Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvor beskymret bør man være for Covid nå, sånn egentlig?


Anbefalte innlegg

11 hours ago, Nukleosid said:

Dette er dødsfall som har oppstått etter vaksinen, ikke nødvendigvis av vaksinen. Det er en alvorlig feiloppfattelse i det vaksinekritiske miljøet at alle dødsfall som oppstår etter en vaksine, er på grunn av vaksinen.

Det er blant annet flere selvmord som er rapportert her. Ser ikke helt noen sammenheng med vaksinen.

En rekke av tilfellene på denne siden, har en lang liste med "preexisting conditions" og allergier (altså symptomer og sykdommer som har eksistert før vaksinen). Blant annet forstørret hjerte og andre alvorlige livstruende sykdommer. Er det ikke sannsynlig at disse like gjerne kan være årsaken? I tillegg er det noen som har dødd opp til syv måneder etter vaksinen ble satt (av de jeg har lest gjennom).

 

Har du lest noen av rapportene selv?

Første rapport: Throat irritation
Andre: Dizziness
Tredje: Vondt i armen, frysninger, feber, utmattelse

Og slik går no dagan...

De resterende har en overvekt av "administrative feil", som ikke har noe med symptomer å gjøre. Der det er symptomer, er det svake bivirkninger som for eksempel de nevnt overfor.

 

Her også en veldig sterk overvekt av svake bivirkninger som vondt i hodet, svake allergiske reaksjoner og lignende som har gått over i løpet av kort tid.

 

Samme som i mitt første svar. Samt at her er i tillegg de fleste pasientene 80-90+ år, og med en enda lengre rekke med "preexisting conditions".

 

Som nevnt må du se tall i sammenheng, samt sjekk hva rapportene faktisk rapporterer, ikke bare la deg skremme av de rene tallene.

Når det er sagt, så er det liten grunn til å ta en vaksine for covid-19 nå, men jeg føler du har tatt en avgjørelse på feil grunnlag, fordi du tror vaksinen er så mye farligere enn den er.

Ville bare si velskrevet, sunn fornuft og spikeren på hodet. 
 

Alltid godt å se folk som forstår hva de leser og har noe i toppen. ☺️

Ville nå bare gi deg komplimenten så får du ha en god morgen. 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vampyrica skrev (9 timer siden):

Ville bare si velskrevet, sunn fornuft og spikeren på hodet. 
 

Alltid godt å se folk som forstår hva de leser og har noe i toppen. ☺️

Ville nå bare gi deg komplimenten så får du ha en god morgen. 😉

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Det er viktig å ikke bare se på tallene, men også hva som ligger under tallene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"They hated him because he told them the truth."

22 hours ago, Nukleosid said:

Dette er dødsfall som har oppstått etter vaksinen, ikke nødvendigvis av vaksinen. Det er en alvorlig feiloppfattelse i det vaksinekritiske miljøet at alle dødsfall som oppstår etter en vaksine, er på grunn av vaksinen.

Det er blant annet flere selvmord som er rapportert her. Ser ikke helt noen sammenheng med vaksinen.

En rekke av tilfellene på denne siden, har en lang liste med "preexisting conditions" og allergier (altså symptomer og sykdommer som har eksistert før vaksinen). Blant annet forstørret hjerte og andre alvorlige livstruende sykdommer. Er det ikke sannsynlig at disse like gjerne kan være årsaken? I tillegg er det noen som har dødd opp til syv måneder etter vaksinen ble satt (av de jeg har lest gjennom).

 

Har du lest noen av rapportene selv?

Første rapport: Throat irritation
Andre: Dizziness
Tredje: Vondt i armen, frysninger, feber, utmattelse

Og slik går no dagan...

De resterende har en overvekt av "administrative feil", som ikke har noe med symptomer å gjøre. Der det er symptomer, er det svake bivirkninger som for eksempel de nevnt overfor.

 

Her også en veldig sterk overvekt av svake bivirkninger som vondt i hodet, svake allergiske reaksjoner og lignende som har gått over i løpet av kort tid.

 

Samme som i mitt første svar. Samt at her er i tillegg de fleste pasientene 80-90+ år, og med en enda lengre rekke med "preexisting conditions".

 

Som nevnt må du se tall i sammenheng, samt sjekk hva rapportene faktisk rapporterer, ikke bare la deg skremme av de rene tallene.

Når det er sagt, så er det liten grunn til å ta en vaksine for covid-19 nå, men jeg føler du har tatt en avgjørelse på feil grunnlag, fordi du tror vaksinen er så mye farligere enn den er.

På samme måte som man kan regne dødsfall med Covid som av Covid da eller? Eller går dette kun en vei? 

Bivirkinger = Alt ifra hoste til muskelspasmer, MS til til og med det å dø av medisinene. Det er hva en bivirkning er definert som, så ser ikke hva poenget ditt er? 

https://sml.snl.no/bivirkninger

Er ingen som lar seg skremme her. Jeg ser på tallene og resultatene og sier "nei takk". Kuren kan ikke være verre en sykdommen. Når det blir alt ifra mild hodepine til å bokstavelig talt dø i slike store tall lurer jeg virkelig på hva folk tenker. Denne vaksina er verken trygg eller god for helsa di. 

https://www.fda.gov/media/167212/download

https://www.politico.com/news/2023/01/13/cdc-fda-pfizer-bivalent-vaccine-possible-strokes-00077933

Vi stoppet vaksinene for svineinfluensan før vi i det hele tatt nådde 50 dødsfall. Hvorfor skal 40,000 mennesker som har dødd være akseptabelt på noen som helst grunnlag?

