Mr.M Skrevet søndag kl 07:55 Skrevet søndag kl 07:55 Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Jeg vet at å leve sunt, og spise sunt er viktig, men bortsett fra det? det er haugevis av folk som lever slik, allikevel melder dagspressen stadig om idrettsfolk, helse/trenings freaker og generelt sunne mennesker som har fått kreft og evt. dødd av det. Myndighetene har alltid en kjapp årsak-virkning forklaring å slenge i fjeset på en kreftrammet røyker, men når det gjelder andre evt. utløsende årsaker, til hvorfor "sunne" mennesker pådrar seg kreft, er de mye mer unnvikende med årsaker. (f.eks. er det nok politisk tabu å peke på bruken av P-piller) 1
:utakt Skrevet søndag kl 08:25 Skrevet søndag kl 08:25 Mr.M skrev (44 minutter siden): vaksinene angivelig var et gode? De var det. 🙂
Mr.M Skrevet søndag kl 09:01 Skrevet søndag kl 09:01 Subara skrev (På 2.8.2025 den 0.29): Dette likte jeg ikke. Men at vaksinen virker dempende. https://www.nrk.no/buskerud/ny-studie_-virus-_vekker_-sovende-kreftceller-1.17512630 Ny studie: Virus «vekker» sovende kreftceller Kvinner som har overlevd brystkreft, har økt risiko for tilbakefall med spredning etter å ha blitt syke av covid-19, ifølge en fersk studie. når man snakker om "kvinner som har overlevd brystkreft" innebærer det som regel kvinner som har vært utsatt for behandling med cellegift og evt. strålebehandling, noe som i seg sjøl er en voldsom belastning på kroppen. Dermed ikke overrasket at de dessverre stiller svakt i møte med covid-19 1
Mr.M Skrevet søndag kl 09:06 Skrevet søndag kl 09:06 :utakt skrev (36 minutter siden): De var det. 🙂 nei. og kommer (forhåpentligvis) aldri å bli gjentatt i den formen det ble praktisert. 1
Mr.M Skrevet søndag kl 09:58 Skrevet søndag kl 09:58 :utakt skrev (6 minutter siden): Jo for å være litt mer nyansert; ja, for en gruppe eldre og, personer med diverse tunge medisinske tilstander. men massevaksineringen av friske mennesker som uansett ikke ville blitt alvorlig syke eller dødd av covid-19 var et enormt feilgrep tror jeg tiden vil vise. Det ble ikke gjennomført for individets beste. 1
:utakt Skrevet søndag kl 10:38 Skrevet søndag kl 10:38 Over to millioner liv reddet! https://jamanetwork.com/journals/jama-health-forum/fullarticle/2836434 Vaksiner ❤️ 2 1
Capitan Fracassa Skrevet søndag kl 10:40 Skrevet søndag kl 10:40 Mr.M skrev (2 timer siden): det er haugevis av folk som lever slik, allikevel melder dagspressen stadig om idrettsfolk, helse/trenings freaker og generelt sunne mennesker som har fått kreft og evt. dødd av det. Jeg er ikke uenig. Mitt innlegg var ment som et svært kritisk svar til @Selfuniverse sine helt ubegrunnede (og så vidt jeg forstår, helt absurde) påstander om kreft: «Heldigvis er det hundrevis av måter å forebygge eller motvirke kreft på som er ganske enkle og trygge.» Jeg mener ikke å si at å leve sunt er en enkel og trygg vei til å unngå kreft, men at det i hvert fall muligens bidrar. 1
Selfuniverse Skrevet søndag kl 11:15 Forfatter Skrevet søndag kl 11:15 (endret) 35 minutes ago, Capitan Fracassa said: Jeg er ikke uenig. Mitt innlegg var ment som et svært kritisk svar til @Selfuniverse sine helt ubegrunnede (og så vidt jeg forstår, helt absurde) påstander om kreft: «Heldigvis er det hundrevis av måter å forebygge eller motvirke kreft på som er ganske enkle og trygge.» Vitenskapelig liste av rundt 20 plantebaserte midler her. (bilder og detaljer cirka midt ned på siden) Lettlest liste av enda flere planter her. Mer avanserte metoder her for ekstra motiverte. Jeg vet om mange flere metoder og midler. Det er en del årsaker til at disse, og svært mange andre metoder ikke når folk flest. Men det er komplisert, og vil nok ødelegge tråden fullstendig. Så det trenger vi ikke å snakke om her. Endret søndag kl 11:16 av Selfuniverse
Capitan Fracassa Skrevet søndag kl 21:41 Skrevet søndag kl 21:41 Selfuniverse skrev (10 timer siden): Vitenskapelig liste av rundt 20 plantebaserte midler her. (bilder og detaljer cirka midt ned på siden) Lettlest liste av enda flere planter her. Mer avanserte metoder her for ekstra motiverte. Så hvis moren min bare hadde spist litt av disse, så hadde hun ikke dødd av underlivskreft, er det det du påstår? Eller slenger du bare ut lenker til mer eller mindre (stort sett mindre) virksomme plantebaserte midler som kanskje, muligens har noe virkning? Jeg tror det siste. Kan du dokumentere din påstand om at disse er enkle, trygge og virkelig virker når det gjelder å forebygge og motvirke kreft, eller tror du på det meste bare det ikke er anerkjent legevitenskap? 2
