Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Gjennomsnittsalderen var 8 år på de som deltok i studien på barn -- og ved slutten av undersøkelsen, følgelig, gjennomsnitt på 13 år.
Og alle i studie 2 var 18 år eller eldre på slutten.

...

Vi har en studie på barn, 1 på voksne, en på dem som har gjennomgått kjønnskorrigerende kirurgi, og en på folk som har gjennomgått kjønnsblokkere.

...

Felles er at det praktisk talt ikke er noen som angrer.

---

Hvilke seriøse kilder er det som impliserer at det er noe problem med at noen betydelig transpersoner eller ikke-binære angrer på sine valg?

Og er det noen kilder som kan vise til hvor ofte noen klarer å lure et barn til å -- ikke tro på noe de ikke kan se eller føle eller lære seg feil ord for noe, og ei heller misbrukes i en slik grad at de ikke tør fortelle sannheten -- men at voksne får barn til å tro noe om sine faktiske følelser?

...for begge ideene er noe som spres av misinformasjonsmiljøet -- som en del av hovedargumentene mot transrettigheter, på toppen av ideene om at barn blir misbrukt og at transpersoner er syke og misbruker andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Red Frostraven said:

...for begge ideene er noe som spres av misinformasjonsmiljøet -- som en del av hovedargumentene mot transrettigheter, på toppen av ideene om at barn blir misbrukt og at transpersoner er syke og misbruker andre.

Når man introduserer nye lov- og regelverk må man ikke bare ta hensyn til hensikten men også utilsiktede følger. 
Finnes det noe scenario DU med din overlegne IQ (langt høyere enn FrP-ere selvfølgelig) kan se for deg der utilsiktede negative følger kan oppstå? Eller er det bare misinformasjon? 
 

Quote

Last year, The Dori Monson Show broke a story about a transgender inmate, born as a biological male, allegedly raping a developmentally-disabled woman while both were confined behind bars at the Washington State Corrections Center for Women (WCCW) in Gig Harbor.

 

Now, Dori and his listeners heard directly from a former state Department of Corrections guard that more than 150 biologically male inmates serving time in other all-male corrections facilities around Washington are lining up to transfer to Gig Harbor’s WCCW because it’s “significantly easier” to serve time with women.

“They are bringing biological males who claim to identify as females and putting them into the women’s prison,” former state DOC officer Scott Fleming confirmed to Dori Thursday. “All that they have to claim is that they identify as a female.”

“When I was there . . . all they had to do was claim they identified as females and convince a psychologist to sign off on it,” Fleming confirmed.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Red Frostraven said:

...så vet jeg hva jeg velger å tro om 28 kilder sier det samme mens kritikken i hovedsak er usakelig eller går på usikkerhet -- når mengden, en metaundersøkelse, gir sikkerhet og får testet resultatene opp mot andre.

Hvorfor mener du kritikken mot denne metastudiene er "usakelig" eller går på usikkerhet? Hvis flesteparten av disse studiene studiene er av "poor" kvalitet, hvorfor bør man da fortsstt støtte konklusjonene?

Og hvorfor tar denne metastudiene, utført av plastikkirurger, bare med noen utvalgte studier?
Eksempel på studier den utelater:

Factors associated with desistence and persistence of childhood gender dysphoria: A quantitative follow-up study (54% desist)
Psychosexual outcome of gender-dysphoric children (43% desist)
A follow-up study of girls with gender identity disorder (87% desist)
A follow-up study of boys with gender identity disorder (86% desist)

Dette er alle studier som tar for seg barn som er blitt diagnositert med GD og som har en høy desist rate, altså mennesker som ikke lenger sier de er trans. Et par av de er fra Amsterdamklinikken, en av pionererne i gamet. Jeg har kun summert de som har svart på undersøkelsen, ikke de som ikke har svart men hvor researcherne likevel trekker egne konklusjoner.

