Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (Akkurat nå):

..svarer jo ikke på spørsmålet.

Hvorfor svarer ikke du på spørsmålet når svaret på spørsmålet gir deg svar på spørsmålet ditt..?-

Påstår Walsh at kvinner ikke har kvinnelig kjønnsidentitet..?
At vi har kjønnsidentitet, gender, er jo helt åpenbart;
Det er jo hele grunnen til at vi har transpersoner -- og grunnen til at CAIS produserer biologiske menn med kvinnelig kjønnsidentitet.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Red Frostraven said:

Påstår Walsh at kvinner ikke har kvinnelig kjønnsidentitet..?
At vi har kjønnsidentitet, gender, er jo helt åpenbart;

Hva mener da Walsh når han sier gender er noe ord har, og ikke mennesker?

edit: Hva mener Walsh med sex, gender og genderidentity?

Endret av jallajall
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Mener han at mennesker ikke har kjønnsidentitet, gender -- eller er det en annen form for vrangforestilling?

Jeg vet ikke, jeg spurte jo deg hbva Walsh/the other side mener?
Kanskje han forkaster konseptet om kjønnsidentitet, men mener gender og sex er basically det samme?
Kanskje han mener kjønnsidentitet, gender og sex er det samme?
Kanskje han mener gender er meningsløst å bruke om mennesker fordi han mener det ikke er noen større distinksjon fra sex?
Eller kanskje han rett og slett mener at gender beskriver kun ord og ikke mennesker?
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

jallajall skrev (5 minutter siden):

Kanskje han forkaster konseptet om kjønnsidentitet, men mener gender og sex er basically det samme?

Ja, det er en realistisk mulighet for at han forkaster virkeligheten for en fantasi på måten du beskriver.
Det er en mulig forklaring på spørsmålet om hvorfor Walsh har en vrangforestilling om at transkvinner har en vrangforestilling.


God gammeldags kristen virkelighetsbenektelse.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"

– Hvis du er en person som ikke identifiserer deg som verken gutt eller jente, så må du ta valget om du enten har lyst til å gå inn på jentedoen eller guttedoen. Og det blir veldig feil for veldig mange, sier Mille.

Hun er leder i Tromsø ungdomsråd, og elev ved Tromsdalen videregående skole. Hun mener det er viktig å ha inkluderende toalett på skoler i Norge, og tar opp kampen for kjønnsnøytrale toalett.

Altså et toalett som kan brukes av flere kjønn.

– Det vil gjøre at det ikke er en byrde for de menneskene som trenger det, sier Hult."

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 timer siden):

Spørsmålet er hvorfor folk skal behandles på bakgrunn av sin selvopplevde identifisering. 

...vi skiller allerede mellom kjønnene sosialt og i mote på grunn av kjønnsidentitet, ikke biologisk kjønn.

Hvis ikke så ville alle konformert til samme standarder og moteidealer, inkludert innad i subkulturer, minus tilpassing for komfort og praktisk bruk.

Igjen. Dette er temmelig rett frem når man forstår hvordan ting faktisk fungerer, og uenighet er i praksis en erkjennelse av at man ikke forstår.

Litt som kreasjonisme når de er uenige i at mutasjoner akkumulerer:

Det er en logisk følge av et observerbare faktum;

Vi har forskjellig kjønnsidentitet er, og de som tilhører dem søker å ligne gruppen de identifiserer som -- uavhengig av biologisk kjønn.

Om kjønnsidentitet ikke var en faktor ville det vært fordi vi enten ikke brydde oss, og mote ville ikke eksistert, og ingen ville brydd seg om garderober i utgangspunktet -- eller fordi vi alle delte en identitet, enten kvinnelig eller mannlig, men sannsynligvis kvinnelig, da det er grunninnstillingen som må endres for å oppnå annen identitet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Hva slags tall ønsker du deg ...? Vitenskap kan bare gi deg ett svar. I beste fall, om du er interessert i noe annet enn sannheten, med høy usikkerhet. Du kan jo enkeltstudier med høyt frafall og anta at de som faller fra ikke lengre er trans.

Eller så kan du høre på kristenkonservativt propaganda, da finnes ikke transpersoner, kun en mental sykdom, som de mener at de fleste vokser fra.

Eller så kan man faktisk evaluere datagrunnlaget. Jeg fatter ikke hvorfor du motsetter deg dette. Du kan peke på konklusjonene til du blir blå, men når datagrunnlaget er spørsmålssatt så er ikke argumenter om konklusjonen gjyldige. Det blir som å krangle om Bibelen er vitenskaplig eller Guds ord eller bare inspirerte tekster og allegorier uten å ville ta stilling til hvor innholdet kommer fra. En fånyttes øvelse.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

...der går ikke an å ha noe godt, uten at noen angrer.

Det er noe 'Geitekillingen som kunne telle til ti' over situasjonen hvor man er redd for at noen, midlertidig, skal regnes som trans når de ikke er det. De får ikke operasjoner eller medisiner av å regnes som trans.

