Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Skrevet
Red Frostraven skrev (21 minutter siden):

Hun ble bedt om å gå fordi hennes fremtreden fremstod insensitivt ovenfor konservative

i) du forstår ikke hva kanselleringskultur og kansellering er. Å bli kansellert er ikke det samme som å få sparken.

ii) du forstår ikke hvorfor hun fikk sparken (aka ble bedt om å gå)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Noxhaven skrev (49 minutter siden):

Er det noen frontfrigurer eller politikere på vestresiden som har blitt henrettet i det siste på lyse dagen under en sivilise debatt hvor folk på høyresiden har kost seg over mordet som du kan sidestille med dette?

En av mange propganda- og løgnspredere for et høyreradikalt parti som er en trussel mot demokratiet.
Denne tråden, for eksempel, er andrehånds cringe fra dette miljøet.

Det er ingen venstreradikale partier som er en trussel mot demokratiet i USA, så... det finnes ingen gyldig sammenligning i USA.
Og åpenbart ingen i Norge, det er ingen venstreradikale med noen oppslutning.

Kan du nevne noen venstreradikale spredere av propaganda som leder organisasjoner med formål å groome unge til deres ideologi, som støtter en president som har forsøkt å begå kupp og som ønsker å avslutte demokratiet og senke et teppe av misinformasjon og religion ned over befolkningen for å holde dem i mørket, i et annet land, som har kommet så langt ut i reisen ut av demokrati og inn i misinformasjon som republikanerene har kommet i USA?

Hvis det finnes noen slike propagandaspredere som i ondsinn har hjulpet et autoritært venstreparti å manipulere befolkningen nærmere og nærmere å bli så misinformerte at de ikke evner å stoppe lederen fra å bli diktator, selv etter avslørte forsøk på kuppforsøk og stacking av høyesterett, så skal jeg personlig besøke landet de ble drept i og pisse på graven deres.

Endret av Red Frostraven
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Noxhaven skrev (53 minutter siden):

Er det noen frontfrigurer eller politikere på vestresiden som har blitt henrettet i det siste på lyse dagen under en sivilise debatt hvor folk på høyresiden har kost seg over mordet som du kan sidestille med dette?

Red Frostraven skrev (42 minutter siden):

En av mange propganda- og løgnspredere for et høyreradikalt parti som er en trussel mot demokratiet.
Denne tråden, for eksempel, er andrehånds cringe fra dette miljøet.

Det er ingen venstreradikale partier som er en trussel mot demokratiet i USA, så... det finnes ingen gyldig sammenligning i USA.
Og åpenbart ingen i Norge, det er ingen venstreradikale med noen oppslutning.

Kan du nevne noen venstreradikale spredere av propaganda som leder organisasjoner med formål å groome unge til deres ideologi, som støtter en president som har forsøkt å begå kupp og som ønsker å avslutte demokratiet og senke et teppe av misinformasjon og religion ned over befolkningen for å holde dem i mørket, i et annet land, som har kommet så langt ut i reisen ut av demokrati og inn i misinformasjon som republikanerene har kommet i USA?

Hvis det finnes noen slike propagandaspredere som i ondsinn har hjulpet et autoritært venstreparti å manipulere befolkningen nærmere og nærmere å bli så misinformerte at de ikke evner å stoppe lederen fra å bli diktator, selv etter avslørte forsøk på kuppforsøk og stacking av høyesterett, så skal jeg personlig besøke landet de ble drept i og pisse på graven deres.

Så svaret er nei? 👍:)

• Liker 3
Skrevet
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Det er helt riktig -- ingen enhjørninger har blitt skutt, fordi de ikke finnes.

"Frontfigurer eller politikere på venstresiden"  er enhjørninger? Jeg kan komme på haugevis bare i Norge

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (2 timer siden):

Nei, tycker du alltid av noen anledning kommer till ubrukelige semantiske diskusjioner der du alltid kommer til kort. 