EDIT: never mind, my bad! Kirurgi vs kun diagnose/behandling. (jeg glemte i farten den opprinnelige lenkede studien tok for seg deg som hadde gjennomgått gender-affirmation surgery)

Endret av jallajall
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 8.10.2022 den 22.39):

Jeg forteller deg jo at diagnosen ikke er i bruk lenger, norske nettsteder er ganske enkelt ikke oppdatert, jeg har ikke noen agenda bare forteller deg at diagnosen ikke eksisterer lenger det går under ASD nå, og ja jeg ser selvsagt ingen fordeler med å gi denne diagnosen navnet sitt fra en nazilege som er ansvarlig for drap på barn med akkurat ASD. 

Asperger er ikke en diagnose i USA as of 2013 - «American Psychiatric Association's Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5)« [1]

Innen ICD 10 som benyttes i Norge i dag [2] så er Asperger en disorder med kode F84.5 [3].

Med forbehold om at jeg kan ha feiltolket Norske psykologer: Det kan synes som om det er du som baserer deg på Amerikanske nettsteder heller enn Norsk medisin?

[1] https://www.verywellhealth.com/does-asperger-syndrome-still-exist-259944

[2] https://www.ehelse.no/kodeverk-terminologi/kodeverket-icd-10-og-icd-11

[3]https://www.aapc.com/codes/icd-10-codes/F84.5

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Riktignok begynte dette med at jeg sa jeg ikke tror Walsh er transfob

 

knutinh skrev (36 minutter siden):

Er man «anti trans» hvis man mener at trans er en psykisk sykdom?

-k

 

Er man anti-semitt om man mener at alle blant det jødiske folk er mentalt syke som gruppe..?

...hvis ja, så ja. Da er Walsh transfob. Det at mange andre har tatt feil og har fordommer, eller at de tror at en magisk fe i en annen dimensjon skapte menneskene mann og kvinne og langt enklere enn biologien faktisk er, er ingen unnskyldning.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
knutinh skrev (9 minutter siden):

Er man «anti trans» hvis man mener at trans er en psykisk sykdom?

-k

Nei, man er uviten.

Spørsmålet er hvilken kompetanse man har for å kunne mene dette, og ikke minst for å kunne sette en slik diagnose.

Som nevnt i tidligere innlegg trengs det mer penger for forskning rundt dette for å finne svar.

Personlig synes jeg denne tråden er helt håpløs fordi mange mener mye, om hvordan andre mennesker skal leve livet sitt.

Når det er sagt, inntil man har mer fakta på bordet må barn og tenåringer unngå varige inngrep (Basert på min uvitenhet/synsing).

Så kan alle med argumenter vedr. religion heller bruke energi på å tilbe en gråstein.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

Er man anti-semitt om man mener at alle blant det jødiske folk er mentalt syke som gruppe..?

Hvis jøder hadde trengt kirurgi eller hatt store utfordringer med å godta kroppen sin så er det mulig at de hadde vært «mentalt syke som gruppe». Nå er det ingenting som tyder på at jøder har slike utfordringer, så hvorfor du dro dem inn er noe av et mysterie.

Er man anti ME om man mener at ME er en psykisk lidelse?

Var man anti magesår hvis man (før ca 1993?) mente at magesår var en psykisk lidelse?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (23 minutter siden):

Hvorfor mener du kritikken mot denne metastudiene er "usakelig" eller går på usikkerhet? Hvis flesteparten av disse studiene studiene er av "poor" kvalitet, hvorfor bør man da fortsstt støtte konklusjonene?

Og hvorfor tar denne metastudiene, utført av plastikkirurger, bare med noen utvalgte studier?
Eksempel på studier den utelater:

Factors associated with desistence and persistence of childhood gender dysphoria: A quantitative follow-up study (54% desist)
Psychosexual outcome of gender-dysphoric children (43% desist)
A follow-up study of girls with gender identity disorder (87% desist)
A follow-up study of boys with gender identity disorder (86% desist)

Dette er alle studier som tar for seg barn som er blitt diagnositert med GD og som har en høy desist rate, altså mennesker som ikke lenger sier de er trans. Et par av de er fra Amsterdamklinikken, en av pionererne i gamet. Jeg har kun summert de som har svart på undersøkelsen, ikke de som ikke har svart men hvor researcherne likevel trekker egne konklusjoner.

