Gå til innhold

Insomniacs Spider-Man kommer til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Håper de kommer med Ratchet & Clank men antar det er lite sannsynlig at kommer på PC.. 

Har faktisk en PS4 som jeg kun bruker til Netflix og annen strømming. Har vel knapt spilt et spill selv om jeg har 2 - 3 spill til den. 

Lenke til kommentar
8 hours ago, Omnia vincit amor said:

Håper de kommer med Ratchet & Clank men antar det er lite sannsynlig at kommer på PC.. 

Har faktisk en PS4 som jeg kun bruker til Netflix og annen strømming. Har vel knapt spilt et spill selv om jeg har 2 - 3 spill til den. 

Jeg har spilt uncharted 1-4, RDR2 og Ghost of tsatsuma på min PS4 over 5 år.

Ellers er den en bluray og streaming spiller.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (9 timer siden):

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe PlayStation nå. Håper denne trenden fortsetter!

Tja. Om spel som SpiderMan og God of War, Uncharted etc ikkje allerede har lokket deg over på konsollen tidligere, så vil du få prøvd dei no på PC, og kanskje få smaken for spillene, som fortsatt vil komme ut som eksklusiver på PS i form av nye titler. Blir kanskje vanskeligere å holde seg unna Playstation framover. Kven veit...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (8 minutter siden):

Tja. Om spel som SpiderMan og God of War, Uncharted etc ikkje allerede har lokket deg over på konsollen tidligere, så vil du få prøvd dei no på PC, og kanskje få smaken for spillene, som fortsatt vil komme ut som eksklusiver på PS i form av nye titler. Blir kanskje vanskeligere å holde seg unna Playstation framover. Kven veit...

Kjøpte meg en brukt ps4 pro rett før jul. Det eneste den har blitt brukt til er Spyro og noen andre ymse barnespill. Om jeg vet at alle de virkelig gode spillene før eller siden kommer på pc, så kommer jeg ikke til å kjøpe en ps5.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:
Sjørøver skrev (9 timer siden):

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe PlayStation nå. Håper denne trenden fortsetter!

Tja. Om spel som SpiderMan og God of War, Uncharted etc ikkje allerede har lokket deg over på konsollen tidligere, så vil du få prøvd dei no på PC, og kanskje få smaken for spillene, som fortsatt vil komme ut som eksklusiver på PS i form av nye titler. Blir kanskje vanskeligere å holde seg unna Playstation framover. Kven veit...

Akkurat.
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 minutter siden):

Kjøpte meg en brukt ps4 pro rett før jul. Det eneste den har blitt brukt til er Spyro og noen andre ymse barnespill. Om jeg vet at alle de virkelig gode spillene før eller siden kommer på pc, så kommer jeg ikke til å kjøpe en ps5.

Genitrekk av Sony då, i henhold til din situasjon. Om dei ikkje får solgt disse spillene, til tross for at du har PS, får dei kanskje solgt spelene til deg på PC.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Agnes i sengA skrev (27 minutter siden):

Eneste positive med konsoller er videresalg

Det finnes masse positivt. Det er ein kraftig sak som ikkje koster skjorta. Med eit enkelt "plug and play" brukargrensesnitt. Gitt at mange spel gjer seg bedre med kontroller også, har ein fort ein god spel opplevelse på konsoll. Samtidig er den ein fin multimedie stasjon under TVen. Både til musikk, film og serier.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (4 minutter siden):
Sjørøver skrev (21 timer siden):

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe PlayStation nå. Håper denne trenden fortsetter!

Og det er nøyaktig det Sony ikke vil skal skje, de vil jo selge massevis av PS5 konsoller, så tror ikke trenden blir så stor so en del håper på her.

