Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!


Anbefalte innlegg

Fustasjeopphengsforkobling skrev (23 minutter siden):

Jeg vet ingenting om personen du viser til nå, la det være sagt, men han vekker ihvertfall mer tillit enn tiktok-dama du viste til tidligere. Så jeg gav ham en sjans. Det han sier innledningsvis er at Campbell er en flink kommunikator og hadde mye bra stoff lenge, men at hans senere videoer forer konspirotoriske seere, som antivaxere og covid-benektere. Jeg er ikke antivaxer eller covid-benekter og det er heller ikke Campbell, men uansett. Det har forsåvidt ingen relevans, og fungerer ikke som annet enn "guilt by association". Jeg fulgte Campbell ganske tett fra pandemiens begynnelse og frem til omtrent årsskiftet 2021/22. Etter det har det bare vært sporadisk i ny og ne, men altså. Det er evt innholdet i hva han sier som er interessant, og ikke guilt by association. Så hva går innholdet her ut på? Han sier at han ikke korrigerer sine feil (men det var jo vitterlig det han gjorde), og igjen at han lener inn i konspi-land (men det er altså bare et feilslutningsargument). Det er dette som har blitt et problem, ifølge han du viser til, og derfor gjennomgår han det. På bakgrunn av en feilslutning han selv begår altså. Så da vet vi det. Jeg registrerer forsåvidt også mye anti-vaxer-ish kommentarer under Campbell's videoer, men begir meg ikke ut på feilslutninger av den grunn. 

Når han så kommer til innhold, så sier han at han i første omgang for det meste skal referere til andre. Så han skal ikke sjekke noe selv med andre ord? Deretter skal han snakke om noe han selv vil gjennomgå mer. Så setter han igang hvor han mener Campbell virkelig begynte å gå "downhill" vitenskapelig sett, og det dreier seg om Ivermectin, som Campbell hadde flere videoer om.

Altså.. disse så jeg selv på tidspunktet, og på tidspunktet virket Ivermectin lovende. Det var mange mindre studier som viste positive resultater, og flere av disse gikk Campbell igjennom. Det var også en del leger som uttalte seg om sine erfaringer om bruk av Ivermectin hos sine pasienter. Det var også mange leger og eksperter som sa omtrentlig det samme som Campbell, på omtrent samme grunnlag. Inkludert noen i Norge. Slik var det med mye på dette tidlig stadiet, hvor man lette etter diverse legemidler som kunne hjelpe. Jeg har ikke fulgt med på om det har vært utvikling i dette arbeidet. Alt jeg vet er at det skulle utføres såkalte gullstandard-studier med dobbelt-blinde kontrollgrupper, men det tok sin tid, og jeg vet ikke om disse er ferdige enda. Det jeg vet er at hadde jeg selv fått Covid og slitt med konsekvensene, så hadde jeg bedt om Ivermectin basert på kunnskapen man hadde. Jeg sitter ikke å venter, kastende etter pust, mens det foreligger mange mindre studier som er positive til Ivermectin, og medikamentet samtidig er så godt som harmløst for bortimot alle som bruker det (om det brukes riktig, som med alle andre legemidler). Å gå tilbake å arrestere noen for noe slikt i ettertid anser jeg som tull. Nå har jeg hatt Covid, og det var omtrent som en veldig mild influensa. Mer som en forkjølelse egentlig, men det satt lenge i kroppen med slim og tretthetsfølelse. Hva gjelder Ivermectin, og Covid for den del, så ble det av denne grunn nokså uinteressant å følge med på videre.

Så hvis jeg skal bruke tid på dette så får du heller skrive hva det helt konkret er du reagerer på, med henvisning til Campbell, og deretter helt konkret hvorfor han tar feil (evt tok feil på det tidspunktet). Noe du til nå ikke har gjort. Personkarakteristikker og sverting er helt uinteressant. Det vitner mer om dette samfunnsproblemet du var innom tidligere.

Begge de personene er troverdige dr grader i forskning. Ikke la hunder og afrosveiser bedømme. Forskere er vanlige mennesker de også.Jeg valgte disse to fordi de klarer å kommunisere bra slik at alle forstår.

Det er mer tunge innslag også, men om dere ikke gjennomskuet Campbell i første omgang så vet jeg ikke om det er vits.