EDIT: never mind, my bad! Kirurgi vs kun diagnose/behandling. (jeg glemte i farten den opprinnelige lenkede studien tok for seg deg som hadde gjennomgått gender-affirmation surgery)

...

Studiene dine forteller om kjønnsdysfori, ikke trans -- trans er dem som identifiserer som motsatt kjønn, og så, mellom CIS og trans så har vi ikke-binære.
Ingen av dem sier noenting om hvor mange som identifiserte som trans eller ikke-binære før eller etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Hvis jøder hadde trengt kirurgi eller hatt store utfordringer med å godta kroppen sin så er det mulig at de hadde vært «mentalt syke som gruppe». Nå er det ingenting som tyder på at jøder har slike utfordringer, så hvorfor du dro dem inn er noe av et mysterie.

Er man anti ME om man mener at ME er en psykisk lidelse?

-k

La oss kjapt sette anker et øyeblikk:

Transpersoner har ingen behov for kirurgi eller store utfordringer med å godta kroppen sin som den er -- det er en separat ting, som heter kjønnsdysfori.
Kjønnsdysfori sin natur deles av mennesker som føler behov for å endre på kroppen sin for å oppfylle skjønnhetsidealer, og mennesker som ønsker å slanke seg for utseendet sin del.

Og det han sa var:
 

...han sa absolutt ingenting om kjønnsdysfori eller det at å være misfornøyd med utseendet sitt er en sykdom.

Han sier at de lider av en vrangforestilling som får dem til å tro at de er en kvinne.

...

ME er sannsynligvis en sykdom, mens kjønnsdysfori er en tilstand som ikke nødvendigvis trenger behandling, og er irrelevant fordi hva Walsh sier er temmelig tydelig.

---

Så...

 

  

knutinh skrev (1 time siden):

Asperger er ikke en diagnose i USA as of 2013 - «American Psychiatric Association's Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5)« [1]

Innen ICD 10 som benyttes i Norge i dag [2] så er Asperger en disorder med kode F84.5 [3].

Det er dog fikset i ICD 11 som Norge burde begynt å bruke i januar i år.

...og jeg ville ikke skrytt av "Vi ligger 9 år bak USA på å være oppdatert på medisinsk forskning innen psykologi!"
Det er noe jeg ville vært flau over.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Hvis jøder hadde trengt kirurgi eller hatt store utfordringer med å godta kroppen sin så er det mulig at de hadde vært «mentalt syke som gruppe».

Mannlige jøder trenger jo tradisjonelt sett kirurgi for å bli jøder. Heldigvis for dem så er den barbariske skikken blitt mindre populær med årene og man må ikke utsette seg selv kjønnslemlesting om man vil konvertere, men jeg antar det er avhengig av hvor konservativ judaismen er. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (10 timer siden):

Gjennomsnittsalderen var 8 år på de som deltok i studien på barn -- og ved slutten av undersøkelsen, følgelig, gjennomsnitt på 13 år.
Og alle i studie 2 var 18 år eller eldre på slutten.

Ah, min feil der. Jeg husket feil. Gjennomsnittsalderen var 8. Det hjelper jo litt, men ikke nevneverdig.

Red Frostraven skrev (10 timer siden):

Vi har en studie på barn, 1 på voksne, en på dem som har gjennomgått kjønnskorrigerende kirurgi, og en på folk som har gjennomgått kjønnsblokkere.

Felles er at det praktisk talt ikke er noen som angrer.

Måler du bare de som tror hardt nok finnes ikke konverterte ateister heller.

Red Frostraven skrev (10 timer siden):

Hvilke seriøse kilder er det som impliserer at det er noe problem med at noen betydelig transpersoner eller ikke-binære angrer på sine valg?

Hvem er det som bestemmer hva som er betydelig? Det finnes en video av Rick Perry som sier at han sover godt med at 2% (tror jeg det var) av de henrettede i Texas er uskyldige.