At du ikke evner å forstå og vurdere utfallet av utvekslingen er utelukkende på deg, og legg merke til at bare dårlige troll fra Temu er enige med deg.

fredrik2 skrev (2 timer siden):

Begynte ikke just denna diskussione med att du tyckte att alla borde skrika kansellering når en ungdomsleder gør bort sig och får sparken eftersom folk er skeptiska till annan kansellering? 

Om dere ikke var dobbeltmoralistiske, ja -- men jeg forventet jo at dere ikke kom til å utvise selvinnsikt, men projisere slik du gjør i sitatet over, og deflektere slik du gjør her.

Jeg kan hjelpe deg med norske definisjoner.

Jeg kan hjelpe deg med etymologi.

Jeg kan hjelpe deg å med vitenskap, og etikk.

Men jeg kan desverre ikke hjelpe deg å forstå.

Endret av Red Frostraven
Skrevet (endret)
wampster skrev (34 minutter siden):

"Frontfigurer eller politikere på venstresiden"  er enhjørninger? Jeg kan komme på haugevis bare i Norge

...

Jeg trodde dere mente noen tilsvarende så useriøse og i ond tjeneste som Charlie Kirk..?

Altså, bestem dere gjerne for om vi skal sammenligne 1:1, eller epler og danglebær.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

...

Jeg trodde dere mente noen tilsvarende så useriøse og i ond tjeneste som Charlie Kirk..?

Altså, bestem dere gjerne for om vi skal sammenligne 1:1, eller epler og danglebær.

Jeg er ikke sikker på hvordan det går ann å feiltolke noe så enkelt som:
"Er det noen frontfigurer eller politikere på venstresiden som har blitt henrettet i det siste på lyse dagen under en sivilisert debatt hvor folk på motsatt side har kost seg over mordet som du kan sidestille?

edit: Hva i den setningen er det som forvirrer så kanskje jeg eller noen andre kan hjelpe.

Endret av wampster
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (14 minutter siden):

At du ikke evner å forstå og vurzere utfallet av utvekslingen er utelukkende på deg, og legg merke til at bare dårlige troll fra Temu er enige med deg.

Hvem er disse "dårlige trollene fra Temu"?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ballalaika skrev (10 minutter siden):

Vanskelig å gi bort noe man mangler selv, ja 

Ja, jeg mangler forståelse for hvordan dere sliter med å forstå ting jeg synes er ekstremt lett, og som andre seriøse brukere brukere forklarer til deg er enkelt å forstå, når du sier at du ikke forstår.

Har du klart å svare på denne enkle problemstillingen enda, enda, uten å brekke nakken i mental gymnastikk..?

Trolley_Problem.jpg.25ff8d89e2ae138755d9ce51999c5a16.jpg

wampster skrev (8 minutter siden):

"Er det noen frontfigurer eller politikere på venstresiden som har blitt henrettet i det siste på lyse dagen under en sivilisert debatt hvor folk på motsatt side har kost seg over mordet som du kan sidestille?

Det er jo ingen frontfigur er på politiske høyre som har blitt drept, så...

Snakker vi om en frontfigurer og propagandist på høyreradikal side..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Skrevet
7 minutes ago, wampster said:

edit: Hva i den setningen er det som forvirrer så kanskje jeg eller noen andre kan hjelpe.

Allt som ikke passer in hennes agenda er uppenbart helt omöjligt att förstå och svara på. Kanske ikke så rart med all kognitiv dissonans som föregår i hennes huvud. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (7 minutter siden):

Allt som ikke passer in hennes agenda er uppenbart helt omöjligt att förstå och svara på. Kanske ikke så rart med all kognitiv dissonans som föregår i hennes huvud. 

Nå projiserer du igjen.

Tenk om du brukte den energien på å forsøke å forstå hva jeg skriver i stedet, så ville du ikke tatt så mye feil -- og gjerne forstått hvorfor denne tråden er et søppelspann for å holde andre debatter søppelfrie -- fri for anti-woke.

...

Var Charlie Kirk høyre, som i europeisk og vestlig høyreside, eller var han en høyreradikal Trump-fanboy?

