GÃ¥ til innhold

🚽 Den verste toalett designet i verden. Og del med ønskelig deres opplevelse om de forskjellige do designene.


Anbefalte innlegg

Milhouse85 skrev (4 timer siden):

Man står og pisser fordi det ofte er det enkleste for menn. Men på fly,  turbusser, båte rog diverse tog i utlandet - er absolutt ikke det det mest behagelige. Da sitter man som regel. Tror ikke det er så mange menn som foretrekker å stå for å pisse i et fly.

Når det er sagt; ulempen med å sitte er at penishodet ofte berører kanten av doskåla. Særlig dersom du har en kuk av anstendig størrelse som herr Milhouse her. Så da pleier jeg å ta hånda og fysisk holde penis ned. Så her er det mange vurderinger man må ta.

De verste dassene er nok de eldre rasteplass-toalettene langs veiene i Norge.

850427715.jpg?chk=3B41B5

Velkommen til riksvei 3. 

VG kunne melde om at 8 av 10 toalett langs norske veier manglet både såpe, papir og vann (!). 

 

RV3 er dessverre ikkke enestående. Det er kun langs de aller nyeste veiene hvor standarden er akseptabel. De fleste andre er som oftest tilgriseede og illeluktende varianter av hva man ser i u-land.  Foretrekker derfor å gå på bensinstasjoner eller veikroer hvis jeg må  gjøre «stort». 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Bruno Banzai skrev (PÃ¥ 2.6.2022 den 14.23):

Selges det fortsatt slike behagelige -80 talls trekk som man trer over doringen for ikke å fryse ræva av seg ?

Jeg tror ikke det selges i fysiske butikk lenger, du finner det helt sikkert på nettbutikker, vil jeg tro. :yes: Men, jeg tror ikke det er lenger helt praktisk. Det blir veldig fort skittent, tro meg. Og det er veldig uhygienisk. 🙄 Uansett du ser nå helt selv hva du gjør. :thumbup:

Ps: Så artig at dere liker denne tråden.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
  • 7 mÃ¥neder senere...
On 5/23/2022 at 9:45 PM, Numitor said:

Har vi fått med oss pavens dass?

 

Det finnes/fantes en påstand at en gang i historien en kvinne ble valgt til pave uten at velgerne var klar over det. Videre var påstanden at denne stolen ble innført etterpå for å kunne sjekke pavekandidatens kjønn i verdige former fra baksiden av stolen.

Endret av trikola
Lenke til kommentar

Mulig jeg har blitt bortskjemt, men på mine mange skog og fjellturer har doturen blitt en utfordring de gangene dette ikke er forberedt ordentlig. Jeg foretrekker en hul stubbe, trestokk eller steinrøys hvor det er gjort god plass for håndstøtte, dopapir og med skjerming mot vind, innsyn og upassende søl.

Mose, kongler og greiner som erstatning for dopapir er ingen høydare

Lenke til kommentar

Do som benytter seg av dorull er noe av det verste. Tørke seg i ræva med tørt papir, hvor dum kan man bli? Asia har forstått det, der har man byttet ut tørt dopapir med en liten spyler. Det har eg hjemme og nå, går aldri tilbake til ekkelt dopapir. 

Synes hvordan man wiper ræva har vesentlig mye å si på toalett design. Har ikke prøvd japansk greie hvor det er integrert spyler og du bare sitter der, men tipper det må være bedre enn tørt papir som gnir driten ut i hårene der bak. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, 1Dr.E said:

Jeg fikk mageproblemer langs veien på Lombok i Indonesia på ferie som barn.

Vi stoppa, og jeg fikk låne et toalett.

Det så omtrent slik ut:

Screenshot_20230114_100121_Chrome.thumb.jpg.0f2fa9eec8220aa7fe4f94c24827c865.jpg

@itgrevelin, jeg "slapp" å bruke dopapir da...

Sånn ser ikke min do ut, eller de fleste do eg har besøkt i asia. Poenget var at vi av en merkelig grunn fortsatt bruker dopapir, som både koster penger, og er rett og slett ufyselig når muligheten til å bare spyle seg er så enkel, som en 200 lapp, samt en slags T-plugg for å koble den til vannet toalettet får. 
Det bildet du viser, er vel omtrent sånn ræven ser ut når en har brukt dopapir, med mindre du pøser på med vann og tørker til du er sår..

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (PÃ¥ 14.1.2023 den 13.01):

Sånn ser ikke min do ut, eller de fleste do eg har besøkt i asia. Poenget var at vi av en merkelig grunn fortsatt bruker dopapir, som både koster penger, og er rett og slett ufyselig når muligheten til å bare spyle seg er så enkel, som en 200 lapp, samt en slags T-plugg for å koble den til vannet toalettet får. 
Det bildet du viser, er vel omtrent sånn ræven ser ut når en har brukt dopapir, med mindre du pøser på med vann og tørker til du er sår..