"Betydelig" er relativt. Selv sier jeg at én er en for mye og praksisen er barbarisk

Red Frostraven skrev (10 timer siden):

Og er det noen kilder som kan vise til hvor ofte noen klarer å lure et barn til å -- ikke tro på noe de ikke kan se eller føle eller lære seg feil ord for noe, og ei heller misbrukes i en slik grad at de ikke tør fortelle sannheten -- men at voksne får barn til å tro noe om sine faktiske følelser?

Dersom de fremstår troverdige i stor nok grad så er det nok til at de blir satt på pubertetsblokkere. Noe de også blir fortalt at er 100% reversibelt og helt ufarlig. Om de faktisk innerst inne egentlig tror på det er da ikke viktig. Og at du avskriver at en omsorgsperson kan ha slik makt over et barn finner jeg merkelig.

Red Frostraven skrev (10 timer siden):

...for begge ideene er noe som spres av misinformasjonsmiljøet -- som en del av hovedargumentene mot transrettigheter,

Hovedargumentet mot transrettigheter? Hvilke rettigheter er det dette miljøet vil fjerne? For så vidt jeg vet har transpersoner like rettigheter som alle andre og jeg har enda ikke hørt noen tale for at noen av de rettighetene skal fjernes. Det eneste jeg kan tenke meg er at der aktivister snakker om rettigheter så mener de egentlig behandlingstilbud. Eller kanskje de mener sosiale/kulturelle/sedvane tilbud, eller noe slikt.

Da kan jeg jo også legge til at disse aktivistene har en tendens til å tro at det er en rettighet å ikke bli fornærmet, så... Jeg tar bruken av ordet "rettighet" med en klype salt.

Men om noen vil at en gruppe skal ha færre rettigheter enn andre så er jeg selvfølgelig i mot det. Men det hadde vært fint å få høre hva det er snakk om slik at jeg ser det ikke bare er svartmaling på linje med å unngå å bli fornærmet.

Red Frostraven skrev (10 timer siden):

på toppen av ideene om at barn blir misbrukt og at transpersoner er syke og misbruker andre.

Da må jeg kanskje understreke at bare fordi man har noen betenkeligheter så betyr ikke det at man tror de misbruker noen. Det må jo gå an å si at man syntes rundhåndet medisinering til barn er en uting uten at man er for konsentrasjonsleire og dehumanisering.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 timer siden):

Er man anti-semitt om man mener at alle blant det jødiske folk er mentalt syke som gruppe..?

...hvis ja, så ja. Da er Walsh transfob. Det at mange andre har tatt feil og har fordommer, eller at de tror at en magisk fe i en annen dimensjon skapte menneskene mann og kvinne og langt enklere enn biologien faktisk er, er ingen unnskyldning.

Jeg er altså ikke enig i din sammenligning med jødedommen, så den omtaler jeg ikke. Du må gjerne se på det slik om du vil selvfølgelig, men som analogi blir det rart da det er mulig å konvertere til jødedom, og du har sagt at trans kan ikke endres. Men det kan jo være at man nok en gang er på en "no true scotsman" og når du skriver jødedom så mener du direkte etterkommere etter denne bibelske figuren og ikke religionen. Hvem vet.

Så igjen denne svart-hvitt tankegangen. Hvis en uinformert person sier trans er en mental lidelse så er det fordi han er uinformert og ikke nødvendigvis fordi han generelt bare hater trans. Noen kan sikkert hate dem "bare fordi", og de vil kunne si akkurat det samme som den uinformerte. Da å kalle begge transfob er regelrett feil og er en stygg forsøpling av debatten.

Man kan være det og man kan ikke være det. Begge er mulig, og basert på kun dette kan man altså ikke konkludere. Men det gjør du likevel, og det får deg til å fremstå som en aktivist mer enn en som støtter seg på fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (10 timer siden):

Hvis jøder hadde trengt kirurgi eller hatt store utfordringer med å godta kroppen sin så er det mulig at de hadde vært «mentalt syke som gruppe». Nå er det ingenting som tyder på at jøder har slike utfordringer, så hvorfor du dro dem inn er noe av et mysterie.

Er man anti ME om man mener at ME er en psykisk lidelse?

Var man anti magesår hvis man (før ca 1993?) mente at magesår var en psykisk lidelse?

