Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 hours ago, Red Frostraven said:

Først og fremst, jeg er ikke politisk korrekt overhode og har ingen meninger om saken, jeg formidler bare fakta om saken, og lurer på hva dere tenker om faktaene:

...du sa selv:

Hvorfor er det selvsagt at du ikke kaller genene til blonde blåøyde mennesker gode på grunn av disse faktorene? 

Og med det i tankene:

Reklamen henviser til spesifikke elementer av genetikk 1 gang i reklameserien sin, og begrenser det til eksakt tre faktorer:

"Genes are passed down from parents to offspring, often determining traits like hair color, personality, and even eye color"

Hårfarge, øyefarge og personlighet.

Henviser de til noen annen effekt av genetikk i reklameserien, bortsett fra genene som skaper hennes hårfarge, personlighet og øyefarge?

Ser du hvorfor noen tror at de mener at hennes hårfarge og øyefarge er hva de kaller "great genes"?

Mitt inlägg handlade bara om att dere anti-anti-woke på brist på ett sämre ord inte är i närheten av att vara eniga med varandra forutom att woke aldrig någonsin eksisterar. 

Går ju inte ens att försöka ha en diskussion når man i praktiken inte ens får bruke ordet, ingen kommer överens om en mening och flera påstår att det inte finns några eksempel överhuvudtaget. 

• Liker 3
Skrevet
Red Frostraven skrev (9 timer siden):

Nå spiller du dummere enn hva jeg innbiller meg at du kan være.

Ingen snakker om genes/jeans, alle forstår den biten -- hva er ordspillet i denne delen av reklamen her:

"Genes are passed down from parents to offspring, often determining traits like hair color, personality, and even eye color"

Sydney Sweeney's American Eagle ad controversy compared to Nazi propaganda  | The Australian

De endrer plakaten sin genes-del til ...

How American Eagle's Sydney Sweeney ads courted controversy – and sent  shares soaring | The Drum

...
så, se bort fra delen ingen reagerer på, og fokuser heller på det folk faktisk reagerer på:

Hva er koblingen mellom disse:

og

"Sydney Sweeney has great genes"

Igjen, du tilfører vranglogikk for å så hoppe til konklusjoner.

Det er en liten beskrivelse av gener og deretter en påstand om at hun har gode gener, det er ikke gitt at hennes gode geners premiss er øye eller hårfarge, det er her vranglogikken din kommer inn. Åpenbart er det jo hele utseendet hennes som er trekkplasteret her hvor hun ser flott i jeans, ergo hun 'har gode genes' i dobbelt betydning, noe som selvsagt kunne fungert på ikke-hvite også. De som tolker dette til noe annet må jo ha noen underliggende forestillinger om rase, heldigvis er det flere ikke-hvite som ler av dette og lager artige parodier fremfor å gneldre som hvite wokere gjør.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Crooked Cracker skrev (15 timer siden):

Du har ikke fått med deg alle ordene og uttrykkene som ikke ansees politisk korrekte lenger? Da burde du strengt tatt ikke kommentere eller bli krenket av at andre diskuterer dette.

Jo men de har jo alltid vært der, og de har alltid vært i forandring, hva er egentlig problemet? Og selv om de ikke er politisk korrekte så står du i din fulle frihet til å være så politisk ukorrekt du bare vil, det har alltid vært tonnevis av ord å uttrykk som har vært politisk korrekte og ukorrekte, de har alltid vært i endring forandring, og mange har også falt ut av politisk korrekthet, du står fritt til å være så politisk ukorrekt som du vil, men det har gjennom hele menneskenes historie ikke lønt seg å stå på utsiden, men det finnes ingen bedre tid enn nå, så gjør som du vil. 

Jeg skjønner bare ikke hva slags politisk ukorrekte ord som er så viktige for deg?  

• Liker 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (13 minutter siden):

Jo men de har jo alltid vært der, og de har alltid vært i forandring, hva er egentlig problemet? Og selv om de ikke er politisk korrekte så står du i din fulle frihet til å være så politisk ukorrekt du bare vil, det har alltid vært tonnevis av ord å uttrykk som har vært politisk korrekte og ukorrekte, de har alltid vært i endring forandring, og mange har også falt ut av politisk korrekthet, du står fritt til å være så politisk ukorrekt som du vil, men det har gjennom hele menneskenes historie ikke lønt seg å stå på utsiden, men det finnes ingen bedre tid enn nå, så gjør som du vil. 

Jeg skjønner bare ikke hva slags politisk ukorrekte ord som er så viktige for deg?  

Poenget er at woke-debatten også omfatter ordbruk og språket vårt angår alle, ergo er det temmelig fjernt å melde at woke-debatten er en isolert krenke-krangel.