Det at forskere er hyggelige mot folk som tar feil er vanlig respekt og hyggelig. De vet at Campbell har lest å jobbet mye med kanalen, det er mulig og lov å ha feil.

Men Campbell er håpløs til å innrømme feil, en hvilken som helst forsker i slike tydelige feil, ville i samme grad ha INNRØMMET FEIL.

Men så er jo ikke Campbell forsker heller.

 

Her er en annen forsker, men det er mye fagspråk, de to første viste de snakket til allmuen og brukte enkle ord.

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nukleosid skrev (2 timer siden):

Viste seg å være en allergisk reaksjon på vaskemiddel, men fant det ut ganske tilfeldig. Sist gang jeg hadde vasket undertøy, hadde jeg nok brukt for mye vaskemiddel, eller det var ikke skylt godt nok ut. Utslettet kom akkurat i det området hvor dette klesplagget ligger tett mot huden. Da jeg vasket undertøy neste gang, og begynte å bruke et av de plaggene, ble utslettet mindre. Noen dager etter tok jeg på et klesplagg som var vasket gangen før, og da ble utslettet hissigere igjen. Etter det gikk jeg tilbake til de nyest vaskede plaggene, og vasket de fra forrige vask på nytt. Etter det har ikke utslettet kommet tilbake. Har for sikkerhets skyld også gått over til et mildere vaskemiddel.

I ditt tilfelle, ettersom du fikk utslett i ansiktet, er det nok ikke vaskemiddel som er årsaken. Men ansiktssåpe, fuktighetskrem eller andre ting man har i ansiktet kan gi utslett. Man kan utvikle allergier også i voksen alder, så selv om man ikke har reagert på noe før, kan man plutselig begynne å reagere på det. Så jeg ville undersøkt muligheten for at det kan ha vært det. Kan du ha brukt noen andre typer rett før/i den perioden du fikk utslettet?

Ja, jeg er klar over såper og vaskemidler. De byttet jeg derimot ut for flere år siden når det var litt snakk om dette, og fordi jeg fikk litt tørre hender av håndsåpene jeg brukte. Så det er ikke dette.

Jeg hadde derimot fått en ny fuktighetskrem til ansiktet. Så jeg mistenkte den etter første dose, men det hjalp ikke å bytte til en jeg brukte tidligere. Det hjalp heller ikke å kutte ut ansiktskrem. Eller å bruke kaldere vann i dusjen og diverse ting jeg forsøkte. Jeg vrengte hjernen dit jeg kunne, og etter 2. dose forsøkte jeg også diverse greier som skulle hjelpe mot rosacea, men ingenting hjalp. 

Det er interessant med forslag som dette, men jeg er ganske sikker på at det har med vaksinen å gjøre, så er egentlig mest interessert i innspill til det initielle innlegget, og hva som er årsaksforklaring, eller hvordan vaksinen kan ha forårsaket dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)
 

Jeg tror heller dere alvorlig bør vurdere hvor dere får infoen deres. Spør FHI istedenfor.

Der er det også mulighet å melde om bivirkninger som kviser, utslett og mens. Vi meldte inn konas bivirkninger; fordi FHM i Sverige  tilsvarende FHI rådet oss til det.

Hehe. Tror du jeg har Campbell som guru eller noe sånn? Jeg har fulgt rimelig godt med, både hva FHI sier, forskere, leger etc. Prøv heller å forstå hva det er som egentlig sies.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 minutter siden):

Prøv heller å forstå hva det er som egentlig sies.

ENKELTE skjønner relativt lite, selv ikke så enkle forklaringer om å følge en link. Dette har kanskje noe med IQ å gjøre, noe jeg har sett her på forumet mange ganger.. 🙂 Helt nytteløst å prøve å diskutere med slike einstøinger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (17 minutter siden):

Hehe. Tror du jeg har Campbell som guru eller noe sånn? Jeg har fulgt rimelig godt med, både hva FHI sier, forskere, leger etc. Prøv heller å forstå hva det er som egentlig sies.

Vel forstå dette, veldig mye av det Campbell sier er sprøyt og feil eller løgn.

Det er helt sikkert.

Om dere hadde sjekket litt opp, og vist litt om hvordan samfunnet fungerer hadde dere vist dette.

