Gå til innhold

Star Wars Jedi: Survivor fortsetter eventyret om Cal Kestis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult med oppfølger, men håper de kan la oss skippe cutscenes og liknende. Prøvde det første spillet en del, men historien var totalt uinteressant og dessverre kan man ikke skippe det unødvendige og bare få spille. Det er en uting som skjer i flere spill. Andre eksempler (også fra EA) er Need For Speed-serien. Der klarte jeg heller ikke spille det da man ikke kunne skippe den cringy storyen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:

Kult med oppfølger, men håper de kan la oss skippe cutscenes og liknende. Prøvde det første spillet en del, men historien var totalt uinteressant og dessverre kan man ikke skippe det unødvendige og bare få spille. Det er en uting som skjer i flere spill. Andre eksempler (også fra EA) er Need For Speed-serien. Der klarte jeg heller ikke spille det da man ikke kunne skippe den cringy storyen.

Å ikke kunne skippe cutscenes er det som gjør at jeg syns det er en chore å gå tilbake å spille Resident Evil 7 på nytt igjen. Kan cutscensan utenat omtrent. Håper virkelig når Capcom kommer med nextgen patch med raytracing til RE7 at dette også er implementert for å gjøre speedrunning artigere.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det første spillet var ganske kjedelig. Føltes ikke ut som et Star Wars-spill i det hele tatt, men bare en reskin av et av de nye Tomb Raider-spillene. Skulle ønske noen kunne lage et nytt Jedi Knight i stedet.

Han Cal-fyren er også en av de kjedeligste og platteste karakterene i et Star Wars-spill noensinne, og det sier ikke lite. Han får Kyle Katarn til å virke som Kreia. Utrolig at de går for han nok en gang, men de hadde vel ikke klart å finne på noen bedre selv om de hadde prøvd igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Meh, det første spillet (SW Jedi: Fallen Order) var en heller middelmådig affære, som ble skrytt opp i skyene etter all Star Wars-møkka Disney hadde produsert de siste 7-8 årene. 

Disney er totalt woke, og har en lang liste med politisk korrekte krav som skal følges for ethvert Star Wars-produkt, noe som undergraver autentisk og organisk historiefortelling. Spillet gjør sitt beste for å ikke appellere til sitt kjernepublikum ironisk nok, som er gutter her i Vesten. For øvrig går man til en Disney-park i USA, så har ikke de ansatte lov til å si "velkommen gutter og jenter" lenger når de tar i mot publikum, fordi det kan såre LGBTQXYZ-personer. Whatever...

Fallen Order har noen brett med utsøkt klassisk sci-fi visuelt design, men historien mangler tyngde og engasjerende karakterer. Spillmekanikken var heller ikke spesielt god, ikke for PC i hvert fall. 

Så lenge Disney eier Star Wars, så vil ikke magien fra den første SW-trilogien, eller LucasArts-spillene fra 90-tallet, vende tilbake. Savner veldig stemningen og stilen fra de gamle Dark Forces-Jedi Knight spillene med Kyle Katarn, det var noe helt annet.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev (18 timer siden):
Comma Chameleon skrev (På 28.5.2022 den 1.38):

Kult med oppfølger, men håper de kan la oss skippe cutscenes og liknende. Prøvde det første spillet en del, men historien var totalt uinteressant og dessverre kan man ikke skippe det unødvendige og bare få spille. Det er en uting som skjer i flere spill. Andre eksempler (også fra EA) er Need For Speed-serien. Der klarte jeg heller ikke spille det da man ikke kunne skippe den cringy storyen.

Å ikke kunne skippe cutscenes er det som gjør at jeg syns det er en chore å gå tilbake å spille Resident Evil 7 på nytt igjen. Kan cutscensan utenat omtrent. Håper virkelig når Capcom kommer med nextgen patch med raytracing til RE7 at dette også er implementert for å gjøre speedrunning artigere.

Er du helt sikker på at man ikke kan? vanlighvis skjuler cutscenes lange loadinger og mange spill kan man ikke hoppe over filmene før loadingen er ferdig.

ok, googla det. kan vist ikke det i dette spillet. Vanlighvis hopper jeg ikke over filmer i spill, men så klart når man har vært gjennom det en gang eller to fra før, så er det jo greit å kunne gjøre det.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (På 29.5.2022 den 10.53):

Men hva tenker Gamer.no om eventuell boikott av spillet?  Jeg tror det er dette gamer.nos lesere er opptatt av, og vi er spente på om dere vil heie på eventuell boikott.

Jeg tenker selvsagt på at Daniel Klein, tidligere ansatt i Respawn, hadde kontroversielle uttalelser på Twitter i 2007. Neva forget!

 

Slik trolling har vært utdatert siden 2016. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
.,. skrev (9 timer siden):

 

Slik trolling har vært utdatert siden 2016. 

Trolling defineres av Cambridge som "the act of leaving an insulting message in order to annoy someone".

Min kommentar var ment som en kritisk ytring mot en kommentar her på Gamer, ved å fremheve hvor absurd det er å heie på boikott av et spill på grunnlag av noen uttalelser på Twitter.

Jeg viste at samme grunnlag kunne benyttes for å legitimere boikott av dette spillet: Noen uttalelser på Twitter av en person som ikke har noe med utviklingen av spillet å gjøre.

Jeg har altså ikke trollet. 

Men man kan argumentere for at å påstå at noen troller, uten nærmere forsøk på utdypning, er trolling.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...