Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tillater de å bruke ordet vagina ennå altså? Sånn jeg har forstått det er den originale latinske meningen av ordet "sverd slire" eller med andre ord et kukhøl, det er vel ikke kult? Vi bør vel holde oss til helnorske ord som fitte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Fremdeles er det folk på forumet her som mener woke ikke eksisterer.

Det er vel så å si ingen som snakker slik og bruker slike setninger. Annet enn en veldig veldig liten sær krets med mastergrad i et eller annet humaniorafag som kjønnsteoretisk kommunikasjon eller noe. Samt noen hissige nettaktivister. Skjønt nå er det nok slik at disse søker på jobber i direktorater hvor de får innflytelse på å lage slikt "drivel" med babelsk språkforvirring.

Den gjennomsnittelige lærer rister på hodet av hva de skal bli pålagt å si av tøys.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Skrevet
Morromann skrev (8 timer siden):

Det er vel så å si ingen som snakker slik og bruker slike setninger. Annet enn en veldig veldig liten sær krets med mastergrad i et eller annet humaniorafag som kjønnsteoretisk kommunikasjon eller noe. Samt noen hissige nettaktivister. Skjønt nå er det nok slik at disse søker på jobber i direktorater hvor de får innflytelse på å lage slikt "drivel" med babelsk språkforvirring.

Den gjennomsnittelige lærer rister på hodet av hva de skal bli pålagt å si av tøys.

De færreste vanlige folk bruker slikt språkt, nei, men det skal ikke veldig mange drevne woke-aktivister til før galskapen siver inn i den større kulturen og vi andre må forholde oss til det. 

Jeg husker da jeg på min gamle jobb måtte delta på et halvtimes langt #StopAsianHate-nettforedrag, selv om bevegelsen var amerikansk og det ikke jobbet en eneste asiat i bedriften. Gudene vet hvem som hadde satt det i gang. 

• Liker 4
Skrevet

Transideologien er baserat på postmodernism/social flummiga studier eller vad man nu ska kalla det. 

Målet er att bli av med biologiskt køn och istället bara snakke om könsstereotyper. Metoden man verkar använda sig av er at blanda ihop alla begrepp, bruke diffust språk och använda corner cases i orimliga och fel sätt. I bland er det assigned gender at birth, ibland assigned sex at birth, felaktiga begrepp som trans female förekommer också. Så till och med på engelska där man har orden sex och gender blandar man ihop allt.

Obegripligt hur mye ideologien har fått igenom. 

Att istället för man eller biologiska man så inför man alltså person med penis och pung. Vilket problem löser det? 

En operarad transman har penis och pung men ingen normal mans helse. En dsd man som Caster Semenaya er biologiskt man men har inga av delarna (i alla fall ikke normal utseende). En opererad transkvinne har ingen av delarna med en mans helsa.  

Man kunde enkelt förklart trans personer och det som ligger under transideologien på ett enkelt biologisk sätt men man har valt et kaos med begrepp samtidigt som man gör absolut allt för att undvika enkla och beskrivande förklaringar. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
VifteKopp skrev (1 time siden):

De færreste vanlige folk bruker slikt språkt, nei, men det skal ikke veldig mange drevne woke-aktivister til før galskapen siver inn i den større kulturen og vi andre må forholde oss til det. 

Jeg husker da jeg på min gamle jobb måtte delta på et halvtimes langt #StopAsianHate-nettforedrag, selv om bevegelsen var amerikansk og det ikke jobbet en eneste asiat i bedriften. Gudene vet hvem som hadde satt det i gang. 

Var vel de samme personene som de jeg siktet til. De sitter vel der i bakgrunnen. Jeg kjenner dem ikke, men de kjenner vel også få andre enn personer i deres samme sære sirkler - og de kjenner ihvertfall ikke de minoritetene de hevder å snakke på vegne av. Stop asian hate ja - som om det var en eksplosjon av hatkriminalitet mot asiater i Norge. Husker hvordan dette ble oppstyr i noen uker på grunn av noen greier i USA som hadde med skyting å gjøre(i Norge går ikke vanlige folk rundt med våpen så som vanlig var det 0 kontekst). Tror NRK har en del slike raringer fra slike fagdisipliner i sin kommunikasjonsavedelinger som har ført til noen merkelige nyhetssendinger og innslag de siste årene.

Hvor var det du jobbet da forresten om det ikke gjør noe at jeg spør?

• Liker 2
Skrevet
Morromann skrev (17 minutter siden):

Hvor var det du jobbet da forresten om det ikke gjør noe at jeg spør?

Et firma som leverte tekniske løsninger til arrangementer. Vi slet tydeligvis mye med rasisme mot asiatere. 

• Liker 2
Skrevet
VifteKopp skrev (18 minutter siden):

Et firma som leverte tekniske løsninger til arrangementer. Vi slet tydeligvis mye med rasisme mot asiatere. 

Skal kanskje ikke avvise at det var noen økonomiske insentiver bak; at det var noen som betalte firmaet for dette rare "foredraget". Som noen av arrangørene av arrangementer. Var kanskje noen miljøer som digger slike teorier som hadde arrangementer?

Skrevet
Morromann skrev (12 timer siden):

Ja, men de får av en eller annen grunn stadig slike gjennomslag og definisjonsrett. Helt merkelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...