Og for den saks skyld, ble du informert av legen din om potensielle bivirkninger? Hvis ja, greit nok, det er din helse og kropp du bestemmer over, hvis nei så har du per definisjon ikke gitt et informert samtykke. Legen din er etisk pliktig til å gi all informasjon om medisiner og dems bivirkninger for at du skal kunne gi et informert samtykke.

https://en.wikipedia.org/wiki/Informed_consent

https://media.tghn.org/medialibrary/2011/04/BMJ_No_7070_Volume_313_The_Nuremberg_Code.pdf

Og når det er sagt, barns IQ har gått ned ganske mye under lockdown. Opp til 20 IQ. En hel generasjon ødelagt fordi folk var redde for noe som var på det verste en influensa.

https://newsrescue.com/lockdown-policies-and-mask-mandates-linked-with-lower-iq-in-children-nih-funded-study/

Visste ikke dette? Greit nok, nå er du informert. Skal gi folk noen dager til å tenke over informasjonen de er gitt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (2 timer siden):

"They hated him because he told them the truth."

Jeg hater ingen fordi de har en annen oppfatning enn meg av hva som er sannheten.

Yakamaru skrev (2 timer siden):

På samme måte som man kan regne dødsfall med Covid som av Covid da eller? Eller går dette kun en vei? 

Dette går begge veier. Om en person dør med covid-19, betyr ikke det nødvendigvis at covid-19 er grunnen til dødsfallet. Det er ganske innlysende.

Yakamaru skrev (2 timer siden):

Bivirkinger = Alt ifra hoste til muskelspasmer, MS til til og med det å dø av medisinene. Det er hva en bivirkning er definert som, så ser ikke hva poenget ditt er? 

Poenget mitt er, at svake bivirkninger av vaksinen er noe nesten alle får. Selv fikk jeg litt vondt i armen rundt der vaksinen ble satt, og kvelden etter følte jeg meg litt "pjusk" og hadde litt vondt i hodet. Når det gjelder alvorlige bivirkninger, er det noe et fåtall får. Ser du på linken du la ved angående bivirkninger, så fant i hvertfall jeg kun disse svake, vanlige bivirkningene som gir seg i løpet av kort tid.

Yakamaru skrev (2 timer siden):

Er ingen som lar seg skremme her. Jeg ser på tallene og resultatene og sier "nei takk". Kuren kan ikke være verre en sykdommen. Når det blir alt ifra mild hodepine til å bokstavelig talt dø i slike store tall lurer jeg virkelig på hva folk tenker. Denne vaksina er verken trygg eller god for helsa di. 

Det er selvsagt ditt valg, og jeg har vært klar på at jeg mener at ingen skal tvinges til å ta vaksinen. Det er helt greit å være kritisk. Men jeg håper folk tar en avgjørelse ut fra fakta, der tall er satt i sammenheng. Mild hodepine er en vanlig bivirkning, å dø er en ekstremt sjelden bivirkning. Du har mye større sjanse til å dø neste gang du kjører en tur med bil, enn av vaksinen (men jeg regner med at du enten kjører bil eller er passasjer innimellom?).

Harde fakta er at et langt større antall liv har blitt spart på grunn av vaksinen, enn antall liv den har tatt. Og da snakker vi ikke bare 2, 3, 4... antall ganger så mange, vi snakker et mye større tall enn det.

Yakamaru skrev (2 timer siden):

Vi stoppet vaksinene for svineinfluensan før vi i det hele tatt nådde 50 dødsfall. Hvorfor skal 40,000 mennesker som har dødd være akseptabelt på noen som helst grunnlag?

Så hvorfor har de ikke stoppet denne vaksinen enda da, om vaksinen mot svineinfluensa ble stoppet etter 50 dødsfall? Igjen må vi skille mellom dødd av, og dødd med.

Yakamaru skrev (2 timer siden):

Og for den saks skyld, ble du informert av legen din om potensielle bivirkninger?

Jeg fikk en brosjyre med informasjon om vaksinen, inkludert en oversikt over både vanlige og uvanlige bivirkninger. Alle måtte også sitte til "observasjon" i 20 minutter etter vaksinen i tilfelle man fikk en allergisk reaksjon.

Yakamaru skrev (2 timer siden):

Og når det er sagt, barns IQ har gått ned ganske mye under lockdown. Opp til 20 IQ. En hel generasjon ødelagt fordi folk var redde for noe som var på det verste en influensa.

Når det kommer til lockdown, så er det en helt annen diskusjon.

Gjorde de det for å være føre var? Ja.
Var det, sett nå i ettertid, nødvendig? De beskyttet de svakeste i samfunnet, og sparte noen liv på det.
Var det verdt det? Det skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har satt meg godt nok inn i saken. Men at lock-down periodene ble dratt litt langt, spesielt mot slutten, er jeg ganske sikker på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 14.9.2023 den 6:03 PM):

 

Og for den saks skyld, ble du informert av legen din om potensielle bivirkninger? Hvis ja, greit nok, det er din helse og kropp du bestemmer over, hvis nei så har du per definisjon ikke gitt et informert samtykke. Legen din er etisk pliktig til å gi all informasjon om medisiner og dems bivirkninger for at du skal kunne gi et informert samtykke.

https://en.wikipedia.org/wiki/Informed_consent

https://media.tghn.org/medialibrary/2011/04/BMJ_No_7070_Volume_313_The_Nuremberg_Code.pdf

 