-k

ME-fobi? Magesårfobi? Mange muligheter.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 timer siden):

La oss kjapt sette anker et øyeblikk:

Transpersoner har ingen behov for kirurgi eller store utfordringer med å godta kroppen sin som den er -- det er en separat ting, som heter kjønnsdysfori.
Kjønnsdysfori sin natur deles av mennesker som føler behov for å endre på kroppen sin for å oppfylle skjønnhetsidealer, og mennesker som ønsker å slanke seg for utseendet sin del.

I følge wikipedia er trans de som føler seg som et annet kjønn (gender) og de som medisinsk er endret (sex):

"A transgender (often abbreviated as trans) person is someone whose gender identity or gender expression does not correspond with their sex assigned at birth. Many transgender people experience dysphoria, which they seek to alleviate through transitioning, often adopting a different name and set of pronouns in the process. Additionally, they may undergo sex reassignment therapies such as hormone therapy and sex reassignment surgery to more closely align their primary and secondary sex characteristics with their gender identity. Not all transgender people desire these treatments, however, and others may be unable to access them for financial or medical reasons. Those who do desire to medically transition to another sex may identify as transsexual."

Så du tar ordet "trans" til inntekt for kun de transseksuelle da. Det var jo en grei ting å få vite så sent i diskusjonen.

Sitat

Og det han sa var:
 

...han sa absolutt ingenting om kjønnsdysfori eller det at å være misfornøyd med utseendet sitt er en sykdom.

Han sier at de lider av en vrangforestilling som får dem til å tro at de er en kvinne.

...og gitt wikipedia var det heller ikke nødvendig.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Så du tar ordet "trans" til inntekt for kun de transseksuelle da. Det var jo en grei ting å få vite så sent i diskusjonen.

Alle undersøkelsene skiller mellom binær trans og ikke-binære i den forstand at kun dem som regner seg tydelig som motsatt kjønn er trans og regnes som trans, versus ikke-binære, og selvsagt, CIS.

Jeg bruker generelt trans om de som regner seg som motsatt kjønn -- men de er ikke automatisk transseksuelle.

Bare undersøkelse 3 er av transseksuelle.
1 er på trans og hvorvidt de ender opp med å være trans eller ikke-binære
2 er på trans og ikke-binære -- og noen som bare er transvestitter -- og tar for seg deres livserfaringer og opplevelser, og inkluderer en del transseksuelle
 

fokkeslasken skrev (1 time siden):

Jeg er altså ikke enig i din sammenligning med jødedommen, så den omtaler jeg ikke. Du må gjerne se på det slik om du vil selvfølgelig, men som analogi blir det rart da det er mulig å konvertere til jødedom, og du har sagt at trans kan ikke endres. Men det kan jo være at man nok en gang er på en "no true scotsman" og når du skriver jødedom så mener du direkte etterkommere etter denne bibelske figuren og ikke religionen. Hvem vet.

Så igjen denne svart-hvitt tankegangen. Hvis en uinformert person sier trans er en mental lidelse så er det fordi han er uinformert og ikke nødvendigvis fordi han generelt bare hater trans. Noen kan sikkert hate dem "bare fordi", og de vil kunne si akkurat det samme som den uinformerte. Da å kalle begge transfob er regelrett feil og er en stygg forsøpling av debatten.

Man kan være det og man kan ikke være det. Begge er mulig, og basert på kun dette kan man altså ikke konkludere. Men det gjør du likevel, og det får deg til å fremstå som en aktivist mer enn en som støtter seg på fakta.

...

Tror du Walsh er uinformert .? At ingen har fortalt ham sannheten .? Han vet nøyaktig hva han gjør. Tweeten er fra 2019, og han påstår å ha satt seg inn i problemstillingen.
Han har ikke unnskyldningen som forsvarer norsk misinformasjon:
Transpersoner er mennesker med motsatt gender -- og han har hatt mange år på å lære seg forskjellen mellom "gender" og "sex" -- som ikke er like komplisert på engelsk som på norsk.