Om du kan garantere det så har vi jo ikke noe problem. Er det fortsatt greit for deg at jeg taler imot folk som vil at medisinering skal flyttes ut av hendene på leger uten at ord som transfob skal ugjyldiggjøre min motstand? Og da flyttes til folk som Pirelli som selv drifter informasjonssentre for tvilende unge som jobber for at såkalte spesialsykepersonell skal få myndighet til å gi medisinering uten den tungvinne veien om leger.

Dette er altså ting jeg ikke kan klage på uten at en eller annen selvoppnevnt ekspert alltid skal dukke opp å begynne og slenge rundt seg med ordet "transfob". Da begynner jeg å lure hva for en fobi disse folkene har som gjør at de har en slik irrasjonell frykt for ethvert argument de ikke fører selv.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Tvert i mot så vil det at ikke-transpersoner regnes som trans slå ut i statistikken over transpersoner som 'de-transerer', som igjen, bare er anti-trans miljøet som ønsker.

Så det er et definisjonsspørsmål for deg da. Som nettopp er det jeg spørsmålssetter med datagrunnlaget.

For det du skriver der kan like fullt tolkes som at alle som ombestemmer seg eller detranser ikke kan regnes som å noen gang ha vært trans. Eller den litt mer folkelige varienten "No true scotsman" som altså betyr at definisjonen av datagrunnlaget styres av konklusjonen. En variant av sirkelargumentasjon, om du vil. Eller "ingen ateist som var kristen var noen gang egentlig kristen".

Klart at da blir frafallet omtrent like stort som den statistiske usikkerheten. Slik din studie var. Tross alt, at de ikke konkluderer med 100% virker bare til å bety at de har hørt om statistisk usikkerhet.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Det samme med feilbehandling:

Anti-trans-miljøet sikker etter barn som er feildiagnosert og får hormonbehandling, eller enda bedre, kirurgi.

Og det med rette for det er barnemishandling.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Det ville blitt deres beste Kyle Rittenhouse, Nick Sandman.

Ytre høyre sine svar på Martin Luther King eller Max Manus.

Ville blitt..? Sier du at disse ikke finnes eller at man ikke har funnet slike?

 

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

De som får komplikasjoner av vaksine angrer.

De som har sex i fylla angrer.

Å tro at man ikke er binær, eller motsatt kjønn, og tar feil, er da et ikke-problem av dimensjoner.

...hvis man ikke rekker å begynne på medisiner som ødelegger resten av livet.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

En orkan og et jordskjelv i et vannglass: de får ikke behandling om de ikke ER TRANS og OPPLEVER KJØNNSDYSFORI.

Det er en diagnose som må oppfylles, og et krav som ikke står i noe fare for å fjernes verken i Norge eller USA.

Men i Sverige kunne man altså (frem t.o.m 2020 eller 2021) få medisinering fra helsepersonell etter kun overfladiske samtaler i en alder av 16 uten foreldres samtykke. Frafallene av de som fikk dette tilbudet skjøt i været og de valgte da å avbryte tilbudet, da til stor motstand fra pro-aktivister.

Da må man jo spørre seg hva de mente var så bra med dette tibudet som ødela livet til så mange. Disse tingene du sier ikke skjer, forøvrig.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Det er ingen argument mot vaksiner, men for mer medisinsk kunnskap.

Som vitterlig er hva som har ført til dagens situasjon, hvor praktisk talt ingen blir feildiagnostisert eller får hormonterapi.

Bare man er selektiv nok i datagrunnlaget. For eksempel burde man ikke inkludere svensker.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Jeg er langt mer bekymret for at anti-trans aktører forsøke å skape ofre enn jeg er for at dagens psykiatri gir noen feilbehandling.

Skape ofre? Enten finnes de eller så finnes de ikke. Og når man finner de (for de finnes) da kommer slike som deg å sier at de ikke er mange nok og at de er skremt opp av kristenkonservative. Det var det du skrev for noen sider siden, ikke sant? "Dusinvis" var vel ordvalget ditt om jeg husker rett.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Å definere 'skotte' som 'enhver person som bor i skottland med skotsk statsborgerskap' og ikke inkludere dem som vurderer å flytte men aldri gjør det, og aldri besøker landet, og ikke inkludere engelskmenn, irer eller folk fra Wales -- selv om vi anerkjenner at de bor på samme øy, og noen av dem nær men på en separat øy, Irer / crossdressere, bare ikke i Skottland (Binær trans) er virkelig ikke en No True Scotsman.

Den må jeg innrømme jeg ikke har sett før. Forsøke å definere seg ut av en "no true scotsman". Altså forsøke å definere seg ut av en beskyldning om at man har definert seg ut av et problem. Artig vinkling.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Jeg er mer kritisk til ytre høyre og deres støttespillere som må vite kontekst for å definere hva en skotte er, fordi de ofte mener at Skottland er et land bare kvinner bor i, og at menn der er fiktivte og at det ikke finnes noen biologisk mann som er skotsk, kun mennesker som er forvirret, eller mentalt syke mennesker med skottsfori.

Det skal vel vanskelig kunne vises på en bedre måte at fakta på bakken ikke er det veiledende bare ordene kan settes på rekke så det ser ut som det henger sammen.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

...og det er helt greit.