Jeg tror nok det blir en trend fremover, men det blir stor forsinkelse i når spillene blir porter. Spiderman er jo egentlig et spill fra forrige generasjon. 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:
Agnes i sengA skrev (27 minutter siden):

Eneste positive med konsoller er videresalg

Det finnes masse positivt. Det er ein kraftig sak som ikkje koster skjorta. Med eit enkelt "plug and play" brukargrensesnitt. Gitt at mange spel gjer seg bedre med kontroller også, har ein fort ein god spel opplevelse på konsoll. Samtidig er den ein fin multimedie stasjon under TVen. Både til musikk, film og serier.

Jeg har vurdert i lange tider å faktisk skaffe meg PS kun for spiderman spillene, men har ikke klart å rettferdiggjøre så mye penger for ett spill. Fordelen med pc er at man kan velge og vrake mellom kontroller å bruke. Jeg foretrekker xbox kontrollen da den er litt større og passer hendene mine bedre, så jeg spiller alt med den kontrolleren. Det fine er at jeg kan f.eks. Spille fifa og ha forskjellige kontroller koblet til for forskjellige spillere. Om noen foretrekker PS sine kontroller så kan de spille med det. Og til alle skytespill og strategispill har jeg mus og keyboard.
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (13 timer siden):
Sjørøver skrev (På 3.6.2022 den 0.44):

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe PlayStation nå. Håper denne trenden fortsetter!

Og det er nøyaktig det Sony ikke vil skal skje, de vil jo selge massevis av PS5 konsoller, så tror ikke trenden blir så stor so en del håper på her.

Konsoll selges gjerne med tap så jeg tviler på at Sony taper særlig penger på PC spillere som nå ikke vil kjøpe en PS5 kun for de eksklusive stor spillene.

Videre er grovt sett konsoll spillere ikke PC spillere og det er nok ytterst få i den gården som går over til PC pga dette.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev:
Pallehysa skrev (8 minutter siden):

Tja. Om spel som SpiderMan og God of War, Uncharted etc ikkje allerede har lokket deg over på konsollen tidligere, så vil du få prøvd dei no på PC, og kanskje få smaken for spillene, som fortsatt vil komme ut som eksklusiver på PS i form av nye titler. Blir kanskje vanskeligere å holde seg unna Playstation framover. Kven veit...

Kjøpte meg en brukt ps4 pro rett før jul. Det eneste den har blitt brukt til er Spyro og noen andre ymse barnespill. Om jeg vet at alle de virkelig gode spillene før eller siden kommer på pc, så kommer jeg ikke til å kjøpe en ps5.

Ja, kjekt og spille storspill 5 år etter lansering.
Lenke til kommentar
MistaPi skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (13 timer siden):
Sjørøver skrev (På 3.6.2022 den 0.44):

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe PlayStation nå. Håper denne trenden fortsetter!

Og det er nøyaktig det Sony ikke vil skal skje, de vil jo selge massevis av PS5 konsoller, så tror ikke trenden blir så stor so en del håper på her.

Konsoll selges gjerne med tap så jeg tviler på at Sony taper særlig penger på PC spillere som nå ikke vil kjøpe en PS5 kun for de eksklusive stor spillene.

Videre er grovt sett konsoll spillere ikke PC spillere og det er nok ytterst få i den gården som går over til PC pga dette.