• Liker 6
Skrevet
Crooked Cracker skrev (32 minutter siden):

Poenget er at woke-debatten også omfatter ordbruk og språket vårt angår alle,

Nei egentlig ikke, hvordan er det et problem? Du kan som sagt si hva du vil. 

Crooked Cracker skrev (33 minutter siden):

ergo er det temmelig fjernt å melde at woke-debatten er en isolert krenke-krangel.

Jeg tror det er isolert til noen veldig få som er krenka over at de tror at de ikke kan bruke ord, det kan dere, men det har alltid hatt sine konsekvenser, såkalt blasfemi f.eks.

§ 142 forbyr offentlig «forhånelse» eller «krenkende eller sårende visning av ringeakt» mot en trosbekjennelse.

• Liker 1
Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (3 timer siden):

Mitt inlägg handlade bara om att dere anti-anti-woke på brist på ett sämre ord inte är i närheten av att vara eniga med varandra forutom att woke aldrig någonsin eksisterar. 

Hvorfor vil du ikke kalle deler av genene hennes koblet til rasebegrepet 'great genes'..?

---

For to sider siden ble en film erklært Woke fordi den er dårlig skrevet og regissert. Og fordi den er en chick-flick.

Er du enig i at filmer som er dårlig skrevet og regissert er woke..? Som Rings of Power..?

Tråden er fundert på slike regelrett tåpelige forestillinger om at det at kapitalistene i hollywood -- og spillindustrien -- har ledere uten kompetanse nok til å gjenkjenne gode ideer og prosjekter betyr at man kan klandre politiske venstre.

Som jo er like idiotisk som det høres ut, men like sant;

Ingen rasjonelle mennesker med innsikt i hvordan man bedømmer kvalitet på film og spill kan seriøst tro at woke er et problem i underholdningsindustrien -- da det demonstrerbart går an å lage gode filmer og spill som er ideologisk venstre.

Fra Blazing Saddles til Baldurs Gate 3.

---

Hvis en konservativ jøde følte seg støtt av Stinky, en relativt hvit person med mørkt skjegg -- med lys nese og armer stikkende ut, og anklaget den for rasisme og anti-semittisme, er det woke..?

Crooked Cracker skrev (3 timer siden):

Det er en liten beskrivelse av gener

Teskjemodus på, og her kan alle svare:

Hvis en person sier:

"Gener avgjør mange ting om en person. Som størrelsen på penis, anlegg for å bygge muskelmasse, og intelligens."

"Jeg har gode gener."

...hva sier personen? Her er ingen premie for riktig svar, men enhver som ikke forstår hva personen sier melder seg ut av rasjonell diskusjon for all overskuelig fremtid.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Skrevet

Det eneste jeg har innsett etter å ha fulgt denne tråden i en evighet, er at anti-woke er drepen for kreativitet. Det er åpenlyst at skaperne lykkes med sine prosjekter, men menneskeheten pr. i dag er så splittet at det dreier seg om symbolpolitikk i mange sammenhenger. Det er en buffet for demagoger som forsyner seg grådig av det som blir servert. Toleranse, raushet, vennlighet, inkludering, sammensveising - alt dette blir oversett. De som prøvde å ødelegge fagforeningene på 60-tallet osv. lykkes nå med det samme i hverdagslivet. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

For å komme med en morsom reklame tilpasset de med mørk hud. En mørkhudet helt spiller en Terminator-helt. I slutten av reklamen hvor ham eller henne har arrestert en skurk, kan hun si: I am black and have power 

Skrevet
tsetsefluen skrev (4 minutter siden):

For å komme med en morsom reklame tilpasset de med mørk hud. En mørkhudet helt spiller en Terminator-helt. I slutten av reklamen hvor ham eller henne har arrestert en skurk, kan hun si: I am black and have power 

Tilpasset? Blir ikke dette ordet litt overflødig?

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Nei egentlig ikke,

Selvfølgelig angår språket vårt alle. 

hvordan er det et problem? Du kan som sagt si hva du vil. 

Ikke ifølge woke, som er en del av diskusjonen her som du først mente var bortkastet men nå vil delta i selv.

Jeg tror det er isolert til noen veldig få som er krenka over at de tror at de ikke kan bruke ord, det kan dere, men det har alltid hatt sine konsekvenser, såkalt blasfemi f.eks.

§ 142 forbyr offentlig «forhånelse» eller «krenkende eller sårende visning av ringeakt» mot en trosbekjennelse.