Endret av Gouldfan
G
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Woff skrev (8 minutter siden):

ENKELTE skjønner relativt lite, selv ikke så enkle forklaringer om å følge en link. Dette har kanskje noe med IQ å gjøre, noe jeg har sett her på forumet mange ganger.. 🙂 Helt nytteløst å prøve å diskutere med slike einstøinger..

Er det meg du sikter til?
 

Har du lest en eneste en av vitenskapslenkene mine fra norske myndigheter?

Eller sett noe av det andre jeg har lagt ut????
Jeg leste gjennom Taiwan papirene.

Det hang Ikke på greip det Campbell konkluderte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (20 minutter siden):

Begge de personene er troverdige dr grader i forskning. Ikke la hunder og afrosveiser bedømme. Forskere er vanlige mennesker de også.Jeg valgte disse to fordi de klarer å kommunisere bra slik at alle forstår.

Det er mer tunge innslag også, men om dere ikke gjennomskuet Campbell i første omgang så vet jeg ikke om det er vits.

Det at forskere er hyggelige mot folk som tar feil er vanlig respekt og hyggelig. De vet at Campbell har lest å jobbet mye med kanalen, det er mulig og lov å ha feil.

Men Campbell er håpløs til å innrømme feil, en hvilken som helst forsker i slike tydelige feil, ville i samme grad ha INNRØMMET FEIL.

Men så er jo ikke Campbell forsker heller.

 

Her er en annen forsker, men det er mye fagspråk, de to første viste de snakket til allmuen og brukte enkle ord.

 

Jøss. Alle gode ting og forsøk er tre?

Som sagt, du kan forklare det her med egne ord og peke hvor det er du slakter Campbell. Sånn at vi kan forstå hva du snakker om, og du viser at du selv forstår det. 

Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Vel forstå dette, veldig mye av det Campbell sier er sprøyt og feil eller løgn.

Det er helt sikkert.

Om dere hadde sjekket litt opp, og vist litt om hvordan samfunnet fungerer hadde dere vist dette.

Det er absolutt mulig at Campbell er noe unøyaktig innimellom, og at han også har sagt noe som er feil. Det er stor forskjell på det, og at "veldig mye av det Campbell sier er sprøyt og feil eller løgn"

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 minutter siden):

Jøss. Alle gode ting og forsøk er tre?

Som sagt, du kan forklare det her med egne ord og peke hvor det er du slakter Campbell. Sånn at vi kan forstå hva du snakker om, og du viser at du selv forstår det. 

Det er absolutt mulig at Campbell er noe unøyaktig innimellom, og at han også har sagt noe som er feil. Det er stor forskjell på det, og at "veldig mye av det Campbell sier er sprøyt og feil eller løgn"

Unøyaktig innimellom?????????
 

Konklusjonene er håpløse, dramatiske og villedende. En gavepakke til antivaxxere der gamle uvaksinerte risikerer å DØ pga villedende og skadelig informasjon fra Campbell.

Det er ganske alvorlig.

Endret av Gouldfan
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg kan jo ta det som var bra med Campbell. Starten av pandemien. Der han fulgte smitteutbrudd og politikk i verden.

Men med en gang han snakker om medisiner og vaksiner og publisert forskning så er han helt på jordet.

Der vet han ikke hva han snakker om.

Wiki linken min påpeker de viktigste store feilene hans, men den siste videoen hans er helt sinnsyk... Så gleder meg til å se Peer av den.

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (4 timer siden):

"Conclusion: Cardiac symptoms are common after the second dose of BNT162b2 vaccine, but the incidences of significant arrhythmias and myocarditis are only 0.1%."

1 av 7934 fikk påvist myokarditt, mens 4 (av 7934) opplevde signifikante hjerterytmeforstyrrelser. Ingen av dem trengte sykehusbehandling og hos alle 5 forsvant symptomene av seg selv. Er det på grunn av dette denne Campbell roper varsko?

Er det jeg mener også.

Det svikter litt på vanlige folks oppfatning eller forståelse av vitenskap. 
Om det var dramatiske Oppdagelser så hadde forskerne SKREVET dette i konklusjon. Altså ingen grunn for Campbell til å rope ulv eller snakke om døden.

Hva er det folk tror ellers? Forskere jobber for oss, og for vitenskapen. Om vi trenger viktig info så får vi den.. Vi er ikke avhengig av en nurse i en kjeller i England elns.

Så dere andre ikke hvordan FHI med tegnspråk og alt forsøkte å informere folket?