Siterer meg selv (fra Pressfre), slik at jeg ikke må skrive alt på nytt... Beklager ikke latskapen =) Det var aldri penger i konsolsalg for Xbox og PS uansett. De solgte altid med tap i starten og tjente på salg av spill og eventuelt tjente de noe på konsollene. Intet nytt der. Og Sony har åpenbart ennå mye å hente med salg av konsoller fordi der har de sitt eget økosysytem. De tjener rett og slett bedre av salg av spill på sin egen tjeneste enn andre steder. Fra siste samtaler med Sony på investormøter og alt det der så snakker Sony tydelig om at de jobber hardt med å få så mange PS5 konsoller på markedet som mulig og spår 18 millioner flere solgte til neste Mars. Men med det må da ha sine eksklusive spill ti PS5. Er vel muligens de ikke lanserer spill på samme dag på PC som på PS5 og venter med PC utgivelsene i et r eller fler. Og ser ikke ut at alle PS5 ekslusive kommer til PC heller, som R&C, men om det gjør så er det, igjen, en stund til. I et marked hvor folk alltid vil a det nye, så er en de spill utdaterte etter bare ett år. Sony har heller ikke samme filosogi som MS meg GP. MS vil ha GP på ALT. Jo flere aboer, jo mer spenn i kassa. Om Sony skulle gå all in på PC hadde de gitt ut alle spill på PC også på lansering og måtte ha PS+ med den nye versjonen i full gang der og, men ser ut de ennå har konsoll i stor fokus. En dag kan det hende vi ser alt i en boks (PC), men det er ikke helt der ennå. Nintendo er det siste selskapet som kommer til å ta den turen siden de tjener jo på konsollene sine fra dag en (siden Wi ihvertfall...Tror WiiU solgte med tap en periode, men varte ikke så lenge).
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (1 time siden):

Siterer meg selv (fra Pressfre), slik at jeg ikke må skrive alt på nytt... Beklager ikke latskapen 😃 Det var aldri penger i konsolsalg for Xbox og PS uansett. De solgte altid med tap i starten og tjente på salg av spill og eventuelt tjente de noe på konsollene. Intet nytt der. Og Sony har åpenbart ennå mye å hente med salg av konsoller fordi der har de sitt eget økosysytem. De tjener rett og slett bedre av salg av spill på sin egen tjeneste enn andre steder. Fra siste samtaler med Sony på investormøter og alt det der så snakker Sony tydelig om at de jobber hardt med å få så mange PS5 konsoller på markedet som mulig og spår 18 millioner flere solgte til neste Mars. Men med det må da ha sine eksklusive spill ti PS5. Er vel muligens de ikke lanserer spill på samme dag på PC som på PS5 og venter med PC utgivelsene i et r eller fler. Og ser ikke ut at alle PS5 ekslusive kommer til PC heller, som R&C, men om det gjør så er det, igjen, en stund til. I et marked hvor folk alltid vil a det nye, så er en de spill utdaterte etter bare ett år. Sony har heller ikke samme filosogi som MS meg GP. MS vil ha GP på ALT. Jo flere aboer, jo mer spenn i kassa. Om Sony skulle gå all in på PC hadde de gitt ut alle spill på PC også på lansering og måtte ha PS+ med den nye versjonen i full gang der og, men ser ut de ennå har konsoll i stor fokus. En dag kan det hende vi ser alt i en boks (PC), men det er ikke helt der ennå. Nintendo er det siste selskapet som kommer til å ta den turen siden de tjener jo på konsollene sine fra dag en (siden Wi ihvertfall...Tror WiiU solgte med tap en periode, men varte ikke så lenge).

Jeg vil tro Sony vil tjene mer penger på å selge spill til PC spillere som uansett ikke hadde kjøpt seg en PS, enn hva dem eventuelt taper i mersalg av PC spillere som nå ikke vil kjøpe seg en PS pga en del PS storspill kommer til PC, der dem likevel kjøper de spillene.

Det er ikke godt å si når Sony bestemte seg for å gi ut noen av sine egne spill til PC og begynte å jobbe med portene, men det kan godt være at vi vil se kortere tid mellom PS og PC lansering fremover. Dem vil neppe begynne med en samtidig multi-plattform utvikling, men forsatt fokusere 100% på PS versjonen av spillene i første omgang for å få best mulig resultat der og eventuelt porte spillet over til PC senere. Spill salget dems på PC ser ihvertfall ut til å ha gått relativt greit selvom spillene er flere år gamle.

https://gamingintel.com/god-of-war-horizon-days-gone-pc-sales-figures-revealed-by-sony/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...