Det er utrolig vanskelig å få nordmenn til å forstå at transpersoner ikke tror at de motsatt kjønn, biologisk -- og at kjønnsidentitet, inkludert deres egne, ikke faktisk springer ut fra biologisk kjønn, men instinkter knyttet til forventninger og tilhørighet til feminine eller maskuline grupper.

Jeg tror på ham; Han har satt seg inn i saken -- men han har forkastet sannheten for enten en agenda, eller hat.
Personlig tipper jeg at han liker penger og utnytter at konservative sponsorer og tenketanker bruker millioner på å spre misinformasjon -- som er hva som driver en rekke slike personligheter som Tim Pool, Prager U, Turning Point, Crowder og Felix Rex.

Og når noen tror en gruppe er mentalt syke, tror at de har har en type vrangforestilling, uten å være informert om saken, så er det absolutt en grov fordom.

Å hoppe til konklusjonen at noen som ikke er som deg utseendemessig, men som fungerer relativt normalt sosialt, bare med mer angst, er mentalt syke er ekstremt fordomsfult.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 timer siden):

Alle undersøkelsene skiller mellom binær trans og ikke-binære i den forstand at kun dem som regner seg tydelig som motsatt kjønn er trans og regnes som trans, versus ikke-binære, og selvsagt, CIS.

Jeg bruker generelt trans om de som regner seg som motsatt kjønn -- men de er ikke automatisk transseksuelle.

Bare undersøkelse 3 er av transseksuelle.
1 er på trans og hvorvidt de ender opp med å være trans eller ikke-binære
2 er på trans og ikke-binære -- og noen som bare er transvestitter -- og tar for seg deres livserfaringer og opplevelser, og inkluderer en del transseksuelle

Så de er ubrukelige i vanlig dagligtale da. Det siste jeg kommer til å gjøre er hvertfall å rette på min datter når hun forteller meg hun er trans fordi dine undersøkelser sier noe annet.

Om ikke annet så viser de klart at de må jobbe med klassifiseringene for å få resultater de liker.

Sitat

Tror du Walsh er uinformert .? At ingen har fortalt ham sannheten .? Han vet nøyaktig hva han gjør. Tweeten er fra 2019, og han påstår å ha satt seg inn i problemstillingen.
Han har ikke unnskyldningen som forsvarer norsk misinformasjon:
Transpersoner er mennesker med motsatt gender -- og han har hatt mange år på å lære seg forskjellen mellom "gender" og "sex" -- som ikke er like komplisert på engelsk som på norsk.

Og i tweeten nevnte han verken "gender" eller "sex" spesifikt. Derimot nevnte han biologi og at vi ikke burde omdefinere den grunnet forvirrede mennesker. En isolert sett grei mening, forøvrig. Så kan man jo diskutere om de er forvirrede eller ikke selvfølgelig.

Sitat

Det er utrolig vanskelig å få nordmenn til å forstå at transpersoner ikke tror at de motsatt kjønn, biologisk -- og at kjønnsidentitet, inkludert deres egne, ikke faktisk springer ut fra biologisk kjønn, men instinkter knyttet til forventninger og tilhørighet til feminine eller maskuline grupper.

Er det noen som tviler på dette? Selv om jeg nok selv ikke ville valgt ordbruk som "instinkt" riktignok, men kjernen i dette er det da vel ingen som tviler på..? Jeg ser at det er det du mener du argumentere mot i side etter side, men du slår inn rimelig vidåpne dører.

Sitat

Jeg tror på ham; Han har satt seg inn i saken -- men han har forkastet sannheten for enten en agenda, eller hat.

Han sier man ikke kan endre biologi. For meg høres det ganske faktuelt ut. Mener du det er å forkaste sannhet? Jeg ser ikke hvordan hat er eneste løsningen for en slik mening hvertfall.

At han ikke tror på at man kan føle seg som noe annet enn det man biologisk er uten å være forvirret burde vel også helt fint være mulig uten hat. Verden er ikke slik at dersom man er uenig med forskningspapirer så hater man innholdets subjekter. Det blir for enkelt.