Det burde ikke herske noen tvil om at flere regjeringer, også vestlige har begått alvorlige brudd på menneskerettighetene i løpet av denne pandemitiden; som Australia, New Zealand, Canada, diverse amerikanske stater og ikke minst Østerrike. Å tvangsvaksinere mennesker er ikke lov; det vil si; det kan gjøres i EKSTREME tilfeller, med sykdommer som skulle være på nivå med ebola eller lignedne men ikke mot covid-19. Og da man allerede sommeren 2021 skjønte at vaksinene på sitt beste var symptomdempende og slett ikke immuniserende og stanset smittespredning burde alt snakk om vaksinepass vært skrotet umiddelbart men istedet gikk flere land motsatt på og doblet på med inhumane og dystopiske tvangstiltak mot sine innbyggere. Østerrike ville, selv etter at omicron hadde overtatt og over et halvt år etter at det var klart at vaksinene ikke stanset smittespredning innføre en lov for å TVANGSVAKSINERE HELE BEFOLKNINGEN. Eldre, unge, gamle, syke, friske - for hva? Her snakker vi virkelig om et overtramp som bryter med all etikk i medisin og helt klart en lov som var politisk(muligens økonomiske motivert også who knows)og alldeles ikke medisinsk. For det å ta et legemiddel som demper ens egne symptomer og slett ikke forhindrer at du overfører sykdom til andre bør være et selvstendig valg - ikke sant. Jeg mener, en kreftpasient blir ikke kriminalisert og straffedømt om de sier nei takk til cellegift; man blir alltid spurt om man vil satse på å gjennomgå slik behandling. Og her ville man altså TVANGSVAKSINERE en hel befolkning mot et virus som ikke var farlig for mer enn under 1 promille av befolkningen. Jeg tror denne antihumane og fascistiske loven de ville innføre i Hitlers fødeland(ironisk nok)ikke ble noe av fordi politiet sa at de ville nekte å håndheve det og da ble det heldigvis ikke noe av.

Det kan heller ikke være innafor med slike regler som i Canada og Australia med "vaksineapharteid" hvor man forsøkte seg på å stenge de som ikke ville ta de symptomdempende vaksinene utenfor samfunnet; og ja; jeg husker hvordan man fra flere hold kalte uvaksinerte for "pestspredere" som om smitteøkning var deres skyld noe det ikke var i og med at vaksinene ikke leverte hva de lovte. Det HAR blitt begått brudd på menneskerettighetene - I VESTLIGE LAND - og mye av det har vært politisk motivert og blitt fremmet av politikere og byråkrater fremfor av eksperter på medisin og helse; lockdown, portforbud og tvangsmedisinering er ikke noe man snakker om innen medisin. Det burde blitt iverksatt etterforskning av diverse politikere og bli reist straffesaker hvor man får full klarhet i hva det har blitt snakket om på bakrommene og deretter burde de som har gjennomført dette bli stilt rettslig til ansvar med lange fengselsstraffer. Jeg kan ikke se annet enn at når det gjelder Kurtz, Trudeau, Ardern, Andrews er det momenter som peker på skjerpede og ikke formidlende omstendigheter. Det er mulig de "ansvarlige" politikerne som pushet vaksinetvang og vaksinepress ikke kjenner til det faktum at det ikke er lov å påtvinge mennesker legemidler på den måten, men det er ingen unnskyldning fordi det er noe som man i en slik posisjon BØR VITE.

Yakamaru skrev (På 14.9.2023 den 6:03 PM):

 

Og når det er sagt, barns IQ har gått ned ganske mye under lockdown. Opp til 20 IQ. En hel generasjon ødelagt fordi folk var redde for noe som var på det verste en influensa.

https://newsrescue.com/lockdown-policies-and-mask-mandates-linked-with-lower-iq-in-children-nih-funded-study/

Visste ikke dette? Greit nok, nå er du informert. Skal gi folk noen dager til å tenke over informasjonen de er gitt. 

Lockdown er noe som aldri mer må tas i bruk i virushåndtering. De enorme skadene i ettertid som dette har påført samfunnet vårt både politisk, sosialt og økonomisk har vi ikke sett enden på ennå. Det var nok naturlig at vi alle(jeg også)mente at noe måtte gjøres i mars 2020 da man visste "next to nothing" om viruset og det var enkelte ting som kunne tyde på 10% dødelighet så det var naturlig at folk var redde og at det var press på myndighetene for å gjøre noe for å stanse det. Men da vi var kommet til juni visste man bedre; eller man burde vite bedre, både om alvorligheten og hvordan viset smittet. Man hadde vel allerede da skjønt at sjansen for utendørs smitte var lik null, noe som i Norge ble gjort helt tydelig med demonstrasjonen utenfor Stortinget for BLM den 5.juni. Fra det tidspunktet burde absolutt alle begrensninger på utendørs aktivitet blitt fjernet, utendørs festivaler burde gå som før, 17.mai-toget i 2021 burde bitt avholdt som normalt, ingen begrensning på utendørsservering lenger, men der kjørte man på med det samme som om den friske lufta rundt oss krydde av livsfarlige coronavirus klar til å angripe tilfelige forbipasserende på en skogssti. GALSKAP! Espen Nakstad har jo innrømmet at han syntes det var unødvendig å ha så strenge restriksjoner utendørs; så det er jo en klar indikator på at mange av tiltakene var POLITISKE, ikke medisinske og pushet frem av en livredd befolkning skremt av en sensasjonalistisk presse. Og at man pushet frem stadige slike tiltak HELT TIL FEBRUAR 2022, i nesten to år finnes det bare et ord for - galskap.

Når det skal sies var aldri Norge langt fra så dystopisk og autoritært som en rekke land vi vanligvis sammenligner oss med, for eksempel ble aldri vaksineapharteid innført her. Men det er mye å ta tak i for juristene her også, som at man overkjørte Grunnloven i mars 2020 og at unntakslovene som ble innført da faktisk ikke er opphevet; altså at de kan reaktiveres når en regjering finner det passende og det er alt annet enn greit. Og det er ikke greit at Høyesterett opprettholder kriminaliseringgen av unge mennesker som ikke gjorde noe mer "kriminelt" enn å besøke hverandre. Min rettsoppfatning tilsier at de burde tildeles amnesti fordi det var basert på en kriminalisering basert på lover laget i panikk.

 

Nukleosid skrev (På 14.9.2023 den 8:51 PM):

 

Det er selvsagt ditt valg, og jeg har vært klar på at jeg mener at ingen skal tvinges til å ta vaksinen. Det er helt greit å være kritisk. Men jeg håper folk tar en avgjørelse ut fra fakta, der tall er satt i sammenheng. Mild hodepine er en vanlig bivirkning, å dø er en ekstremt sjelden bivirkning. Du har mye større sjanse til å dø neste gang du kjører en tur med bil, enn av vaksinen (men jeg regner med at du enten kjører bil eller er passasjer innimellom?).