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 timer siden):

Jeg vet ingenting om personen du viser til nå, la det være sagt, men han vekker ihvertfall mer tillit enn tiktok-dama du viste til tidligere. Så jeg gav ham en sjans. Det han sier innledningsvis er at Campbell er en flink kommunikator og hadde mye bra stoff lenge, men at hans senere videoer forer konspirotoriske seere, som antivaxere og covid-benektere. Jeg er ikke antivaxer eller covid-benekter og det er heller ikke Campbell, men uansett. Det har forsåvidt ingen relevans, og fungerer ikke som annet enn "guilt by association". Jeg fulgte Campbell ganske tett fra pandemiens begynnelse og frem til omtrent årsskiftet 2021/22. Etter det har det bare vært sporadisk i ny og ne, men altså. Det er evt innholdet i hva han sier som er interessant, og ikke guilt by association. Så hva går innholdet her ut på? Han sier at han ikke korrigerer sine feil (men det var jo vitterlig det han gjorde), og igjen at han lener inn i konspi-land (men det er altså bare et feilslutningsargument). Det er dette som har blitt et problem, ifølge han du viser til, og derfor gjennomgår han det. På bakgrunn av en feilslutning han selv begår altså. Så da vet vi det. Jeg registrerer forsåvidt også mye anti-vaxer-ish kommentarer under Campbell's videoer, men begir meg ikke ut på feilslutninger av den grunn. 

Når han så kommer til innhold, så sier han at han i første omgang for det meste skal referere til andre. Så han skal ikke sjekke noe selv med andre ord? Deretter skal han snakke om noe han selv vil gjennomgå mer. Så setter han igang hvor han mener Campbell virkelig begynte å gå "downhill" vitenskapelig sett, og det dreier seg om Ivermectin, som Campbell hadde flere videoer om.

Altså.. disse så jeg selv på tidspunktet, og på tidspunktet virket Ivermectin lovende. Det var mange mindre studier som viste positive resultater, og flere av disse gikk Campbell igjennom. Det var også en del leger som uttalte seg om sine erfaringer om bruk av Ivermectin hos sine pasienter. Det var også mange leger og eksperter som sa omtrentlig det samme som Campbell, på omtrent samme grunnlag. Inkludert noen i Norge. Slik var det med mye på dette tidlig stadiet, hvor man lette etter diverse legemidler som kunne hjelpe. Jeg har ikke fulgt med på om det har vært utvikling i dette arbeidet. Alt jeg vet er at det skulle utføres såkalte gullstandard-studier med dobbelt-blinde kontrollgrupper, men det tok sin tid, og jeg vet ikke om disse er ferdige enda. Det jeg vet er at hadde jeg selv fått Covid og slitt med konsekvensene, så hadde jeg bedt om Ivermectin basert på kunnskapen man hadde. Jeg sitter ikke å venter, kastende etter pust, mens det foreligger mange mindre studier som er positive til Ivermectin, og medikamentet samtidig er så godt som harmløst for bortimot alle som bruker det (om det brukes riktig, som med alle andre legemidler). Å gå tilbake å arrestere noen for noe slikt i ettertid anser jeg som tull. Nå har jeg hatt Covid, og det var omtrent som en veldig mild influensa. Mer som en forkjølelse egentlig, men det satt lenge i kroppen med slim og tretthetsfølelse. Hva gjelder Ivermectin, og Covid for den del, så ble det av denne grunn nokså uinteressant å følge med på videre.

Så hvis jeg skal bruke tid på dette så får du heller skrive hva det helt konkret er du reagerer på, med henvisning til Campbell, og deretter helt konkret hvorfor han tar feil (evt tok feil på det tidspunktet). Noe du til nå ikke har gjort. Personkarakteristikker og sverting er helt uinteressant. Det vitner mer om dette samfunnsproblemet du var innom tidligere.

Det som svært mange misset var at Ivermectin slik jeg husker var effektivt på direkte behandling av alvorlige eller kritiske Covid pasienter på sykehus….