Skeptisk til bare spyling med kaldt vann.

Litt «lausdreten» og du får ikke fjernet alt. Buksa blir dessuten våt i lang tid hvis man ikke tørker seg skikkelig etter spyling.

Lenke til kommentar
9 hours ago, Inspector said:

Skeptisk til bare spyling med kaldt vann.

Litt «lausdreten» og du får ikke fjernet alt. Buksa blir dessuten våt i lang tid hvis man ikke tørker seg skikkelig etter spyling.

Mine underbukser har ikke antydning til bremsespor eller lukt. Og selvfølgelig tørker man seg når man er ferdig, på samme måte man tørker seg etter en dusj. 
Vittig at det akkurat går en tråd her no om rumpelukt :D 

Har prøvd alle toalettpapir, og det er like dumt som å tørke spy opp fra gulvet med en tørr klut og kalle det rent.. Man må ha skikkelig vann for at jobben skal bli gjort, og det har vel omtrent alle i asia forstått. Det er ikke eg som har et problem, eg har alt på det rene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (3 timer siden):

Mine underbukser har ikke antydning til bremsespor eller lukt. Og selvfølgelig tørker man seg når man er ferdig, på samme måte man tørker seg etter en dusj. 
Vittig at det akkurat går en tråd her no om rumpelukt :D 

Har prøvd alle toalettpapir, og det er like dumt som å tørke spy opp fra gulvet med en tørr klut og kalle det rent.. Man må ha skikkelig vann for at jobben skal bli gjort, og det har vel omtrent alle i asia forstått. Det er ikke eg som har et problem, eg har alt på det rene 

Hvor er det håndkle eller dopapir på dass type «hull i gulvet» ? Bruker folk i u-land buksa eller kjolen til siste tørk ?

Av hensyn til partner og omgivelser forsøker jeg å holde underbuksa fri for illeluktende bremsespor og tåkelys…..

Lenke til kommentar
14 hours ago, Inspector said:

Hvor er det håndkle eller dopapir på dass type «hull i gulvet» ? Bruker folk i u-land buksa eller kjolen til siste tørk ?

Av hensyn til partner og omgivelser forsøker jeg å holde underbuksa fri for illeluktende bremsespor og tåkelys…..

Kan godt hende dem bruker kjolen sin, men her bruker vi håndkle. Synes det er rart vi ikke har adaptert bruken av spyler framfor dopapir, for alle eg har snakket med, foretrekker dette foran dopapir når dem først har prøvd det. Av en merkelig grunn har de ikke giddet å installere dette hjemme. Må være "old habits die hard". 
Du kan gjøre som du vil, men når man først er inne på å kritisere do, og typisk do fra utlandet, kan vi også kritisere den norske måten å gjøre det på. 
Eg tror muslimer i norge vasker seg med vann og fingre, av det eg har hørt. Og de har blitt kritisert for å være skitten, mens i realiteten er de langt rensligere (så lenge dem vasker hendene godt, men det sier seg selv at de må). 

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (1 time siden):

Kan godt hende dem bruker kjolen sin, men her bruker vi håndkle. Synes det er rart vi ikke har adaptert bruken av spyler framfor dopapir, for alle eg har snakket med, foretrekker dette foran dopapir når dem først har prøvd det. Av en merkelig grunn har de ikke giddet å installere dette hjemme. Må være "old habits die hard". 
Du kan gjøre som du vil, men når man først er inne på å kritisere do, og typisk do fra utlandet, kan vi også kritisere den norske måten å gjøre det på. 
Eg tror muslimer i norge vasker seg med vann og fingre, av det eg har hørt. Og de har blitt kritisert for å være skitten, mens i realiteten er de langt rensligere (så lenge dem vasker hendene godt, men det sier seg selv at de må). 

Hvis man bruker kjolen, bør denne være i «naturfarge»

Et håndkle som alle bruker til å tørke opp restene ? Ikke særlig hygienisk….

At muslimene bruker den ene hånda til å spise med og den andre til å tørke seg bak, er velkjent. Ikke særlig hygienisk det heller……

Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (6 timer siden):

Synes det er rart vi ikke har adaptert bruken av spyler framfor dopapir, for alle eg har snakket med, foretrekker dette foran dopapir når dem først har prøvd det. Av en merkelig grunn har de ikke giddet å installere dette hjemme. Må være "old habits die hard".

Skulle gjerne hatt en do med spyler jeg, men det koster jo litt da. Jeg flyttet inn i helt nybygd leilighet for noen få år siden, så å bytte ut toalettet nå virker unødvendig (er også innebygd modell så man må sikkert rive en del av den kassa også). Så det er vel et kostnadsspørsmål for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...