Ikke at det forsvarer drap, det forklarer hvorfor folk misliker ham på et rent platonisk nivå.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

Ja, blir litt balkasamt å diskutere om hvorvidt at hun fikk sparken var kansellering med noen hverken vet hva kanselleringskultur er eller hvorfor hun fikk sparken.

No offense

• Liker 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (16 minutter siden):

Det er jo ingen frontfigur er på politiske høyre som har blitt drept, så...

Snakker vi om en frontfigurer og propagandist på høyreradikal side..?

Ut i fra det lille jeg har lest/sett om typen (Kirk) vil jeg definitivt påstå at han var en frontfigur for høyresiden
Så vi prøver for tredje gang (alle gode ting er tre)

• Liker 2
Skrevet (endret)
wampster skrev (10 minutter siden):

Nei det gjør han (eller hun) ikke. 

Kanselleringskultur er:

"Cancel culture is a cultural phenomenon in which an individual thought to have acted or spoken in an unacceptable manner is ostracized, boycotted, shunned or fired, often aided by social media."

...

Påstår du at Amrit Kaur ikke er påstått å ha snakket på en sosialt uakseptabel måte og opplevde sterke reaksjoner..?

Hvordan oppfyller det ikke definisjonen..? Det er ordrett hva som har skjedd, men dere projiserer då jævlig -- helt ned til deres egne kognitive dissonans.

Det er ikke jeg som nekter å bruke 1:1 sammenligninger, og forsøker å fremstille epler vs danglebær-sammenligninger som epler vs pærer -- i dårlige analogier.

...

Altså.

Tar jeg feil om noe her..?

Definisjonen?

At dere nekter gode sammenligninger som plasserer Kirk hvor han hører hjemme -- som ikke er på noen seriøs høyreside som respekterer demokratiet..?

Dere insisterer på at jeg aksepterer helt virkelighetsfjerne forutsetninger som ikke har utsprengt ng i virkeligheten, og demonstrerer dette.

Og så sier dere 'no u', uten å evne til å utdype -- slik jeg nettop gjorde over for mine påstander.

Endret av Red Frostraven
Skrevet
Red Frostraven skrev (13 minutter siden):

Var Charlie Kirk høyre, som i europeisk og vestlig høyreside, eller var han en høyreradikal Trump-fanboy?

Han var vel republikaner og "not that far right" ifølge Cenk/TYT. Trump er selvsagt godt til høyre for vanlig høyreside i f.eks Norge, men i USA så er det normalt å stemme på republikansk side. De vant valget også på popular vote. Så da kan man ikke si det er ekstremt

• Liker 2
Skrevet
1 minute ago, Red Frostraven said:

Nå projiserer du igjen.

Tenk om du brukte den energien på å forsøke å forstå hva jeg skriver i stedet, så ville du ikke tatt så mye feil -- og gjerne forstått hvorfor denne tråden er et søppelspann for å holde andre debatter søppelfrie -- fri for anti-woke.

Når du skrev detta 

"Hun ble bedt om å gå fordi hennes fremtreden fremstod insensitivt ovenfor konservative."

Så blev det tydligt att du er helt blåst och totalt fast i din ekkokammer. Självklart inget nytt men tydligare än vanligt.  

Denna tråden er en søppelspann för att du och andra totalt vägrar att diskutera sak. Dere er ikke smartare eller mer intressanta i andra trådar. 

Det du och några andra faktiskt gør är att förstöra för vettiga och utsatta folk med deras dogmer fra deres woke ekkokammer. Normala folk får avsmak når for eksempel trans ideologister, som du, totalt vägrar att ta till dere problemen som for eksempel JK Rowling tar upp. Du vägrar att svara på några enkle spörsmål som Rowling et. all. bryr sig om. Istället så håller du dig för ørenen och skriker att hon er en transfob.  

Hvorfor ska jag eller noen annan försöka förstå dina långa och ofta meningslösa inlägg når de oftast bara är en avledningsmanöver för att undvika diskutera själva saken? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...