 

Men det var en del land, også "de vi vanligvis sammenligner oss med" som mer eller mindre praktiserte tvangsvaksinering og det er ikke akseptabelt. Og ja; å vedta at de som ikke tar vaksinen skal stenges ute fra samfunnet med permanent portforbud(for det var det de prøvde på i Australia)er i mine øyne tvangsvaksinering med andre ord. Og det var krefter i Norge som ivret for det samme også her.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 14.9.2023 at 8:51 PM, Nukleosid said:

Jeg hater ingen fordi de har en annen oppfatning enn meg av hva som er sannheten.

Dette går begge veier. Om en person dør med covid-19, betyr ikke det nødvendigvis at covid-19 er grunnen til dødsfallet. Det er ganske innlysende.

Poenget mitt er, at svake bivirkninger av vaksinen er noe nesten alle får. Selv fikk jeg litt vondt i armen rundt der vaksinen ble satt, og kvelden etter følte jeg meg litt "pjusk" og hadde litt vondt i hodet. Når det gjelder alvorlige bivirkninger, er det noe et fåtall får. Ser du på linken du la ved angående bivirkninger, så fant i hvertfall jeg kun disse svake, vanlige bivirkningene som gir seg i løpet av kort tid.

Det er selvsagt ditt valg, og jeg har vært klar på at jeg mener at ingen skal tvinges til å ta vaksinen. Det er helt greit å være kritisk. Men jeg håper folk tar en avgjørelse ut fra fakta, der tall er satt i sammenheng. Mild hodepine er en vanlig bivirkning, å dø er en ekstremt sjelden bivirkning. Du har mye større sjanse til å dø neste gang du kjører en tur med bil, enn av vaksinen (men jeg regner med at du enten kjører bil eller er passasjer innimellom?).

Harde fakta er at et langt større antall liv har blitt spart på grunn av vaksinen, enn antall liv den har tatt. Og da snakker vi ikke bare 2, 3, 4... antall ganger så mange, vi snakker et mye større tall enn det.

Så hvorfor har de ikke stoppet denne vaksinen enda da, om vaksinen mot svineinfluensa ble stoppet etter 50 dødsfall? Igjen må vi skille mellom dødd av, og dødd med.

Jeg fikk en brosjyre med informasjon om vaksinen, inkludert en oversikt over både vanlige og uvanlige bivirkninger. Alle måtte også sitte til "observasjon" i 20 minutter etter vaksinen i tilfelle man fikk en allergisk reaksjon.

Når det kommer til lockdown, så er det en helt annen diskusjon.

Gjorde de det for å være føre var? Ja.
Var det, sett nå i ettertid, nødvendig? De beskyttet de svakeste i samfunnet, og sparte noen liv på det.
Var det verdt det? Det skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har satt meg godt nok inn i saken. Men at lock-down periodene ble dratt litt langt, spesielt mot slutten, er jeg ganske sikker på.

https://edmonton.ctvnews.ca/hinshaw-apologizes-after-alberta-mistakenly-reports-14-year-old-s-cancer-death-was-caused-by-covid-19-1.5623489

"Mistakenly reports" meg i rævva. :P

^ Et barn med stadie 5 kreft som døde endte opp med å bli regnet som et dødsfall av Covid borte i Kanada. Familien bokstavelig talt saksøkte alle involvert for dette er ikke bare galt, det er ondskapsfult. Og detta var bare et av tusenvis på tusenvis av eksempler jeg kan bruke. Dødsfallene ble proppet opp til en ekstrem grad og de var desperate på å gjøre dette som om det var en ekstremt farlig sykdom, noe det ikke var i første omgang. Vi hørte hver eneste dag hvor mange som lå inne på sykehuset her til lands, men de skilte ikke mellom av Covid og med Covid. Vi har mange tusen sykehusplasser her i Norge, men folk prøvde å selge dette som om det var svartedauen. Er ikke rart folk ikke gadd detta faenskapet mer.

Når du har 0.4%(om ikke mer, ut ifra VAERS sine data) sjanse til å få alt ifra hodepine til å ligge 2-3 meter under bakken er dette ikke akseptabel risiko faktor i det hele tatt. Kuren kan igjen ikke være verre enn sykdommen, og er sjansen høy nok for at du kanskje dør eller får kraftige bivirkninger fra en vaksine så er legen din pliktig til å informere om risikoen som er involvert. Eller er folk interessert i å spille Russian Roulette med medisin? Trenger ikke bli informert om potensielle bivirkninger, eller om at du kanskje er spesielt utsatt for å dø?

https://www.washingtonexaminer.com/policy/healthcare/judge-scraps-75-year-timeline-for-fda-to-release-pfizer-vaccine-safety-data-giving-agency-eight-months

Hvis denne vaksina var trygg og sikker, hvorfor spurte Pfizer om de kunne vente 55-75(de spurte, eller krevde originalt 55 år) år med å slippe ut data for vaksina? Er ikke rart folk blir skeptiske når du sier "denne vaksina er trygg. Just trust us, bro" for så å gjøre alt du kan for å slippe å gi data/informasjon om bivirkningene for vaksina. Dette er ikke en måte å få folk til å stole på deg på, det har den motsatte effekten. Dette kalles for "selv-rapportering", dine handlinger/ord avrøper hva det er som faktisk skjer. 

1 av 250 amerikanere har endt opp med bivirkninger, alt ifra hodepine til å dø, og det er kun det som er rapportert gjennom VAERS. Er ~0.4% for bivirkninger(og vil endte opp med å spille Russian Roulette) en risiko du er villig til å ta mot en sykdom som på det verste er en kraftig influensa?

2 av kollegaene mine har fått MS som følge av vaksina. Eller, eks-kollegaer er mer riktig da de ikke kan jobbe i denne bransjen hvis du har konsentrasjon og/eller fysiske plager/problemer. En annen har fått psoriasis mens en fjerde har blitt delvis lam på halve ansiktet. 