Igjen bruker du denne krenka stråmannen din, snarere er det jo wokefolket som blir krenket over visse ord. Det i seg selv er ikke krenkende, men alt jeg sier er at det er en debatt som vedrører mange felt og som dermed bør tas, noe som ser ut til å krenke deg av en eller en merkelig grunn.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Crooked Cracker skrev (7 minutter siden):

Fordi det er ikke sånn logikk fungerer.

Hvis en person sier:

"Gener avgjør mange ting om en person. Som størrelsen på penis, anlegg for å bygge muskelmasse, og intelligens."

"Jeg har gode gener."

...hva sier personen?

Her er ingen premie for riktig svar, men enhver som ikke forstår hva personen sier melder seg ut av rasjonell diskusjon for all overskuelig fremtid -- og får ikke lov til å snakke om logikk de neste 5 år.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, Red Frostraven said:

Hvorfor vil du ikke kalle deler av genene hennes koblet til rasebegrepet 'great genes'..?

Jag har skrivet två inlägg tror jag. 

Ett där jag påpekar att ytligt sett har hon bra gener. Hon är pen, har en fin kropp och ser bra ut i jeansen. Detta kunde självklart också vara tillfället om hon var svart eller hade någon annan etnisitet. 

Kom med ett påpekande hur två i tråden, som är eniga i att hela tråden är meningslös för att woke ikke ens finns, skrev två helt forskjelliga ting om den där reklamen. En person skrev att det ikke er rasism och jag har för mig något som tydde på att han tyckte det var helt tullat och meningslöst att ens bry sig om de få som tar upp saken som rasism. Det är alltså ikke woke på noe sett. Sen skriver du att det er rasism och jag tolkar dig som att eftersom det faktiskt är det så är det ikke dålig woke. 

Tyckte de var lite intressanta inspill samtidigt som jag överhuvudtaget ikke er intresserad av att gå igenom samma diskussion över hundratals inlägg igen om vad woke betyder och varför det aldrig eksisterar eller alltid är bra osv osv osv osv.   

• Liker 3
Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (14 minutter siden):

Ett där jag påpekar att ytligt sett har hon bra gener. Hon är pen, har en fin kropp och ser bra ut i jeansen. Detta kunde självklart också vara tillfället om hon var svart eller hade någon annan etnisitet. 

Det ingen påpeker er at ingen er vaksinert mot sykdommer. Det kan være underliggende sykdommer som kommer til uttrykk senere i livet. Gode gener er ikke bare et pent utseende og en slank kropp. Ikke at jeg ønsker at denne kvinnen blir syk (er jo ikke ond!), men hele debatten om gener er så overfladisk og fordummende. Men det er vel uttrykk for influencer kulturen som råder i dag.

Herregud! For en fordummende debatt.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

"Jeg har gode gener."

...hva sier personen?

Personen kommer først med en generell og eksempelvis beskrivelse av gener og deretter en konkret beskrivelse av seg selv. Legg merke til at premisset for gode gener er dermed ikke satt av beskrivelsen, ergo sier personen kun at vedkommende har gode gener. For at du poenget ditt skulle være gyldig måtte vedkommende si 'jeg har stor penis, flotte muskler og høy intelligens på grunn av genene mine'. En kan godt si at ordbruken hinter til en kobling, men her er vi tilbake ordspillet som da kunne blitt brukt på alskens genetiske uttrykk. Med andre ord, for å gjøre dette til noe rasistisk må en selv gjøre noen spekulative koblinger.

Jeg får nok ikke forklart det tydeligere enn dette.

• Liker 1
Skrevet
5 minutes ago, Red Frostraven said:

Hvis en person sier:

"Jeg har gode gener."

...hva sier personen?

Her er ingen premie for riktig svar, men enhver som ikke forstår hva personen sier melder seg ut av rasjonell diskusjon for all overskuelig fremtid.

Kan det vara en forskjell hvis du ramsar upp saker som objektivt sett för de allra flesta har en tydlig dålig bra skala och ting som för alla utom ett fåtal personer tycker är neutrala?

Er ju också en forskjell på

gener bestemmer om du er intelligent

Jag har bra gener 

komma till slutsatsen att personen är intelligent.

och

Gener bestämmer hårfärgen

jag har bra gener (och man kan se på bilden att hon har svart hår).

Att då dra slutsatsen att svart hår är bra gener.

• Liker 1
Skrevet
Crooked Cracker skrev (Akkurat nå):

For at du poenget ditt skulle være gyldig måtte vedkommende si 'jeg har stor penis, flotte muskler og høy intelligens på grunn av genene mine'. 

...dette forklarer hvorfor filmer, spill og serier føler behovet for å si ting som er underforstått, direkte, og sette opp kartmarkører for ethvert oppdrag slik at folk ikke må tolke beskrivelser av miljø for å finne stedet eller personene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...