Sitat

Personlig tipper jeg at han liker penger og utnytter at konservative sponsorer og tenketanker bruker millioner på å spre misinformasjon -- som er hva som driver en rekke slike personligheter som Tim Pool, Prager U, Turning Point, Crowder og Felix Rex.

Har kun hørt om de to første og jeg vet ingenting om hva noen av dem mener om dette.

Det som derimot slår meg her er hvor mange kilder du har på informasjon fra "begge sider", hvorpå du bare betviler den ene siden, og da helt konsekvent. Som om de som er for ikke har et insentiv for å tjene penger på dette heller. Jeg vil jo tro det ligger mye penger i å få senket aldersgrensen for medisiner og sørge for at foreldrene ikke kan stoppe bruken av dem, for eksempel. Og hvis man samtidig kan selge løgnen om at de er problemfrie (for det er ren løgn fra de du virker til å tro på) så blir det enda lettere å få lærere på småskolen, kuratorer, støttekontakter og what-have-you til å anbefale dette til barna som tviler slik at de får betenkningstid.

Ser du virkelig ikke insentivet for løgn fra "din" side?

EDIT: Og så kan man jo slenge på at dersom man får gjort det til en rettighet i en eller annen form så vil nok staten betale for medisinene også. Da kan vi virkelig begynne å snakke om inntjening for interessegrupper.

Sitat

Og når noen tror en gruppe er mentalt syke, tror at de har har en type vrangforestilling, uten å være informert om saken, så er det absolutt en grov fordom.

Nei. Være uinformert er ikke en fordom. Det kan lede til det selvfølgelig. Og kunnskap er jo selve medisinen mot fordommer.

Sitat

Å hoppe til konklusjonen at noen som ikke er som deg utseendemessig, men som fungerer relativt normalt sosialt, bare med mer angst, er mentalt syke er ekstremt fordomsfult.

Jo det kan du jo si, men ingen jeg vet om har gjort dette hvertfall.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (22 timer siden):

Og jeg trenger virkelig en kilde på at det er lett å lure barn til å tvile på sin identitet/seksualitet i en slik grad at noen som ikke er bifil kan tro de er homofil eller en som er CIS tror at vedkommende er ikke-binær eller trans.

Jeg vil legge til at det skulle ikke tatt lang tid å få et barn til å tro at den følelsen barnet objektivt sett føler egentlig er slik det annet kjønn føler seg. Det er bare å fortelle dem at slik er det, gjenta noen ganger med stor selvsikkerhet, pepre samtaler med det om hva jente/gutt føler om noe helt irrelevant, og tvilen vil være plantet.

Det er lite forsøk på slikt fordi samfunnet generelt sett rynker på nesen av eksperimentering med mennesker og barn, samt at dersom man spør en omsorgsperson vil de svare at de ikke tvinger noen. De bare presenterer alternativer.

Red Frostraven skrev (22 timer siden):

Der kommer leger inn igjen:
De kan avgjøre om et barn er lært opp feil til å feilidentifisere den eksterne virkeligheten -- altså; er lært opp til å bruke feil ord om ting -- eller om de genuint har en ikke-CIS kjønnsidentitet.

Da er det vel verdt å tenke på hvorfor du tror de vil at medisinering skal være uavhengig av leger. Og med det i tankene skal  man ha store skylapper for å tro det er hat eller fobi når noen syntes det går for langt. For min del er det vanskelig å se det som noe annet enn en vegring av å ville snakke om det.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så hvordan endte dette med kjønnslemlesting ? Er de mentalt syke de som driver med dette ? Kjønnslemlesting er faktisk langt mer utbredt blant menn enn blant kvinner, hva sier det om menn, er menn mentalt syke ? Eller er det bare religiøse som er mentalt syke ? Er de religiøse rammet av en mental sykdom siden det er så viktig, spesielt for de abrahamittiske religioner å utføre unødvendig kirurgi ? Er det kanskje greit med unødvendig kirurgi å ikke mental sykdom så lenge det er religion ? Om de som får utført kjønnskorrigerende kirurgi på seg selv er mentalt syke, hva sier det om de som følger de abrahamittiske religioner, hva slags unnskyldninger har de for kjønnslemlesting gjerne utført på barn ? 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...