Siden ble dette forvridd på nett til å være et «alternativ» preventivt istedenfor Vaksine…. Det er jo rent tull…

Dette førte til at folk på landet i USA brukte billig Ivermectin for Hest eller ku…… fordi Trump & Co fablet om Ivermectin.  😥

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (4 timer siden):

Kilden jeg først fant var lite utfyllende, så jeg fikk ikke med meg at dette var for personer under 16 år. Har funnet mer utfyllende informasjon nå:

"Male and female COVID-19 patients under 16 had almost 37 times the risk for myocarditis than those without infection, the study suggested. The risk was 7.4 times higher for patients between 16 and 24, and 6.7 times higher for patients 25 to 39 years old. Males had a higher risk than females. "

Fortsatt betydelig høyere risiko om man blir smittet, med andre ord.

https://www.factcheck.org/2022/03/scicheck-benefits-of-covid-19-vaccination-outweigh-the-rare-risk-of-myocarditis-even-in-young-males/

Og:

"Overall, the study findings showed significantly lesser mortality rates among individuals diagnosed with myocarditis post-COVID-19 mRNA vaccination than individuals with viral infection-associated myocarditis. "

https://www.news-medical.net/news/20221220/Study-finds-a-lower-mortality-rate-among-individuals-with-myocarditis-after-mRNA-vaccination-than-those-with-viral-infectione28093related-myocarditis.aspx

Ok, takk! Men flere land fraråder jo nå personer under 30 år å ta vaksinene, nettopp fordi man mener at risikoen ikke rettferdiggjør den gevinsten man eventuelt kan oppnå. Dette er vel særlig relevant nå som den mildere varianten omikron dominerer, samt at mange under 30 år nå allerede har hatt viruset og dermed oppnådd naturlig immunitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
basillen skrev (3 minutter siden):

Ok, takk! Men flere land fraråder jo nå personer under 30 år å ta vaksinene, nettopp fordi man mener at risikoen ikke rettferdiggjør den gevinsten man eventuelt kan oppnå. Dette er vel særlig relevant nå som den mildere varianten omikron dominerer, samt at mange under 30 år nå allerede har hatt viruset og dermed oppnådd naturlig immunitet.

Ja pandemien sånn det ser ut nå er over eller i slutten.

Jeg kommer ikke til å ta fjerde booster, men det er mulig å ta den.

Om jeg får råd av myndighetene om å ta fjerde eller oppdatert vaksine så gjør jeg dette.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (52 minutter siden):

Det som svært mange misset var at Ivermectin slik jeg husker var effektivt på direkte behandling av alvorlige eller kritiske Covid pasienter på sykehus….

Siden ble dette forvridd på nett til å være et «alternativ» preventivt istedenfor Vaksine…. Det er jo rent tull…

Dette førte til at folk på landet i USA brukte billig Ivermectin for Hest eller ku…… fordi Trump & Co fablet om Ivermectin.  😥

Jeg la merke til at det var en del som tok Ivermectin preventivt ja, og istedenfor vaksine. Mulig Bret Weinstein hadde noe med det å gjøre. Han gjorde ihvertfall det en periode. 

Men dette er ikke hva Campbell noengang har sagt. Han var pro-vaksine, inkludert pro-booster. Mens han var for Ivermectin til behandling for syke. Kanskje ikke bare alvorlig syke, det husker jeg ikke helt, men altså aldri imot vaksinering, og ihvertfall ikke som erstatning for vaksine. Jeg vet ikke om han har skiftet mening, jeg har ikke fulgt ham noe særlig den siste tiden, men har ikke hørt ham si at folk må slutte å ta vaksiner. Men det er jo ingen tvil om at det har dukket opp bivirkninger, samt ny viten om at vaksinene ikke er like effektive som først antatt. Begge disse påvirker risk/nytte-vurdering. Noe som har ført til at FHI også virker å ha blitt mer betenkte, og nå kun anbefaler booster for de over 65 f.eks.

Så igjen.. Du svarte nå på noe jeg skrev hvor jeg ba deg helt konkret komme med hva du reagerer på, og hvor helt konkret Campbell tar feil. Dette var svaret ditt. For meg viser det at du ikke har satt deg godt nok inn i hva du sier og kritiserer, men likevel slenger du rundt deg med sverteknagger. Hva synes du selv om det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med Ivermectin er at det ikke har noe for seg mot covid. Med mindre du tar doser som langt overskrider det som er anbefalt, og da får du bivirkninger av den medisinen i stedet. 

Hvis Campbell har anbefalt dette er han på et blindspor. End of. 

https://legemiddelverket.no/nyheter/legemiddelverket-frarader-bruk-av-ivermektin-til-forebygging-og-behandling-av-covid-19

Endret av :utakt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
:utakt skrev (22 minutter siden):

Hvis Campbell har anbefalt dette er han på et blindspor.

