Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Skrevet
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Kanselleringskultur er:

"Cancel culture is a cultural phenomenon in which an individual thought to have acted or spoken in an unacceptable manner is ostracized, boycotted, shunned or fired, often aided by social media."

...

Påstår du at Amrit Kaur ikke er påstått å ha snakket på en uakseptabel måte og med opplevde sterke reaksjoner..?

Hvordan oppfyller det ikke definisjonen..? Det er ordrett hva som har skjedd, men dere projiserer då jævlig -- helt ned til deres egne kognitive dissonans.

Det er ikke jeg som nekter å bruke 1:1 sammenligninger, og forsøker å fremstille epler vs danglebær-sammenligninger som epler vs pærer -- i dårlige analogier.

Jepp. Hun fikk kjenne på at alt her i livet har konsekvenser. Noe mer enn andre. 

Å kalle Statsministeren vår for terrorist fikk ikke en konsekvens
Å le/være glad for at en person som holdt frivillige debatter i USA ble skutt og drept fikk det.
Ledelsen/de andre i firmaet hun "var ansatt i" sa i fra at hennes meninger ikke var forenelige med
det deres visjon/mål/meninger/moral. 

Kanskje hun har lært av det. Tvilsomt
Lykke til videre Kaur

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Red Frostraven skrev (27 minutter siden):

a, jeg mangler forståelse for hvordan dere sliter med å forstå ting jeg synes er ekstremt lett, og som andre seriøse brukere brukere forklarer til deg er enkelt å forstå, når du sier at du ikke forstår.

Har du klart å svare på denne enkle problemstillingen enda, enda, uten å brekke nakken i mental gymnastikk..?

Du kommer drassende med noe annet du heller ikke forsto fra måneder tilbake på en helt annen som et tilsvar på at du ikke forstår hva det snakkes om nå?

Det er jo en måte å gjøre det på...

• Liker 3
Skrevet
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

Kanselleringskultur er:

"Cancel culture is a cultural phenomenon in which an individual thought to have acted or spoken in an unacceptable manner is ostracized, boycotted, shunned or fired, often aided by social media."

...

Påstår du at Amrit Kaur ikke er påstått å ha snakket på en sosialt uakseptabel måte og opplevde sterke reaksjoner..?

Hvordan oppfyller det ikke definisjonen..? Det er ordrett hva som har skjedd, men dere projiserer då jævlig -- helt ned til deres egne kognitive dissonans.

Det er ikke jeg som nekter å bruke 1:1 sammenligninger, og forsøker å fremstille epler vs danglebær-sammenligninger som epler vs pærer -- i dårlige analogier.

...

Altså.

Tar jeg feil om noe her..?

Definisjonen?

At dere nekter gode sammenligninger som plasserer Kirk hvor han hører hjemme -- som ikke er på noen seriøs høyreside som respekterer demokratiet..?

Dere insisterer på at jeg aksepterer helt virkelighetsfjerne forutsetninger som ikke har utsprengt ng i virkeligheten, og demonstrerer dette.

Og så sier dere 'no u', uten å evne til å utdype -- slik jeg nettop gjorde over for mine påstander.

Ja. Det ligger åpenbart mer i kanselleringskultur enn at man bare fikk sparken.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har jeg forstått dette riktig? I eksempel A fikk jeg sparken, jeg ble ikke "kansellert". I eksempel B ble jeg utsatt for kanselleringskultur.

Eksempel A:

- Jeg får sparken fordi jeg forsover meg om morgenen og etter flere både muntlige og skriftlige advarsler så har jeg ikke fått til å løse problemet. Derfor måtte jeg gå fra jobben der det tross alt var viktig at jeg kom meg tidlig på jobb for å få gjennomført ruta i rimelig tid og i tråd med det kundene har blitt lovet.

