.

Jeg har erfart nok til å kunne uttale meg om at jeg ikke finnes i køen du snakker så mye om i dette samfunnet, og nei, det er ikke pga at jeg gir uttrykk for meningene mine som du sikkert mener er så fæle, fordi, jeg kommer aldri så langt.

 

Søtsuget er ikke nødvendigvis problemet ved overvekt, det er mye som ikke er søtt som kan gi enormt med kilo og som fritert mat, salt mat etc. Man regner med at 1/3 av sykelig overvektige (samt en viss andel av de som bare er litt/moderat overvektige og) har en overspisingslidelse som trenger behandling på lik linje med en anorektiker, men behandlingstilbudet for overspisingslidelse er svært lavt pr idag. Du sier vell ikke til en anorektiker at vedkommende bare må få seg litt disiplin og spise mer? Stoffskifteptoblematikk, uheldig genetikk etc kommer oppå dette, men ja, en god del overvektige kunne gjort mye med disiplin, samtidig som en god del må ha ekstern hjelp og ikke har mulighet alene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (7 minutter siden):

Man regner med at 1/3 av sykelig overvektige (samt en viss andel av de som bare er litt/moderat overvektige og) har en overspisingslidelse som trenger behandling på lik linje med en anorektiker, men behandlingstilbudet for overspisingslidelse er svært lavt pr idag. Du sier vell ikke til en anorektiker at vedkommende bare må få seg litt disiplin og spise mer?

Enig i dette. Spiseforstyrrelser er spiseforstyrrelser, både den ene og andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (21 timer siden):

En lav mann som ikke kvalifiserer på et høydekrav en kvinne setter har større sjanse enn en overvektig kvinne der en mann insisterer på å ville ha en slank kvinne.

Hva baserer du denne påstanden på? Jeg vil heller påstå det motsatte. Dessuten er overvekt mulig å gjøre noe med, svært vanskelig å bli høyere. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (23 minutter siden):

Hva baserer du denne påstanden på? Dessuten er overvekt mulig å gjøre noe med, svært vanskelig å bli høyere. 

Høyere sko. Kan fort tjene noen centimeter der. Tykkere såle i skoen fungere også. 

Man blir ikke høyere, men man virker høyere. Kan gi den boosten i selvtillit man trenger og hvis damer finner kjemi med deg, tenker de ikke så mye mer over høyden. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (6 minutter siden):

Høyere sko. Kan fort tjene noen centimeter der. Tykkere såle i skoen fungere også. 

Man blir ikke høyere, men man virker høyere. Kan gi den boosten i selvtillit man trenger og hvis damer finner kjemi med deg, tenker de ikke så mye mer over høyden. 

Blir som å si at dama bare kan begynne å bruke korsett. 

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (4 timer siden):

Må bare korrigere en ting her: du vokser ikke i høyden av veksthormoner når pubertet er ferdig, da blir bare skjelettet kraftigete, samt at det er sykt dyrt, lite relevant alternativ for folk flest, enig med deg i det meste av det andre du skriver :)

Jojo, men da kunne man jo ordnet dette før det var i seneste laget. Hvis det er mulig å påvirke det er det følgelig også noe man kan gjøre noe med. Messi fikk vel dette, blant annet. Han er vel ellers sikkert populær blant damene, trass i sine 170cm på strømpelesten.

Sånn om en insisterer på å argumentere med "det du kan påvirke selv, er det legitimt å velge folk bort for - ellers ikke". (hvilket du ikke gjør, det er det andre som driver med)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nacario skrev (16 timer siden):

Sletta tinder for en måned siden etter å ha fått min årlige lottogevinst. Traff ei som har kun vært i ett langt forhold med lite tinder erfaring. Både ekte og pen som ofte er uvanlig i min snevre tinder-møte-erfaring. Keep up the grind folkens 🙌

Så hyggelig med noe positivt i denne tråden. 👏 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, Cowboystrekk said:

Søtsuget er ikke nødvendigvis problemet ved overvekt, det er mye som ikke er søtt som kan gi enormt med kilo og som fritert mat, salt mat etc. Man regner med at 1/3 av sykelig overvektige (samt en viss andel av de som bare er litt/moderat overvektige og) har en overspisingslidelse som trenger behandling på lik linje med en anorektiker, men behandlingstilbudet for overspisingslidelse er svært lavt pr idag. Du sier vell ikke til en anorektiker at vedkommende bare må få seg litt disiplin og spise mer? Stoffskifteptoblematikk, uheldig genetikk etc kommer oppå dette, men ja, en god del overvektige kunne gjort mye med disiplin, samtidig som en god del må ha ekstern hjelp og ikke har mulighet alene. 

Enig med deg angående maten i seg selv, men nå tok jeg for meg søtsuget og påstanden om at søtsuget ikke kan forsvinne. Man burde ikke snakke om unnskyldninger og sutring fra folk når man påstår noe sånt.

Nei, til en anoretiker ville jeg ikke sagt det. Jeg forstår at noen faktisk har en lidelse. Men skal alle som sliter med noe få merkelappen lidelse? Da kan jeg like så godt si at jeg har en lidelse som gjør at jeg ikke får kontakt med noen her i dette samfunnet, mens lidelsen min forsvinner i det jeg kommer i kontakt med noen fra utlandet. Rart med det.

Å komme med unnskyldninger for en type folk og pekefinger mot en annen type folk, der mantraet er gjør det bedre og aksepter de som vi har brukt allerede. Til det sier jeg, nei. Sitter heller i mørket alene enn å akseptere noen med en haug av bagasje, og det er min preferanse. 

Så med den preferansen så blir det utlandet på meg etterhvert. Ser på facebook mange lever i utlandet med sine kjærlige feminine og ikke minst ydmyke koner.

9 hours ago, Cowboystrekk said:

Må bare korrigere en ting her: du vokser ikke i høyden av veksthormoner når pubertet er ferdig, da blir bare skjelettet kraftigete, samt at det er sykt dyrt, lite relevant alternativ for folk flest

Ikke bare det, men ikke alle kan ta et medikament uten videre. Det er lite relevant som du sier.

3 hours ago, Cowboystrekk said:

Jeg sletta også tinder for et par mnd siden, hadde flaks og fikk en god match jeg er sammen med idag. Tipper det er flere gladhistorier her inne enn man skulle tro :)

21 hours ago, nacario said:

Sletta tinder for en måned siden etter å ha fått min årlige lottogevinst. Traff ei som har kun vært i ett langt forhold med lite tinder erfaring. Både ekte og pen som ofte er uvanlig i min snevre tinder-møte-erfaring. Keep up the grind folkens 🙌

Gratulerer til dere begge.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...