Hvor har Campbell anbefalt dette? Baserer du deg på Gouldfan's udokumenterte feberfantasier? IKKE gjør det.
Dr Campbell er faktisk ganske dyktig, selv om han lider av dysleksi og sliter med tall, noe som du ser fort hvis du sjekker hans you-tube videoer. Mulig alderen begynner å ha innvirkning, han er ikke akkurat noen ungdom lenger. Men han linker / dokumenterer sine påstander i hver video og det han legger fram skriftlig er absolutt korrekte dokumenter / verdier.

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke ferdigstilt gode nok og store nok studier til at man kan si stort om virkningen til Ivermektin. Det er gjennomført små og dårlige studier (noen på grensen til svindel), og spørsmålet om behandling med Ivermektin har til alt overmål endt opp som temmelig politisert og omgitt av konspirasjonsteorier.

Det ansvarlige å gjøre da - dersom man ønsker å holde folk saklig informert - er å si at det ikke er klart om Ivermektin har godt potensial i behandling av Covid-19 eller ikke, og at man må avvente gode og store studier (RCT-er) før det blir avklart.

Det gjorde ikke Campbell. Han forelsket seg i ideen om Ivermektin som god og billig medisin, og lette etter bekreftelser på dette - og formidlet de fliker han fant uavhengig av kvaliteten på forskningen som frembrakte dem. Dette er det motsatte av en vitenskapelig fremgangsmåte, der det å utradere bekreftelsesbias er helt fundamentalt i utforming av studier. Campbell pusher sine private overbevisninger, i stedet for Evidenced Based Medicine.

Jeg sluttet å kaste bort tid på ham etter at han falt dypt ned i bekreftelsesbias-hullet ifm Ivermektin, men jeg har skjønt at han ikke har blitt stort bedre etter det?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
a_aa skrev (3 minutter siden):

Campbell pusher sine private overbevisninger, i stedet for Evidenced Based Medicine

Noe han absolutt gjør med vitamin D.. Eller advarsel om Ibuprofen, Burana, Ibuprox, Ibumetin og Ibux, noe også nå Norske fagfolk ser fornuften i og advarer om.
Det er ikke galt å ANBEFALE ut fra egen oppfatning når det vektlegges at dette er HANS mening og at han også presiserer dette. Er du dum nok til å følge alt du får av råd på nett
Du er kanskje det ja..

Lenke til kommentar
Woff skrev (10 minutter siden):

Hvor har Campbell anbefalt dette? Baserer du deg på Gouldfan's udokumenterte feberfantasier? IKKE gjør det.
Dr Campbell er faktisk ganske dyktig, selv om han lider av dysleksi og sliter med tall, noe som du ser fort hvis du sjekker hans you-tube videoer. Mulig alderen begynner å ha innvirkning, han er ikke akkurat noen ungdom lenger. Men han linker / dokumenterer sine påstander i hver video og det han legger fram skriftlig er absolutt korrekte dokumenter / verdier.

Han tolker data feil, og selv forfatterne av studiene han siterer protesterer. 

https://healthfeedback.org/claimreview/ivermectin-wasnt-shown-more-effective-than-remdesivir-contrary-to-claim-by-john-campbell/

Sitat

I am ONE of the authors of the study. This "retrospective" study looks for ASSOCIATION, not causality. Now that we have randomized clinical trials, we can say with certainty that IVERMECTIN DOES NOT WORK AT ALL FOR COVID. I recommend to read the conclusions of the abstract.

 

— Jose Gonzales Zamora (@JoseGonzalesZa1) March 3, 2022

Vi har ikke gode nok data til å hevde at Ivermektin virker. Rett og slett. 

Legemiddelselskapet Merck har ikke noen vaksine mot covid. (de hadde hvertfall ikke da diskusjonen raste som verst, mulig de har en nå?) 

De kunne derimot produsert Ivermektin og pushet det for alt det var verdt. 

Men, selv en stor aktør i "kyniske Big Pharma" gjorde ikke det. Dataene til å understøtte det var ikke der. 

Jeg skulle ønske folk kunne droppe det temaet nå. Det hadde vært fint om vi hadde en billig vidunderkur mot covid, men Ivermektin er ikke det. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...