Når du får MMR vaksina som barn er ikke det å potensielt få MS/Bells parese(eller hva nå enn det heter på norsk) eller rett og slett dø en bivirkning. Samme med stivkrampe sprøyta. På det verste får du kanskje feber. 

https://edition.cnn.com/2023/08/25/health/covid-vaccine-release/index.html

Og nå skal de faen meg prøve igjen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (7 timer siden):

Jeg er litt usikker på om du svarer til meg her, for noe av de du skriver har jeg skrevet at jeg er enig i, på andre ting svarer du som om jeg skulle svart det motsatte av det jeg skrev, og på andre ting går vi egentlig bare rundt i ring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Morromann skrev (8 timer siden):

Men det var en del land, også "de vi vanligvis sammenligner oss med" som mer eller mindre praktiserte tvangsvaksinering og det er ikke akseptabelt. Og ja; å vedta at de som ikke tar vaksinen skal stenges ute fra samfunnet med permanent portforbud(for det var det de prøvde på i Australia)er i mine øyne tvangsvaksinering med andre ord. Og det var krefter i Norge som ivret for det samme også her.

Ja, og som jeg skrev så mener jeg at ingen skal tvinges til å ta vaksinen.  Det betyr også at jeg er mot tvangsvaksinering, uansett om det skulle foregå i Norge eller på andre siden av kloden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (På 14.9.2023 den 8:51 PM):

 

Gjorde de det for å være føre var? Ja.
Var det, sett nå i ettertid, nødvendig? De beskyttet de svakeste i samfunnet, og sparte noen liv på det.
Var det verdt det? Det skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har satt meg godt nok inn i saken. Men at lock-down periodene ble dratt litt langt, spesielt mot slutten, er jeg ganske sikker på.

Det ble i aller høyeste grad dratt alt for langt helt mot slutten. Å i det hele tatt ha lockdown for omicron var helt hinsides ekstremt selv om Støre og de ansvarlige aldri i en million år vil innrømme det(politikere innrømmer aldri feil). Samfunnet skulle vært helt åpent i desember 2021 og januar 2022 uten noe som helst av restriksjoner på noen som helst måte.

Så er det jo spørsmålet om at lockdown reddet liv; jo forsåvidt, det vil si det fremskyndet dødsfall hos noen eldre mennesker som i et normalår ville ha død av influensa; lockdowns virkert paradoksalt bedre mot influensa enn mot covid; åpenbart fordi covid sprer seg mye raskere og mer effektivt enn influensa; men influensaen kom tilbake da man opphevet tiltakene. Ellers er det også mulig at eldre mennesker som i et normalår ville død av luftveisviruser døde av andre ting som eldre mennesker dør av når man er i den alderen hvor det er helt normalt at mennesker dør; som slag, hjertesvikt, demens etc. men døde selvfølgelig alene grunnet besøksforbudene.

Er det noe lockdown-opplegget har lært oss er det at vi må ha skyhøy terskel for noen gang å gjennomføre noe slikt på nytt. I voldsomme virusutbrudd er det naturlig at de har beredskap og ekstra tiltak på sykehjemmene for å beskytte risikopasienter, men samfunnet skal og må kunne gå som normalt. Nå synes jeg det er helt i orden at folk som er syke men absolutt må bevege seg i det offentlige rom med luftveissymptomer kan ha på seg munnbind; på legekontroret jeg bruker står det at man skal ha på munnbind om man har symptomer og det har jeg full forståelse for; et legekontor er ikke et sted man går for å hygge seg. Jeg innrømmer at jeg ikke har noe til overs for at folk som er tydelig snufsete og har raspete stemme og kjedehoster stikker trynet rett inn i meg og prater; de kan gjerne ha munnbind på.

 

Yakamaru skrev (22 timer siden):

https://edmonton.ctvnews.ca/hinshaw-apologizes-after-alberta-mistakenly-reports-14-year-old-s-cancer-death-was-caused-by-covid-19-1.5623489

"Mistakenly reports" meg i rævva. 😛

^ Et barn med stadie 5 kreft som døde endte opp med å bli regnet som et dødsfall av Covid borte i Kanada. Familien bokstavelig talt saksøkte alle involvert for dette er ikke bare galt, det er ondskapsfult. Og detta var bare et av tusenvis på tusenvis av eksempler jeg kan bruke. Dødsfallene ble proppet opp til en ekstrem grad og de var desperate på å gjøre dette som om det var en ekstremt farlig sykdom, noe det ikke var i første omgang. Vi hørte hver eneste dag hvor mange som lå inne på sykehuset her til lands, men de skilte ikke mellom av Covid og med Covid. Vi har mange tusen sykehusplasser her i Norge, men folk prøvde å selge dette som om det var svartedauen. Er ikke rart folk ikke gadd detta faenskapet mer.

 

Ja, det har etterhvert kommet frem hvordan flere land rapporterte folk som døde med covid som covid-dødsfall uansett hva den egentlige årsaken til hva de døde av var; om det var med vilje eller utilsiktet kan man bare spekulere i men det bidro definitivt til å fyre opp en ekstrem frykt i befolkningen; som med disse daglige tallene til tabloidavise VG hver forbannede dag helt frem til ja; vårparten i fjor var det? 

Men den saken fra Canada du linker til viser nedrligheten i det hele og man kan spørre seg hvor mange andre slike tilfeller det var.

Da vi hadde den orwellske omicron-nedstengingen ble det jo til og med gjort klart at de fleste som lå på sykehuset ikke gjorde på grunn av corona i det hele tatt; det var glatt mange steder den måneden og da kommer det jo noen inn til sykehuset og noen ble testet positivt for covid-19 og vipps; så var man innlagt med covid-19.

Yakamaru skrev (22 timer siden):

Nå er jo dette i USA da. I Norge har man for lengst sluttet å anbefale coronavaksiner til yngre mennesker, men i USA har de ikke folkehelse, kun legemidelindustri som kun handler om profitt og å tjene maksimalt. Du hører sjelden oppfordringer i amerikansk media til å leve sunt og trene lenger; overvekt som er epidemisk i USA blir nå betraktet som en sykdom og ikke et resultat av en ekstremt usunn livsstil og inaktivitet; og løsningen; nei det er ikke å leve sunt men medisiner, medisiner, medisiner; proppes full av medisiner; av de samme farmasøytgigantene; og det å mosjonere og leve sunt er visst noe "høyreekstreme menn" liker ifølge noen amerikanske søppelmedier; nutcase selvfølgelig. Så jeg er ikke overrasket over USA, med sin kyniske legemideelindustri anbefaler 5 coronadose til alt som kan krype å gå. Fedmeepidemien i USA er uansett hovedårsaken til at de hadde så langt flere coronadødsfall hos yngre mennesker enn noe sted i Europa. Men slik snakkes det ikke om.

Her i Norge er det jo forbudt med reklame for legemidler, men ser du på de amerikanske nyhetskanalene er det "brought to you by Pfizer". Og slike artikler som den fra CNN er egentlig en eneste stor produktplassering og reklame for for neste coronavaksine. I USA går gjennomsnittelig levealder ned; noe den har gjort i mange år, samtidig er de verdens mest medisinerte folk.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 17.9.2023 den 11:20 AM):

 

2 av kollegaene mine har fått MS som følge av vaksina. Eller, eks-kollegaer er mer riktig da de ikke kan jobbe i denne bransjen hvis du har konsentrasjon og/eller fysiske plager/problemer. En annen har fått psoriasis mens en fjerde har blitt delvis lam på halve ansiktet. 

 

Vel, der er man inne på det som påpekes her inne at man mistenker at sykdommer som noen får etter vaksinen skyldes vaksinen, noe som ikke kan bevises. Akkurat som de på motsatt side i zero-covid-miljøet som insisterer på at dersom noen blir syke etter å ha hatt corona skyldes det long covid. Hvordan vet du at det skyldes vaksinen?

Yakamaru skrev (På 17.9.2023 den 11:20 AM):

 

Når du får MMR vaksina som barn er ikke det å potensielt få MS/Bells parese(eller hva nå enn det heter på norsk) eller rett og slett dø en bivirkning. Samme med stivkrampe sprøyta. På det verste får du kanskje feber. 

 

Jeg ser jo på statistikken at de alvorligste bivrkningene er mer og mer rapportert jo yngre mennesker det er snakk om så det er absurd om yngre mennesker fortsatt skal ta coronavaksiner slik de anbefaler i USA. At vi ikke gjør det her hjemme tyder på at det er mer sunn fornuft hos våre helsemyndihgeter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil nevne at det er bakteriene i og rundt munn som drar nytte av munnbind. Jeg kaller det bakterietelt fordi det er gunstig for bakterier. Under spanskesyken ble det også brukt bakterietelt i stor skala. Der døde veldig mange av sekundære infeksjoner. Det vil si, ikke hovedsaklig av influensaviruset, men mer pågrunn av bakterier.

Både statlige ansatte eksperter i USA og Norge nevnte raskt i begynnelsen av 2020 at bakterietelt ikke var effektive eller nødvendig. Jeg husker ett innslag fra en eller annen person i FHI eller Helsedirektoratet, som sa at bakterietelt ikke var nødvendig. Men som vi vet så holdt ikke slike meninger lenge.

Å bruke bakterietelt øker unødvendig frykt, og har store sosiale konsekvenser for barn. (1,2)

Man kan også få i seg forhøyede verdier av Co2. Som blandt annet kanskje kan ha fatale konsekvenser for ufødte barn når gravide kvinner bruker dem.

Forsøpplingen etter bakterietelt er også helt enorm (1,2,3). Inkludert giftige metaller. Dette trenger vi definitivt ikke enda mer av i naturen.

Derfor er det i mitt syn ingen grunn til at folk skal ha på seg dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 19.9.2023 den 9:19 AM):

 Under spanskesyken ble det også brukt bakterietelt i stor skala. Der døde veldig mange av sekundære infeksjoner. Det vil si, ikke hovedsaklig av influensaviruset, men mer pågrunn av bakterier.

 

Ganske interessant å se at denne artikkelen fra en respektabel kilde er skrevet i 2008. Ville slikt kunne blitt publisert i mainstream i våre dager tro, uten at man ville fått ødelagt karrieren og blitt stemplet som en spreder av "farlig disinformasjon"? Det tviler jeg på i og med at man knapt kan bevege seg en milimeter utenfor de "aksepterte" narrativene uten å bli stemplet som konspirasjonsteoretiker, flat earther, skrulling etc. Og myter om spanskesyken dukket jo opp under den globale unntakstilstanden med påstander om at lockdown OG munnbind førte til begrensning av influensasmitte under spanskesyken. Hmmmmm.....makes you think.

Selfuniverse skrev (På 19.9.2023 den 9:19 AM):

 

Å bruke bakterietelt øker unødvendig frykt

 

Fra 2016....altså; det som i "forgårs" var helt akseptable fakta innenfor medisin ble i 2020 "farlig disinformasjon og konspirasjonsterorier" men her forklares det helt enkelt, rasjonelt og helt greit det som burde være åpenbare fakta, men i og med at offentligheten i det dystopiske og orwellianske året 2020 var lammet av frykt, redsel, panikk og irrasjonalitet ble alt slikt kastet på båten(og ja, jeg var en del av den massesuggesjonen jeg også). Men om man skrev slikt etter mars 2020 var det slutten på karrieren og stempling som konspirasjonsteoretiker, Trumpist og whatnot. Jeg går ut i fra at artikkelen er fra USA, siden det står om hypokondere som er revet med av katastrofefilmer fra Hollywood om pandemier som sitter der med munnbind og er livredde, og dette er i 2016. Det er ingen tvil om at massepanikk og massesuggesjon spredd gjennom media var utslagsgivende for at flere land presset frem munnbindtvang, og flere land gikk veldig land til det helt absurde med munnbindtvang; påbud om munnbind UTENDØRS i frisk luft hvor smittespredning er tilnærmet lik null; munnbindtvang på små barn; noen stater i USA påtvang dette på barn ned i 2-årsalderen(SYKT), og så var det land hvor man ble pålagt å SVØMME med munnbind på; dette er ikke vitenskap, dette er et utslag av massesuggesjon presset frem av aggresive medier.

Selfuniverse skrev (På 19.9.2023 den 9:19 AM):

 

Både statlige ansatte eksperter i USA og Norge nevnte raskt i begynnelsen av 2020 at bakterietelt ikke var effektive eller nødvendig. Jeg husker ett innslag fra en eller annen person i FHI eller Helsedirektoratet, som sa at bakterietelt ikke var nødvendig. Men som vi vet så holdt ikke slike meninger lenge.

 

Fauci selv, ja, i mars 2020. Og to måneder senere snur han 180 grader og sier at alle ikke bare må gå med munnbind overalt, men også at man må ha på seg to eller tre samtidig og at alle i alle aldre må gå med det overalt. Og dette er en mann som har jobbet med epidemier i et halvt århundre; hvor troverdig er det at man bare på to måneder kan bytte mening så radikalt? Men jeg har hele tiden syntes det er noe suspekt med denne Fauci-fyren; det er dollartegn i øynene hans; han er jo helt tydelig en profittør på vaksiner og medisiner slik hele legevesenet er i USA hvor de har legemiddelindustri og ikke folkehelse. Men han ble jo forgudet og blir det kanskje fortsatt i visse kretser i USA, primært i media.

 

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 19.9.2023 den 9:19 AM):

 

Man kan også få i seg forhøyede verdier av Co2. Som blandt annet kanskje kan ha fatale konsekvenser for ufødte barn når gravide kvinner bruker dem.

 

Det burde vel herske liten tvil nå om at alle vaksinepåbudene først og fremst var politisk og ikke medisink pushet frem av en vettskremt opinion som var livredde etter medias non-stop-fryktsprening. Vi skulle liksom "redde helsen vår" ved å få pustebesvær og påføre oss selv potensielle lungesykdommer fra langvarig munnbindbruk. Heldigvis fikk vi aldri absurde påbud om munnbind UTENDØRS, så her i Norge og andre nordiske land kommer vi nok til å se færre utslag av lungesykdommer grunnet ekstrem munnbindbruk; også verdt å legge til at det ikke var kontinuerlig 2 år med konstant munnbindpåbud her hjemme slik det var mange andre steder. Helt forferdelig å tenke på hva det må gjøre med helsen til barn i de landene hvor de påbød små barn å bruke munnbind. Fullstendig sykt og irrasjonelt.

Selfuniverse skrev (På 19.9.2023 den 9:19 AM):

 

Forsøpplingen etter bakterietelt er også helt enorm (1,2,3). Inkludert giftige metaller. Dette trenger vi definitivt ikke enda mer av i naturen.

 

Dette er jo også interessant, hvordan det er de samme som er overhysteriske mht. klima ikke ser problemer med de enorme miljøskadene forsøpling med munnbind forårsaker. Men det er jo ikke noe nytt at man er inkonsekvente der. Både munnbind og vindturbiner tar livet av fugler; noe å tenke på.

Men man må jo nevne at munnbindgalskapen heldigvis aldri ble så ekstrem i Norge som i diverse andre land, da i særdeleshet i USA. Det ligger jo videoer ute på nettet med "catfights" fra USA om munnbind som kan minne om episoder fra Jerry Springer Show. Som hun som heller kokende varm kaffe over to karer som sitter på en benk og spiser maten sin på en solfylt dag utendørs i California; fullstendig vilt. Og hun som går i en park og sprayer folk som har piknik i en park i øynene fordi de ikke bruker munnbind; en flokk som velter og angriper en fyr som SYKLER uten munnbind(da var visst ikke sosial avstand så viktig likevel). Coronatiden var kilde til mye ekstrem galskap, spesielt i USA ikke overraskende nok.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Rart at helsepersonell går med masker i timesvis, hver dag, hvis det er så farlig å bruke det ...?

Tenk logisk nå. Hvis det var masse potensielle farer knyttet til munnbindbruk, ville vi sett det for lenge siden. 

Å påby befolkningen å bruke det ... det var nok å ha litt for stor tillit til at folk skulle ta det alvorlig. Jeg så ganske mange som fisket opp blå engangsmunnbind fra lomma, eller tok det av og stappet det ned i lomma igjen. Folk som ikke maskerte nesa. Folk som dro det ned for å prate med noen de møtte på butikken. 

Det ble litt teit. Og det var sikkert derfor FHI og de andre i utgangspunktet var i mot. Det er for mange som ikke skjønner, ikke gidder, eller begge deler. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ettervirkninger av tiltakene under pandemien er fortsatt her.

 Fleire droppa ut: – Ungdommar mista nettverket sitt under pandemien

Sitat

20 prosent fleire ungdommar har droppa ut av skule og jobb det siste året. Etterverknadane etter pandemien kan vera ei viktig årsak, meiner fagfolk.

Sitat

– Eg har høyrt om mange som seier at eit friår skadar jo ikkje, men så kjem dei seg ikkje inn igjen, seier Oda Myklebust.

Sitat

 

Men ungdommane har ikkje berre slutta på skulen, dei er heller ikkje i jobb.

– Det er spesielt to årsaker til at ungdom fell utanfor både opplæring og arbeid. Det er dette med brotne relasjonar og mangel på opplevingar av meistring, seier Jan Øyvind Snørteland, fagleiar i Oppfølgingstenesta i Rogaland fylkeskommune.

 

Sitat

 

– Ungdommar som då var litt redde og kanskje litt skjøre når det gjaldt fellesarenaer med mykje folk, for dei var kanskje ikkje nedstenginga den rette medisinen.

Han trur at dei har fått for liten sosial trening.

– Dei slit med å koma seg på skulen, eller å koma seg på bussen og å vera i eit klasserom, meiner Snørteland.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 25.9.2023 den 8:49 AM):

Jeg så ganske mange som fisket opp blå engangsmunnbind fra lomma, eller tok det av og stappet det ned i lomma igjen. Folk som ikke maskerte nesa. Folk som dro det ned for å prate med noen de møtte på butikken. 

Det ble litt teit. Og det var sikkert derfor FHI og de andre i utgangspunktet var i mot. Det er for mange som ikke skjønner, ikke gidder, eller begge deler. 

Hele greia med bruk av munnbind, er ikke å beskytte seg selv. Det er i første omgang for å beskytte andre. Hvis man hoster, nyser, prater, puster uten munnbind, slenges partiklene lenger ut i lufta. Et munnbind stopper partiklene før de slenges ut.

Ulempen er selvsagt at man "samler opp" partiklene slik at man innånder de på nytt fra munnbindet, men er man allerede smittet/syk, gjør det liten forskjell. Men som sagt, det beskytter andre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 25.9.2023 den 8:49 AM):

Rart at helsepersonell går med masker i timesvis, hver dag, hvis det er så farlig å bruke det ...?

Tenk logisk nå. Hvis det var masse potensielle farer knyttet til munnbindbruk, ville vi sett det for lenge siden. 

Å påby befolkningen å bruke det ... det var nok å ha litt for stor tillit til at folk skulle ta det alvorlig. Jeg så ganske mange som fisket opp blå engangsmunnbind fra lomma, eller tok det av og stappet det ned i lomma igjen. Folk som ikke maskerte nesa. Folk som dro det ned for å prate med noen de møtte på butikken. 

Det ble litt teit. Og det var sikkert derfor FHI og de andre i utgangspunktet var i mot. Det er for mange som ikke skjønner, ikke gidder, eller begge deler. 

En "höjdare" var de som dro ned munnbindet for å hoste; ja jeg så faktisk DET også; helt sant, lyver ikke. Og det er jo slikt når man spør meningsmann så har de ekstremt lite peiling på hva som lå i smittevernsrådene, de bare gjorde som "frotalt". For eksempel dette med antibac, som til og med Nakstad har sagt praktisk talt har 0 betydning på smitte av covid-19; for noen uker siden så jeg en eller annen lokalavis oppe i Gokk at lokalpolitikerne tryglet om at butikkene måtte ta frem hudskaderne igjen fordi det var økning i coronasmitte. De har ikke lært en pøkk. Og et vitene over hvor mye av det som skjedde rundt oss som var drevet av politikk og hysteri og ikke medisin. Antibac var jo til de grader selve symbolet på falsk trygghetsfølelse. Og likevel så jeg hvordan man langt uti dette, langt inn i 2022 gikk inn i butikken og gnidde seg i hendene med det etsende svineriet - for hva? Blir litt som når man har tvangstanker og gjør noe uten å vite hvorfor.

Men, for å ta det med at helsepersonell bruker munnbind i gitte situasjoner; jo da; det gjør de og har rutiner for det og i motsetning til hvermannsen vet de hva de er til for og hvor og når de skal brukes. Og jeg er selvfølgelig glad for at tannlegene og assistentene har munnbind på seg når de har fjesene sine rett over min vidåpne munn når jeg er i "torturstolen".

Subara skrev (21 timer siden):

Ettervirkninger av tiltakene under pandemien er fortsatt her.

 Fleire droppa ut: – Ungdommar mista nettverket sitt under pandemien

 

Akkurat dette var det mange av oss påpekte da vi stilte veldig beskjedne spørsmål om ikke tiltakene gikk alt for langt og om de ikke gjorde mer skade enn nytte; spesielt for de unge som aldri var i noen reell fare for dette viruset til å begynne med. Men det ble overdøvd med beskyldninger om "du vil bare på pubben igjen du og skyver andre foran deg" og slike beskyldninger. Nå ser vi at det så mange advarte om skjer og frafallet i skolene er bare en av de samt økningen i psykiske lidelser.

Jeg leser at noen av ungdommene som hopper av synes det er for flaut å begynne på igjen for "sent" og ligge noen år bak jevnaldrende. Men det finnes en løsning der og det er å ta opp fagene som privatist, noe de bør gjøre om de ikke vil dele klasserom med yngre ungdommer. Det er veldig viktig at man ikke faller av det som er grunnleggende skolegang i Norge selv om videregående er frivilliig. Hopper man av videregående eksamen hopper man også av fremtiden i dagens samfunn.

Nukleosid skrev (16 timer siden):

Hele greia med bruk av munnbind, er ikke å beskytte seg selv. Det er i første omgang for å beskytte andre. Hvis man hoster, nyser, prater, puster uten munnbind, slenges partiklene lenger ut i lufta. Et munnbind stopper partiklene før de slenges ut.

Ulempen er selvsagt at man "samler opp" partiklene slik at man innånder de på nytt fra munnbindet, men er man allerede smittet/syk, gjør det liten forskjell. Men som sagt, det beskytter andre.

Derfor var det fullstendig latterlig med de som gikk rett bort til personer uten munnbind og var direkte konfronterende slik at man dermed utsatte seg selv for mer fare for smitte fra det viruset de var så redde for. Men det viser igjen hvordan store deler av befolkningene verden over ikke skjønte hva som var meningen med munnbind og at det i likhet med antibacen var noe som ga falsk trygghetsfølelse.

Men stopper virkelig et billig papirmunnbind partiklene før de slenges ut i lufta? Og det var jo billige papirmunnbind 80-90% av befolkningen gikk rundt med. Tviler på at effekten på dette nivået er 100%.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (13 minutter siden):

Men stopper virkelig et billig papirmunnbind partiklene før de slenges ut i lufta? Og det var jo billige papirmunnbind 80-90% av befolkningen gikk rundt med. Tviler på at effekten på dette nivået er 100%.

Så lenge effekten var på 1% så er det bedre enn ingenting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...