Eksempel B:

- Jeg har skrevet noen humor-innslag som NRK synes er så bra at de lurer på om de kan bruke det i sine program. Dette takker jeg ja til. NRK ombestemmer seg når de finner ut at jeg stemte FRP ved forrige valg og har skrevet noen innlegg på facebook til støtte for Sylvi Listhaug sin innvandringspolitikk. NRK gir meg beskjed om at de ikke vil bruke mitt materiale likevel selv om mine politiske standpunkt tilsynelatende ikke har noe med arbeidet å gjøre i det hele tatt.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Han var vel republikaner og "not that far right" ifølge Cenk/TYT. Trump er selvsagt godt til høyre for vanlig høyreside i f.eks Norge, men i USA så er det normalt å stemme på republikansk side. De vant valget også på popular vote. Så da kan man ikke si det er ekstremt

wampster skrev (14 minutter siden):

Ut i fra det lille jeg har lest/sett om typen (Kirk) vil jeg definitivt påstå at han var en frontfigur for høyresiden

Republikanerne er et høyreradikale parti, mer autoritært og radikalt enn AfD i Europa.

https://www.npr.org/2025/04/22/nx-s1-5340753/trump-democracy-authoritarianism-competive-survey-political-scientist

https://cpsblog.isr.umich.edu/?p=3411

https://www.economist.com/graphic-detail/2020/10/31/the-republican-party-has-lurched-towards-populism-and-illiberalism

fredrik2 skrev (4 minutter siden):

Så blev det tydligt att du er helt blåst och totalt fast i din ekkokammer. Självklart inget nytt men tydligare än vanligt.  

Så, du er helt over på følelser, okay.

Var det jeg sa feil..? Eller bare for insensitivt for deg..?

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Har jeg forstått dette riktig? I eksempel A fikk jeg sparken, jeg ble ikke "kansellert". I eksempel B ble jeg utsatt for kanselleringskultur.

Eksempel A:

- Jeg får sparken fordi jeg forsover meg om morgenen og etter flere både muntlige og skriftlige advarsler så har jeg ikke fått til å løse problemet. Derfor måtte jeg gå fra jobben der det tross alt var viktig at jeg kom meg tidlig på jobb for å få gjennomført ruta i rimelig tid og i tråd med det kundene har blitt lovet.

Eksempel B:

- Jeg har skrevet noen humor-innslag som NRK synes er så bra at de lurer på om de kan bruke det i sine program. Dette takker jeg ja til. NRK ombestemmer seg når de finner ut at jeg stemte FRP ved forrige valg og har skrevet noen innlegg på facebook til støtte for Sylvi Listhaug sin innvandringspolitikk. NRK gir meg beskjed om at de ikke vil bruke mitt materiale likevel selv om mine politiske standpunkt tilsynelatende ikke har noe med arbeidet å gjøre i det hele tatt.

Jeg har ganske bra oversikt over dette med Red sin logikk 🥇
Eksempel A: Sovekansellert
Eksempel B: Humorkansellert

• Liker 3
Skrevet (endret)
wampster skrev (13 minutter siden):

Jeg har ganske bra oversikt over dette med Red sin logikk 🥇
Eksempel A: Sovekansellert
Eksempel B: Humorkansellert

Det holder med å forstå definisjonen på Wikipedia eller enhver ordbok, for å forstå hva jeg sier.

Men nå tok du feil.

Hvilken ordbok forsøkte du deg på denne gangen, siden du lykkes så bra i sted, og feilet nå?

Jeg kan forklare definisjonen fra ordboken din tid l deg.

Endret av Red Frostraven
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det holder med å forstå definisjonen på Wikipedia eller enhver ordbok, for å forstå hva jeg sier.

Men nå tok du feil.

Hvilken ordbok forsøkte du deg på denne gangen, siden du lykkes så bra i sted, og feilet nå?

Hvis du ikke skjønte at det åpenbart var skrevet for å gjøre narr av deg så burde du legge vekk ordboken og holdningen din litt.
Det vil si at jeg lykkes veldig bra begge ganger
Thank you very much 🥇

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Men nå tok du feil.

Det utsnittet fra Wikipedia du har valgt deg er ikke en definisjon men en løs beskrivelse.

