Gå til innhold

Hva gjør jeg? Elkjøp kaos.


Skotlandos

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg snakket med livechat på Elkjøp.no her om dagen og sa jeg muligens ønsket å kjøpe en PC, men ville ha litt mer informasjon. Oppga e-postadressen min da selger lurte på hva den var, men jeg avbrøt chatten da jeg fant en PC et annet sted. Litt senere fikk jeg beskjed om at det var lagt inn en ordre på denne PCen på min epost, og at den var sendt fra hovedlager. Nå ligger PCen på postkontoret klar for henting, og jeg har ikke betalt for den. Hva må jeg gjøre her, trodde ikke bedrifter sendte ut varer uten å ta betalt - og hvertfall ikke uten en kredittsjekk? Må jeg hente ut pakken og kjøre helt til Elkjøp for å returnere den? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en lignende erfaring som kanskje kan hjelpe deg. Jeg bestilte noen ting fra Elkjøp som viste seg å være feil fra min side.

Tok kontakt med Elkjøp og de ba meg bare la pakken ligge slik at den ble returnert og jeg fikk pengene tilbake på konto rett etter.

 

Ta kontakt med de på e-post, chat eller telefon så tenker jeg dette ordner seg for deg uten noen problemer :) 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Då får man et problem om de nekter å ta den i retur, så det beste er å si ifra, og ikke hente. 

De kan ikke nekte, de er forpliktet til å godta åpent kjøp. Selv om det ble bestillt fra elkjøp ccc så har du 50 dager åpent kjøp 

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar

Husk at du har 2 ukers angrefrist ved kjøp av varer via nett eller telefon.

https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

I bekreftelsesmailen du skal ha mottatt fra Elkjøp, så skal det stå litt om angrefrist og link til angrerettsskjema (jeg har fått det fra Elkjøp tidligere). Fyll ut den og send den inn innen fristen.

Ikke hent ut pakken, det er ikke noe vits når du ikke skal ha varen uansett. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...