Gå til innhold

Ny og nett telefon


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Må kjøpe ny telefon da min P30 pro er på vei til å takke for seg.

Syntes dagens telefoner er så store. P30 pro syntes jeg var ubehagelig i dongeribuksen. Savnet en mindre variant. Interesserer meg ikke så mye for telefoner lengre som før. Så merket jeg har falt veldig ut av det. Har alltid likt samsung sitt flagskip galaxy. Men ser de nye også er veldig store. Hvilken variant ville dere anbefalt idag?

Er Sony Xperia 5 III et bra kjøp?

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den mest kompakte Android er ASUS ZENFONE 8.

 

 

Helt enig med den som startet her, at alt er blitt alt for stort. Har p.t. en Sony Xperia XZ1 compact, liten og nett, men begynner å lide av litt for knapt med minne og lagringsplass. Vurderer derfor Asus Zenfone som det minste av alternativer.

 
 
Endret av ChrisQ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ChrisQ skrev (10 minutter siden):

Den mest kompakte Android er ASUS ZENFONE 8.

 

 

Helt enig med den som startet her, at alt er blitt alt for stort. Har p.t. en Sony Xperia XZ1 compact, liten og nett, men begynner å lide av litt for knapt med minne og lagringsplass. Vurderer derfor Asus Zenfone som det minste av alternativer.

 
 

Zenfone 8 er både høyere, tykkere og tyngre enn S22 så jeg skjønner ikke hvordan du kan skrive det er den mest kompakte? Vurderte den selv, men til høyere pris (uten kampanje) og lavere score på benchmarker ble valget enkelt. 

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (10 minutter siden):

Zenfone 8 er både høyere, tykkere og tyngre enn S22 så jeg skjønner ikke hvordan du kan skrive det er den mest kompakte? Vurderte den selv, men til høyere pris (uten kampanje) og lavere score på benchmarker ble valget enkelt. 

 

 

--- Sorry -- Ser på feil modell...

 

Endret av ChrisQ
Lenke til kommentar

Jeg bestilte nylig Poco X3 pro etter å ha valgt bort Samsung A22. Innmaten er i en helt annen klasse enn disse miniutgavene og miniene er egentlig ikke små i forhold til P30 pro.

676226348_Screenshot2022-06-15at13-43-57ProduktsammenligninghosPrisjakt.png.cc316c94cb2cf02d58c4c6869501557d.png

Søker du på telefoner som er under 160 gram (altså nevneverdig lettere enn P30 pro), Android og ikke eldre enn 2021-modell så er det veldig få å velge blant og den eneste som er nogen lunde populær i hht prisjakt sin rangering er Motorola Edge 30

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tre som er nevnt er veldig kompakte, når det gjelder lengde og bredde:

Sony Xperia 5 III (157 x 68 x 8.2 mm)

Samsung S22 (146 x 70.6 x 7.6 mm)

ASUS ZENFONE 8 (148 x 68.5 x 8.9 mm)

Og til sammenligning: Huawei P30 Pro: 158 x 73.4 x 8.4 mm

Spec sammenligninger:

https://www.gsmarena.com/compare.php3?&idPhone2=11253&idPhone3=10851&idPhone1=10893

https://www.prisjakt.no/sammenlign/produkter/5956320,5756230,5774097

Jeg ser på denne siden at en kan søke opp mobiler etter f.eks lengde og bredde begrensinger:

https://www.gsmarena.com/search.php3?nYearMin=2021&nHeightMax=160&nWidthMax=74&sMakers=9,7&sOSes=2

Til sammenligning så har Poco X3 Pro disse målene (og det går i lommen det også, men den er ganske stor): 165.3 x 76.8 x 9.4 mm. Så jeg vil tro trådstarter vil ha en under 160 mm i lengde og 74 mm i bredde.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
2 hours ago, Labelle said:

Glemte å si at iphone blir uaktuelt. Har bare aldri hatt det. Er sånn Android person tydeligvis.

Har forståelse for det. Likevel, hvis det er viktig å finne en liten telefon som også gir topp ytelse, er det ingen alternativer til iPhone 13 mini (som måler 131.5 x 64.2 x 7.7 mm og veier 141 gram).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Labelle skrev (56 minutter siden):

Er batteritiden på s22 grei? Ser den er betydelig større på s22+. Men kompanserer dette kun for den ekstra skjermen eller får du mye mere batteri her? 

Det er nok litt mer batteritid. Her er resultatene i testen til gsmarena:

Samsung Galaxy S22 5G (endurance rating 85h) (web browsing 11:57h)

Samsung Galaxy S22+ 5G  (endurance rating 97h) (web browsing 14:59h)

Samsung Galaxy S21 5G (endurance rating 93h) (web browsing 10:57h)

Samsung Galaxy S21 FE 5G (endurance rating 92h) (web browsing 10:25h)

https://www.gsmarena.com/compare.php3?&idPhone1=11253&idPhone2=11252&idPhone3=10626

Endret av Svein M
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...