At den ikke er anvendbar som definisjon blir jo veldig fort åpenbart.

• Liker 2
Skrevet
wampster skrev (14 minutter siden):

Hvis du ikke skjønte at det åpenbart var skrevet for å gjøre narr av deg så burde du legge vekk ordboken og holdningen din litt.
Det vil si at jeg lykkes veldig bra begge ganger
Thank you very much 🥇

Det er vanskelig å skille mellom vanlige innlegg og useriøse fra dere i denne tråden.

Dere vet jo ikke forskjellen på høyreradikale og normale høyre, samme uke som et stortingsvalg.

• Liker 1
Skrevet
32 minutes ago, Red Frostraven said:

Var det jeg sa feil..? Eller bare for insensitivt for deg..?

Tror bara att folk flest er insensitiva før raljering och feiring når folk blir mørdade för sina politiska åsikter. Alltså ikke bara konservativa som du skrev. 

Men jag har ju sätt videor på folk som skålar når de ser på nyheterna om mordet och det svar tyder ju också på att det snarare er feiring som er rätt respons fra woke folker når folk blir mördade för sina åsikter (om det nu er fel åsikter i alla fall).

Tyckte vel också att det verkade som att folk fra många olika partier og ståsted var imot det hon sa i videon och tror ikke det var noe vansklig beslut för rödt. 

Men det passar ju bra in i det du och några andra skriver. Hvis man ikke er med dere så er man rasist, homofob, ytre högern, trumpist, putinist, transfob etc så för dig er kanske alla de som ikke tyckte man ska feira ett mord konservativa.  

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Men det passar ju bra in i det du och några andra skriver. Hvis man ikke er med dere så er man rasist, homofob, ytre högern, trumpist, putinist, transfob etc så för dig er kanske alla de som ikke tyckte man ska feira ett mord konservativa.  

Du glemte cancel cluture :)

• Liker 2
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Haha jeg og. Visse er så far out at det ikke er håp.

Det er helt fortapt.  

Det er folk som poster her som mener at fascisten er den som tok med mikrofon og ønsket åpen debatt og ikke Antifaen som skøyt han med rifle for å bruke ord.

Tygg litt på det.

Edit: sterkt å se maori-menn gjøre haka foran et bilde av CK i dagens demonstrasjoner. Fin måte å vise ære på. Hadde nok kommet litt ut av lukkemusklene til disse Tik Tok-tøffingene som hyller drapet fra sine soverom, om de hadde stått der.

Demonstrasjoner flere steder i verden har vist støtte til Kirk og ytringsfrihet. Spania, England, Sør-Korea osv. Flott å se folk reise opp mot tyranniske handlinger og nekte å la seg stilnes av terrorister og deres sympatisører.

Endret av Revie
  • Liker 4
Skrevet
Revie skrev (21 minutter siden):

Det er helt fortapt.  

Det er folk som poster her som mener at fascisten er den som tok med mikrofon og ønsket åpen debatt og ikke Antifaen som skøyt han med rifle for å bruke ord.

...og her demonstrerer du igjen trenden med at dere genuint er total virkelighetsfjerne;

Du beskriver noe ingen her har sagt, og ingen her mener, som om spøkelset du påstår å ha sett er reellt.

Kan dere andre vennligst forklare denne brukeren at han misforstår fundamentalt?

Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (58 minutter siden):

Tyckte vel också att det verkade som att folk fra många olika partier og ståsted var imot det hon sa i videon och tror ikke det var noe vansklig beslut för rödt. 

Hun sa:

"Folkens, Charlie Kirk døde, folkens.
Jeg synes det er så kjipt.
Hva skjedd- hva skjedde med demokratiet?
Åååhnei!"

Sitat

...hva er en person som sendte busslast med folk til protestene 6. Januar 2021, og støtter Trump på tross av alt han gjør, selv etter kuppforsøk, om ikke Trumpist..?

Altså. Hei..? Hallo?

Endret av Red Frostraven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...