Selfuniverse Skrevet i går, 08:11 Forfatter Skrevet i går, 08:11 9 hours ago, Capitan Fracassa said: slenger du bare ut lenker Jeg føler med deg vedrørende din mor. Det var leit å høre. Du ser ut til at du vil angripe meg akkurat nå. Jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har vært aktiv i å prøve å forandre det norske samfunnet til det bedre nå i rundt 20 år. Og det har vært en del forandringer som jeg har bidratt til. Men i en del områder så har det vært ingen forandringer. Perspektivet og kunnskapen om kreft er en av dem. Det ser ikke ut til at dette vil rikke seg ut av sitt vante spor. Det er synd for alle synes jeg. Som sagt, det er en del grunner til at det er sånn. Men dette er ikke tråden for det. Jeg har selv en nær person i livet mitt som nå har fått påvist kreft. Jeg har rådført og advart denne personen langt tilbake i tid før kreft ble påvist. Personen valgte i den tiden å 'stole på at alt er greit' og 'seile sin egen skute'. Men nå som det er svært tydelig at det ikke har gått greit, så følger vedkommende alt jeg sier, og ser forbedringer. 10 hours ago, Capitan Fracassa said: Kan du dokumentere din påstand om at disse er enkle, trygge og virkelig virker Det var vitenskapelig informasjon om dette i den første linken. Det jeg ga deg er bare toppen av isfjellet. Det finnes mye mer informasjon. Men hvis du mener at denne toppen av isfjellet egentlig er ett luftspeil av ingen betydning, så vet jeg ikke hva jeg kan si for å forandre din mening om det. Jeg har sett fra andre tråder at du har en rimelig fornuftig innstilling til forskjellige temaer. Det er ditt valg hvordan du skal forholde deg til det jeg sier. Vi kan la dette ligge nå, slik at tråden kan fortsette på emnet sitt.
Capitan Fracassa Skrevet i går, 10:18 Skrevet i går, 10:18 (endret) Selfuniverse skrev (2 timer siden): Det var vitenskapelig informasjon om dette i den første linken. Det jeg ga deg er bare toppen av isfjellet. Det finnes mye mer informasjon. Men hvis du mener at denne toppen av isfjellet egentlig er ett luftspeil av ingen betydning, så vet jeg ikke hva jeg kan si for å forandre din mening om det. Jeg er helt inneforstått med at hva vi spiser påvirker faren for å utvikle kreft, men her kommer du med en "Motte and Bailey Fallacy" hvor du først kommer med en kontroversiell "bailey" om at det finnes enkle, trygge måter å forebygge og motvirke kreft, mens det du så egentlig ikke forsvarer denne påstanden, bare det lang mindre kontroversielle, at sunn og riktig mat kan minske kreftfaren. Det er den første jeg reagerer på, ikke den siste som jeg er helt enig i, men det er ingenting i det du lenket til som dokumenterer at det er lett å forebygge og motvirke kreft. Hvis du mener jeg har oversett denne dokumentasjonen, må du gjerne vise konkret til den. Selfuniverse skrev (2 timer siden): Vi kan la dette ligge nå, slik at tråden kan fortsette på emnet sitt. Det er definitivt på siden av emnet i tråden, men for meg viser det noe av den samme holdningen som anti-vaxere viser, at skolemedisinen ikke er til å stole på, det finnes bedre alternativer som holdes mer eller mindre skjult osv. Men takk for et fornuftig svar, jeg vet jeg kan virke noe mer aggressiv enn jeg mener, noe du bemerker på en saklig måte. 😃 Endret i går, 10:19 av Capitan Fracassa 1
Tussi Skrevet i går, 10:25 Skrevet i går, 10:25 (endret) Mr.M skrev (På 3.8.2025 den 11.01): når man snakker om "kvinner som har overlevd brystkreft" innebærer det som regel kvinner som har vært utsatt for behandling med cellegift og evt. strålebehandling, noe som i seg sjøl er en voldsom belastning på kroppen. Dermed ikke overrasket at de dessverre stiller svakt i møte med covid-19 Tja,nå ser det ut til at Covid 19 ikke er ett av mange virusinfeksjoner når det gjelder brystkreft. Det ser ut til at den skiller seg negativt ut for disse pasientene på en helt annen måte enn f eks influensa Endret i går, 10:48 av Tussi Skrivefeil 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå