Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Stygge hull etter demontering av dusjhjørne, utført av VVS-forhandler


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg avtalte med en VVS-butikk demontering av eksisterende dusjhjørne, samt montering av nytt dusjkabinett. Demontering og montering ble på ca. kr 6.000,- (Dusjkabinettet ble også kjøpt hos de, så de hadde også fortjeneste på dette; hvis det skulle ha noe å si).

Etter at arbeidet ble utført synes jeg flis-hullene etter dusjhjørnet ble dårlig utført mtp. utseende. Hva er vanlig praksis her - burde de ha ordnet slik at hullene på flisene er estetisk fine eller er det normalt at man må ordne slikt selv etter en slik jobb?

Nå er det kanskje ikke noe stor jobb å fikse 10 slike hull (selv om jeg ikke er så handy), men når man betaler såpass så tenkte jeg kanskje at det skulle gjøres skikkelig...

1.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å høre - da er vi enige :)

Etter å ha konferert med en venn så viser det seg at det er flere ting som er blitt utført dårlig.

Kan forøvrig nevne at dusjkabinettet tydeligvis ikke var korrekt montert heller, så det kommer vann på gulvet etter bruk. Dette problemet har de tydeligvis bare videresendt til produsenten av dusjkabinettet. Nå kommer det forsåvidt en representant fra produsenten, så det går nok sikkert i orden med selve kabinettet, men det virker som de bare fraskriver seg det meste av ansvar.

Lenke til kommentar

Når man bytter ut slikt må man helst kjøpe noe nytt i samme størrelse, slik at hullene kommer bak det nye, så lenge det lar seg gjøre. 

Samme hva de gjør så vil disse hullene vises. Det beste man kan gjøre er å putte inn en tette/fugemasse av farge mest mulig lik flisene og lage en overflate på denne som går i flukt med flisens overflate. 

Her har de ikke gjort noen ting, man bør også ta et nytt blad fra en tapetkniv å skrape/skjære bort silikon fra veggen. Også det kan du risikere å skimte en linje der denne lå, litt avhengig av produkt og flisens overflate. 

Alt dette er forøvrig lett å gjøre selv. Om man skal forvente at de gjør dette eller ikke, vel, ikke nødvendig vis. Ikke om det ikke er avtalt. 

Lenke til kommentar

Er det ikke naturlig for en håndtverker å utføre noe på en måte han ville gjort dersom det var hans eget hus han holdt på med? Om ikke det var avtalt skulle man tro det ville vært normalt å foreslå å utbedre hullene?

Hadde hatt en kjip følelse om jeg gjorde meg ferdig og sendte faktura for det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...