Ikke hvis noen velmendene sjeler hjalp dem til medisinering før de rakk å finne ut av det. Noe du ikke ser et problem med for du er helt sikker på at det kun er kvalifiserte leger som tar avgjørelsen og som gir dem de innledende medisinene. Heldivis er det også slik de fleste steder, men du skal være klar over at det er krefter som forsøker endre dette, og det må jeg få lov til å si imot uten at det skal komme fjøsnisser å beskylde meg for å ha en fobi. Og disse kreftene benytter nettopp slike undersøkelser du viser til, som via begrenset datagrunnlag viser at det aldri går galt.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Jeg tipper dog de fleste angrer på at de ikke utforsket sin identitet enn motsatt, når de blir 40. Tenk å ha levd 30+ år på en løgn, på grunn av sosialt press.

Tenk å bli 30+ og 40+ når klokka tikker og du kan ikke få barn fordi en velmendende sjel ga deg pubertetsblokkere og lovte deg at det ikke finnes bivirkninger. Bare ta disse så du får betenkningstid. Det er ingen fare.

Du vet - slik pro-akivister lyver om i dag.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

De som tror at de ikke har en tydelig kjønnsidentitet, men har lav grad av kjønnsdysfori eller ingen dysfori bør få veiledning, uansett hva de kaller seg, fordi den gruppen høyst sannsynlig vil regne seg som sitt kjønn i puberteten, men med langt høyere enn normal grad av bifili, homofili og ikke-binær kjønnsidentitet.

Vi kan la være å kalle dem trans, om de ikke er sikre. Så slipper de stigma. De står ikke i fare for feilbehandling noe sted i verden, meg bekjent, i skrivende stund.

Hvis de ikke engang selv regner seg som trans så burde vel ingen andre heller...

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

De som er sikre på at de opplever seg som motsatt kjønn, derimot, OG opplever sterk diagnosert kjønnsdysfori, er i ~97% av tilfellene, både for barn på 13, OG VOKSNE PÅ MINST 18, enten binær trans eller ikke-binær trans; må ikke regnes som det 'gender' de fikk ved fødselen.

Ja, du sier så. Jeg får likevel en slags "en tommel er en finger men en finger er ikke nødvendigvis en tommel" fra det du skriver ganske gjennomgående, og jeg orker rett og slett ikke gå inn i en lengre utredning om hvordan datasett defineres og hvordan man validerer en konklusjon basert på datasettets definisjoner.

Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.07):

Disse er i konstant fare for hets, trakassering, sosialt press, konverteringsterapi, utstøtelse med medfølgende depresjon og selvmordstanker

Nå løses vel ikke mobbing med operasjoner eller medisinering for den mobbede part. Et uholdbart argument ville jeg sagt, og jeg sliter med å forstå hvorfor du gjentar det til stadighet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 15.10.2022 den 20.10):

Walsh, og diverse andre. Å tro at transkvinner ikke har kvinnelig kjønnsidentitet -- like virkelig som andre kvinner sin opplevelse av kvinnelig kjønnsidentitet -- er i beste fall en misforståelse ut fra ignoranse , men i slike tilfeller som Walsh, mest sannsynlig en vrangforestilling, da ignoranse ikke lengre er en realistisk mulighet.

Som Holocaustbenektelse, eller kreasjonisme.

Du skrev:
"Men å benekte at mennesker har en opplevelse,som smerte når man slår dem, eller en kjønnsidentitet, på grunn av egne vrangforestillinger om hva som er mulig for andre, og attpåtil projisere sine fantasier over på andre sine opplevelser..."
(min utheving)

Meg bekjent har aldri Walsh sagt at han ikke tror trans har en opplevelse av å være noe annet. Han har derimot sagt noe om grunnen han tror for at de føler slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (18 timer siden):

...vi skiller allerede mellom kjønnene sosialt og i mote på grunn av kjønnsidentitet, ikke biologisk kjønn.

Hvis ikke så ville alle konformert til samme standarder og moteidealer, inkludert innad i subkulturer, minus tilpassing for komfort og praktisk bruk.

Igjen. Dette er temmelig rett frem når man forstår hvordan ting faktisk fungerer, og uenighet er i praksis en erkjennelse av at man ikke forstår.

Flashback til flat-jord diskusjoner der.

Sitat

Litt som kreasjonisme når de er uenige i at mutasjoner akkumulerer:

Det er en logisk følge av et observerbare faktum;

Vi har forskjellig kjønnsidentitet er, og de som tilhører dem søker å ligne gruppen de identifiserer som -- uavhengig av biologisk kjønn.

Om kjønnsidentitet ikke var en faktor ville det vært fordi vi enten ikke brydde oss, og mote ville ikke eksistert, og ingen ville brydd seg om garderober i utgangspunktet -- eller fordi vi alle delte en identitet, enten kvinnelig eller mannlig, men sannsynligvis kvinnelig, da det er grunninnstillingen som må endres for å oppnå annen identitet.

Du høres ut som en av de som tror at dersom man gir barnet dukker å leke med så begynner de uttrykke feminine trekk.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...